vissza a cimoldalra
2019-12-05
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11455)
A csapos közbeszól (95)

Opernglas, avagy operai távcső... (20359)
modern eszement rendezesek (336)
Bánk bán (2973)
Élő közvetítések (8264)
Nagy koncertek emlékezete (37)
Zenei események (1005)
Magyar Televízió opera-, balett- és operett közvetítései - hazai produkciók (1364)
Help me! (1106)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (3525)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1814)
Franz Schmidt (3464)
Palcsó Sándor (273)
OperaDigiTár (33)
Hozzászólások a Momus írásaihoz (7233)
Kimernya? (3358)
Erkel Színház (10387)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

52   zalbarna • előzmény51 2010-10-09 14:49:37
Az általam VALÓDI-nak nevezett hangoknak van egy közös tulajdonsága, ha úgy tetszik egy abszolút vonatkozása: ez az OSZTHATATLANSÁG. ( Már Pithagoras is "kommá"-ba esett, mikor a valódi hangot osztani próbálta ) Az elektromos hang eleve részekből összerakott. ( minél több a pénzed, annál több részből ) A megkülönböztetést kifejezetten arra az esetre tettem, mikor az elektromos hang az ÉLŐZENE IGÉNYÉVEL LÉP FEL. Az általad felhozott REPRODUKÁLÁS kérdését nem érintettem, az más lapra tartozik.
51   Sipi • előzmény50 2010-10-09 13:37:46
Azért valódinak valódi az. Nem kell keverni a kettőt. Más a felvétel hallgatása és más az élő koncert. Mindkettő adhat nagyszerű élményt, mindkettő lehet silány. Zenét mindkettő közreműködésével nagyszerűen lehet hallgatni.

Aztán van, akiket a barkácsolás, a technikai dolgok érdekelnek (például aki tologatta a gombokat). Ott a zene inkább csak eszköz, de attól a technikai hobbi még lehet értékes. Szóval nem látok én itt semmi problémát, ha az ember a helyén kezeli a dolgokat.
50   zalbarna • előzmény49 2010-10-09 11:56:43
Már elég régen sajnos, egy kis utcában sétáltam Annecy-ban, és egy kis boltból komplett nagyzenekar hangjait hallottam ki. Benéztem és egy pici embert láttam egy irdatlan nagy masina előtt ülve, amint arcán a mindenhatóság örömével tologatta a tolattyúkat, tekergette a gombokat. Rögtön Oz a nagy varázsló jutott az eszembe. És tényleg, az egész egy hókusz-pókusz, amivel az emberek ( már elég hosszú ideje és még mindig) folyamatosan ámítják magukat (és másokat..) Az elektromos hang ugyanis nem teszi (nem teheti ) meg azt a hatást, a valóságra, mint az akusztikus hang,(nem okozza azt a változást) mivel nem VALÓDI hang.
49   Haandel 2010-04-14 17:11:55
Ez nem friss hír, de ha már szóba jöttek a hangszerek:
Virtual orchestra

What if all of the musical instruments in an orchestra were replaced by the same number of speakers?

The system, which uses 64 speakers, is equivalent to a 64 channel surround system.

The 64 speakers consist of 46 speakers assigned to each of the musical instruments, four speakers for vocals (assigned to the trumpet sound depending on the music), six subwoofers for low-frequency sound reinforcement, eight speakers for producing reverberant sounds (two located near each of the side walls and four on the ceiling).

"It would cost as much as ¥3 million (approx US$29,528) to record one piece," according to Casey T Miyamoto of Hibino TIC, who created the content.
Therefore, the orchestral music is composed of electronic sounds created by computers. "We obtained musical scores and created sounds for each musical instrument," Miyamoto said.



Google ferdítő fordító
* * * * *

Szerintem azért jobb lenne, ha zenészek és hangszerek lennének a gépi zene helyett.
Lehet, hogy ez nem is lenne drágább, hiszen 8 hónapos szoftver írás sem lehet olcsó...
Műsorajánló
Mai ajánlat:
19:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti György Kamaraterem

Goda Sára (hárfa)
Hartenstein Péter (fagott)
A Zeneakadémia BA II-III. évfolyamos hallgatóiból alakult kamarazenekar
Vezényel: Ménesi Gergely
J.S. BACH: 3. (G-dúr) brandenburgi verseny, BWV 1048
HÄNDEL: B-dúr hárfaverseny, HWV 294
VIVALDI: e-moll fagottverseny, RV 484
J.S. BACH–GOUNOD: Ave Maria
CORELLI: g-moll („Karácsonyi”) concerto grosso, op. 6/8

19:00 : Budapest
Erkel Színház

CSAJKOVSZKIJ: A diótörő
Mesebalett három felvonásban

19:30 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

Óbudai Danubia Zenekar
Magyar Állami Operaház Gyermekkara (vezető karnagy: Hajzer Nikolett)
Vezényel: Halász Péter
CSAJKOVSZKIJ: A diótörő, op. 71
18:30 : Balatonfüred
Kisfaludy Színház

Bálint János (fuvola)
Mendelssohn Kamarazenekar
Művészeti vezető: Kováts Péter
"Komolyzenei Esték 2019 III."
BACH: h-moll szvit BWV 1067
GRIEG, E.: Holberg-szvit op. 40
BIZET: Gyermekjátékok (zenekari változat)
TURINA: A torreádor imája op. 34
BORNE: Carmen-fantázia

19:00 : Szombathely
Bartók Terem

Szabadi Vilmos (hegedű)
Savaria Szimfonikus Zenekar
Vezényel: Madaras Gergely
WEINER: 1. Divertimento
DOHNÁNYI: 2. c-moll hegedűverseny
BARTÓK: Concerto

19:00 : Miskolc
Művészetek Háza

Schöck Atala, Kovácsházi István (ének)
Miskolci Szimfonikus Zenekar
Vezényel: Antal Mátyás
W.A. MOZART: Szabadkőműves gyászzene (K. 477)
DRAGONY TÍMEA: Szimfónia 'OBRETAM' (ősbemutató)
MAHLER: Dal a Földről – szimfónia
A mai nap
született:
1946 • José Carreras, énekes
1962 • José Cura, énekes, karmester
elhunyt:
1791 • Wolfgang Amadeus Mozart, zeneszerző (sz. 1756)
1916 • Richter János, karmester (sz. 1843)
1989 • John Pritchard, karmester (sz. 1921)
2007 • Karlheinz Stockhausen, zeneszerző (sz. 1928)