vissza a cimoldalra
2018-12-19
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Társművészetek (1285)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (4129)
Haladjunk tovább... (217)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (61410)
Kedvenc előadók (2825)
Milyen zenét hallgatsz most? (25007)
Momus társalgó (6349)
Kedvenc felvételek (149)
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon (2283)
Kedvenc művek (143)

Olvasói levelek (11296)
A csapos közbeszól (95)

A magyar zenei élet elfeledett vagy kevéssé ismert művészei (1204)
Lisztről emelkedetten (937)
Erkel Színház (9503)
Lehár Ferenc (649)
Balett-, és Táncművészet (5586)
Momus-játék (5565)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (3031)
A nap képe (2113)
Opernglas, avagy operai távcső... (20169)
Jonas Kaufmann (2319)
Diana Damrau (437)
Élő közvetítések (7609)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1551)
Franz Schmidt (3244)
Operett, mint színpadi műfaj (3781)
Pantheon (2286)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

61244   Edmond Dantes • előzmény61229 2018-11-04 10:44:40

Nem én hoztam még levésbé minősítettem Kent Naganót (ld.61218), de ha már valaki szóba hozta éspedig tévesen, azt kénytelen voltam kiigazítani.

61229   Hangyász • előzmény61219 2018-11-03 16:39:55

Felőlem akármilyen nációhoz tartozhat, de akkor is a világ leginkább túlértékelt karmestere. Aki ott volt a 2008-as (?) dögunalmas Tavaszi Fesztivál nyitókoncerten, tudhatja, hogy nem a levegőbe beszélek.

61219   Edmond Dantes • előzmény61218 2018-11-02 14:40:05

Csak egy észrevétel: Kent Nagano kaliforniai születésű, bizonyos értelemben és ma már úgyszólván "tősgyökeresnek" mondható, harmadik (!) generációs japán-amerikai. Az amerikaiaknak az európai (és más) zene- és egyéb kultúra iránti fogékonyságával kapcsolatos megállapításai pedig nagyjából annyira helytállóak mint amit Kent Nagano származásáról írt.

61218   Klára • előzmény61216 2018-11-02 14:06:53

Csak egy észrevétel: Japán és az USA zenekultúra és a más népek zenéje iránti érdeklődés tekintetében nem egy napon, egy hónapon belül nem említhető együtt! Jelenleg a Kodály-módszer ismerete, ismertsége,eilsmertsége, stb Japánban messze nagyobb mint nálunk.(az olletékesek szégyenére) Fogékonyak, érdeklődőek más kultúra iránt, kíváló karmestereik vannak -  pl.  Kobajasi Kenicsiro, ,Kent Nagano, és remek énekeseik, énekesnőik. Amerikára úgy alapjáraton nem jellemző, hogy kezét-lábát törné az európai kultúra iránt.

Nem csatlakozom egyik oldali korábbi véleményekhez sem, de sajnálom azokat a művészeket, akik ezeken az előadásokon felléptek. Az önnön és egymás mosolyában, dícsfényében "tündöklő" illetékessekkel pedig ezt az egész cécót vastagon megfizettetném!

 

61216   Edmond Dantes • előzmény61215 2018-11-02 10:20:14

Maradva továbbra is a száraz adatoknál:

- Carnegie Hall-ban az Operazenekar koncertjére 25-120 US$-ért válthatók jegyek. A koncert programja itt található:

https://www.carnegiehall.org/calendar/2018/11/05/hungarian-state-opera-orchestra-0800pm

Két, számomra ismeretlen külföldi szerző művei (és a Rákóczi-induló) után "magyar blokk" következik, Kálmán Imrétől Bartók Mandarinjáig: szerkesztői bravúr...

- Japánba valószínűsíthetően kereskedelmi alapon hívták és hívják meg az együttes(eke)t azaz Japánban van valós igény a produkció(k)ra, következésképpen van valós meghívó fél (ügynökség), vannak valós ottani (magán)szponzorok és van valós (fizető) közönség. Nagy baj lenne, ha nem így lenne Japánban (sem). Valódi turnék ui. így működnek. Meghívó fél fizet, meghívott fél előad.

- Mindezen fenti elemek valószínűsíthetően egyike sem áll fenn az USA-"turné" esetében. Nem-valódi turnék pedig úgy nem működnek, ahogyan és ami most New Yorkban zajlik. Ezen a legszebb és legkiszidolozottabb tudósítások sem tudnak változtatni. És ez nem egy drukker-ellendrukker meccs!

- 1-1 turné műsorát a meghívó fél igénye szerint szokás összeállítani. A valós érdeklődés hiányából vagy mérsékelt voltából is látszik, hogy valós turnéról, valós meghívó(k)ról esetünkben nem beszélhetünk. Ennélfogva a "turné" operaprogramját üzleti és közönségigény-szemponból egyaránt és enyhén szólva is szakmaiatlanul állították össze. A balettelőadásokra nagyobb(nak látszik) a közönségigény, ott is az előadásra kerülő darabok szerint változó mértékben.

- Carnegie Hall pedig végképp védhetetlen. Ha már mindenáron akartak zenekari hangversenyt is szervezni, találhattak volna kisebb, olcsóbb bérű, olcsóbb helyárakkal dolgozó, jobban megtölthető termet. Mert az ugye nem vitás, hogy a Carnegie-koncert összes költségét a küldő és nem a fogadó fél fizeti? És hol vannak a magánszponzorok? Más kérdés, hogy az utókor csak annyit fog olvasni a koncertről az annalesekben, hogy "az Operazenekar 2018-ban fellépett a világ leghíresebb koncerttermében, a Carnegie Hallban". Úgy látszik, ez a lényeg=hogy ezt lehessen be- és leírni.

61215   telramund • előzmény61214 2018-11-02 09:34:33

Majd tessék itt körülnézni egyéb nem világhírű  művészek dalestjeire vagy egyéb produkciókra mennyi jegy kell el.Érdekes Japánban telt házak voltak nem véletlen.Mit várunk egy rossz Bánk bán és a halál unalom Sába kiráklynőjétől? Legfeljebb ha Kaufmann Assad.

A zenekari koncert műsorát nem ismerem ehhez nem tudok mit szólni.Nem Magyarországot kell sajnálni,hanem a sok ellendrukkert figyelembe sem venni.Nem hiszem,hogy más kis ország az EU-ból nemzeti művekkel-bár a Sába nem az-nagyobb sikert aratna.

Közben megnéztem a műsort.hát nem biztos,ha ott élnék magyarként 100 dolcsit adnék érte.

61214   Edmond Dantes 2018-11-02 09:16:57

Három (3) nappal az Operazenekar Carnegie Hall-beli hangversenye előtt tessenek egy pillantást vetni a ma reggeli (ott még éjszakai) jegytérképre!

https://www.carnegiehall.org/Cart/Seat-Selection-Performance/Syos?eventid=36676

A világ nagyjából elsőszámú koncertterme jelenlegi állapot szerint -és esetleges vattázás nélkül!- november 5-én kongani fog az ürességtől, a szabad helyek száma csaknem azonos a teljes nézőtérrel. A zsöllye és a fölötte lévő három szint most majdnem teljesen eladatlan, a "Balcony" nevű 4. emelet úgymond "sold out", magyarul lezárták. Ismerős "megoldás" egyik-másik itthoni színházban is. Ez kérem nem "politikai homokozás" vagy rendszerkritika, ez kérem száraz statisztika és eladatlan jegyek sokasága = skandalum. Szegény Operazenekar! Szegény (?) Operaház! Gazdag (vagy inkább pazarló?) Magyarország!

Műsorajánló
Mai ajánlat:
18:00 : Budapest
Zeneakadémia, XXIII. terem

Szabó Judit tanítványai
Házimuzsika a Zeneakadémián
SZABÓ JUDIT TANÍTVÁNYAI

19:00 : Budapest
Pesti Vigadó

Rost Andrea (ének)
Sándor Csaba (ének)
Simic Aleksander (cselló), Baráti Kristóf (hegedű)
Magyar Rádió Gyermekkórusa (karigazgató Walter Judit)
a Magyar Rádió Szimfonikus Zenekara
vez.: Kovács János
"A Rost Andrea Művészeti Alapítvány jótékonysági hangversenye"
POPPER: Magyar rapszódia
MOZART: A-dúr hegedűverseny, K 2019
BACH-GOUNOD: Ave Maria
BRAHMS: Ave Maria
KODÁLY: Ave Maria
JOHN RUTTER: Tomorrow Shall Be My Dancing Day
MOZART: Figaro házassága – Cherubino áriája
Don Giovanni – Zerlina és Don Giovanni kettőse
A varázsfuvola: Pamina és Papageno kettőse
A varázsfuvola: Pamina áriája
Don Giovanni: Leporello „Regiszter”-áriája
Exultate,jubilate – koncertmotetta, K 165

19:00 : Budapest
Erkel Színház

CSAJKOVSZKIJ: A diótörő - balett

19:30 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

Kruppa Bálint (hegedű)
A Zeneakadémia Szimfonikus Zenekara
Vezényel: Takács-Nagy Gábor
MOZART: 35. (D-dúr) szimfónia, K. 385 („Haffner”)
MOZART: G-dúr hegedűverseny, K. 216
BEETHOVEN: 6. (F-dúr) szimfónia, op. 68 („Pastorale”)

19:30 : Budapest
Belvárosi Nagyboldogasszony Főplébánia-templom

Győry Franciska (színművész)
Gesztesi-Tóth László (orgona)
Schola Academica
Vezényel: Héja Benedek, Merczel György, Mizsei Zoltán
A karácsonyi ünnepkör dallamai

20:00 : Budapest
Szent István Bazilika

Moszkvai Patriarchátus Kórusa
19:00 : Veresegyház
Szentlélek Templom

Kalafszky Adriána, Molnár Anna, Csapó József, Najbauer Lóránt
Van Wassenaer zenekar
koncertmester: Makoto Akatsu (Japán)
J.S.BACH: Karácsonyi oratórium
A mai nap
született:
1888 • Reiner Frigyes, karmester († 1963)
elhunyt:
1956 • Oláh Gusztáv, operarendező, díszlettervező (sz. 1901)
2004 • Renata Tebaldi, énekes (sz. 1922)
2015 • Kurt Masur, karmester (sz. 1927)