Ma még van...
Honlapkezelő kellene? Vagy inkább holnapkezelő? ;-) utóbbi hiánycikk.
Egyébként én írtam eggyel lejjebb itt, hogy Manon/Pillangó megoldva, Triptichon storno. És kétszer storno, május 23-25. Opera honlapján már így van.
Ez igaz, sokszot sokminden kellene, de van is?
Oszt miért ne?
Kell, hogy legyen.
HONLAPKEZELŐ??!!:):) Na ne!
Nem értem. Miért kell átvinni a Háryt a 6-i Erkel előadás után a Kőbányai útra, ahol másnap, 7-én délelőtt már játsszák a darabot. Látható olyan is a műsortopicon, hogy 18 órakor a Triptichon kezdődik az Erkelben. egy órával később a Pillangókisasszony. Ez május 23-án és 25-én fordul elő. Valahol már írta egy kolléga, hogy ezt a problémát megoldott5ák, de a topicban még az eredeti szerepel.
Mi van? Hol a honlapkezelő? Ha beteg, azt megértem, de akkor is helyettesíthetné valaki.
Megoldották a május 25-ei Manon vs Pillangó-dilemmát: is-is!
11h00 Manon Lescaut - 19h00 Pillangókisasszony
(18h00 Triptichon elmarad. Csodák még az Operában sincsenek.)
Megtárgyaltuk már, hogy ők sokszor csodára képesek! Azonkívül követk a nagy elődök példáját, ez felettébb dícséretes! L. 61424 bejegyzést
óriási káosz a MÁO honlapján a műsor rovatban. Májusban és júniusban több alkalommal, egyazon helyen, egy időben két különböző darabot játszanak. Azért erre jobban oda kellene figyelni. No kapkodare!
Nem mondom, jól ráhajtottak: májusban 23 alkalommal tűzték ki a HÁRY JÁNOS előadását a Kőbányai útra! Bár lehet, hogy ez kicsit már az "Össz-Nemzeti Dalszínház" (alias Budapesti Operettszínház) bosszantására kerül(ne) színre???!!!
:-)
Végre egy kis - politikamentes és briliáns - humor...
Ezt már Moliere, ill. 100 éve a R. Strauss-Hofmannsthal kettős is megvalósította: Egyszerre kell a kettőt előadni! Ráadásul itt egy és ugyanazon komponista művéről van szó, egyik mű sem jogvédett, vagyis uccu neki!!! :ODDD
Az Origo internetes honlapjáról:
Az Opera nemzetközi turnéinak egyik különleges állomása januárban a dél-koreai Tegu, ahol a város operájában január 17-én a Magyar Állami Operaház művészeinek közreműködésével és betanításával állítják színpadra Erkel Bánk bán-ját. Az együttműködés célja a két ország nemzeti operáinak bemutatása egymás dalszínházaiban, így elsőként a budapesti Opera szólistái, zenekarának és énekkarának szólamvezetői, valamint Dénes István karmester utaznak ki, és tanítják be a helyi művészeket az előadást megelőző 10 napban. Bár a produkció koncertszerű lesz, a szólisták, köztük a főbb szerepekben látható László Boldizsár, Komlósi Ildikó és Rőser Orsolya Hajnalka a jobb átélhetőség kedvéért a Káel Csaba-féle rendezés Csikós Attila által tervezett díszleteinek vetített hátterében és Velich Rita jelmezeiben lépnek színpadra.
Nem kétséges, hogy Az álarcosbált az érdektelenségbe -és nem a Magyar Idők-cikkbe- fulladt Billy Elliot pótlására rakták be. Május 25. Manon vs Pillangó: "szerencsére" egyikre sem vásárolható jelenleg jegy. Majd sorsolnak. (Nem jegyet.)
Az elmaradó Billy Elliotok ugyebár azok lesznek, amiket legutóbb csak úgymond elhalasztottak? Talán egyszerűbb lett volna eleve bevallani a buktát = nem "elhalasztva" hanem "törölve". Amúgy buktailag érdeklődéssel várom -na nem féllábon- a new yorki "turné" költségeinek elszámolását, különösen a Carnegie Hall-beli koncertet illetően. Úgy várom mint Tatjána nénit vagy mint "szálávéj létá".
A kérdésekre válaszolva:
lehetséges, sőt, biztos: a Puccini- évre tekintettel az Operaházba ill. a az Eiffel Műhelyház (Bánffy terem) meghirdetett előadásokat viszik át az Erkel Színházba: Manon Lescaut-premier, Pillangókisasszony, Tosca, Fecske, de Verdi Álarcosbálja is itt lesz megtartva. Ezért kell az utólagos átcsoportosítás, lesznek előadás-változások - hogy játszani tudja, helyet és időpontot kell biztosítani ezeknek a daraboknak. - persze sajnálatos, hogy emiatt egyes más előadások "áldozatul (ki) esnek"...
Az Erkel Színház műsoroldalán (Opera honlapja) a programokat áttekintve anomáliát fedeztem fel: május 25-e, szombaton este 19:00 egyazon időpontra hirdetik a Manon Lescaut és a Pillangókisasszony előadásokat!
A MÁO honlapján „Műsorváltozás” címen olvasható, hogy az Erkel Színházban a márc. 25. – június 16. közötti időszakban jó néhány előadás elmarad, illetve a meghirdetett előadás helyett más mű kerül bemutatásra.
(A műsorváltozások oka az, hogy „…az Operaház korszerűsítési, valamint az Eiffel Műhelyház kivitelezési munkálatai sajnálatos módon a vártnál hosszabb időt vesznek igénybe.”)
A változások fajtái:
- az előadás elmarad, aznap nincs helyette más,
- egy opera helyett egy másik opera kerül színre,
- egy balett helyett egy operát játszanak,
- a Billy Elliot helyett egy operát adnak elő.
A tájékoztatás szerint a változással érintett előadásokra eladott jegyeket tetszés szerinti másik előadásra lehet átcserélni.
A felmerülő kérdések:
1. Miért érintik az Erkel Színház műsorát az Operaházzal és az Eiffel Műhelyházzal kapcsolatos problémák? (hiszen az adott időszakban ezekre a játszóhelyekre nem is terveztek előadást.)
2. A műsorváltozások által érintett jegytulajdonosok alapvető joga lenne a már hónapokkal előbb megváltott jegyek – kérésükre történő – visszaváltása. Erről az opcióról nem szól a tájékoztatás. Miért? (A változások természetesen a bérlettulajdonosokat is érinthetik hátrányosan.)
A Kedves Fórumtársaknak mi erről a véleményük, illetve van-e valami érdemi információjuk a két kérdéssel kapcsolatosan?
Nem a Faustát akartam írni, hanem Donizetti Polyutus (Poliuto), átdolgozva A mártírok címmel komponált operáját - melynek cselekménye az ókori keresztényüldözés korában játszódik.
Bővíteni lehetne a listán szereplő, megnevezett darabcímeket akár ezekkel is:
Halévy: A zsidónő
Meyerbeer: A próféta
Verdi: Giovanna d’Arco (Szent Johanna), és/vagy Csajkovszkij operája: Az orléans-i szűz
Verdi: A végzet hatalma
Donizetti: Fausta
Donizetti: A kegyencnő
Lásd még itt a 61030., az Erkel Színház fórumán a 9452. sorszámnál. A belinkelt cikkben a főigazgató egy sor tematikus cím - bő választékot kínál - az Opera következő, "keresztény-évad" egyelőre titkosított bemutató-tervéből: Keresztény Évad? Miért? Miért ne? Origo.hu, 2018.08.30. 12:38 ÓKOVÁCS SZERINT AZ OPERA – 2/88. levélária |
|
A mai internetes hírcsatornákon:
http://www.origo.hu/kultura/20190103-az-eucharisztikus-vilagkongresszust-elokeszito-evad-lesz-az-operahazban.html?utm_source=hirkereso
Első bemutató a felújított Operaházban - ez már biztos Ókovács Szilveszter szerint - a Salome lesz, az új, magyar régészeti feltárások alapján.A többi még titok, de biztos, hogy azok is keresztények lesznek...
decemberi számában, a 20. oldalon.
(Géphiba, elnézést!)
A Bánk bán november 2-i, New Yorki elúadásáról közöl két oldalas kritikát az Opernglas dec
A Bánk bán november 2-i, New Yorki elúadásáról közöl két oldalas kritikát az Opernglas dec
Oda is bocsi,de nem mennék mélyebben bele,mert nincs kedvem írogatni,higy mi micsoda és miért a miért!Hajrá Jeritza!(De ez nem megy mindenkinek.Példát sorolni élőt is tudnék nem egyet ,nem kettőt.)
Bocs, hogy közbeszólok, szerintem sztalin fórumtársunk ismét humorizál mint tette volt 61400/61404-ben :-) ...
...bár pl. a MET-ben Jeritza énekelte először Jenufát és ő azért tudott "olasz hangul" is meg cseh születésű lévén "szláv hangul" is..
Hát igen!Nem tételezem fel,hogy nem tudja,hogy más egy szláv opera igényelte hang vagy egy olaszé!Igaz ezek megítélése fül kérdése is.
Háááát, akkor Manonként is biztos kitűnő lesz.
Janufaként kitűnő volt speciel.
Köszönöm, félreérthetően fogalmaztam. A slájm- vagy mittudomén milyen baromságra utaltam.
Persze, humor, valahol az, de valahol realitás is; csinálnak mostanában igen nagy szereposztásbéli hülyeségeket, például pár éve Jenufa címszerepet is elénekelte.
Ez a bejegyzés kinek szól?
A 61393-ban nincsen semmi, amire vonatkoztatható lenne, egyedül én írtam olyat, (de 2-vel később), hogy a gyerekeimet viszem valahova, a bonbon matiné viszont nem szemét. Győző bácsi minden negatívumával sem.
Ez ugye humor akar lenni? Én -több fórumtársunkkal ellentétben- kedvelem Rálik Szilviát, több szerepben tetszett már, de Manon világa nem az övé semmilyen tekintetben.
Az is lehet hogy Rálik Sz lesz Manon
Lesz másik szereposztás is, ha lesz...:)
Most látom, hogy plakátja van honlapon az első, Eiffel-műhelyházba tervezett előadásnak. Valóban január végében készen lesz az ottani színházterem? Jegyet még nem lehet rá kapni. Mondjuk a honlap szerint Manon Lescaut is lesz az Operában nyáron, nem az Erkelben, de jegyeket arra sem lehet kapni. Belegondolok, hogy a címszerepbe Létayval kérnének el 30 ezer forintokat a legdrágább helyekért, ha történetesen nem újítanák az Operát és hát én ingyen sem szeretném hallani vele ezt a darabot. De biztos velem van a baj :-)))))))))).
Hát aki ilyen szemétre elviszi a gyerekét... Inkább nem következtetek.
Mond valakinek valamit az a szó,hogy "körkörös támadás" - már megint itt tartunk? Ennél azért a Ókovács többet érdemelne! Persze, ha nem áll szóba vele, akkor meg az a baj!
Pár éve még voltak rendes koncertek, lemezbemutatók, a gyerekeimet még vittem Győző bácsi bon-bon-matinéjára. De aztán győzött az üzleti szellem, beköltözött a Millipop játszóház, azóta kb. el is lehet temetni. Ráadásul a Csodák Palotája is elköltözött mellőle, még kevesebb ember jár arra. Most meg még építkeznek is a Fény utca túloldalán, nem tudom, mi fog abból kisülni, de ami látszik, az nem valami bíztató.
Nagyrészt felületes tájékozatlanság - itt azért érdemes megjegyezni, hogy amit az ember a momus vonatkozó fórumain olvashat, az fényévekre van az átlagember ismeretei előtt! Ide többen irogatnak olyanok, akiknek munkahelye a MÁO, tehát napi szinten, saját bőrön tapasztalják az ott zajló eseményeket, bennfentes infóik vannak, amiket természetesen nem osztanak meg a nyilvánossággal, mert nem is tehetnék, de véleményüket önkéntelenül is formálja. Többen irogatnak olyanok, akiknek szenvedélyük az opera műfaja, rendszeres előadás-látogatók, így megintcsak más alapállásból közelítik a témát. Az átlagember jó esetben kb. annyit tud róla, hogy Pesten van az épülete, talán még azt is, hogy az Andrássy úton, éshogy nagyon sokba kerül a működtetése. Innen, a nagy átlag felől nézve a tájékozatlanság érthető, a mai médiaviszonyok közt sajnos sokkal több nem is elvárható, ettől még meg nem bocsátható.
De szerintem van egy másik aspektusa is az alákérdezésnek: a Klubrádió szemszögéből nézve onnantól, hogy Ókovácsot is támadják már jobbról, hirtelen barát lett belőle, hisz lehet, hogy a rendszer következő áldozatát tisztelhetik benne, és akit a rendszer ellenségének tekint, az ott barát.
Köszönöm, eddig nem figyeltem fel arra, hogy a Közlekedési Múzeum is része lesz a kőbányai "kulturális negyednek". Az a Közlekedési Múzeum, amit úgy romboltak porig és úgy építenek vissza cifra tornyostul a Ligetben (!), hogy időközben kiderült: ott nem lesz Közlekedési Múzeum.Cifra palota, toronnyal (toronyórával-lánccal?) a Ligetben: lesz. Közlekedési Múzeum meg megy Köbányára MÁO üzemház mellé. Ki-ki eldöntheti, melyik lesz Isten kalapja és melyik lesz a kalapon a bokréta.
"Félre": mi is lett valójában a -zéta- által belinkelt cikkben (61381) említett Millenáris-park sorsa? Mert én ugyan nem sokat hallok róla és kulturális programjairól. Tessék, itt vannak a novemberi-decemberi rendezvényeik és "referencia-programjaik". Meg ez. Kultúra?
Sosem hallottam erről a magazinról, de attól még számíthat a rangsora. Érdemes azért végigfutni, milyen "érdekesen" vegyes társaságba került Sába királynője. És ha Ókovács Szilveszter az alább belinkelt Klubrádiós "interjúban" és másutt is következetesen elválasztja a "turnét" a politikától, politizálástól, akkor szabadjon ugyanezt kérni, elvárni a másik irányból is! Szánalmas és vissza kell utasítani, ahogyan a magazin (Vulture), aminek Sába-besorolására oly büszke MÁO, tehát a magazin fő érve Sába mellett az, amit leír. Nevezetesen, hogy lám, lám: a magyar kormány az opera és egy olyan opera nagy támogatója, amelyben "jó zsidók" vannak. Való igaz: nagy költséggel kihozták és kivitték azt az operát, amit a 30-as évek végén a sötét emlékű faji (t)örvények letiltottak MÁO színpadáról. Való igaz: itt nem tartunk. Még szép. Kár, hogy a közben eltelt 80 év vastag porréteggel borította be a Királynőt.
"Valami baj" valóban van, de nem azért, mert (Ókovács Szilveszter) "Bolgárral leállt". Nem hallgatom a Klubrádiót (sem), ezúttal kivételt tettem MÁO kedvéért. De jó is, és nem is fogom hallgatni. "Bolgárúr" a Klubrádió vélt vagy valós értékrendjéhez képest maximális mértékben volt alákérdezős mikrofonállvány, amilyeneket máshonnan már ismerünk és mások jobban csinálják. Gyenge, könnyen lecsapható felütéseiről nem tudom eldönteni, hogy zenei-menedzselési hozzáértés hiánya, felületes tájékozatlanság vagy a megfelelés vágya és öncenzúra váltotta-e ki azokat. Szó nem érheti (Klubrádió) háza elejét, Főig. Úr hálás lehet az egyébként fél- és negyedinformációktól, mellébeszélésektől és konfabulálástól hemzsegő -idézőjeles- "interjúért".
Az Operaház Facebook oldaláról:
4 órája ·
A New York Magazine kulturális oldala, a Vulture válogatása szerint A Sába királynője New York-i előadása bekerült az év 10 legjobb klasszikuszenei produkciói közé.
10. The Queen of Sheba
The government of Hungary, which is also its chief supporter of opera, is generally seen as unfriendly to Jews. As if to say anti-Semites? Not us!, the Hungarian State Opera brought in Karl Goldmark’s Old Testament opera, complete with tallit, chuppah, and chorus of righteous Israelites. More important, the powerful cast delivered on Goldmark’s lush romanticism, a reminder of why this opera was a huge 19th-century hit.
Ha Bolgárral leállt valóban lehet valami baj!
Atya Úr Isten! Már értem! Ez az ember (?) egyszerűen elmebeteg! Meghallgattam neten a Bolgár interjút. Én ott voltam az (ingyen jegyek garmadával!) majdnem minden előadáson. Ez az ember hazudik. Full stop. Hazudik. Hazudik. Siker? Hol? Szégyen? Igen! Hol vannak az éltető kritikák? Hogy nincs itt balett "és mi megmutattuk"? Mit, hol, kinek? Ez egy beteg ember!
Ókovács Szilveszterrel Bolgár György beszélgetett a New York-i turné sikeréről, tapasztalatairól a Klubrádió Megbeszéljük... c. műsorában.
A beszélgetés visszahallgatható itt.
(16:46 perc: az Operaház Facebook oldaláról is.
A cikk bizonyára a kulturális negyed alatt érti az épülő új Eiffel csarnok (az operaházi-komplexum kisegítő háttérintézménye) mellett lévő további "hajók" területére tervezett kulturális létesítmény, a tervezés alatt lévő új Közlekedési Múzeum épületét is - amennyiben múzeumot is a kultúra részének tekintjük, és miért ne tekintenénk annak.
Index.hu oldaláról: (2018.08.09.)
A Közlekedési Múzeumnak új helyszínt jelöltek ki Kőbányán, az egykori Északi Járműjavítóban. A terület egyik emblematikus épülete a MÁV 1958–1962 között épített ún. Dieselcsarnoka, amely a 20. század ipari építészetének jellegzetes, a maga idejében korszerűnek számító mérnöki alkotása volt. Az épület déli része, az ún. Igazgatósági fejépület műemléki védelem alatt áll. A mögötte elhelyezkedő kilenc párhuzamos hajóból álló, mintegy 110 méter hosszú csarnok alkalmassá tehető a múzeum nagyméretű műtárgyakból, például vasúti és villamos kocsikból, buszokból, gépkocsikból álló gyűjteményének elhelyezésére." - áll a múzeum közleményében,
Hvg.hu oldaláról: (2018. 09.25)
„Lezárult az Új Közlekedési Múzeum nemzetközi tervpályázatának előminősítési szakasza: a 11 meghívott építésziroda mellett négy újabb pályázó kapott lehetőséget a megmérettetésen való részvételre.
Az Északi Járműjavító területén megvalósuló, nagyszabású kulturális fejlesztésre kiírt pályázat világszerte nagy érdeklődést váltott ki, összesen 90 érvényes részvételi jelentkezés érkezett – közölte a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum kedden az MTI-vel. A közleményben idézik a múzeum főigazgatóját, aki kiemelte, hogy a beruházás Európa egyik legjelentősebb, barnamezős területen végrehajtott kulturális projektje, amely izgalmas építészeti, városfejlesztési, örökségvédelmi és tájépítészeti kihívást jelent.”
(Azon persze lehet vitatkozni, hogy mit értünk "negyed" alatt: milyen arány, nagyság, méret alatt még nem, felette már igen...)