Hát én még élőben nem hallottam Salomét és nagy kedvenc (Strauss eleve), szóval dilemma
Hogy a Szigeten nem nézem meg vele, az biztos. Mikroporttal mindenki el tudja énekelni. De félek, hogy be fogják vinni vele a Házba is.
Minden tiszteletem és szeretetem Kolonits Kláráé, de még neki sem volt való Judit, hát akkor Rostnak? Jaj. Májusban Komlósi Ildikó és Mester Viki lesznek Juditok, én inkább megnézem velük, a Salomét úgyis "kénytelen" leszek megnézni Rosttal.
Teljesen röhejes, hogy Judittal próbálkozik! Nincsen
középfekvése, a hangja világos. 56 éves korára is az maradt, ami volt, könnyű lírai szoprán! A tavalyi Tosca is bukta volt.
Toscát Szegeden, tavaly nyáron. (Írtam privátban ...)
Salomét már írni se mertem. Toscát hol? Jaj. Nem mondom, hogy rossz énekes Rost Andrea, de semmi drámaiság nincs a hangjában, egy teljesen lírai szoprán, sőt könnyű lírai. Azt tudom belső forrásból (az énektanáromtól, aki szintén operaházi tag volt évekig), hogy anno mezzoként vették fel a Zeneakadémiára, mert nem voltak magasságai, aztán rájöttek hamar hogy valami nem oké...
És Salomét? Meg Toscát ? :DDDDDDDDDD
Juditot? Rost Andrea? :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
Zétát kinevezhetjük jósnak, mert hónapokkal ezelőtt megjósolta, hogy Rost le fogja mondani a Marica grófnőt a Müpában. Hát nem lemondta? (Állítólag Rálik énekel helyette. -:(
Rost Andrea: Most még nagyobb felelősséggel tartozom a munkámért
Magyarhirlap.hu - Forgách Kinga– 2018.03.16. 03:48
A Magyar Érdemrend középkeresztjét kapta meg a Kossuth-díjas Rost Andrea operaénekes, aki épp Salomé szerepére készül.
– Visszaigazolást jelent önnek ez az újabb nagy elismerés?
– Mindenképpen, a Kossuth-díj után nagy öröm megkapni egy ilyen kitüntetést. Most még inkább felelősséggel tartozom azért, amit csinálok. Lassan harminc éve vagyok a színpadon, ez nem csak munka, hanem a hivatásom is. Hogy ezt észreveszik és díjazzák, nagy boldogság.
– Készül most valamilyen előadásra?
– Izgalmas szerepre, Saloméra készülök, júniusban lesz a bemutató a Margitszigeten, előtte a Zeneakadémián Bartók Kékszakállújából Juditot éneklem majd.
– Mit tart a legfontosabb alakításának a pályáján?
– Alig tudok a nekem kedvesek közt különbséget tenni. A legelső nagy szerepem Júlia volt a Rómeó és Júliából: egy nagy shakespeare-i tragikával kezdtem. Emellett a Rigoletto volt fontos nekem, amivel a Scalában elkezdődött a nemzetközi karrierem.
Szerintem Domingo nélkül egyszerűen elment tőle a kedve.
Rost Andreát már jó pár éve nem lehet komolyan venni! Vagy nem neki való szerepekben szélhámoskodik, vagy kilép a kitűzött előadásokból!
Ő sem tudja... :-)))
Kérdezd meg az érintettől!
Nem mindegy?Nincs kedve.Nem fizetnek eleget.Nem tudja elénekelni.Nem szereti a partnereit.Lehet együtt ,lehet külön a lényegen mit sem változtat
El kell kezdeni pácolni a húsvéti sonkát. Langyos libazsírban.
Még mindig nem kaptam választ arra, miért mondta le Rost Andrea a Boccanegrát!
Vajon Salome címszerepét el fogja énekelni?
Töröltem itt; javítottam a beírást, amit átvittem a Kedvenc előadók topicba (2814. sorszám alatt)
Belehallgattam Sassu néhány tubusos felvételébe. Elrémisztett éles, kifejezéstelen hangja. A szerepre kiváló magyar szoprán rendelkezésre állna Lukács Gyöngyi személyében, akkor mi a búbánatnak kellett hívni egy eddig számunkra nevesincs énekesnőt. Lukács Vratogával alaposan megemelte volna a színvonalat. Rendben, hogy bekocogunk előbb-utóbb a világszínvonalba, fde ezt nem bt-szinten kellene, hogy éppen felkérjük egy menedzser által elsőre "leakasztott" közreműködőt. Vajon Rost Andrea énekli majd a jövő hónap végén Desdemonát. Nehogy már azért mondja le Améliát, mert túl küözel van Desdemonához.
Még mindig nem kaptam választ, miért mondta le Rost Andrea a Boccanegrát.
Giacomo Prestia: na ő igazi Fiesco volt az elmúlt években - a többi meg csak operett énekes ebben a szerepben.
Valóban - köszönöm a javítást.
Fiesco egy súlyos olasz basszus szerep, az meg, ugye, nem Bretz. Fiesco az nem Leporello, de nem is Don Giovanni.
Kár fanyalogni, jó lesz a 2-ai előadás. :) Pasztircsák Polina ebben az évadban csak a Boccanegrában énekel, ezt feltétlenül látnom-hallanom kell. Gondolom Agache sem felejtette el a szerepet. Az előadáson Palerdi nem szerepel, mert csak egy Fiesco lesz, Bretz pedig egy nagyon széphangú énekes, egy lírai basszbariton, nem egy hangorkán, de a Boccanegrában talán nem is az a lényeg.
Amúgy nem akarok kötöködni, de többször is rosszul írták a művésznő nevét: Polina, egy l-lel. http://polinapasztircsak.com/
Pontos helyzetelemzés.
Már akinek - azért egy jó basszus el kellene ebbe az operába, de igazi basszusokat már csak ritkán hallhatunk nagy szerepekben a világhíre törő Operaházban. Pasztircsák Pollina még lehet, hogy nem lesz rossz Amélia, de Violettaként annyira nem fogott meg. A Nabucco és a Hugenották után Bretznek nem igazán kellene Fiescot is énekelnie. Palerdi meg már annyira sokoldalúan nagyszerű tehetség, hogy oda neki az oroszlánt is kérem! Énekel már mindent: Zakariást, Fiescot, Figarót, Mustafát, Sarastrot, még Wagnerbe is benyomták, és a Gershwin bemutatóba is. Az igazi basszusaink meg parlagon hevernek. Köszönöm szépen: ez a Boccanegre is szerintem egy alkalmas lesz számomra - pedig az egyik kedvenc operám.
A 2-ai előadásra kell elmenni, nem erre. Az minden szempontból nagy élmény lesz, és - ki érti ezt? - rengeteg jegy van még rá. A Boccanegra az egyik legnagyszerűbb opera, zenéjét és mondanivalóját tekintve is, egyáltalán nem értem, hogy miért nem népszerű.
Ez felelőtlen dolog, mert elveszi más elől a lehetőséget, az utolsó pillanatban azután jön a B2-es kategóriájú beugró egy vagyonért külföldről... És ezt sorozatban lehet megtenni...:-(
Hogy nem Rost hangjára írta Verdi Boccanegra-Améliát, már egy éve lehetett (volna) tudni, azzal nem kellett volna eddig várni...
De mégis, miért mondta le az előadásait? Kevés az idő a szólam megtanulására a Boccanegrában, vagy nehéz a szerep és nem tud azonosulni vele, esetleg technikai problémáids vannak? És a Bohéméletnél mi volt a probléma? Mindenesetre kár...
Jó indok a lemondásra - még ha nem is az énkesnő nyilatkozta, csak te írtad ide. Ennyi erővel más is lemondhatná a februári előadásait, mert márciusban új szerepet kell megtanulnia. Vagy nem is új neki?
Márciusban a Müpában Marica grófnőt kellene énekelnie...
Miért mondta le Rost Andrea a Bohémélet után a Boccanegrát is? Kár...
Mondom, hogy jó a menedzsere.
Egyik viccesebb, mint a másik.
A hölgy naptárában kedvencem Papagena és Norma, egymás után :)
Vegen meg visszasirjuk Domingot...-:)
Boccanegrának pedig sikerült meghívni Vratognát, akit egy olasz barátom "üvöltő állatnak" nevezett. A világ és minden idők legpocsékabb hangú baritonjainak egyike, tavaly egy olasz rádióműsorban egy teljes műsort szenteltek borzalmas bécsi Scapiájának, és ott hahotáztak végig, hogy egy hangot nem képes tisztán eltalálni. Na, őt kellett meghívni, pontosan.... Jó a menedzsere. Az Operaházé meg sz.r.
Miért? Lemondta ezt is?
Kicsit malíciozusan megjegyzem, hogy ismét bővült eggyel Rost Andrea szereplistája, a "kitűzött, de el nem énekelt szerepeké..."
Bartók Rádió sugározza ma délután
14.10 – 15.00 Rost Andrea és José Cura áriaestje
Km. a Győri Filharmonikus Zenekar
Vezényel: Berkes Kálmán és José Cura
1. Leoncavallo: Bajazzók - Prológ (Cura, vez. Berkes)
2. Verdi: Otello - Ave Maria (Rost, vez. Berkes),
3. Puccini: Tosca - Levélária (Cura, vez. Berkes),
4. Gounod: Faust - Ékszerária (Rost, vez. Berkes),
5. Puccini: Turandot - Kalaf áriája III. felv. (Cura, vez. Berkes),
6. Verdi: A végzet hatalma - Nyitány (vez. Cura),
7. Verdi: Traviata - a) Szerelmi kettős, b) Bordal (Rost, Cura, vez. Berkes),
8. Lennon-McCartney: Yesterday (Rost, Cura, vez. Berkes),
(Győri Audi Aréna, 2015. május 3.)
Operett a Müpában!
MARICA GRÓFNŐ
2018. MÁRC 18. VASÁRNAP, 19:30
Kálmán ebben a művében a különböző zenei stílusok széles spalettáját vonultatja fel: hallhatunk amerikai foxtrott-ot, shimmy-t, bécsi keringőt, magyar csárdást és hamisítatlan cigányzenét is. Bár a történetnek komoly tanulsága is van, mégis az olyan ismert dallamoknak köszönheti népszerűségét, mint a Szép város Kolozsvár, a Hej, cigány; a Szent Habakuk, vagy a Ringó vállú csengeri violám...
Műsor:
Kálmán Imre: Marica grófnő
Marica grófnő: Rost Andrea
Endrődy Wittenburg Tasziló: Boncsér Gergely
Populescu Dragomir Móric herceg: Hábetler András
Báró Zsupán Kálmán: Haja Zsolt
Liza, a húga: Rácz Rita
Lidi cigánylány: Balga Gabriella
Cuddenstein Chlumec Cecília hercegnő: Wiedemann Bernadett
Budapesti Akadémiai Kórustársaság
Duna Művészegyüttes
Koreográfus: Juhász Zsolt
Rendező: Böhm György
Vezényel: Hollerung Gábor
Köszönet a linkért, pótoltam ennek az interjúnak a meghallgatását. Érdekes, hogy Rost Andrea már 2013 márciusában (ez a YT-megosztás dátuma, nem tudom, mikor készült a felvétel pontosan), ¾ évvel a Pillangókisasszony előtt, gondolt a Toscára és a Saloméra. Sőt A kármelitákra is, amelynek előadása mégsem vele valósult meg.
Mi történhetett? Valami hasonló, mint a Luluval, amelyet Mihály András eredetileg Házy Erzsébettel akart bemutatni, ám terve elkésettnek bizonyult?
Rost Andrea: Szívesebben tanítok népdalt a gyerekeknek
FIDELIO, 2017.10.07. 10:31