apróhirdetés feladása:

|
55 Haandel • előzmény54 |
| 2010-10-09 19:29:48 |
‘…az akusztikus hangokban van valami plusz, amit mesterségesen a büdös életben nem tudunk előállítani. …‘
Egyeseket nyilván az érdekel, hogy mennyire és mennyiért lehet ezeket 'az akusztikus hangokat' megközelíteni, pl.:
Hybrid electric/acoustic piano
The designers of this hybrid electric/acoustic piano have attempted to replicate the touch and sound of Yamaha's CFIIIS 9' concert grand ($125,000) in a piano one-third the size and one-fifth the price.
…
Yamaha AvantGrand N3 Ld. pl. Sounds |
54 zalbarna • előzmény53 |
| 2010-10-09 17:19:33 |
Megint két hajóban evezünk. NEM beszélek a reprodukált hangokról. Arról a téveszméről beszélek, mikor mesterségesen előállított hangú hangszereken ( vagy újabban már "énekhangon" is) megszólaló zene élőzenének neveztetik. Értsd meg, az akusztikus hangokban van valami plusz, amit mesterségesen a büdös életben nem tudunk előállítani. Ez az oszthatatlanság. Egy teherautó is képes ilyen hangot kiadni, de egy elektromos hangszer soha. De ismétlem én a hankeltés fázisáról beszélek, Te pedig a reprodukálásról. A hang (az akusztikai, erre mondom, hogy valódi..) VÉGTELEN számú összetevőből áll. Egy mesterségesen előállított ( kikevert ) hang összetevői a pénztárcádon múlnak, ami soha nem végtelen.
Még egyszer : A hangkeltés módjáról beszélek, Te pedig előbb a reprodukálásról, utóbb pedig a hang terjedéséről beszéltél. ( ami a terjedést illeti nincs különbség, az igaz, hang-hang. ) |
53 Sipi • előzmény52 |
| 2010-10-09 16:44:09 |
Csak a megfogalmazás szerintem némileg zavaró volt, mert a hang a levegőben terjedő rezgés. Az, hogy a vonó, a hangszóró vagy a hangszálak állítják-e elő, még hang marad. Ebben az értelemben semmivel sem "valódibb" egyik sem a másiknál. Nyilvánvaló, hogy az élő hangszer hangja "valódibb" ebben az értelemben, mintha ugyanazt hangszóró szólaltatja meg, hiszen az ily módon reprodukált hang soha nem fog ugyanaz lenni, mint az eredeti (badarság is lenne ezt várni). De attól még mindkettő hang.
Az meg, hogy elektromos hang, megint fura kifejezés, mert a hang a levegőben terjedő rezgés, aminek nincs köze az elektromossághoz. Az, hogy azt hogyan állítjuk elő, más dolog szerintem. |
52 zalbarna • előzmény51 |
| 2010-10-09 14:49:37 |
Az általam VALÓDI-nak nevezett hangoknak van egy közös tulajdonsága, ha úgy tetszik egy abszolút vonatkozása: ez az OSZTHATATLANSÁG. ( Már Pithagoras is "kommá"-ba esett, mikor a valódi hangot osztani próbálta ) Az elektromos hang eleve részekből összerakott. ( minél több a pénzed, annál több részből ) A megkülönböztetést kifejezetten arra az esetre tettem, mikor az elektromos hang az ÉLŐZENE IGÉNYÉVEL LÉP FEL. Az általad felhozott REPRODUKÁLÁS kérdését nem érintettem, az más lapra tartozik. |
51 Sipi • előzmény50 |
| 2010-10-09 13:37:46 |
Azért valódinak valódi az. Nem kell keverni a kettőt. Más a felvétel hallgatása és más az élő koncert. Mindkettő adhat nagyszerű élményt, mindkettő lehet silány. Zenét mindkettő közreműködésével nagyszerűen lehet hallgatni.
Aztán van, akiket a barkácsolás, a technikai dolgok érdekelnek (például aki tologatta a gombokat). Ott a zene inkább csak eszköz, de attól a technikai hobbi még lehet értékes. Szóval nem látok én itt semmi problémát, ha az ember a helyén kezeli a dolgokat. |
50 zalbarna • előzmény49 |
| 2010-10-09 11:56:43 |
Már elég régen sajnos, egy kis utcában sétáltam Annecy-ban, és egy kis boltból komplett nagyzenekar hangjait hallottam ki. Benéztem és egy pici embert láttam egy irdatlan nagy masina előtt ülve, amint arcán a mindenhatóság örömével tologatta a tolattyúkat, tekergette a gombokat. Rögtön Oz a nagy varázsló jutott az eszembe. És tényleg, az egész egy hókusz-pókusz, amivel az emberek ( már elég hosszú ideje és még mindig) folyamatosan ámítják magukat (és másokat..) Az elektromos hang ugyanis nem teszi (nem teheti ) meg azt a hatást, a valóságra, mint az akusztikus hang,(nem okozza azt a változást) mivel nem VALÓDI hang. |
49 Haandel |
| 2010-04-14 17:11:55 |
Ez nem friss hír, de ha már szóba jöttek a hangszerek:
Virtual orchestra
What if all of the musical instruments in an orchestra were replaced by the same number of speakers?
The system, which uses 64 speakers, is equivalent to a 64 channel surround system.
The 64 speakers consist of 46 speakers assigned to each of the musical instruments, four speakers for vocals (assigned to the trumpet sound depending on the music), six subwoofers for low-frequency sound reinforcement, eight speakers for producing reverberant sounds (two located near each of the side walls and four on the ceiling).
…
"It would cost as much as ¥3 million (approx US$29,528) to record one piece," according to Casey T Miyamoto of Hibino TIC, who created the content.
Therefore, the orchestral music is composed of electronic sounds created by computers. "We obtained musical scores and created sounds for each musical instrument," Miyamoto said.
…
Google ferdítő fordító
* * * * *
Szerintem azért jobb lenne, ha zenészek és hangszerek lennének a gépi zene helyett.
Lehet, hogy ez nem is lenne drágább, hiszen 8 hónapos szoftver írás sem lehet olcsó... |
|
|
| Mai ajánlat: | 19:00 : Budapest Zeneakadémia, Solti György Kamaraterem Goda Sára (hárfa)
Hartenstein Péter (fagott)
A Zeneakadémia BA II-III. évfolyamos hallgatóiból alakult kamarazenekar
Vezényel: Ménesi Gergely J.S. BACH: 3. (G-dúr) brandenburgi verseny, BWV 1048
HÄNDEL: B-dúr hárfaverseny, HWV 294
VIVALDI: e-moll fagottverseny, RV 484
J.S. BACH–GOUNOD: Ave Maria
CORELLI: g-moll („Karácsonyi”) concerto grosso, op. 6/8
19:00 : Budapest Erkel Színház CSAJKOVSZKIJ: A diótörő
Mesebalett három felvonásban
19:30 : Budapest Zeneakadémia, Nagyterem Óbudai Danubia Zenekar
Magyar Állami Operaház Gyermekkara (vezető karnagy: Hajzer Nikolett)
Vezényel: Halász Péter CSAJKOVSZKIJ: A diótörő, op. 71 18:30 : Balatonfüred Kisfaludy Színház Bálint János (fuvola)
Mendelssohn Kamarazenekar
Művészeti vezető: Kováts Péter "Komolyzenei Esték 2019 III."
BACH: h-moll szvit BWV 1067
GRIEG, E.: Holberg-szvit op. 40
BIZET: Gyermekjátékok (zenekari változat)
TURINA: A torreádor imája op. 34
BORNE: Carmen-fantázia
19:00 : Szombathely Bartók Terem Szabadi Vilmos (hegedű)
Savaria Szimfonikus Zenekar
Vezényel: Madaras Gergely WEINER: 1. Divertimento
DOHNÁNYI: 2. c-moll hegedűverseny
BARTÓK: Concerto
19:00 : Miskolc Művészetek Háza Schöck Atala, Kovácsházi István (ének)
Miskolci Szimfonikus Zenekar
Vezényel: Antal Mátyás W.A. MOZART: Szabadkőműves gyászzene (K. 477)
DRAGONY TÍMEA: Szimfónia 'OBRETAM' (ősbemutató)
MAHLER: Dal a Földről – szimfónia |
|
A mai nap |
született: 1946 • José Carreras, énekes 1962 • José Cura, énekes, karmester elhunyt: 1791 • Wolfgang Amadeus Mozart, zeneszerző (sz. 1756) 1916 • Richter János, karmester (sz. 1843) 1989 • John Pritchard, karmester (sz. 1921) 2007 • Karlheinz Stockhausen, zeneszerző (sz. 1928)
|
|
|