vissza a cimoldalra
2019-09-17
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11438)
A csapos közbeszól (95)

Társművészetek (1400)
Opernglas, avagy operai távcső... (20309)
Élő közvetítések (8125)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1753)
Franz Schmidt (3421)
Simándy József - az örök tenor (624)
Évfordulók, jeles napok, születésnapok etc. (832)
Milyen zenét hallgatsz most? (25042)
Hozzászólások a Momus írásaihoz (7212)
Pantheon (2385)
A nap képe (2153)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (4381)
Magyar Televízió opera-, balett- és operett közvetítései - hazai produkciók (1352)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (61894)
Kedvenc előadók (2840)
Operett, mint színpadi műfaj (4058)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

151   Haandel • előzmény146 2016-12-16 17:23:15
Tim Berens
Playing the Concierto de Aranjuez

Friday, I arrived at the Ariel Theater in Gallipolis, Ohio for the first of 2 rehearsals. The Ariel Theater is a magnificent hall, built in 1895 as a venue for Vaudeville acts. The acoustics are spectacular. To my great shock and delight, I realized that I would not need amplification to play the Aranjuez or the Vivaldi. I arrived with a rather elaborate sound system for amplification and was delighted to leave it in my car.

(Some RMCG regulars should avert their eyes for this next sentence.) Matanya Ophee was right: in the right hall, with the right orchestra, the Aranjuez can be performed without amplification. There was a discussion here in RMCG many years ago about this exact thing. I, having played hundreds of concerts with the Cincinnati Pops Orchestra, applied all of my knowledge to this discussion and came up with the wrong answer, insisting it couldn't be done. Matanya insisted it could be. He was right.
146   Haandel • előzmény145 2016-12-10 09:29:47
Ez nagyon érdekes, ezért utánanéztem:

Classical Guitar | JULY 22, 2015
David Russell, Xuefei Yang, and Milos Karadaglic Reflect on the ‘Concierto de Aranjuez’

I would think it would be challenging to adjust to the dynamics of an orchestra, to play at sufficient volume to still be prominent in the overall blend.

RUSSELL: If the orchestra is good, they can play gentle enough so the guitar is audible. Nowadays, too, there are very good amplification systems, and I often use them to make a better balance with the orchestra.


+
Acoustics for violin and guitar makers
… (Example 3.9)
For comparison it should be mentioned that the sound levels for the guitar and violin are considerably lower than for the bass singer. For the guitar measurements have shown that the levels vary between 35 and 70 dB SPL*) and for the violin between 45 and 60 dB (Spelda). Thus the pp-levels seem a bit low to be heard well, which also is in agreement with common experience.

+
*) SPL (Sound pressure level) - hangnyomásszint
A hangosság a hang fülünk által érzékelt intenzitásának, erősségének mértéke.
145   perempe 2016-12-05 02:05:46
voltam hétfőn Miskolcon egy hangversenyen, ahol előadták a Concierto de Aranjuez-t (Joaquin Rodrigo). a gitár hangosítva volt. ez bevett gyakorlat, ilyen halk hangszer?
Műsorajánló
Mai ajánlat:
19:00 : Budapest
Erkel Színház

1ST STEPS
Balett-est három részben

19:00 : Budapest
Belvárosi Nagyboldogasszony Főplébánia-templom

Szent Efrém Férfikar
"Visegrádi Imák"
Cseh, lengyel, szlovák és magyar motetták, himnuszok.

19:30 : Budapest
Müpa, Fesztivál Színház

Peter Veale (oboa)
Ryoko Aoki (narrátor)
Musikfabrik Köln
Vezényel:
Eötvös Péter
ALEX NANTE: Las noches de las piedras - magyarországi bemutató
EÖTVÖS PÉTER: Secret Kiss - melodráma narrátorra és öt hangszerre; magyarországi bemutató. Japán nyelven, magyar felirattal. A szöveget Alessandro Baricco Selyem című regényéből Mezei Mari állította össze
MALIK KISHINO: Naki Ryu, Flutter echo oboaszólóra - magyarországi bemutató
EÖTVÖS PÉTER: Sonata per sei - három zongorára és három ütőre
A mai nap
elhunyt:
1179 • Hildegard von Bingen (sz. 1098)
1762 • Francesco Geminiani, hegedűs és zeneszerző (sz. 1687)
1803 • Franz Xaver Süssmayr, zeneszerző (sz. 1766)
1966 • Fritz Wunderlich, énekes (sz. 1930)
1986 • Kórodi András, karmester (sz.1922)
2011 • Kurt Sanderling, karmester (sz. 1912)