Bejelentkezés Regisztráció

Mi újság a Magyar Állami Operaházban?


60175 Matyus 2017-11-29 19:10:29

Zavaros E. inkább beszéljen, mint énekeljen! Mindenki jobban jár!


60174 oldalsonka 2017-11-29 18:37:43

Kár, hogy Dinyés Dániel kiesett. Kiváló karmesternek tartom. Már régen az Operaházban volna a helye.


60173 oldalsonka 2017-11-29 18:36:19 [Válasz erre: 60169 Momo 2017-11-29 12:13:34]

Szerintem semmi zavaros nincs Zavaros Eszter műsorvezetésében. Nem csak szép, intelligens és kedves. Jól artikulál, Bősze Ádámmal együtt remek párost alkotnak. Az viszont nagyon zavaró az összefoglalókban, hogy a zsüritagok rengeteget beszélnek. Elveszik az időt a fiatalok műhelymunkájától, a megszólaló, különböző, az éppen vezénylő versenyző habitusából adódó zenei megvalósítástól. Nem a zsürire kellene fókuszálni. Ők döntsenek, rövidsen kommentáljanak és ne szerepeljenek.


60172 parampampoli 2017-11-29 12:58:49 [Válasz erre: 60170 Momo 2017-11-29 12:17:25]

A te véleményedet valóban nem érdemes komolyan venni. Ha neked jó Zavaros Eszter műsorvezetése, akkor meg végkép nem..


60171 Heiner Lajos 2017-11-29 12:48:04 [Válasz erre: 60167 parampampoli 2017-11-29 11:19:49]

Nehany karmester, aki a mostani versenyeken egeszen biztosan mar az elso korben kiesett volna: WF, AT, KT.

De lehetne sorolni.

Nem azt irtam, hogy sorozni, plane nem, hogy sorosozni!

Mondjuk, sörözni...


60170 Momo 2017-11-29 12:17:25

(Mondjuk a Momus fórumát amúgy sem nem szabad komolyan venni a vélemény alkotásnál, a hozzászólásokban időnként elképesztő a rosszindulat és irigység faktor.)


60169 Momo 2017-11-29 12:13:34

Szerintem semmi baj nincs Zavaros Eszterrel. Komoly feladatot bíztak rá, és szépen megoldja. Tessék utána csinálni... :-)

 


60168 Pristaldus 2017-11-29 11:24:23 [Válasz erre: 60165 parampampoli 2017-11-29 10:06:49]

Zavaros Eszter valamiért nagyon jó helyzetben van Ókovácsnál, de gyanítom, hogy ennek semmi köze az énekléshez! Ha mégis, az Ókovács hozzá nem értését, felelőtlenségét, és közönyösségét jelentené! A karmesterversenyről már írtam. A tv összefoglaló nesze semmi, fogd meg jól! És csak a duma, a duma, meg a zsüritagok többségének a nagyképűsége! Egy -kettőtől szívesen megkérdezném, hogy mi a jó lószart tettek le az asztalra, amiért ott terpeszkedhetnek, és oszthatják az észt!  Ebből kifolyólag várható, hogy a végeredmény is kb. hasonló színvonalú lesz!


60167 parampampoli 2017-11-29 11:19:49 [Válasz erre: 60166 Heiner Lajos 2017-11-29 11:04:39]

Itt arról, hogy ki milyen karmester, hogy vezényel, nem derül ki szinte semmi. A zsüritagok nyilatkoznak, beszélnek egyfolytában, vagy maguk a versenyzők, de azt, hogy hogyan vezényelnek, hogy dolgoznak, mit kezdenek egy zeneművel, nem lehet megtudni. Aki látta az egykori karmesterversenyeket, tudja, hogy akkoriban a versenyzők alig beszéltek, viszont a rendelkezésre álló időben végig lehetett követni a munkájukat. A zsűrit pedig bemutatták az elején, utána pedig hallgattak. Itt a zsűri a főszereplő, de egy olyan zsűri, aminek szakmai hitele, hát finoman szólva is megkérdőjelezhető. Hol van Medveczky? (A válogató után már nem szerepel.) Hol van Kovács János?? Helyette Ókovács (itt is, megint, újra -- elég már belőle!!!!!! Se nem karmester, se nem operaénekes, milyen jogon ítélkezik?) Bogányi Tibor? Mit csinált ő eddig, hogy ott ül? Kesselyák iszonyú nagyképű nyilatkozatai bicskanyitogatóak. A magyarul beszélő török úriember kicsoda? Az egyetlen tekintély Kobayashi, aki szemmel láthatólag bele se szól a dolgokba, úgy tűnik, eléggé ki is van rekesztve a döntéshozatalból. A döntésben megint a kontraszelekció fog érvényesülni. Az igazán jókat kiteszik hamar, marad a senkit nem zavaró középszer. Vagy még rosszabb.


60166 Heiner Lajos 2017-11-29 11:04:39 [Válasz erre: 60165 parampampoli 2017-11-29 10:06:49]

A "karmesterverseny" elnevezesrol mindig a 100 meteres gyorsuszas jut eszembe:

es most bejelentjuk az elso helyezett dirigenst, Nevenincs Nemot, o volt az, aki leggyorsabban el tudta vezenyelni a Kis eji zenet.


60165 parampampoli 2017-11-29 10:06:49 [Válasz erre: 60163 nizajemon 2017-11-28 20:11:13]

Mintha kevéssé lennél értesítve a szereposztási politikáról... Rácz nevét beletenni, akit minden szempontból elnyomnak, sőt, mintha egyenesen el akarnának tüntetni a színről -- részben sikerült! -- szinte viccesnek tűnik. Agache, Kálmándi és még néhány, fel nem sorolt nagy név a múlt és a jelen, a folyamatosság szimbólumai. Csak remélhetjük, hogy sokáig fognak énekelni, de én a dicső jövőn, ha lenne olyan, nem ezt értem. Hanem a fiatalokat érteném, a tehetséges új hullámot, amiből egyelőre semmi nem látszik. Vagy majdnem semmi. Horti Lilla egyelőre kérdőjel, kétesélyes. Mint matéria, ígértes, technikailag igencsak megalapozatlan. Már most több benne a hiba, mint kellene és szabadna. Az Operaház egyik legnagyobb baja, hibája, sőt bűne, hogy a tehetséggondozást mint olyat, sutba vágta. Csak egy dolog megy: a kontraszelekció. Ki kinek kicsodája, ki kinek kényelmes vagy épp ellenkezőleg, kényelmetlen. Sőt kellemetlen. Zavaros Eszter például. Az új "csillag" ! -:(((((( Éneklésben kb nulla, vagy majdnem, de most ő vezeti a karmesterversenyt. Láttad? Embertelen, amit csinál. Nézni rossz, a kényszerű túlartikulálását és az interjúalany képébe való gesztikulását. Nincs ott senki, aki rászólna? Vagy rácsapna a kezére, hogy ezt hagyd abba! Jó, nem lóg ki nagyon, mert az egész karmesterverseny úgy van elb....va, ahogy van.


60164 nizajemon 2017-11-28 20:12:37 [Válasz erre: 60163 nizajemon 2017-11-28 20:11:13]

És bízom Horti Lillában.Megfogott azzal a Leonorával.


60163 nizajemon 2017-11-28 20:11:13 [Válasz erre: 60162 parampampoli 2017-11-28 11:44:10]

Nézzük az előttünk álló 5 évet. 4 szoprán,4 tenor, Agache,Kálmándi Mihály,Rácz István. Máris 11 :))) És mindenki hozzáteheti a saját kedvenceit. Szép időszak jöhet.


60162 parampampoli 2017-11-28 11:44:10 [Válasz erre: 60159 telramund 2017-11-27 12:13:10]

Nem lesz sok az a 10? -:)


60161 takatsa 2017-11-27 22:27:26 [Válasz erre: 60158 parampampoli 2017-11-27 12:02:17]

Amúgy abszolút telt ház volt, egy gombostűt sem lehetett volna leejteni. Ki érti ezt? :)


60160 Franca 2017-11-27 13:46:36 [Válasz erre: 60154 takatsa 2017-11-26 23:50:38]

Kétszer vettem jegyet az elmúlt kb. öt évben Nucci miatt Traviata-előadásra, mindkétszer kiderült, úgy írták ki a szerepre, hogy ő maga nem is tudott róla (ez a rosszindulatú verzió), illetve lemondta (ez a hivatalos). Úgy döntöttem, harmadszorra nem megyek bele a csőbe, erre tessék: most lépett fel. Az azért vigasztal, hogy az elmondásod szerint nem sokat vesztettem.


60159 telramund 2017-11-27 12:13:10 [Válasz erre: 60153 nizajemon 2017-11-26 21:34:53]

Van kb 10.!Ezt azért nem nevezném nagy jővőnek,remek korszaknak.


60158 parampampoli 2017-11-27 12:02:17 [Válasz erre: 60157 Livingstone 2017-11-27 09:55:18]

Hogyan? És az ukrán csodaszoprán? -:)


60157 Livingstone 2017-11-27 09:55:18

A mostani Traviátát nincs kivel megnézni!  Nincs igazi címszereplője,  igaz, nem is volt!!,  a tenor még csak- csak elmegy,  Agachét kivették a darabból,  a rendezés pocsék! 


60156 Livingstone 2017-11-27 09:54:54

A mostani Traviátát nincs kivel megnézni!  Nincs igazi címszereplője,  igaz, nem is volt!!,  a tenor még csak- csak elmegy,  Agachét kivették a darabból,  a rendezés pocsék! 


60155 IVA 2017-11-27 04:17:04 [Válasz erre: 60154 takatsa 2017-11-26 23:50:38]

A jegyelővétel kezdetére meghirdetett szereposztási tervezethez képest nekem a Nabucco egyik főszereplőjének személyét, továbbá a Jancsi és Juliska és a Tosca teljes szereplőgárdáját megfordították.


60154 takatsa 2017-11-26 23:50:38 [Válasz erre: 60147 IVA 2017-11-26 01:41:05]

Én viszont ma néztem meg a Traviatát, és ide írom, ha már itt volt szó róla. Még augusztus elején erre az előadásra vettem jegyet, mivel kiváncsi voltam Pasztircsák Polina Violettájára, mivel tavaly csak az első szereposztást láttam a művet. Aztán a művésznő mostanában inkább Grazban énekel Mimit, helyette egy fiatal ukrán szoprán, Tetiana Zhuravel lépett be. Bájos kis hang (hangsúly mindkét jelzőn) igazán szépen, hibátlanul énekel csak még túl fiatal (szűzies) ehhez a szerephez, és a hangjának vivőereje is kicsi. Talán néhány év múlva érzelemdúsabban tudja majd megformálni ezt a nagyon nehéz szerepet. Alfréd Balczó Péter volt és nagyon szépen énekelt, hangerőben nagyon jól illeszkedett Zhuravelhez. Balczót mindvégig a kristálytiszta intonálás, és a meleg hangszín jellemezte és ha nem is könnyen, de a magas C-vel is megbirkózott. Azt hiszem, hogy az énekesek teljesítménye közül ő volt ma este a legmeggyőzőbb. Leo Nuccit vagy 5-6 éve 2 alkalommal is láttam a Rigolettóban, már akkor is jóval túl volt pályája zenitjén, de különösen az első alkalommal még meggyőzően énekelt. Ma este viszont már nagyon éreztem, hogy menniyre eljárt felette az idő. Violettával való kettősét az elbődüléseivel teljesen tönkretette, a "piangi"-nál pedig én is majd elsírtam magamat (dühömben). Nucci már csak ordítva tud énekelni, amely az áriájában talán kevésbé zavaró, de az amúgy is kis-hangú Zhuravellel együtt borzalmas volt. Az utolsó felvonásban belépésekor Violetta felkiált "Ó jaj, elkésett kissé..." - hát igen, vagy 15 évvel, akkor még biztos jobban élveztük volna Nuccit, mint most. A közönség persze hálás, őt tapsolja meg legjobban, amire kicsit rá is játszott, mert a végén, - a tapsrendet felborítva - Violetta után jött a színpadra. A zenekar, kórus, balett jó volt, a rendezésről pedig már tavaly sokat írtak, idénre sem lett jobb.


60153 nizajemon 2017-11-26 21:34:53 [Válasz erre: 60150 Búbánat 2017-11-26 15:22:50]

Vannak nagyszerű énekesek a Házban,ha ügyesen építik fel őket,eljöhet ismét egy remek korszak.


60152 nickname 2017-11-26 16:55:35 [Válasz erre: 60147 IVA 2017-11-26 01:41:05]

És akkor én megjegyzem még emellé - amiben teljesen igazad van a Violettákat illetően - hogy Szemere Zita teljesen a helyén volt Adinaként és a Rossini vígoperában, de Melindát nem neki kellett volna énekelnie a Bánk bán premierben, hanem ugyannak, akinek Violettát kellene énekelnie, de hát ez van sajnos. Nekem Traviata egy darabig biztosan kimarad az életemből: maradnak a felvételek. 


60151 Heiner Lajos 2017-11-26 16:49:08 [Válasz erre: 60150 Búbánat 2017-11-26 15:22:50]

Tény, hogy a Wiener Staatsoper, a Scala, a CG, a Bajor Állami Operaház színvonala folyamatosan csökken, így a MÁO vezetőjének az elképzelése, ha ez a trend megmarad, nem illúzió.


60150 Búbánat 2017-11-26 15:22:50

Az európai élvonalba kerülhet a Magyar Állami Operaház

Origo/MTI 2017.11.26. 11:52

A legnagyobb feladat minőségi fejlődésbe fordítani mindazt, amit infrastruktúrában és mennyiségben már elértünk. Ezt jelölte meg a következő évek egyik fontos céljának Ókovács Szilveszter, a Magyar Állami Operaház főigazgatója, aki 2018 februárjától újabb öt évig vezetheti az intézményt.

A két nagyszínházzal és számos időszaki kamarajátszóhellyel működő Opera előadások, nézők és bérlettulajdonosok számában, valamint bevételét tekintve is megduplázta eredményeit, ez a növekedés a nemzetközi operavilágban egyedülálló"- mondta a főigazgató, majd hozzátette, a cél most már az, hogy megnövekedett próbalehetőségekkel és optimumra visszahúzott bemutató- és előadásszámmal javítsák a minőséget,

így az európai élvonalba kerüljenek.

Ókovács Szilvszter arról beszélt, hogy az elmúlt öt évben tervszerűen újították meg az elöregedett repertoárt. 80 premierrel azt is elérték, hogy a nézők, a média és a szakma folyamatosan figyel rájuk. Azt mondta,visszaállnak az évi tíz bemutatóra,elkezdik kijátszani, ha kell, kiegészíteni vagy újrapróbálni a produkciókat. A hosszabb, mélyebb felkészülés mellé még igényesebb, vizualitásukat tekintve is élen járó produkciókat kell bemutatniuk. Mindennek sokkal nagyobb forrásigényét újragondolt, az európai élvonal felé közelítő állami dotációval kell megoldani,

miként a rég esedékes általános bérrendezést is. Pályázatában 10 tematikus évadot vázolt előre, feltárva az opera világának kincsestárát, összefüggéseit.

Át kell építeni az Erkelt

Az Erkel Színházat az elmúlt négy és fél évben 1,1 millióan látogatták, az Operaház nélküli, most futó évadban már egyedül is képes 300 ezer néző feletti teljesítményre. Mindez bizonyítéka annak, hogy a játszóhely alkalmas lett arra, hogy átvészelhessék benne az Andrássy úti épület korszerűsítésének éveit.

Azt mondta, 2021-ben az Erkel átépítése is esedékes lesz, mivel a 2013-as kicsi, de gyors, mindössze nettó 1,2 milliárd forintért, hat hónap alatt lezajlott beavatkozással csak 5 éves kegyelmi időt nyertek, ami jövőre lejár:

ezalatt kell az Operaházat korszerűsíteni.

Ókovács Szilveszter tervei szerint az Erkelben, Közép-Európa legnagyobb ültetett nézőterű színházában az Operáéval kompatibilis méretű színpadot, oldalszínpadot, zenekari árkot és kiszolgáló traktust kell kialakítani. A nézőtérhez nem nyúlnának, az oda befektetett összeg eredménye tehát nem vész el. Pályázata szerint másfél év átépítés után,2022. december 8-án kellene újra megnyitni az Erkelt, a ház 111 éves születésnapján.

Kiemelte, hogy az ország két legnagyobb színháza, amely az egész nemzet számára reprezentálja a balett és az opera műfaját, semmilyen komoly forrást nem kapott 1984 óta, így lettek hazánk leglátogatottabb, de egyben legrégebben felújított, így leglelakottabb színházaivá.

Az Operaház és az Eiffel Műhelyház várhatóan 2019 januárjában nyit.

A főigazgató kiemelte, hogy mivel az Opera termeli a bevételt, amiből az Erkelt keresztfinanszírozzák, nem lehet több időt veszíteni. Hozzátette, az állami támogatás jelenleg csak a közalkalmazotti béreket fedezi, a hatalmas rezsi, a szólisták, karmesterek, alkotók honoráriuma, a díszletek-jelmezek elkészítése, a kommunikáció és a beszerzések évi csaknem 5 milliárdos tételét csak a saját bevétel biztosítja. Ennek négyötöde az Ybl-palota függvénye, ami nyártól kiesett. Emlékeztetett arra, hogy a jelenleg zajló korszerűsítés nemcsak az Andrássy úti épületet, hanem a Hajós utcai 12 szintes üzemházat is érinti.

Új munkahelyek

A szakszervezetek sztrájkfenyegetéséről kiemelte, hogy a követelések legfőbb motívuma bérjellegű, miszerint a kollektív szerződés hiánya miatt a dolgozók bére havi 130 ezer forinttal csökkent volna.

A főigazgató véleménye szerint ekkora hazugsággal nem lehet eredményes sztrájkot szervezni, végül el is maradt a munkabeszüntetés.

Mint mondta, bízik a kollégák józanságában és hogy látják, a felújítások értük is történnek, munkavégzésük körülményeit javítják. Lehetetlent követelni pedig "azon a karácsonyon különösen visszás, amelyet a család rengeteg pluszkiadást jelentő bérleményekben tölt, míg a házat, ahol a boltját is üzemeltette, amelyből élt, épp tatarozzák".

Kitért arra is, hogy senkit sem bocsátottak el, pedig "két méretnyi kolléga jut most egy színházra", inkább határon túli turnékkal használják ki a lekötetlen energiát és ezen pluszbevételekből biztosítják az illetmények színvonalát. A létszámcsökkentés nyújtotta egyszerűbb megoldást sem a kollégák, sem a magyar operakultúra szempontjából nem éreztük volna fairnek, ellenkezőleg:büszkék vagyunk, hogy az elmúlt években 400 új munkahelyet teremtettünk"- mondta Ókovács Szilveszter, majd hozzátette, a kulturális alapellátás zászlóshajója az Erkel Színház, amelynek a jegyeit bárki meg tudja fizetni és hozzájuthat ugyanazokhoz a magas színvonalú produkciókhoz és kiemelkedő művészekhez, mint az Andrássy úti dalszínházban.

Itt is a nehezebb utat járjuk, amikor azt mondjuk: fontos, hogy mint a messze legnagyobb magyar kulturális intézmény, része legyünk a társadalomnak, hogy együtt lüktessünk vele és ne elefántcsonttoronyként létezzünk, kizárólag a mai high society és a turizmus számára"- tette hozzá.

Társadalmi felelősségvállalás

A főigazgató úgy látja, részt kell venni az ország operai művelésében multimédiás tartalmak létrehozásával is, továbbá a társadalmi felelősségvállalás részeként szolgálni a nemzet számára fontos gondolatokat, eseményeket, mint 1956 vagy a reformáció jubileuma.

Sokfélék vagyunk itt házon belül is, összesen csaknem kétezren - nálunk sokszínűbb csak a publikumunk lehet. Az irány továbbra is az, hogy a mi Operánk minden közönségréteg ízlését és örömét keresse. Ne ugyanazon az estén, hisz az lehetetlen volna, de egyre magasabb nívón"- mondta.

 


60149 Robesz 2017-11-26 07:11:05 [Válasz erre: 60143 IVA 2017-11-25 21:39:15]

Én gondolkodtam a dec.27. délelőtti Bohéméleten; de amikor megláttam, hogy 14.400,- forint a jegy a földszintre, na mondom köszi... 

Egészen elképesztő milyen ambíciókkal képezték a jegyárakat erre az évadra.


60148 IVA 2017-11-26 02:03:49 [Válasz erre: 60145 nickname 2017-11-25 22:40:22]

A diótörő idei előadásai is felemelt helyárakkal mennek, egész decemberben: a frissen duplájára emelt Erkel Színházi alaphelyárak duplájáért, vagyis 100 %-kal felemelt árakon. A délelőttiek csak kicsit drágábbak az alaphelyárnál. De az Erkelben legalább nincsenek elhallgatottan nem látó helyek, mint az Operaház egyes páholyaiban, ahonnan – felemelt helyárakért – esetleg semmi sem látható egy balettből.


60147 IVA 2017-11-26 01:41:05 [Válasz erre: 60146 cirrusz 2017-11-25 23:17:37]

Ezt a 2016. szeptemberében látott két szereposztás alapján mondtam, amely nagyjából megegyezett a nyár elején meghirdetett idei szereposztásokkal. Akkor egyik Violettát sem tartottam ideálisnak, bár lehet, hogy egy valódi Traviata-előadásban (modern miliő, kanapéfelborulás, Germont kislány, Disney-Hófehérke és egyéb baromságok nélkül) ők is jobban tetszettek volna, még vokális szempontból is. Akkor mindkétszer Balczó Péter volt Alfréd, szerintem ennek a rokonszenves énekesnek a karaktertenor szerepkörben lenne a helye.
Most látom, hogy tegnap Boncsér Gergely volt Alfréd, őt a debreceni Traviata-vendégjátékban megfelelőnek tartottam. És ugyanabban kiválónak Kolonits Klárát, neki kellene énekelnie Violettát, de persze nem ebben az Anger Ferenc-féle cirkuszi estében.
Köszönöm az érdeklődést.


60146 cirrusz 2017-11-25 23:17:37 [Válasz erre: 60143 IVA 2017-11-25 21:39:15]

Kik lettek volna a megfelelő szereplők szerinted? (Ma szombaton.) Csak érdeklődöm.


60145 nickname 2017-11-25 22:40:22 [Válasz erre: 60144 nickname 2017-11-25 22:33:34]

Mondjuk ez is változó: a dec. 15-i előadásra az idei évadban normálnak számító árak vannak. Ki tudja ezt követni? Persze az Operában is voltak megemelt Diótörők tavaly - lehet megemelt árú Bohéméletek is. 


60144 nickname 2017-11-25 22:33:34 [Válasz erre: 60143 IVA 2017-11-25 21:39:15]

A decemberi Bohéméleteken nem csodálkozom: felemelt jegyárak vannak! Legalábbis a dec. 27. délelőtti előadásra a legolcsóbb jegy a földszintre 6 ezer forint!


60143 IVA 2017-11-25 21:39:15 [Válasz erre: 60142 parampampoli 2017-11-24 13:36:27]

A Traviatákra el tudták adni a jegyeket. Szerintem az utóbbi évek egyik legrosszabb előadása: rossz rendezés megfelelő szereplők nélkül. Fogalmam sincs, miért megy éppen ez telt házakkal. Talán azért, mert régen adták az Erkelben, ahol még most is olcsóbban lehet megnézni, mint az Operában.
Ugyanakkor hihetetlen, hogy decemberi Toscákra nem tudták megtölteni a nézőteret, most bizonyos kedvezménnyel lehet jegyet venni rá, és decemberi Bohéméletekre sem! Erre nyilván nem számítottak, amikor az Erkelben frissen duplájára emelt helyárakra még ünnepi felárat is pakoltak.
Azazhogy nem is annyira hihetetlen. Hallotta-e már valaki reklámozni a Toscát és a Bohéméletet – horribile dictu! – Puccini-zenével? Nem fél ütemnyivel, amely alatt valami más látható, mint amiről a zene szól, hanem egy-két megejtő frázissal. Szóval én nem dőlök be ennek a hatékonyságnak, még mindig nem bízom abban, hogy az ízléstelen imázskampány a műfaj népszerűsítéséhez vezet, illetve biztos törzsközönség meglapozásához.
A kampányt illetően szeretném felhívni a figyelmet egy furcsa ellentmondásra. Aki az Erkel Színházba megy, az egész épületben találkozik az ordító, képregény stílusú óriásplakátokkal. (Olyan darabra is felhívják a figyelmet – A rosszul őrzött lány –, amelyet nem is fognak műsorra tűzni.) Legzavaróbb ez a tolakodás a – kimondjam? – „Bernáth-büfében”. Az elnevezés névadója a két nagy Bernáth Aurél-freskó, amelyek jelentős ellenérvnek bizonyultak az Erkel Színház épülete ellen tervezett, bűnös összeesküvésben. Nekem nem kedvenceim ezek az alkotások, de ettől még nyilván megvan a művészi értékük, ha védettnek nyilvánították őket, és tetszik is, hogy az eddig „Első emeleti”-nek, vagy „Nagy”-nak mondott büfé nevet kapott róluk. Ennek a megtisztelésnek azonban csak akkor lenne tartalma, ha a büfécsarnokban nem nyomná el a harsányan tarka plakátok rengetege a két festmény hatását, és főleg, ha azok nem is takarnák el a freskók tövét. Amíg ezek ott éktelenkednek, inkább javasolnám a Bazári-büfé elnevezést.


60142 parampampoli 2017-11-24 13:36:27

Marketingben jók, állítólag. (Hogy tetszik-e valakinek, már ízlés kérdése.) Jobban örülnék, ha az előadások színvonala, az énekesek teljesítménye lenne díjazásra méltó. Ettől messze vagyunk, úgy nagy általánosságban.


60141 IVA 2017-11-24 08:15:56

Hatékonysági Oscar a Magyar Állami Operaháznak
http://nepszava.hu/cikk/1146341-hatekonysagi-oscar-a-magyar-allami-operahaznak


60140 Búbánat 2017-11-22 11:37:49 [Válasz erre: 60138 pinocchio 2017-11-22 08:54:31]

Lásd az Opera honlapjáról  - a 2017/18 Műsorkalendáriumot

http://www.opera.hu/data/opera/leaflet/3970/2017_18_musorkalendarium.pdf

368-374. oldalon

OperaTrezor

Kiadványaink:

 

 Bánk bán (Bándi, Lukács, Kertesi / Héja; 2011,uErkel  ősváltozat, stúdiófelvétel, 2 CD)

 Hunyadi László (Fekete, Miklósa, Fodor / Héja; 2012,uErkel  ősváltozat, stúdiófelvétel, 2 CD)

 Hunyadi László (Fekete, Miklósa, Fodor / Héja; 2012,uErkel  ősváltozat, nagy keresztmetszet és werkfilm, 1 CD)  

Hunyadi László (Simándy, Kincses, Horváth /uErkel  Medveczky; 1977, nagy keresztmetszet, archív, 1 CD)

 Dózsa György (Fekete, Miks, Kelemen / Kocsár; 2014,uErkel  nagy keresztmetszet, élő, 1 CD)

 Háry János (Szegedi, Gál, Szvétek / Héja; 2013,uKodály  stúdiófelvétel, 2 CD)

 Székely fonó (Gál, Molnár L., Rost / Kocsár; 2016,uKodály  stúdiófelvétel, 1 CD)  

A tenor (Fekete, Miks, Haja / Vajda; 2014,uDohnányi  stúdiófelvétel, 2 CD)

 Sába királynője (Gál, Sümegi, Thammathi /uGoldmark  Kovács; 2015, nagy keresztmetszet, élő, 1 CD)

 Anna Bolena (Szűcs, Komlósi, Gulyás /uDonizetti  Erdélyi; 1986, archív, élő, 1 CD)

A végzet hatalma (Tokody, Kelen, Polgár /uVerdi  Gardelli; 1990, archív, élő, 3CD)

 Fischer-Dieskau az Erkel Színházban (Wolf-dalok,u Richter; 1973, archív, élő, 1 CD)

 Erkel Színház102 (Pavarotti, Domingo, Kováts és mások,u archív válogatás, 2 CD)  

Gyurkovics Mária100 (kiadatlan felvételek, 1 CD)u

Udvardy Tibor100 (kiadatlan felvételek, 1 CD)u  

Fricsay100 (archív válogatás, 1 CD)u  

Simándy100 (kiadatlan felvételek, élő, 1 CD)u  

Sudlik Mária operafelvételeiből (archív válogatás, 1 CD)u  

Ella Fitzgerald az Erkel Színházban (1973, archív, élő, 1 CD)u  

Cziffra56 – az Erkel Színházban (1956, archív, élő 1 CD)u

 

OperaTrezor Archiválni a múltat, menteni a jelent  

Az Operaház csillagai I-II. (archív válogatás, 2 CDu – Hungaroton)  

Ahol kinyílik a világ – Opera130 (könyv és 1 DVD)u

Akit a zene éltetett – Fricsay100 (könyv)u  

Failoni125 – A magyar Failoni (könyv)u  

Radnai Miklós125u – Megfelelő ember a megfelelő helyen (könyv)  

BFTZ160 (a jubileumi hangverseny felvétele, élő)u  

Mi szól a lemezen? (könyvtrilógia)u

Fodor Géza   Útravaló 2013 (Alaptörvény-gála, élő, 1 CD)u  

Útravaló 2014 (Eschenbach, Steinberg, Segerstam,u zenekari részletek, élő, 1 CD)

 Útravaló 2015 (Parázsfuvolácska – Szemere, Megyesi,u Cser / Köteles; 2014, élő, 1 DVD)

 Útravaló 2016 (Leánder és Lenszirom – Bakonyi,u Molnár Á., Gradsach / Bogányi; 2015, élő, 1 DVD)  

Útravaló 2017 (Miller, Székely, Joviczky és mások,u archív válogatás, 1 CD)  

 

Medveczky Ádám – Megszólal a néma pálcau (az Opera Örökös Tagja sorozat)

Simándy100 (az Opera Örökös Tagja sorozat)u  

Pártay Lilla (az Opera Örökös Tagja sorozat)u

Szinetár Miklós (az Opera Örökös Tagja sorozat)u  

Sólyom Nagy Sándor (az Opera Örökös Tagja sorozat)u  

Dózsa Imre (az Opera Örökös Tagja sorozat)u  

Tokody Ilona (az Opera Örökös Tagju

 

A Magyar Évad nagy tematikus fesztiválja alkalmat ad és adott az Opera által 2011-ben indított nagyszabású lemezsorozat keretbe foglalására. Íme, a megvalósuló projekt, amely 30 magyar szerző 40 operájának felvételeit tartalmazza, bónuszban pedig 4 táncelőadás és egy magyar témájú Strauss-operett, A cigánybáró DVD-je kap helyet a dobozban. (Pótkötete néhány évvel később várható, a közben tervezett friss felvételekkel.)

 

2017. október első felében lemezre vesszük Erkel Ferenc eddig soha nem rögzített töredékes művét, az Erzsébetet. A darab az olmützi alkotmány után, az olvadó osztrák-magyar viszony közepette született – nem lehet nem észrevenni, hogy kvázi Sissinek ajánlva. A háromfelvonásos, Thüringiai Lajos Árpád-házi feleségéről szóló mű középső felvonását írta Erkel, a másik kettőt a Doppler-fivérek. A lemez kiadása 2017. november 19-én, Erzsébet napon történne.


60139 virius 2017-11-22 09:48:13 [Válasz erre: 60135 Búbánat 2017-11-20 18:12:26]

Az egy dolog, hogy papírforma szerint megkapta újabb 5 évét. De hogy végig is viszi-e, az a jövő áprilisi választások végeredményétől függ. Emlékezzünk 2002-ben Locsmándi és Győriványi sorsára. De ha az egyik oldal újráz, az sem garancia egy főigazgató hivatalban maradására. Lásd Jutocsa 2006-ban. Bár őt sajnálom a legkevésbé. Ahogy most Keróért sem hullatok könnyeket.


60138 pinocchio 2017-11-22 08:54:31

Az OperaTrezor -ról csak foszálnyokat  találok. de a sorozat összefoglalóját, hogy milyen operák, milyen szereposztással, mikori rögzitéssel,stb... nem találom. Valaki érdemben tudna segiteni, hogy van egy link amelyik részletezi?


60137 nickname 2017-11-20 19:12:40 [Válasz erre: 60136 nickname 2017-11-20 19:12:06]

Amúgy ne hiszem, hogy Ókovács nincs tisztában a hibákkal és baklövésekkel. 


60136 nickname 2017-11-20 19:12:06 [Válasz erre: 60135 Búbánat 2017-11-20 18:12:26]

Már ugyan mik voltak az olyan nagyon magas színvonalú előadások? Egy-két kivételtől eltekintve igencsak egyenetlen színvonalúak voltak az elmúlt évek premierjei, csak hát Ókovács képtelen az önkritikára. De legalább lehet tudni mire kell számítani az énekesek, énekkari tagok és minden dolgozó számára sok újdonság a vezetőség módszereit, célkitűzéseit tekintve nem lesz. Legalábbis, ha az eddig megkezdett vonalat viszik tovább. Az Operaház által fogllakoztatott művészek és egyébb alkalmazottak, munkatársak szempontjából ez a kiszámíthatóság nem rossz dolog - legalábbis gondolom. 


60135 Búbánat 2017-11-20 18:12:26

Ókovács Szilveszter: "Tetszettek volna pályázni"

Fidelio.hu, 2017.11.18. 10:14

Még magasabb színvonalú előadásokat, a hosszútávú tervek befejezését, rendet és teljesítményt ígér az Operaház újraválasztott igazgatója, Ókovács Szilveszter. Az elégedetlenkedőknek is van egy tömör üzenete.

                                                                                                                                                  


60134 Heiner Lajos 2017-11-17 11:25:03 [Válasz erre: 60133 nizajemon 2017-11-17 09:45:25]

Igy igaz, es a maglyahalalt is tuleli!


60133 nizajemon 2017-11-17 09:45:25 [Válasz erre: 60132 Heiner Lajos 2017-11-17 07:59:24]

Eltéphetetlenül ragaszkodik a tulajdonosához :))


60132 Heiner Lajos 2017-11-17 07:59:24 [Válasz erre: 60129 IVA 2017-11-17 03:24:28]

A RON a vilag legjobb penze.


60131 Klára 2017-11-17 07:29:30 [Válasz erre: 60123 musicus2 2017-11-16 17:45:51]

Én is nagyon remélem, hog nem szüntetik meg! Sajnos, nem ez lennez azz első ilyen jellegű "esemény", és valószínűleg nem is az utolsó. Ha egy országban minden ennyire átpolitizált, akkor ..... Nálunk nem az "oroszok vannak már a spájzban", hanem a politika, 


60130 IVA 2017-11-17 03:29:59 [Válasz erre: 60127 Cilike 2017-11-16 23:17:35]

Éppen ezért csodálkozom, ha ezek a helyárak nem drágák. Nálunk ugyanis (nem az operai fronton) a kis férőhelyű színházak (Karinthy, Átrium, Spirit, Belvárosi, Kamra) drágábbak, mint a nagyszínpadosok, különben megfoghatatlanul kevés lenne a bevételük.
Valószínűleg a mai Kolozsvári Opera egész üzeme nem hasonlítható egy fővárosihoz. Honlapján elolvastam az elkeseredett kommenteket arról, hogy a nézők milyen nehezen (vagy inkább nem is) tudnak kapcsolatot teremteni jegyszerzés ügyében. Nincs internetes értékesítés, és még a telefont sem képesek felvenni. (Az üzleti értelemben vett szolgálatkészség és közönségbarátság persze a MÁO-tól is vadidegen!)
Mind e körülmények ellenére is úgy gondolom, Kolonits Klára fellépésének nagy jelentősége van. Az ottaniak élménye minden bizonnyal felejthetetlen lesz, egyéb jelentőségét pedig az Operaház erdélyi–partiumi turnéját megjárt művészek nyilván még jobban átérzik.


60129 IVA 2017-11-17 03:24:28 [Válasz erre: 60125 -zéta- 2017-11-16 18:38:32]

Hmm, én is pont most. És nem igaz, hogy a netezés elbutítja az embert: szégyellem, de pont most tudtam meg, mi az a Ron. Még csak régi lei volt a kezemben.


60128 IVA 2017-11-17 03:22:54 [Válasz erre: 60124 nizajemon 2017-11-16 18:28:59]

Ezekhez a helyárakhoz azt is kellene tudnunk, milyenek a romániai jövedelmek, elsősorban az értelmiségiekéi. A színlap, nyilván méltán, kiemelt eseményként hangsúlyozza Kolonits Klára főszereplését, ugyanakkor valószínű, hogy nem tudnak többszörös helyárat szabni. Külföldi közönség pénztárcájára sem számíthatnak, még a magyarokéra sem nagyon.
Szerintem az Operaház főigazgatója jelen van ezen a fórumon. Máshoz címzett levélben szokott hozzászólni.


60127 Cilike 2017-11-16 23:17:35

De azért megnézted azt a nézőteret és a színházat? Kbakkora,mint a Pesti Színház.


60126 nizajemon 2017-11-16 18:48:37 [Válasz erre: 60125 -zéta- 2017-11-16 18:38:32]

:))))






A lapunkban megjelent szövegek a Café Momus, vagy a szerző kizárólagos szellemi tulajdonát képezik és szerzői jog védi őket.
A szerkesztőség külön, írásos engedélye nélkül mindennemű (részben vagy egészben történő) sokszorosításuk, felhasználásuk, kiadásuk és terjesztésük tilos.