vissza a cimoldalra
2019-01-19
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (61446)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (4178)
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon (2285)
Társművészetek (1286)
Haladjunk tovább... (218)
Kedvenc felvételek (150)
Kedvenc előadók (2832)
Milyen zenét hallgatsz most? (25007)
Momus társalgó (6349)
Kedvenc művek (143)

Olvasói levelek (11308)
A csapos közbeszól (95)

Évfordulók, jeles napok, születésnapok etc. (811)
Rost Andrea (2036)
Kiss B. Atilla (194)
Lehár Ferenc (656)
Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? (2649)
Élő közvetítések (7671)
Momus-játék (5590)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4419)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (3082)
Opera, operett, dalciklus, librettók, szövegkönyvek, versek (593)
A magyar zenei élet elfeledett vagy kevéssé ismert művészei (1245)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1570)
Franz Schmidt (3261)
Erkel Színház (9628)
Palcsó Sándor (231)
Jonas Kaufmann (2337)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

61216   Edmond Dantes • előzmény61215 2018-11-02 10:20:14

Maradva továbbra is a száraz adatoknál:

- Carnegie Hall-ban az Operazenekar koncertjére 25-120 US$-ért válthatók jegyek. A koncert programja itt található:

https://www.carnegiehall.org/calendar/2018/11/05/hungarian-state-opera-orchestra-0800pm

Két, számomra ismeretlen külföldi szerző művei (és a Rákóczi-induló) után "magyar blokk" következik, Kálmán Imrétől Bartók Mandarinjáig: szerkesztői bravúr...

- Japánba valószínűsíthetően kereskedelmi alapon hívták és hívják meg az együttes(eke)t azaz Japánban van valós igény a produkció(k)ra, következésképpen van valós meghívó fél (ügynökség), vannak valós ottani (magán)szponzorok és van valós (fizető) közönség. Nagy baj lenne, ha nem így lenne Japánban (sem). Valódi turnék ui. így működnek. Meghívó fél fizet, meghívott fél előad.

- Mindezen fenti elemek valószínűsíthetően egyike sem áll fenn az USA-"turné" esetében. Nem-valódi turnék pedig úgy nem működnek, ahogyan és ami most New Yorkban zajlik. Ezen a legszebb és legkiszidolozottabb tudósítások sem tudnak változtatni. És ez nem egy drukker-ellendrukker meccs!

- 1-1 turné műsorát a meghívó fél igénye szerint szokás összeállítani. A valós érdeklődés hiányából vagy mérsékelt voltából is látszik, hogy valós turnéról, valós meghívó(k)ról esetünkben nem beszélhetünk. Ennélfogva a "turné" operaprogramját üzleti és közönségigény-szemponból egyaránt és enyhén szólva is szakmaiatlanul állították össze. A balettelőadásokra nagyobb(nak látszik) a közönségigény, ott is az előadásra kerülő darabok szerint változó mértékben.

- Carnegie Hall pedig végképp védhetetlen. Ha már mindenáron akartak zenekari hangversenyt is szervezni, találhattak volna kisebb, olcsóbb bérű, olcsóbb helyárakkal dolgozó, jobban megtölthető termet. Mert az ugye nem vitás, hogy a Carnegie-koncert összes költségét a küldő és nem a fogadó fél fizeti? És hol vannak a magánszponzorok? Más kérdés, hogy az utókor csak annyit fog olvasni a koncertről az annalesekben, hogy "az Operazenekar 2018-ban fellépett a világ leghíresebb koncerttermében, a Carnegie Hallban". Úgy látszik, ez a lényeg=hogy ezt lehessen be- és leírni.

61215   telramund • előzmény61214 2018-11-02 09:34:33

Majd tessék itt körülnézni egyéb nem világhírű  művészek dalestjeire vagy egyéb produkciókra mennyi jegy kell el.Érdekes Japánban telt házak voltak nem véletlen.Mit várunk egy rossz Bánk bán és a halál unalom Sába kiráklynőjétől? Legfeljebb ha Kaufmann Assad.

A zenekari koncert műsorát nem ismerem ehhez nem tudok mit szólni.Nem Magyarországot kell sajnálni,hanem a sok ellendrukkert figyelembe sem venni.Nem hiszem,hogy más kis ország az EU-ból nemzeti művekkel-bár a Sába nem az-nagyobb sikert aratna.

Közben megnéztem a műsort.hát nem biztos,ha ott élnék magyarként 100 dolcsit adnék érte.

61214   Edmond Dantes 2018-11-02 09:16:57

Három (3) nappal az Operazenekar Carnegie Hall-beli hangversenye előtt tessenek egy pillantást vetni a ma reggeli (ott még éjszakai) jegytérképre!

https://www.carnegiehall.org/Cart/Seat-Selection-Performance/Syos?eventid=36676

A világ nagyjából elsőszámú koncertterme jelenlegi állapot szerint -és esetleges vattázás nélkül!- november 5-én kongani fog az ürességtől, a szabad helyek száma csaknem azonos a teljes nézőtérrel. A zsöllye és a fölötte lévő három szint most majdnem teljesen eladatlan, a "Balcony" nevű 4. emelet úgymond "sold out", magyarul lezárták. Ismerős "megoldás" egyik-másik itthoni színházban is. Ez kérem nem "politikai homokozás" vagy rendszerkritika, ez kérem száraz statisztika és eladatlan jegyek sokasága = skandalum. Szegény Operazenekar! Szegény (?) Operaház! Gazdag (vagy inkább pazarló?) Magyarország!

Műsorajánló
Mai ajánlat:
11:00 : Budapest
Régi Zeneakadémia, Kamaraterem

Osztrosits Éva (hegedű), Devich Gergely (cselló) és Dani Imre (zongora)
BEETHOVEN: 3. (c-moll) zongoratrió, op. 1/3
SCHUMANN: 2. (d-moll) hegedű-zongora szonáta, op. 121

11:00 : Budapest
Erkel Színház

ADAM: Giselle - Balett

15:30 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

Meláth Andrea (mezzoszoprán)
Zuglói Filharmónia
Vezényel: Oberfrank Péter
BARBER: Adagio
MAHLER: Gyermekgyászdalok
MOZART: 41. (C-dúr) Jupiter szimfónia, K. 551 („Jupiter”)

15:30 : Budapest
Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem

Bertrand Chamayou (zongora)
Budapesti Fesztiválzenekar
Vezényel: Robin Ticciati
R. STRAUSS: Don Juan, Op.20
RAVEL: G-dúr zongoraverseny
DEBUSSY: Pelléas és Mélisande - szvit, Op.80
WAGNER: Előjáték és szerelmi halál a Trisztán és Izoldából

17:00 : Budapest
Müpa, Üvegterem

Meier Eveline (brácsa), Szalai Lotti, Torkánszky Máté (gitár), Siklósi Kristóf (fuvola), Németh Zoltán, Dankó Richárd, Andor Krisztián, Gulyás Gergely, Józsa Tamás (zongora)
Hangulatkoncert
Koncert a Zeneakadémia zeneszerzés szakos hallgatóinak kompozícióiból
JÓZSA TAMÁS: A vihar szeme
VARGA ABIGÉL: ...ante tres dies...
GULYÁS GERGELY: Drops from a rainbow
DANKÓ RICHÁRD: Két kép
DANKÓ RICHÁRD: Rondo
NÉMETH ZOLTÁN: Prelűd
NÉMETH ZOLTÁN: Két tétel brácsára és zongorára

19:00 : Budapest
Erkel Színház

ADAM: Giselle - Balett

19:00 : Budapest
Óbudai Társaskör

Balogh Ádám (zongora)
Bevezetőt mond: Bolla Milán
"Fehéren Feketén"
DEBUSSY: Etűdök
No. 1 pour les cinq doigts d'après Monsieur Czerny
No. 8 pour les agréments
No. 9 pour les notes répétées
No. 11 pour les arpèges composés
No. 5 pour les octaves
RAVEL: Gaspard de la nuit
Ondine - Le gibet - Scarbo
SZKRJABIN:
Deux danses op. 73, No. 1 Guirlandes, No. 2 Flammes sombres
Deux morceaux op. 59, No. 1 Poème, No. 2 Prelude
Deux poèmes op. 69, No. 1 Allegretto, No. 2 Allegretto
Deux poèmes op. 71, No. 7 Fantastique, No. 2 En revant, avec une grande douceur
Vers la flamme op. 72
RACHMANINOV: b-moll szonáta, op. 28

20:00 : Budapest
Klebelsberg Kultúrkúria

Farkas Gábor (zongora), Baráti Kristóf (hegedű)
Duna Szimfonikus Zenekar
Vezényel: Baráti Kristóf
LISZT: Les Préludes
LISZT: 2. (A-dúr) zongoraverseny
BEETHOVEN: F-dúr románc, op.50
BEETHOVEN: 5. (c-moll) szimfónia, op.67

20:00 : Budapest
Mátyás-templom

Magyar Virtuózok Kamarazenekar
A mai nap
történt:
1853 • A trubadúr bemutatója (Róma)
született:
1909 • Hans Hotter, énekes († 2003)
1955 • Simon Rattle, karmester
elhunyt:
1576 • Hans Sachs, mesterdalnok (sz. 1494)
1972 • Michael Rabin, hegedűs (sz. 1931)