vissza a cimoldalra
2019-08-18
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11422)
A csapos közbeszól (95)

Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1740)
Franz Schmidt (3408)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4536)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (3389)
Társművészetek (1342)
Lehár Ferenc (677)
Milyen zenét hallgatsz most? (25035)
Kedvenc magyar operaelőadók (1139)
Évfordulók, jeles napok, születésnapok etc. (821)
Kortárs zene (66)
Plácido Domingo (774)
Élő közvetítések (8081)
Opernglas, avagy operai távcső... (20291)
Fanyalgások és Nyavalygások… avagy virtuális siránkozó elégedetleneknek (181)
Moldován Stefánia (49)
Bánk bán (2972)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

47   eccerű • előzmény46 2010-04-11 15:15:21
Ha már F-1-es hasonlattal élsz, megjegyezném azt is, hogy Chopin kora óta erősen megváltozott a szabálykönyv is: mások az igények. Kérdés, hogy ki tud ennek megfelelni.
46   pisticus • előzmény43 2010-04-11 08:53:33
Arról kár lenne vitatkozni, hogy a művész teljesítménye nem elsősorban a hangszertől, hanem a fejétől függ.
Ugyanakkor azért ne legyünk már szemfogatók se: a forma1-es pilóták sem ok nélkül dolgoznak spéci gépekkel, amelyeket még összehasonlítani se lehet akármilyen turbó konzum kocsival. A hangszerek között a Steinway-k tömege egy jól beállított Mercinek felel meg, semmi többnek. Vannak azonban olyan hangszermesterek akik képesek voltak a széria csúcsmodellekből mesterhangszereket "tuningolni", a szó legnemesebb értelmében. Nem anekdóta, hogy a Steinway gyár D-modelljei közül hosszú évek óta nehéz "mesterhangszert" választani. És hogy mi egy mesterhangszer kritériuma, arról lehet egy külön topic-ot nyitni...
A Pleyel a fénykorában szériában gyártott csúcsmodelleket, de ehhez kellett annak idején Chopin mint teszt pilóta és Pleyel meg Kalkbrenner mint konstruktőr.
Ma hol vannak ezek a csapatok?...
43   eccerű 2009-12-13 22:04:55
Egyáltalán nem érzem ilyen központi kérdésnek ezt, inkább sznobériának. Egy zongorista, vagy orgonista mindig ki van téve az adott hangszer korlátainak, ez benne van a pakliban.
Eleve azt feltételezni, hogy egy gyár minden azonos kategóriájú terméke azonosan szól...

Ennyi erővel a vokális művek nagy részét nem szabadna előadni, mert a szerző nem olyan hangszínre gondolt, mint amivel az előadó(k) rendelkeznek.
Műsorajánló
Mai ajánlat:

15:00 : Sárospatak
SRK Wáberer Sportcentrum

Budafoki Dohnányi Zenekar, Fodor Beatrix (szoprán), Megyesi Schwarz Lúcia (alt), Horváth István (tenor), Hábetler András (basszus), Budapesti Akadémiai Kórustársaság (Karvezető: Tőri Csaba)
Vezényel és a művet bemutatja: Hollerung Gábor
"A megérthető zene"
Beethoven IX. szimfónia
A hangverseny a darab negyedik tételét mutatja be.

19:00 : Pécs
Csontváry Múzeum

Michiko Ota-Kys (zongora)
MOZART: K. 573 Menüett 9 variáció, egy téma J. P. Duport után
CLARA SCHUMANN: Scherzo, Op. 103
SCHUBERT-LISZT: dalok „Der Müller und Bach” – „Der Doppelgänger” – „Gretchen am Spinnrade” – „Der Atlas” –„Auf dem Wasser zu singen” – „Der Erlkönig”.

20:00 : Sárospatak
Rákóczi-vár udvara

Karasszon Eszter (gordonka)
Liszt Ferenc Kamarazenekar
vez.: Ricardo Casero
PROKOFJEV: 1., D-dúr „Klasszikus” szimfónia, Op. 25
CSAJKOVSZKIJ: Változatok egy rokokó témára, Op. 33
SCHUBERT: V. szimfónia, B-dúr, D.485

20:30 : Szombathely
Sarlós Boldogasszony Székesegyház

Somogyi-Tóth Dániel (orgona)
Csősz János (trombita)
Kodály Filharmonikusok Debrecen kamarazenekara
HÄNDEL: F-dúr orgonaverseny Op 4. No. 4.
BACH: d-moll toccata és fúga BWV565
TELEMANN: Hősi indulók – részletek
HÄNDEL: Vízizene, Tűzijáték-szvit – részletek
A mai nap
született:
1750 • Antonio Salieri, zeneszerző († 1825)
1954 • Hollerung Gábor, karmester
elhunyt:
2004 • Lukin László, karnagy (sz. 1926)
2009 • Hildegard Behrens, énekes (sz. 1937)