Azért az fantasztikus, hogy ED és Búbánat oldalas cikkei meg közvetítései miatt egy normális beszélgetést nem lehet lefolytatni. Nem lehetne olyan topikot csinálni, hogy Búbánat koncertjei meg ED cikkei? Borzalmasan irritáló már, főleg emlékszem, hogy amikor még csak olvastam a fórumot jó pár éve, milyen jó kis viták, beszélgetések zajlottak itt. Most meg minden topik szét van barmolva ezzel a sok hülyeséggel.
Idevágó részlet hvg.hu Kovalik Balázzsal készített friss interjújából:
"hvg.hu: Itthoni rendezése van kilátásban?
K. B.: Nincs aktuális felkérésem.
hvg.hu: A budapesti Operaház művészeti vezetőjeként annak idején látott esélyt arra, hogy a dalszínház bekerüljön a nemzetközi opera vérkeringésbe. A mostani működését hogyan ítéli meg?
K. B.: A 80-as, 90-es években még több olyan világsztárja volt a budapesti Operaháznak, akik rendszeresen jártak külföldre. Ilyesmiről manapság, egy-két kivételtől eltekintve, nemigen beszélhetünk, mint ahogy társulatról, műhelymunkáról, innovatív, szenzáció számba menő produkciókról sem. Az, hogy az Operaház több mint egymilliárd forintért két hétre bevásárolta magát egy New York-i színházba, ahol vattázott félházak előtt tartott előadásokat, nem azt jelenti, hogy a világnak tudomása van rólunk, hanem hogy a saját pénzünkön próbálunk reklámot csinálni magunknak itthon. Ahogy a japán vagy arab országokban tett turnék sem azt jelentik, hogy a nemzetközi opera vérkeringésének fontos részét képezné a budapesti Operaház. De igazából a hazai kultúrpolitikának sem fontos az operajátszás már évtizedek óta. Már akkor se volt." A teljes interjú itt olvasható.
Bizonyos esetekben akár még jól is járhat ezzel a közönség...
Viszonzásképpen pedig az operátorok állnak be énekelni a MÁO produkcióiba, ha vége a járványnak.
Ehhez kezdenek az Operaház művészei az újbóli leállás után
InfoRádió, 2020. szeptember 24. 19:21
"Az Operaház művészei pedig operátorként segítik a koronavírus-járvány idején az Országos Mentőszolgálat munkáját. Az önkéntesmunkát hétfőn az igazgatóság kezdte meg - számolt be az InfoRádiónak Ókovács Szilveszter főigazgató."
Bach (és vírus) mindenkinek, avagy ezzel szép zárni
ÓKOVÁCS SZILVESZTER
2020.09.22. 08:50 Origo.hu
Ókovács szerint az Opera - levélária
"Édes Néném,"
Rögtönzött koncertet adott Plácido Domingo a felújítás alatt álló Operaházban – Videó
Papageno.hu - 2020. szeptember 18.
Különleges videót posztolt az Operaház, melyben Plácido Domingo ad egy rövid rögtönzött koncertet budapesti látogatásának utolsó napján.
Ahogy a posztban írják, „Plácido Domingo számos alkalommal járt már Budapesten, az Erkel Színházban énekelte Cavaradossi (1973) és Radames (1987) szerepét, és bár az Operaházban 2009-ben az Operália énekversenyének döntőjén a zenekari árokban dirigálta már az Opera együttesét, 2016-ban pedig a Shakespeare-estély sztárvendégeként lépett a világot jelentő deszkáira, mindezidáig szerepes előadásban nem volt alkalma bemutatkozi az Ybl-palotában.
A művésszel látogatás alkalmával exkluzív interjút tudtunk készíteni:
Az elmúlt hetekben Domingo a Virtuózok tehetségkutató vendégeként járt Budapesten, most is dolgozott az Opera Zenekarral, viszont régi vágya, hogy az Opera színpadán játszhasson, egyelőre beteljesületlen maradt.
Mielőtt azonban tegnap búcsút intett a magyar fővárosnak, hogy utoljára énekelje el a Bécsi Staatsoperben Simon Boccanegra címszerepét, adott némi ízelítőt Verdi hőséből a Békeszózat egy részletével.”
Csatlakozom a jo- es jobbulast kivanashoz es a remeny(kedes)hez, ami mint tudjuk, utoljara hal meg, mivel meg a covidra is immunis. Tovabba fenntartom sajat remenyemet, hogy MAO vegre elszanja magat a t a v a l y i elmaradt eloadasok jegyeinek visszavaltasara, ahogy azt kedves :-) MuPank keszsegesen es mar regen megtette a tavalyi jegyekkel, berletekkel es ahogy maris visszautalja es n e m utalvanyra csereli a romai zenekar elmarado koncertjenek jegyarat.
PS A magasztalo jelzoket MAO es Operettszinhaz oriasi es nagysikeru bemutatoirol olvashattad.
Nekem nincs, mert vasárnap elmarad a Müpa Ruszalkája is ....
Szerencsére a Youtube még tartogat meglepetéseket, meg a saját gyűjteményemben is van, amit még nem láttam. : )) De azért az élő zene pótolhatatlan.
Hála Istennek van mivel vigasztalódnom. :)
Kedves takatsa ! Egy rokonlélek vagy . Én is ugyanezt csináltam, és azóta sírok, mióta megtudtam , hogy elmarad. : ((((((((
Hogy szalad az idő, igazad van. :) Köszönöm a helyesbítést.
Igen, persze, hogy bezártak, aztán most van ami kinyitott, van ami nem, és most már olyan is van, ami kinyitott-becsukott. Nem baj, pihennek egy évet, és ezalatt zeneileg sokat fejlődnek. :)
Bocsánat a helyesbítésért, de egy ekkora tévedés ne maradjon korrigálatlanul. Az amerikai turné nem tavaly, hanem tavalyelőtt, 2018 őszén volt. A tavalyi évad nagyonis elindult, még az "Operakaland" ifjúsági Hunyadi László-sorozata is zavartalanul végigment. Tavasszal persze aztán bezártak a színházak, így az Erkel is, ez tény, de addigra Európa összes többi operaháza is bezárt, a Scalával kezdve.
Nem tudom, mert nem voltam ott és nem láttam, de egy ismerősöm azt mondta, hogy ő látta a Fesztiválzenekar live streamingjét a Müpából, és állítólag telt ház volt, mindenki maszkban. Fischer Iván a koncert elején azt mondta, hogy ha bárki leveszi a maszkot, azonnal abbahagyják a koncertet. Ezek szerint másutt van közönség, ha olyan a program és az előadók minősége.
Azért mindenki gondolja végig az Operaház elmúlt 1 évét. Tavaly ősszel, el sem indul a szezon az "amerikai turné" miatt, aztán tavasztól a fél éves szünet, néhány napja újraindulás a botrányos színvonalú Salome egy, azaz egy db. előadásával, most pedig az önkényes bezárás, Isten tudja meddig. Ez az operaház közönségbarát poitikája. A szomszédban pedig ott a MÜPA, szinte minden nap jobbnál-jobb, izgalmas programmal. Mintha a két intézet nem egy városban, nem egy országban, nem egy földrészen, nem egy planétán lenne. Erre mondják azt, hogy ég és föld. Nálam most telt be a pohár, de gondolom, ezzel az érzéssel nem vagyok egyedül.
Hiába, az újságírok csodálatosan tudják szinezni a valóságot: "Az elmúlt napok nagysikerű bemutatói"; "a közönség távolmaradásával jelzi a helyzet romlását"; " 16 nagyszabású előadás 15 ezer nézővel".
Ha nem lenne valóban nehéz és szomorú a helyzet, amiben vagyunk, még nevetni is tudnék az ilyen költői kifejezéseken.
Egyébként jobbulást kívánok az érintett dolgozóknak, és szeretnék reménykedni a mielőbbi újranyitásban, amennyiben majd kevesebb hasonlóan "nagysikerű" produkciót láthatunk majd!
KI
Milyen jó, hogy sohasem váltottam operabérletet!
BE
Vajon az esetleges jegyvisszaváltás csak az idei szezon elmaradó előadásaira szól majd vagy a tavalyira is? Furcsa lenne, ha a 2019/20-as beragadt jegyek továbbra is a levegőben maradnának utalvány képében, miközben a később vásároltakat visszaváltanák.
Várd ki a végét! :O((( Ókovács részéről ez (SZERINTEM!) hisztéria.
Köszönöm az infót. Az biztos, hogy most a visszaváltás mellett döntök. Az előző szezonból jó sok jegyem maradt, és az opera álal alkalmazott "becserélés" iszonyatosan nehézkes, és szinte követhetetlenül bonyolult szisztéma szerint valósul meg. És a másik kérdés, hogy ugyan mire cserélném be? Olyan előadásokra, mint a Salome? Vagy olyanokra, amelyek úgyis elmaradnak? Irány a MÜPA!
Az Opera Kommunikációs részlege:
"Az elmaradó előadások jegyeinek becserélésével vagy visszaváltásával kapcsolatban hamarosan honlapunkon újabb közleményt teszünk közzé."
Már csak egy kérdésem maradt:
Van két jegyem az október 6-i Poppeára. Most látom, hogy az is elmarad. Mivel ez nem kormányzati döntés, nincsen semmi központi korlátozás elrendelve, tehát az opera vezetőjének egyéni döntése, ezért szeretnék érdeklődni, hogy hogyan kérhetem vissza sürgősen a jegyek árát.
A Szentpéteri Opera elmaradó két előadását nagyon-nagyon sajnálom. Naponta lestem a honlapot, hgy mikor lehet jegyet venni rá. :(
Az Opera honlapján található Közleményből:
"Az Opera törölt előadásai alól kivételt képez a 2020. szeptember 19-re meghirdetett Bach-születésnap és a 2020. szeptember 22-re tervezett Benyovszky Móric, avagy a kamcsatkai száműzöttek című operaest, amelyek csekély előadói apparátusa – zenekar helyett zongora, énekkari közreműködés nélkül – lehetővé teszi a produkciók megtartását és streamelését is.
A beutazási korlátozások miatt ugyancsak meghiúsul a Szentpétervári Opera október elejére tervezett két vendégelőadása, a Faust és a Gyöngyhalászok is.
Az esetleges újraindulásról a szeptember végi pandémiás helyzet értékelésének függvényében külön tájékoztatást adunk legkésőbb október elsején, a Zene Világnapján."
Opera vagy Erkel Színház, de a mai bejelentés:
Egész pontosan október 17-ig. Sajnos és mielőbbi gyógyulást mindent érintettnek.
Ebbe persze nem férnek bele A trójaiak:
https://www.opera.hu/hu/egyuttmukodesi-szandeknyilatkozatot-irt-ala-a-francia-nagykovetseg-es-az-opera/
Frici! Erkel Színház fórum!!!
Nadia Michael-lel két Salome DVD-t is őrzök (Scala és Covent Garden) és volt is jegyem, amikor úgy volt, hogy pár éve a Strauss-fesztiválon fellép a Salome címszerepében. Sajnos azonban a fellépést lemondta, és helyette a számomra teljesen ismeretlen Manuela Uhl énekelte a szerepet. Nem volt rossz persze, de sajnáltam, hogy így élőben nem láthattam Nadia Michaelt a szerepben.
Ahhoz kőkeményen el kellett volna kezdenie dohányoznia és piálnia, hogy minimum egy fél Salomét kitegyen azzal a mérges Hófehérke-hanggal. Vicc. Ne lolitás legyen, hanem tudja elénekelni megfelelő súllyal a szólamot.
Érdekes kérdés, hogy a művésznő a két évvel ezelőtti margitszigeti debütálása óta mennyit fejlődhetett a szerepben. Aki akkor látta (hallotta) őt, annak már csak ezért is érdemes lehet megnéznie az előadást. Azzal a budapesti fellépéssel bizonyos értelemben sikerült is pályára állnia, a honlapja szerint azóta bő tucatnyi alklommal énekelte a Salome címszerepét olyan helyeken, mint Luzern vagy Wiesbaden... Ezen a szerepen kívül teljes operafelkérése továbbra se nagyon van, ha jól látom, maradtak az opera-és operettgálák. Aki pedig ott volt valamelyik margitszigeti előadáson, az valószínűleg tudja, hogy annál most csak jobb lehet... Nem gondolom, hogy énekesként magyar viszonyok között valaha is előrelépést fog majd jelenteni Rálik Szilviához vagy Nadja Michaelhez képest a szerepben; az a szubjektív véleményem, hogy ő alapvetően olyan rendezők választása lehet, akik az alkata és a színpadi személyisége révén a „lolitás” motívumot próbálják erősíteni a darabban, talán most is ezért örvendhetünk neki újra Budapesten.
Akárki akármit is mond, 2 éve a Margitszigeten lenyűgözött a török énekesnő, Sera Gösch. Az Opera képgalériája alapján Heródes udvartartása nem valamilyen kis latin-amerikai diktátoréban - Batista/Trujillo/a Somoza-klán - kel életre, és Jochanaan sem a Che Guevara hasonmásverseny résztvevője lesz. Kíváncsi leszek a végére; ha ostoba a rendezés, kíméletlenül megmondom a véleményemet.
A garázskoncertek tudtommal a popszemétnek szólnak.
Remélem, nem a rendező - Rátóti Zoltán - személye tartja vissza a "libernyák" közönséget a pénztárak megrohamozásától/az internetes jegyvásárlás lefagyasztásától.
Anyagi helyzetem nem teszi lehetővé az online vásárrlást. Ha a számlámra pénz jön, irány a legközelebbi bankautomata.
Nem, nem: ertem, amit szmajlival is jeleztem. A baj az, hogy -ha jol gondolom/olvasom- online sincs tul nagy sorba(n)allas.
Ha féélreérthető voltam másoknak is, nemcsak neked, akkor szeretném tisztázni, hála Istennek nem kell sorbaállni órákig a pénztárnál, mert most már online, kényelmesen, otthon, a fotelben ülve lehet jegyet rendelni.
Hala Istennek? Sokat nem adna Okovacs Szilveszter azert, ha most is tobbszaz meteres sorok allnanak sorba operaberletert vagy -jegyert, online vagy az utcan :-)
Számomra is furcsa az üres terem előtt fellépni, de a Müncheni Operából több héten át közvetítettek minden hétfőn műsort, ami szintén közönség nélkül zajlott. Nem beszélve a MET At-Home gálájáról, vagy a nagy énekesek, énekesnők által minden második szombaton tartott koncertekről, melyeket a MET tv-n közvetít. Jelenleg Magyarországon is lesznek bizonyos zenekarok, együttesek által tartott ún. garázskoncertek, vagy raktárkoncertek, ahol nincs közönség, de profi szinten rögzítik és a tv-ben fogják bemutatni. Támogatás az elmaradt koncertek, elmaradt bevételek helyett.
Valakitől hallottam ,hogy nem nagy szám ez a Salome és különösen a vége nagyon furcsa rendezésileg
Én valahol olyasmit olvastam, hogy akkor felvételt készítenek, hogy később le tudják adni a nagyérdemű közönségnek, akik nem mertek elmenni az élő előadásra. Mindenesetre furcsa, hogy miért kell üres teremben felvételt készíteni. Amúgy olvasva téged, csodálkozom. Nem hittem volna, hogy vannak emberek, akik pénztárban vesznek jegyet, nem online módon. :) Emlékszem a 80-as évekre, amikor feleségem vidékről ment fel, és többszáz méteres sorban várakozott, hogy az évadra bérleteket vehessen. Hát, hála Istennek ennek az időnek egyszer és mindenkorra vége.
Még ha valami orvos- vagy fizikuskongresszus résztvevőinek tartanák, de ilyet tudtommal nem rendeznek. :O(
Zártkörű előadás, csak vendégeknek? Kettő egymás után?
Mivel pont előttem vágott be egy nyanya, aki percekig tartotta fel a pénztárost - és a végén természetesen semmit sem vett - elfelejtettem megkérdezni, kiknek tartják a 2 zártkörű előadást.
Nekem van jó helyem, de amint hallom, lehet, hogy aztán szétültetnek. Az mindenesetre megnyugtató, hogy mellettem ülhet a télikabátom.
Mennék, de innen vidékről most nehéz lenne.
A Salome keddi premierjére/egyetlen nyilvános előadására még bőven van jegy az Erkelbe.
Szerintem pedig nagyon is van ok neheztelésre, de dühre még inkább.
Kedves joska141, ahogy az a 62403-404-ben belinkelt Mandiner-interjúban is olvasható. "Az Eiffel költsége bruttó 30 milliárdnál, az Operáé 50 körül állhat meg. Ha egy építkezés nyolc évig húzódik, mint az Eiffelé, akkor az árak bőven duplázódnak, egyébként otthon is, nemcsak itt..." és "Egyébként a kelet-berlini operaház felújítása – amely a mienknél kisebb – nyolc évig zajlott, és 120 milliárd forintnyi eurót emésztett fel, a hamburgi Elbphilharmonie koncertterem-együttese pedig 200 milliárdba került. Nem állunk tehát rosszul." Úgyhogy aggodalomra, neheztelésre semmi ok. Mondjuk jó lenne tudni, hogy a most átcsoportosított 7,6 Mrd Ft része-e a fenti összeg(ek)nek vagy pár nappal az interjú után máris megfejelték az ott közölt fenti összeget.
Mai hír az interneten:
A mai pénzosztásból/pénzátcsoportosításból jutott:
„7,6 milliárd az Eiffel Műhelyház és Próbacentrum beruházására, valamint a Magyar Állami Operaház Andrássy úti épületének beruházására”
Azt hiszem, ez most már követhetetlen és ma már senki nem tudja, hogy
- az egész komplex felújítás/beruházás milyen tartalommal és mikor fejeződik be, valamint
- összességében mennyibe fog kerülni
Azért egy ilyen jellegű felújítást/beruházást egy kicsit körültekintőbben kellett volna előkészíteni….
"...a kelet-berlini operaház felújítása 120 milliárd forintnyi eurót emésztett fel, a hamburgi Elbphilharmonie koncertterem-együttese pedig 200 milliárdba került."
Paks II-beruházás pedig mai (!) áron és €-árfolyamon kb. 4.500 milliárdba fog kerülni. Ehhez képest MÁO+Eiffel felújítása csak egy benyalóka vagy egy visszanyaló fagyi ára.