apróhirdetés feladása:

|
58 zalbarna • előzmény55 |
| 2010-10-09 20:42:59 |
Hát, nemtom.. Má mé kéne "megközelíteni" azt ,ami mindig a rendelkezésünkre áll teljességében, , ingyenes ajándékként kaptuk a teremtéssel, az akusztikai (valódi) hangot?
Sosem találtam rá eddig szimpatikus magyarázatot.
(Érthetőt már kaptam, de az nem volt szimpatikus )
|
55 Haandel • előzmény54 |
| 2010-10-09 19:29:48 |
‘…az akusztikus hangokban van valami plusz, amit mesterségesen a büdös életben nem tudunk előállítani. …‘
Egyeseket nyilván az érdekel, hogy mennyire és mennyiért lehet ezeket 'az akusztikus hangokat' megközelíteni, pl.:
Hybrid electric/acoustic piano
The designers of this hybrid electric/acoustic piano have attempted to replicate the touch and sound of Yamaha's CFIIIS 9' concert grand ($125,000) in a piano one-third the size and one-fifth the price.
…
Yamaha AvantGrand N3 Ld. pl. Sounds |
54 zalbarna • előzmény53 |
| 2010-10-09 17:19:33 |
Megint két hajóban evezünk. NEM beszélek a reprodukált hangokról. Arról a téveszméről beszélek, mikor mesterségesen előállított hangú hangszereken ( vagy újabban már "énekhangon" is) megszólaló zene élőzenének neveztetik. Értsd meg, az akusztikus hangokban van valami plusz, amit mesterségesen a büdös életben nem tudunk előállítani. Ez az oszthatatlanság. Egy teherautó is képes ilyen hangot kiadni, de egy elektromos hangszer soha. De ismétlem én a hankeltés fázisáról beszélek, Te pedig a reprodukálásról. A hang (az akusztikai, erre mondom, hogy valódi..) VÉGTELEN számú összetevőből áll. Egy mesterségesen előállított ( kikevert ) hang összetevői a pénztárcádon múlnak, ami soha nem végtelen.
Még egyszer : A hangkeltés módjáról beszélek, Te pedig előbb a reprodukálásról, utóbb pedig a hang terjedéséről beszéltél. ( ami a terjedést illeti nincs különbség, az igaz, hang-hang. ) |
53 Sipi • előzmény52 |
| 2010-10-09 16:44:09 |
Csak a megfogalmazás szerintem némileg zavaró volt, mert a hang a levegőben terjedő rezgés. Az, hogy a vonó, a hangszóró vagy a hangszálak állítják-e elő, még hang marad. Ebben az értelemben semmivel sem "valódibb" egyik sem a másiknál. Nyilvánvaló, hogy az élő hangszer hangja "valódibb" ebben az értelemben, mintha ugyanazt hangszóró szólaltatja meg, hiszen az ily módon reprodukált hang soha nem fog ugyanaz lenni, mint az eredeti (badarság is lenne ezt várni). De attól még mindkettő hang.
Az meg, hogy elektromos hang, megint fura kifejezés, mert a hang a levegőben terjedő rezgés, aminek nincs köze az elektromossághoz. Az, hogy azt hogyan állítjuk elő, más dolog szerintem. |
52 zalbarna • előzmény51 |
| 2010-10-09 14:49:37 |
Az általam VALÓDI-nak nevezett hangoknak van egy közös tulajdonsága, ha úgy tetszik egy abszolút vonatkozása: ez az OSZTHATATLANSÁG. ( Már Pithagoras is "kommá"-ba esett, mikor a valódi hangot osztani próbálta ) Az elektromos hang eleve részekből összerakott. ( minél több a pénzed, annál több részből ) A megkülönböztetést kifejezetten arra az esetre tettem, mikor az elektromos hang az ÉLŐZENE IGÉNYÉVEL LÉP FEL. Az általad felhozott REPRODUKÁLÁS kérdését nem érintettem, az más lapra tartozik. |
51 Sipi • előzmény50 |
| 2010-10-09 13:37:46 |
Azért valódinak valódi az. Nem kell keverni a kettőt. Más a felvétel hallgatása és más az élő koncert. Mindkettő adhat nagyszerű élményt, mindkettő lehet silány. Zenét mindkettő közreműködésével nagyszerűen lehet hallgatni.
Aztán van, akiket a barkácsolás, a technikai dolgok érdekelnek (például aki tologatta a gombokat). Ott a zene inkább csak eszköz, de attól a technikai hobbi még lehet értékes. Szóval nem látok én itt semmi problémát, ha az ember a helyén kezeli a dolgokat. |
50 zalbarna • előzmény49 |
| 2010-10-09 11:56:43 |
Már elég régen sajnos, egy kis utcában sétáltam Annecy-ban, és egy kis boltból komplett nagyzenekar hangjait hallottam ki. Benéztem és egy pici embert láttam egy irdatlan nagy masina előtt ülve, amint arcán a mindenhatóság örömével tologatta a tolattyúkat, tekergette a gombokat. Rögtön Oz a nagy varázsló jutott az eszembe. És tényleg, az egész egy hókusz-pókusz, amivel az emberek ( már elég hosszú ideje és még mindig) folyamatosan ámítják magukat (és másokat..) Az elektromos hang ugyanis nem teszi (nem teheti ) meg azt a hatást, a valóságra, mint az akusztikus hang,(nem okozza azt a változást) mivel nem VALÓDI hang. |
49 Haandel |
| 2010-04-14 17:11:55 |
Ez nem friss hír, de ha már szóba jöttek a hangszerek:
Virtual orchestra
What if all of the musical instruments in an orchestra were replaced by the same number of speakers?
The system, which uses 64 speakers, is equivalent to a 64 channel surround system.
The 64 speakers consist of 46 speakers assigned to each of the musical instruments, four speakers for vocals (assigned to the trumpet sound depending on the music), six subwoofers for low-frequency sound reinforcement, eight speakers for producing reverberant sounds (two located near each of the side walls and four on the ceiling).
…
"It would cost as much as ¥3 million (approx US$29,528) to record one piece," according to Casey T Miyamoto of Hibino TIC, who created the content.
Therefore, the orchestral music is composed of electronic sounds created by computers. "We obtained musical scores and created sounds for each musical instrument," Miyamoto said.
…
Google ferdítő fordító
* * * * *
Szerintem azért jobb lenne, ha zenészek és hangszerek lennének a gépi zene helyett.
Lehet, hogy ez nem is lenne drágább, hiszen 8 hónapos szoftver írás sem lehet olcsó... |
|
|
| Mai ajánlat: | 19:00 : Budapest Zeneakadémia, Solti György Kamaraterem Sean Shibe (gitár) "Halk húrok"
OSWALD: 1. divertimento (Sean Shibe átirata gitárra)
Lantművek a Wemyss, Balcarres, a Straloch és a Rowallan kéziratból (Sean Shibe átirata gitárra)
JAMES MACMILLAN: From Galloway (Sean Shibe átirata gitárra)
JAMES MACMILLAN: Since It Was the Day of Preparation – Motet I (Sean Shibe átirata gitárra)
MAXWELL DAVIES: Farewell to Stromness (Sean Shibe átirata gitárra)
STEVE REICH: Electric Counterpoint
JULIA WOLFE: LAD (Sean Shibe átirata elektromos gitárra)
DAVID LANG: killer (Sean Shibe átirata elektromos gitárra) 21:00 "Kóda" Beszélgetés az előadókkal
19:00 : Budapest Erkel Színház CSAJKOVSZKIJ: A diótörő
Mesebalett három felvonásban
19:00 : Budapest Duna Palota Radnai Róbert (brácsa)
Duna Szimfonikus Zenekar
Vezényel: Ligeti András
Műsorvezető: Zelinka Tamás "A változatosság gyönyörködtet"
CSAJKOVSZKIJ: Vonósszerenád, op.48
DÁVID GYULA: Brácsaverseny (1950)
SCHUMANN: 4. (d-moll) szimfónia, op.120
19:00 : Budapest Marczibányi Téri Művelődési Központ Faludi Judit (cselló), Szenthelyi Krisztián (ének)
Kautzky Armand (színművész)
Magyar Virtuózok Kamarazenekar
Vezényel: Werner Gábor "Adventi koncert"
VIVALDI: h-moll csellóverseny
HÄNDEL: Dignare Domine
VERDI: Non t’accostare
CORELLI: Karácsonyi concerto
WOLF PÉTER: Ave Maria
CSAJKOVSZKIJ: Diótörő – Hattyúk tava balettfantázia csellóra
19:30 : Budapest Zeneakadémia, Nagyterem Louis Schwizgebel (zongora)
Nemzeti Filharmonikus Zenekar
Vezényel: Mischa Damev "Faunok és szellemek"
DEBUSSY: Egy faun délutánja
SAINT-SAËNS: 2. (g-moll) zongoraverseny, op. 22
ELGAR: 2. (Esz-dúr) szimfónia, op. 63
20:00 : Budapest Szent István Bazilika Orgonaestek Virágh Andrással (operaénekesekkel és hangszeres művészekkel) 19:00 : Debrecen Csokonai Színház MOZART: Szöktetés a szerájból |
|
A mai nap |
született: 1929 • Nikolaus Harnoncourt, karmester († 2016) 1933 • Henryk Górecki, zeneszerző († 2010) elhunyt: 2003 • Hans Hotter, énekes (sz. 1909) 2007 • Szőllősy András, zeneszerző (sz. 1921)
|
|
|