vissza a cimoldalra
2020-08-09
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11552)
A csapos közbeszól (95)

Hozzászólások a Momus írásaihoz (7363)
Eiffel Műhelyház – Bánffy terem (152)
Régizene (3626)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (62198)
A MET felvételei (932)
La Voix humaine - avagy az énekhang varázsa (177)
Társművészetek (1829)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (4693)
Opernglas, avagy operai távcső... (20585)
Operett, mint színpadi műfaj (4422)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4886)
Verdi-felvételek (576)
Operett a magyar rádióban (1949-től napjainkig) (4028)
Franz Schmidt (3658)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (2010)
Pantheon (2713)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

42   CallasForever • előzmény40 2008-09-06 19:50:50
Bizonyos dolgokban egyetértek veled.
Di Stefanot én se kedvelem túlzottan. A Callasos Toscában még szerintem elmegy, de pl. a Callas-Karajan féle Trubadúrban hallgathatatlan.
Bergonzit és Geddát is kedvelem, bár sajnos csak kevés lemezfelvételem van velük. Del Monacot elsősorban az Otello miatt szeretem, de nála sokkal jobban kedvelem Corellit. Ő igazi hőstenor hang, kitűnő Radames, Manrico, Kalaf, vagy Canio, de líraibb operákban is ragyogóan helyt áll (Romeo, Faust). Egyik kedvenc felvételem tőle a Trubadúr, az Ah si ben mioban gyönyörű diminuendokat csinál a stretta pedig frenetikus.
Ezenkívül kedvelem még Alfredo Kraus intelligens lírai tenorját, Carreras felvételeit, valamint Florez bel-canto felvételeit.
Na és persze PAVAROTTI:-)
40   WiseGentleman • előzmény38 2008-09-06 19:18:23
Bergonzi megpróbálta elénekelni az Opera Orchestra of New York előadásán, de allergiája miatt sajnos nem tudta végigénekelni a szerepet. A főpróbát ugyanakkor ragyogó formában énekelte végig, a róla készült felvételek tanúsága szerint. Számomra ő egyfajta \"stíluskirály\", míg Pavarotti és Del Monaco (egymást kiegészítő jelleggel) hangfenomén. Di Stefanóval igazából nem tudok mit kezdeni, még a sokak által etalonnak tekintett Di Sabata-féle Tosca-felvételen sem (nyüszítés, ordítás, stb.). Corelli presziőz, modoros affektálása zavar, különösen a nem olasz nyelvű felvételeken (ld. a Bonynge-féle Faust). Geddát akkor már inkább választanám Faustnak (na meg Eisensteinnek és Edwin von Lippert-Weilersheimnek is, for that matter).
38   CallasForever • előzmény36 2008-09-06 18:23:50
Azt azért nem hiszem, hogy egy tenor nagyságát az minősítse, hogy énekelt-e Otellot, vagy sem. Gigli, sőt az általad említett Bergonzi sem énekelte tuttommal a szerepet, és Pavarotti is csak egyszer.

A másik bekezdésben írottakkal egyetértek :-)
36   WiseGentleman • előzmény34 2008-09-06 17:43:23
Di Stefano?? Corelli?? (bár igaz, ízlések és pofonok). Di Stefano elitta a hangját, ugyebár. Corelli és Gedda Otello közelébe sem mentek volna. Ja, és miért tetszett kihagyni Del Monacót és Bergonzit?

Egy szó mit száz, nem kisebb karmester, mint Karajan nyilatkozta, hogy Pavarottit Carusónál is többre tartja. A magam részéről, életem legmeghatározóbb operaélményei közé tartozik az a két élő előadás, amit Pavarottival láttam a new yorki MET-ben. Az ilyen hangszépség már szinte deformitás...
34   Popsika • előzmény32 2008-09-06 14:39:06
Azért ne ess túlzásba!
( Corelli, Björling, DiStefano, Bonisolli, Gedda stb.?????? )
32   CallasForever • előzmény31 2008-09-06 14:16:24
Szerintem az \"egyik\" szócskát nyugodtan kivehetjük a mondtból.
31   Búbánat 2008-09-06 09:21:11
Ma egy éve hagyott örökre itt bennünket és adta vissza lelkét teremtőjének minden idők egyik legnagyobb tenoristája,
Műsorajánló
Mai ajánlat:
20:00 : Budapest
Margitszigeti Szabadtéri Színpad

ROSSINI: A sevillai borbély
A mai nap
született:
1914 • Fricsay Ferenc, karmester († 1963)
1928 • Lukács Ervin, karmester († 2011)
elhunyt:
1919 • Ruggiero Leoncavallo, zeneszerző (sz. 1857)
1975 • Dmitrij Dmitrijevics Sosztakovics, zeneszerző (sz. 1906)