vissza a cimoldalra
2019-08-20
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11424)
A csapos közbeszól (95)

A nap képe (2139)
Opernglas, avagy operai távcső... (20294)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4538)
Pantheon (2377)
Operett, mint színpadi műfaj (4042)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (3390)
Kedvenc előadók (2838)
Wagner (2620)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1740)
Franz Schmidt (3408)
Társművészetek (1342)
Lehár Ferenc (677)
Milyen zenét hallgatsz most? (25035)
Kedvenc magyar operaelőadók (1139)
Évfordulók, jeles napok, születésnapok etc. (821)
Kortárs zene (66)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

48   pisticus • előzmény47 2010-04-12 09:34:28
A szabálykönyv folyvást változik, és ha valamikor, akkor pont akkortájt lehetett megtanulni a változásokhoz való igazodást.
Ma 110-120 éves szabályokhoz lehet igazodni, mert a "Steinway-ség" azóta gyakorlatilag kimerevítette a zongoratechnikát és bebetonozta az ahhoz kötődő játékmódot.
Ezzel párhuzamosan kipusztította a sekély billentéssel és finom dinamikai árnyalatokkal megírt művek előadói praxisát, preferálva a minél nagyobb, több ezres termeket a kamaratermekkel szemben. Kétségtelen, hogy a gyorskajában is van tápérték...
47   eccerű • előzmény46 2010-04-11 15:15:21
Ha már F-1-es hasonlattal élsz, megjegyezném azt is, hogy Chopin kora óta erősen megváltozott a szabálykönyv is: mások az igények. Kérdés, hogy ki tud ennek megfelelni.
46   pisticus • előzmény43 2010-04-11 08:53:33
Arról kár lenne vitatkozni, hogy a művész teljesítménye nem elsősorban a hangszertől, hanem a fejétől függ.
Ugyanakkor azért ne legyünk már szemfogatók se: a forma1-es pilóták sem ok nélkül dolgoznak spéci gépekkel, amelyeket még összehasonlítani se lehet akármilyen turbó konzum kocsival. A hangszerek között a Steinway-k tömege egy jól beállított Mercinek felel meg, semmi többnek. Vannak azonban olyan hangszermesterek akik képesek voltak a széria csúcsmodellekből mesterhangszereket "tuningolni", a szó legnemesebb értelmében. Nem anekdóta, hogy a Steinway gyár D-modelljei közül hosszú évek óta nehéz "mesterhangszert" választani. És hogy mi egy mesterhangszer kritériuma, arról lehet egy külön topic-ot nyitni...
A Pleyel a fénykorában szériában gyártott csúcsmodelleket, de ehhez kellett annak idején Chopin mint teszt pilóta és Pleyel meg Kalkbrenner mint konstruktőr.
Ma hol vannak ezek a csapatok?...
43   eccerű 2009-12-13 22:04:55
Egyáltalán nem érzem ilyen központi kérdésnek ezt, inkább sznobériának. Egy zongorista, vagy orgonista mindig ki van téve az adott hangszer korlátainak, ez benne van a pakliban.
Eleve azt feltételezni, hogy egy gyár minden azonos kategóriájú terméke azonosan szól...

Ennyi erővel a vokális művek nagy részét nem szabadna előadni, mert a szerző nem olyan hangszínre gondolt, mint amivel az előadó(k) rendelkeznek.
Műsorajánló
Mai ajánlat:
Nincs mai ajánlat
A mai nap
született:
1937 • Bogár István, zeneszerző, karmester († 2006)
1974 • Maxim Vengerov, hegedűs
elhunyt:
1611 • Tomás Luis de Victoria, zeneszerző (sz. 1548)
2016 • Daniela Dessi, operaénekesnő (sz. 1957)