Ez pont nem cáfolja ,hogy lemondós fajta. Valóban 4 éve Londonban énekelte a szerepet .Aki akarja elérheti dvd-én.Mondjuk a rendezés nem olyan gusztustalan mint helyenként Münchenben.
t is with heavy heart that I have had to withdraw from the Bayerische Staatsoper’s production of Les Vêpres Siciliennes. This is a role which I love and have lived with for the past 4 years. Our team has worked so hard to tell this story and it pained me to not be able to show the audience what we had created. This is why I insisted on singing the premier even though I was not fully recovered. The first half of my season has seen 37 performances and in order to continue on that same trajectory, I need to give my self sufficient time to heal. I send my sincerest thanks to all my wonderful colleagues and everyone at the theater for their support and understanding! Apologies to all who hoped to see me sing this role in the following weeks and I cannot wait for the reprise of this production during the summer festival.
With much love,
Bryan
Ő volt az első előadásokon... a FB-on olvastam lemondásának okát... s teljesen megértem.
Bryan Hymel nagyszerű tenor,de sajnos a lemondós fajtából.Eredetileg a mostani mücheni livesteame Szicilíia vecsernyében is ő lett volna a tenor.
Lehet,hogy egy egy előadásban elhangzó,kb 600 ember által megnézett opera költségéhez nem kellene sokat pótolni,hogy leszerződjön 4-5 Enzora.
Ha BRYAN HYMEL énekelne, akkor én is megnézném....
Úgy tűnik, eddig csak a vidéki, koncertszerű Toscákat töltötték fel...
Bárhova kattintok legfeljebb pár Tosca szereposztását láthatom,a többi hónapban semmi.Üres fehérség semmi más.Lehet levették?Tosckákban Sümegi és a Rost.
Az Opera honlapján a „Műsor” ablakra kattintva görgetni kell előre a hónapot egészen a 2018/19. évadjának kezdő hónapjához: szeptember, október, november és így tovább: ott van napra lebontva, a már most megismerhető szereposztás.
Hol lehet olvasni a szereposztás-tervezetet? A MÁO honlapján még nem látom.
Adva lenne, ha lenne... én sajnos mást olvasok a csillagokból a távcsövemmel. De valójában nem is kell távcső., látom szemüveggel is. Sőt: nélküle is.
Jónak tűnik a csillagok állása ahhoz,hogy emlékezetes legyen ez a sorozat. Adva 3 szoprán,Agache,Laurának 2 kiválóság. Magam Pavarottit vagy Corellit kívánnám Enzonak,és messze főldön nem lenne jobb előadás. :) Ám (nagy szerényen),Bryan Hymel-lel is kiegyezek.
Pedig az énekesnők közül a Gioconda Lukácsnak való a legjobban! De mintha ilyen szitu Kolonitssal is megesett volna!
Korában mintha Szegeden is lettek volna opera rendezései.
Hát a hármas szereposztások szokása szinte kihalt a Házban. Kivéve az Operakaland sorozatot és a ha valaki megbetegszik. Operakalandban több szereposztás is van, mint három.
Egykor volt Misura, Szendrényi, Szilfai, Rohonyi, egyik jobb, mint a másik. Miért ne lehetne most is több Gioconda, Lukács, Sümegi, Boross? A közönségnek is érdekesebb lenne nem mindig ugyanazt az egyet nézni.
Ez a szerep nagy énekesnők jutalomjátéka/énekelnivalója. Mindkettem megérdemelnék.
Nem Lukács énekli Giocondát Agachéval. Szerintem kettős szereposztás kellene, mert Sümegi ugíyanolyan jó. És ha van a szerepre két nagyszerű énekesnőnk, miért ne énekelhetnék mindketten?
Anger az Opera egyik rossz szelleme! Traviátája nézhetetlen, értelmezhetetlen, csúnya, miközben nevetséges is! Mint ahogy azok az új produkciók, amiket nem ő rendezett, viszont zöld utat adott nekik! Otello, A trubadúr, Aida, Carmen, - hogy csak a legelfuseráltabbakat említsem! Kommunikációja a színház művészeivel elégtelen, például voltak, akik arra panaszkodtak, hogy kiabált velük, amikor megbeszélésre mentek be hozzá! Személy szerint engem érdekelne, hogy korábban hol állt alkalmazásban Anger Ferenc, milyen rendezései voltak és hol, egyáltalán, mit tett le az asztalra, ami az Operaház művészeti igazgatói székébe repítette!
Ne örülj korán!! Ez a módszer, hogy egy produkciót altatnak egy időre, aztán kihozzák valami új produkcióban, hogy a fene ott enné meg mindet, ahol voltak, Traviátától a Trubadúrig és Aidáig. Ez lesz a Toscával és a Don Carlossal is, igen hamar, attól tartok. A Saloméről volt szó, hogy mégse Anger rendezi a Szigeten. Amiben én nem vagyok biztos, mert a város tele van a plakátokkal, hogy ő rendezi. Az évad műsorában nem láttam. Szóval katyvasz és káosz. És Domingo bácsi mégse énekli a Boccanegrát a felújított Operaházban januárban???
Gioconda Sümegivel, Nyugat lánya Rálikkal - mindig ugyanazok énekelnek mindent. A Tosca csinált idén 8 telt házat, ha jól látom, nincs is műsoron. Az álarcosbál szintén nincs, biztos azért, mert már arra is első héten elkelt az összes jegy. Nagyon intelligens műsorösszeállítás. -:((((
Mi a fenének kell folyton váltogatni a bérletek neveit????
Nézzük a jó oldalát: most sem lesz Tosca premier :-)))))))))
A Nyugat lányát illetően semmilyen téren sincsenek jó előérzeteim. A szereposztást is, a rendezést is nagyon el lehet szúrni.
Nincs premier bérlet???? Vajon kikkel lesz Nyugat lánya? Ínséges idők jönnek úgy látszik, de legalább lesz Giselle, Gioconda és A bahcsiszeráji szökőkút is lesz még.
Ha László Boldizsár most kint van New Yorkban, akkor könnyen lehet, hogy a tenor változatot fogják kivinni. De én egy klasszikus mű címének átkeresztelését is meredeknek tartom. (Nem angolul fogják énekelni, hogy új címet adjanak.)
És el kellene felejteni a hülye bariton változatot! Aki ezt kitalálta az se sok érzéket mutatott Erkel zenéje iránt! Nem hiszem el, hogy nem hallották, hogy ez így gáz és vér cikki, mikor lenne megfelelő tenor a címszerepre, még ha nincs is jelenleg egy Simándy Józsefünk.
Nem szabad elrejtenünk a világ elől Kolonits Klárát, hangja, személyisége szinte felbecsülhetetlen értékű kincsünk. Melindaként utolérhetetlen mindkét változatban. Hangilag, színészileg, emberileg csoda. Hadd büszkélkedjünk a világnak, hogy Ő van nekünk. És ha beindul esetleg világkarrierje, mert már régen beindulhatott volna, mindenkit látatlanban megnyugta6toik, ugyanúgy a miént marad és nem fogja cserben hagyni hazáját, anyaszínházát.
Érdekelne, hogy fogadták az amcsik olasz nyelven a nagyáriát és melyik bel canto művel hozták esetleg összefüggésbe. És ha már László Boldizsár kint volt, igazán elénekelhette volna a Levéláriát is (nem az origósat), mert világszínvonalon tudja.
Hirdessék a Kolonits Klára énekelte Melindával.Küldjenek promót,tessék,csócsáljátok,nekünk ilyen kincsünk is van. A precíz ékezetes semmitmondást meg tessen a háta mögé dobni.
Amerikába jöttünk, avagy muszlimok és Bánk egy lapon
ÓKOVÁCS SZILVESZTER2018.03.18. 14:28
Ókovács szerint az Opera - 2/64. levélária
„[…] De voltak vicces pillanatok is: egyik vezető tenorunkat, László Boldizsárt arra kértem, tanulja meg olaszul a „Hazám, hazám"-at, és kérdezzük meg az újságíróktól és a vendégektől is, ugyan melyik korai vagy középszakaszi Verdi-műből hangzott el részlet? Mert először bizony, az előítéleteken kell átgyalogolni... Nagyon könnyen hozza közel, elfogadó állapotba az idegen operaáriát, ha a különben olaszosan kantábilis dallam épp a műfaj „nyelvén" szólal meg, és nem magyarul... És itt az is megmutatta magát, hogy a címmel is kell kezdenünk valamit: „Bánk" rendben, hisz ez a hős magyar vitéz neve, de a „bán" már a címe, a posztja, tehát ahogy itthon sem Knyaz Igort írunk, ugye, Néném, New Yorkban is angolul kell jeleznünk a középkori Magyar Királyság uralkodó-helyettesi rangját. Erre nálunk a későbbi „nádor" az igazi, míg a „báni" méltóság előképe a honfoglalás előtti-körüli „gyula" pozíció lehetett. De ne törizzünk ezen, még idegen területre tévedek – viszont derék amerikai újságíróink és esti vacsoravendégeink is birkóznak a megtalált angol szavakkal: „Viceroy Bánk" vagy „Palatine Bánk" (a „governor-general" alkalmatlanul hosszú). Úgyhogy ősszel a két cím közül valamelyiken kell majd hirdetnünk a produkciót, és persze, precíz, ékezetes „á"-val, hogy a „bank" azonos írásos alakja még véletlenül se idézhesse senki agyába a pénzintézeteket…”
Tegnap ijesztő képet kaptam a Magyar Állami Operaház igénytelenségéről és modorbeli állapotáról A bahcsiszeráji szökőkút esti előadásán az Erkel Színházban.
A földszint elejének jobb szélén ültem. Az egykori igazgatói páholy mögötti függöny (és fal) mögül az egész 2. felvonás alatt hangos beszélgetést hallottam, női hangokat. Beszélgető nézőtársakkal szemben szoktam „intézkedni”, olyankor sajnos ezzel el is rontom a saját estémet. Most azonban nem tudtam mit tenni az előadás alatt, ám a szünetben benyitottam a színpadi traktusba vezető ajtón. A nagy jövés-menésben egy idősebb, jegyszedőnek látszó hölgybe ütköztem (lehet, hogy nem az volt, egy csomó füzetet tartott a karjában), neki fakadtam ki, hogy mialatt odabenn zenés produciót nézünk, innen folyamatosan behallatszik a beszélgetés. A nő agresszív hangon tagadott (mondtam, nem szórakozásból reklamálok), később azt mondta, hogy a balerinák szoktak ott beszélgetni. (A második felvonásban a balerinák többnyire a színpadon vannak, olykor az egész balettkar.) A 3. felvonás alatt, bár valamivel halkabban, eleinte újból behallatszott a traccsolás a nézőtérre, később abbahagyták.
Idén még három előadásom szólít a nézőtérnek arra a tájékára, több ezer forintos helyre. Denem azért fizettem ki ezeket már csaknem egy éve, hogy színházban viselkedni nem tudó színházi alkalmazottak tönkretegyék az estéimet, és ne is fogadják el a figyelmeztetést, ne kérjenek elnézést!
Na hát! Az sem kutya, ami ott lóg.
A Julius Caesar színpadán könnyebben megbocsájtom: az legalább i. e. játszódik.
:-)
Bocs az offért, de a másik kedvencem, ha már felhoztam a Julius Ceasart a legutbbi Angol Nemzeti Operás rendezés.
Pedig igazán lehettek volna! Ha már pár éve a bajor fővárosban megcsináltak a Julius Ceasart Handeltől ilyen színpadképpel.
Van kórus A kékszakállú herceg várában, sőt A csodálatos mandarinban is. Igaz, nem olyan létszámot igénylő és nem olyan nagy feladat, mint például a Bánk bán kórusáé.
100% egyetertek. Ha mar penzt szorunk (mert ugyebar nem kerdeses, hogy ez penzszoras) akkor olyanra szorjuk, amire legalabb papirforma szerint van kereslet es ami beagyazodott a nemzetkozi (benne amerikai) kulturalis piaci kanonba. Tovabba -ha ez szamit, de lathatolag nem szamit, sot!!- joval olcsobb is lenne, tekintve, hogy a harom Bartok osszesen ket (2) enekes szolistaval es korus nelkul lebonyolithato lenne, sokkal kisebb szallitasi koltseg mellett. Kerem a tisztelt korusmuveszek es a ketto folotti enekes szolistak megerteset, de ez a helyzet. Felreertesek elkerulesere: fentiek nem olcsojanoskodas, hanem muveszeti ES penzugyi realitas. Horror koltsegen utaztatnak nem piackepes es nem is sikerult produkciokat.
A Gertrudok kuplerosné-jelmeze tovább ront a dolgon.
De nem szeretnék igazságtalan lenni Vidnyánszky Bánk bán-rendezéséhez. Mértéktartását jelzi, hogy nincsenek benne dinoszauruszok.
Persze a Sába királynője teljes díszletegyüttese a megoldatlanságok tárháza. Csak a legkirívóbb ügyetlenségeket emeltem ki.
Kihagyatam a Met-ben is fellépett, de a szerepre ma már tökéletesen alkalmatlan Gertrudot.
Nem igazán kapott jó kritikát sehol sem, de se baj, Ókovács csakazért is elviszi Amerikába egy szubrett Melindával - ha van egy kis esze akkor legalább Rőser Orsolya énekli Melindát, de kinézem belőlük, hogy a premier szereposztást viszik elvégre csak két előadás lesz. Egy magashangokat elhagyó Ottót, egy szubrett Melindát, aki teljesen dekolorálja a szólamot, egy rosszul énekelő bariton címszereplőt és egy unalmasan vezénylő karmestert. Biztos nagy sikert fognak aratni és mindenki tetszését elnyerik majd. Mondjuk ki tudja. Én alig vártam, hogy vége legyen az előadásnak szeptemberben.
A bariton Bánk bán verzió zeneileg szánalmas tákolmány, és ehhez jön még a rosszul éneklő bariton a címszerepben!
A Kékszaállút kellettt volna a két balettel társítani Seregi vagy Harangozó Gyula koreográfiával. A két balettet nem nagyon ismerik Amerikában be lehetne mutatni. A Bánk bánnak meg a bariton verzióját vinni a legnagyobb baklövés. Nem attól lesz jó az előadás, hogy ez most bariton és így komolyabb. ez marhaság. Ez nem egy orosz zenedráma, nem a Simon Boccanegre. Akár tetszik akár nem, ez egy bel cantóban gyökeredző remekmű, verbunkos stílussal és a népies műdallal beoltva. A darab eredeti szellemiségétől idegen a bariton címszerplő! Anno egy kivételen tehetségként számontartott bariton miatt tértek át egy ideig a bariton verzióra, nem hiszem hogy ezt mindenképpen fel kellett most eleveníteni és eg harmadik verziót kreálni az operából. A Sába díszlete meg nevetséges. Nemcsak a sivatagi kép, hanem a kerti jelenet is.
Tetszik a "karmaester"elutesed. A MAO-nak - de szinte minden operahaznak - a "karmaja" a jelentos dirigensek szinte teljes hianya. Ha arra gondolsz, hogy par evtizede a Metben a "rutin", hetkoznapi eloadasokat olyan karmesterek vezettek, mint Walter, Reiner, Szell, Mitropoulos, Cleva, Schippers, sorolhatnam - ma a Met egyetlen jelentos dirigenst nem mondhat magaenak. A napokban elhunyt Lopez-Coboz tisztesseges iparosember volt, de meg igy is hianyozni fog. Nem tudom, hogy a MAO miert engedett el olyanokat, mint pl. Saccani, vagy Morandi.
Én, aki a nemzet tagjának érzem magam, visszautasítom, hogy engem ezzel A hattyúk tavával képviseljenek az Újvilágban. Nem vagyok biztos abban, hogy New Yorkban minden műfaj rajongói a tarkára, harsányra és dagályosra buknak. Azt pedig nem tudom, hogy az amerikai színházakben is szokás-e bárminek eszementen tapsolni, amire hivatkozva lehet sikert emlegetni.
Nagy kár, hogy Seregi László kora óta az Operaházban nem bukkant fel elementáris tehetségű alkotó. Ebben a helyzetben egy ilyen, balettművészetünket reprezentáló turnéhoz én is az 50 éves Spartacus, a későbbi Sylvia és A cédrus, illetve még öregebb remekművek, a Coppélia és A keszkenő, és természetesen a Bartók-balettek legjobb változatai közül választanék a vendégjátékhoz, persze sok hazai előadásban történt begyakorlás és csiszolás után.
Szerintem majdnem minden ember hiú, de valamikor a disztingvált viselkedéshez tartozott ezt palástolni a modorban. A nyílt öndicséret sohasem tetszetős, nekünk még úgy tanították, hogy büdös.
És tudnának másra is szerezni pénzt, ha akarnának.
Hagyjuk már ezt a nincs pénz dumát! Mindenre van pénz, amire az illetékesek rábólintanak. És most akkor hagy ne hozzunk példákat más területekről is. Erre ad pénzt a magyar kormány és erre tudtak szerezni pénzt. Ennyi. Nincs pénz mégis gőzerővel épül az Eiffel-csarnok, újul az Operaház, dübörgött éveken át a bemutató-repertoár újítási maraton.