vissza a cimoldalra
2019-06-17
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11348)
A csapos közbeszól (95)

Erkel Színház (10233)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (61808)
Komlóssy Erzsébet (42)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (3269)
Operett, mint színpadi műfaj (3938)
Erkel Ferenc (1058)
Momus-játék (5689)
Opernglas, avagy operai távcső... (20229)
Jonas Kaufmann (2389)
Új lemezek (99)
Élő közvetítések (7913)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1679)
Franz Schmidt (3349)
Pantheon (2355)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4504)
Kedvenc magyar operaelőadók (1118)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

144   Haandel • előzmény143 2016-11-17 16:44:50
Jean Laurendeau and the Ondes Martenot
143   Búbánat 2016-08-10 10:08:32
korabeli hangszerek képekben

Ondes Martenot – az instrumentum az egyik első elektronikus hangszer. A francia csellista és feltaláló, Maurice Martenot (1898-1990) különleges hangú hangszerének prototípusát 1928-ban mutatta be. Az ondes Martenot (Martenot-hullámok) a vonósokhoz hasonló dallamjátékot tesz lehetővé, glissandókra (hangok közötti csúszásokra) és az egyes hangok érzéki vibrálására alkalmas. Az 1930-a évektől kezdve a hangszer tökéletesített változatai igen népszerűvé váltak, különösen a francia zeneszerzők használták szívesen, olyan nagyszabású művekben is szerephez jut, mint amilyen Arthur Honegger oratóriuma (Johanna a máglyán) vagy Olivier Messiaen szimfóniája (Turangalila) és operája (Assisi Szent Ferenc). Az ondes Martenot néhány év alatt olyan tekintélyes repertoárra tett szert, hogy a párizsi konzervatóriumban önálló (napjainkban is működő) Martenot-tanszéket hoztak létre.

Az Ondes Martenot hangszer szerephez jutott a Keller András irányította Concerto Budapest ez év március 19-i zeneakadémiai hangversenyén: Messiaen Az isteni jelenlét három kis liturgiája című művében Bruno Perrault játszott rajta. (Km. Ránki Fülöp- zongora, Mécs Károly-próza, a Pro Musica Leánykar – karigazgató: Szabó Dénes)
E koncert hangfelvételét ma este, 19.35 órától közvetíti a Bartók Rádió. (A műsor másik száma Haydn: A Megváltó hét szava a keresztfán – zenekari változat)

(Ism,. Augusztus 22., 12.36)
Műsorajánló
Mai ajánlat:
17:00 : Budapest
Szent István Bazilika

Virágh András (orgona)

17:00 : Budapest
Erkel Színház

"Csillagóra évadzáró gálaest"

19:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti György Kamaraterem

"Ács Dominika fuvola diplomakoncertje"
DEBUSSY: Syrinx
CSAJKOVSZKIJ: „Kuda, kuda vï udalilis” – Lenszkij áriája az Anyegin második felvonásából
Granik Anna (zongora)
MOZART: C-dúr andante, K. 315
Goda Sára (hárfa)
FRANK MARTIN: Ballade
Granik Anna (zongora)
J. S. BACH: a-moll fuvolaverseny, BWV 1056 (Gyönyössy Zoltán átirata az f-moll csembalóversenyből, Molnár Viktor hangszerelése)
Anima Musicae Kamarazenekar (koncertmester: G. Horváth László)
MOLNÁR VIKTOR: Contacts – ősbemutató
Anima Musicae Kamarazenekar (koncertmester: G. Horváth László)
Vezényel: Dobszay Péter
Ács Dominika (fuvola)

19:00 : Budapest
Óbudai Társaskör

Renkecz Kálmán (hegedű)
Óbudai Jubileumi Zenekar
Vezényel: Gazda Péter
BACH: Korálok a János-passióból, BWV 245
MOZART: F-dúr szimfónia, No. 6, K. 43
DECSÉNYI: Concertino hegedűre és ifjúsági vonószenekarra
HAYDN: e-moll „Gyász” szimfónia, No. 44, Hob. I:44
A mai nap
született:
1818 • Charles Gounod, zeneszerző († 1893)
1882 • Igor Fjodorovics Sztravinszkij, zeneszerző († 1971)
1958 • Derek Lee Ragin, énekes