vissza a cimoldalra
2018-11-21
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Milyen zenét hallgatsz most? (25003)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (61327)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (4099)
Momus társalgó (6349)
Kedvenc felvételek (149)
Társművészetek (1278)
Kedvenc előadók (2824)
Haladjunk tovább... (214)
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon (2283)
Kedvenc művek (143)

Olvasói levelek (11292)
A csapos közbeszól (95)

Élő közvetítések (7530)
Belcanto (915)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (2997)
Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? (2634)
A magyar zenei élet elfeledett vagy kevéssé ismert művészei (1162)
Lehár Ferenc (648)
Kurtág György Szeretete (56)
Kimernya? (2845)
Évfordulók, jeles napok, születésnapok etc. (787)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1531)
Franz Schmidt (3227)
Operett, mint színpadi műfaj (3765)
Berlioz újratemetése (150)
Balett-, és Táncművészet (5581)
Jonas Kaufmann (2278)
Opernglas, avagy operai távcső... (20163)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

61240   Edmond Dantes • előzmény61223 2018-11-04 10:08:41

Az az ország pár évszázados kulturális, történelmi, építészeti, természeti stb.hagyományait olyan megható, féltő szeretettel ápolja, ami például szolgálhat sok más nemzet számára. A Kolumbusz előtti kultúrákat nem az amerikaiak "irtották (és nem mellesleg fosztották) ki", hanem a spanyol és portugál konkvisztádorok. A kultúrát mindenhol pénzzel és pénzből alakítják ki. Az USA-ban magánadakozók járultak hozzá a magas kultúra felfuttatásához és fenntartásához.. Hogy messzebb ne menjek, a MET is (mindkétszer) zömmel magánadományozók pénzéből épült és későbbi produkcióikhoz is máig magánadományozók adták-adják össze a pénzt ld. erről pl. Bing könyvét. A Carnegie Hall sem véletlenül viseli az iparmágnás Andrew Carnegie nevét miként a Rockefeller-központ fő mecénása is egy másik pénzguru, John D. Rockefeller Jr. volt a gazdasági világválság (!) idején.

Szívesen ülnék egyszer a Mészáros Lőrincz Nemzeti Kultúrközpont egyik rendezvényén, ami azért viseli az ő nevét, mert ő volt-lesz az építkezés és a fenntartás fő finanszírozója...de attól tartok, ilyen eseményt én nem érek meg soha, sehol. 

61223   telramund • előzmény61218 2018-11-03 11:21:07

Mit lehet várni egy országtól,aminek pár évszázados hagyományai vannak,mielőtt kiílrtottak mindent ,ami előtte volt.(persze ez  nem számít bűnnek!)Egy hatalom és egy kultúra van a pénz hatalma és a dollármilliókon  kialakított kultúra. A minden lehetőségek országa egyben a összes hülyeség lehetőségének országa.Majmolásuk csak minősíti az egészet. Na meg a majmolókat.Nyew Yorknak nem csak fényei de árnyai is vannak,de erről az USA-ban nem beszélnek,ebben szemérmesek,csakúgy mint a fizetős itt nem illendő megnevezni weboldalak működtetésében( amiben olyan témák szerepelnek ,amik kikmerítik a súlyos bűncselekmény kategóriájét).Hamis az egész ,amit a pénz tart össze,na meg a háborúk hiánya kétszáz éve.Mert más odamenni országokba rendcsinálás címén(?) vagy védeni a hazánkat.Demokrácia.nagy kacaj,egyébként is téveszme.!

61218   Klára • előzmény61216 2018-11-02 14:06:53

Csak egy észrevétel: Japán és az USA zenekultúra és a más népek zenéje iránti érdeklődés tekintetében nem egy napon, egy hónapon belül nem említhető együtt! Jelenleg a Kodály-módszer ismerete, ismertsége,eilsmertsége, stb Japánban messze nagyobb mint nálunk.(az olletékesek szégyenére) Fogékonyak, érdeklődőek más kultúra iránt, kíváló karmestereik vannak -  pl.  Kobajasi Kenicsiro, ,Kent Nagano, és remek énekeseik, énekesnőik. Amerikára úgy alapjáraton nem jellemző, hogy kezét-lábát törné az európai kultúra iránt.

Nem csatlakozom egyik oldali korábbi véleményekhez sem, de sajnálom azokat a művészeket, akik ezeken az előadásokon felléptek. Az önnön és egymás mosolyában, dícsfényében "tündöklő" illetékessekkel pedig ezt az egész cécót vastagon megfizettetném!

 

61216   Edmond Dantes • előzmény61215 2018-11-02 10:20:14

Maradva továbbra is a száraz adatoknál:

- Carnegie Hall-ban az Operazenekar koncertjére 25-120 US$-ért válthatók jegyek. A koncert programja itt található:

https://www.carnegiehall.org/calendar/2018/11/05/hungarian-state-opera-orchestra-0800pm

Két, számomra ismeretlen külföldi szerző művei (és a Rákóczi-induló) után "magyar blokk" következik, Kálmán Imrétől Bartók Mandarinjáig: szerkesztői bravúr...

- Japánba valószínűsíthetően kereskedelmi alapon hívták és hívják meg az együttes(eke)t azaz Japánban van valós igény a produkció(k)ra, következésképpen van valós meghívó fél (ügynökség), vannak valós ottani (magán)szponzorok és van valós (fizető) közönség. Nagy baj lenne, ha nem így lenne Japánban (sem). Valódi turnék ui. így működnek. Meghívó fél fizet, meghívott fél előad.

- Mindezen fenti elemek valószínűsíthetően egyike sem áll fenn az USA-"turné" esetében. Nem-valódi turnék pedig úgy nem működnek, ahogyan és ami most New Yorkban zajlik. Ezen a legszebb és legkiszidolozottabb tudósítások sem tudnak változtatni. És ez nem egy drukker-ellendrukker meccs!

- 1-1 turné műsorát a meghívó fél igénye szerint szokás összeállítani. A valós érdeklődés hiányából vagy mérsékelt voltából is látszik, hogy valós turnéról, valós meghívó(k)ról esetünkben nem beszélhetünk. Ennélfogva a "turné" operaprogramját üzleti és közönségigény-szemponból egyaránt és enyhén szólva is szakmaiatlanul állították össze. A balettelőadásokra nagyobb(nak látszik) a közönségigény, ott is az előadásra kerülő darabok szerint változó mértékben.

- Carnegie Hall pedig végképp védhetetlen. Ha már mindenáron akartak zenekari hangversenyt is szervezni, találhattak volna kisebb, olcsóbb bérű, olcsóbb helyárakkal dolgozó, jobban megtölthető termet. Mert az ugye nem vitás, hogy a Carnegie-koncert összes költségét a küldő és nem a fogadó fél fizeti? És hol vannak a magánszponzorok? Más kérdés, hogy az utókor csak annyit fog olvasni a koncertről az annalesekben, hogy "az Operazenekar 2018-ban fellépett a világ leghíresebb koncerttermében, a Carnegie Hallban". Úgy látszik, ez a lényeg=hogy ezt lehessen be- és leírni.

61215   telramund • előzmény61214 2018-11-02 09:34:33

Majd tessék itt körülnézni egyéb nem világhírű  művészek dalestjeire vagy egyéb produkciókra mennyi jegy kell el.Érdekes Japánban telt házak voltak nem véletlen.Mit várunk egy rossz Bánk bán és a halál unalom Sába kiráklynőjétől? Legfeljebb ha Kaufmann Assad.

A zenekari koncert műsorát nem ismerem ehhez nem tudok mit szólni.Nem Magyarországot kell sajnálni,hanem a sok ellendrukkert figyelembe sem venni.Nem hiszem,hogy más kis ország az EU-ból nemzeti művekkel-bár a Sába nem az-nagyobb sikert aratna.

Közben megnéztem a műsort.hát nem biztos,ha ott élnék magyarként 100 dolcsit adnék érte.

61214   Edmond Dantes 2018-11-02 09:16:57

Három (3) nappal az Operazenekar Carnegie Hall-beli hangversenye előtt tessenek egy pillantást vetni a ma reggeli (ott még éjszakai) jegytérképre!

https://www.carnegiehall.org/Cart/Seat-Selection-Performance/Syos?eventid=36676

A világ nagyjából elsőszámú koncertterme jelenlegi állapot szerint -és esetleges vattázás nélkül!- november 5-én kongani fog az ürességtől, a szabad helyek száma csaknem azonos a teljes nézőtérrel. A zsöllye és a fölötte lévő három szint most majdnem teljesen eladatlan, a "Balcony" nevű 4. emelet úgymond "sold out", magyarul lezárták. Ismerős "megoldás" egyik-másik itthoni színházban is. Ez kérem nem "politikai homokozás" vagy rendszerkritika, ez kérem száraz statisztika és eladatlan jegyek sokasága = skandalum. Szegény Operazenekar! Szegény (?) Operaház! Gazdag (vagy inkább pazarló?) Magyarország!

Műsorajánló
Mai ajánlat:
17:00 : Budapest
Müpa, Üvegterem

Nagy Judit (fuvola), Papp Tímea (hárfa)
Hangulat Extra
J.S. BACH: Esz-dúr szonáta
CRAS: Suite en duo
ARVO PÄRT: Spiegel im Spiegel
JONGEN: Dance lente
PIAZZOLLA: A tangó története - Bordel 1900, Café 1930

19:45 : Budapest
Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem

Fejérvári Zoltán (zongora)
Budapesti Fesztiválzenekar
Vezényel: Fischer Iván
DVOŘÁK: cisz-moll legenda, op. 59/6
DVOŘÁK: V. szláv tánc, op. 46/5
DVOŘÁK: Elhagyatva - kórus vegyes karra, op. 29/4
BEETHOVEN: I. (C-dúr) zongoraverseny, op. 15
DVOŘÁK: VI. (D-dúr) szimfónia, op. 60

23:30 : Budapest
Várkert Bazár

Budapesti Fesztiválzenekar
vez.: Fischer Iván
Midnight Music
A mai nap
született:
1942 • Hamari Júlia, énekes
elhunyt:
1695 • Henry Purcell, zeneszerző (sz. kb. 1659)
1938 • Leopold Godowsky, zongoraművész (sz. 1870)