vissza a cimoldalra
2019-11-11
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11446)
A csapos közbeszól (95)

Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (4425)
Kimernya? (3270)
musical (188)
Operett, mint színpadi műfaj (4144)
Balett-, és Táncművészet (5934)
Élő közvetítések (8232)
Pantheon (2442)
Momus-játék (5761)
Palcsó Sándor (267)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (3499)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1796)
Franz Schmidt (3451)
Eiffel Műhelyház – Bánffy terem (108)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4603)
Opernglas, avagy operai távcső... (20350)
Milyen zenét hallgatsz most? (25044)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

2216   zalbarna • előzmény2213 2011-04-03 17:40:14
:)))
2213   macskás • előzmény2211 2011-04-03 09:54:30
Most akkor ki kinek az embere? Nem világos a mondatodból:(((
2211   Futott Még • előzmény2209 2011-04-03 01:03:53
És ha már kimoderáltál, miért nincs kritika az NFZ 25-ikei hangversenyéről? Csont (BZA) narancsos cikke után tán nem előkelő KZ-ról beszélni? Aki a ti emberetek?
2209   -zéta- • előzmény2207 2011-04-02 20:36:00
Hát istenkém, elnézték...:-)
2203   rotor • előzmény2201 2011-03-30 03:07:22
Sajnos a B.Ú.S. sorozat is hasonlóan hanyatlani fog a kritikai megítélésben.Mert Kocsis a pártatlan zenei létből pártos vizekre hajózott.Ezzel teret adva a nem független ítészek befolyásolható ízlésének.Első példaként a legújabb lemez már ezt a körülményt jelzi a krtitkák tükrében.
2201   riska 2011-02-26 14:56:56
Kritikák Kocsis Zoltán és a Nemzeti Filharmonikusok 2011. februári müncheni és berlini hangversenyéről

Liszt Les Préludes-je menetindulóként
Felületes és durva szövésű: a karmester Kocsis Zoltán hiába próbál meg összhangot teremteni a [müncheni] Gasteigben a szólista, Daniel Müller-Schott és a Nemzeti Filharmonikus Zenekar között. A gordonkaverseny lassú tételében hirtelen zavar támad. Egy madár kezd csicseregni. A rejtély megfejtése: egy ki nem kapcsolt mobil telefon. A tulajdonos pedig jó sokáig matat kézitáskája mélyén, míg sikerül a rakoncátlankodót elnémítania. Néhány zenész a színpadon még mosolyog is.
Ezen túl a Nemzeti Filharmonikus zenekar kevés okot adott a mosolygásra a Gasteigben. A karmester, az egykor figyelemreméltó zongorista, Kocsis Zoltán, most, mint interjúiból kitűnik, a budapesti jobboldali rendszer hajthatatlan támogatója, nem sokat tud bájról, eleganciáról, vagy finomságról. Liszt Les Préludes-je olyan volt, mint egy menetinduló. Beethoven hetedik szimfóniája felületes volt, a karmesternek csak a dallamszólamok voltak fontosak. A mélyvonósoknak, akik tőle jobbra voltak, Kocsis szinte végig hátat fordított. A fúvósok is kizárólag magukra voltak hagyva. Ezen a durva szövésű szőnyegen az érzékeny Daniel Müller-Schott nehezen tudott érvényesülni. Dvorák gordonkaversenyében tökéletes összhangra van szükség a zenekar és a szólista között. Ezen az estén ez nem valósult meg. Az este legfajsúlyosabb darabja Müller-Schott ráadása volt, Britten Op.80-as csellószvitjének első tétele, amelynek Largo-nyugalma már-már bachi intenzitású volt.
Volker Boser, Kulturvollzug, 2011. február 17. (Az eredeti német cikk szó szerinti fordítása)

A billentyűnyomogató: Kocsis Zoltán a {berlini} Filharmóniában vezényelt
Rossz néven kell vennünk Kocsis Zoltántól a pályamódosítást. Ha a világ egyik legjobb zongoristája a zongorát a karmesteri pálcára cseréli fel, ez komoly veszteség. Főleg akkor, ha az eredmény egy középszerű karmester. A Nemzeti Filharmonikus Zenekarral adott koncertje alapján arról sem győzött meg, hogy többre képes. Mindegy volt, mit vezényel, Liszt Les Préludes-jét, Dvorák Gordonkaversenyét, vagy Brahms negyedik szimfóniáját – Kocsis minden műhöz az önelégült maestro-attitűddel közelit. Zenekarát zongorának tekinti. A hangszerek neki billentyűk, amiket le kell ütni. Nem csoda, hogy egy Brahms szimfónia kibontakozási folyamata szétaprózottnak hangzik és a tempók inkább elrendelten, mint organikusan alakulnak És mekkora szakadék tátong a zongorista Kocsis finom Liszt-játéka és feszültséget nélkülöző Liszt vezénylése között! A Dvorák darabban is egymás melletti zenélést kapunk, bár színvonalasan. Az egyik oldalon ott van a gondosan bepróbált zenekari szólam, a másikon a 34 éves Daniel Müller-Schott, aki a csellóversenyek leghíressebbikét szerényen abszolválja, de hangszíne nem virágzik ki. Milyen jó lenne, ha Kocsis újra zongorázna.
Jörg Königsdorf, Der Tagesspiegel, 2011. február 22.(Az eredeti német cikk szó szerinti fordítása
Műsorajánló
Mai ajánlat:
17:00 : Budapest
Szent István Bazilika

Virágh András (orgona)

19:00 : Budapest
Zeneakadémia, X. terem

Trio Inception:
Háry Péter (cselló), Szendrey Dániel (kürt), Kiss Péter (zongora)
MARCO GATTO: Seconda elegia notturna (magyarországi bemutató)
SIMONE SANGIACOMO: Debutald (magyarországi bemutató)
VIRÁGH ANDRÁS GÁBOR: Triptichon
GIORDANI DE NISI: Tre dialoghi schenici (magyarországi bemutató)
FEKETE GYULA: Pamut
BIANCA LOFFREDA: Visione Mutevole (magyarországi bemutató)
KÁKONYI ÁRPÁD: Két Nocturne

20:00 : Budapest
Müpa, Fesztiválszínház

Simon Höfele (trombita)
Frank Dupree (zongora)
"Rising Stars"
DANIEL SCHNYDER: Trombita-zongora szonáta
LIGETI: Mysteries of the Macabre
DEBUSSY: Prelűdök, I. sorozat, No. 10 - Az elsüllyedt katedrális
DEBUSSY: Prelűdök, II. sorozat, No. 12 - Tűzijáték
MIROSLAV SRNKA: Milky Way [Tejút] (az ECHO felkérésére, 2019)
NYIKOLAJ KAPUSZTYIN: Prelűdök jazz stílusban, op. 53, No. 4, 6, 23
GERSHWIN: Prelűdök - 1., 2., 3.
A mai nap
született:
1883 • Ernest Ansermet, karmester († 1969)
1901 • Rajeczky Benjamin, zenetörténész († 1989)
1930 • Vernon Handley, karmester († 2008)
elhunyt:
2018 • Horváth Zoltán, operarendező (sz.1928)