És egyebek...
Nem tudom, mire és kire mondta, de most egyértelműen igaz. Legfeljebb nem azokra, akire ő gondolt. (Közszolgálati médiák hazugságdömpingje és agymosása, az összes felvásárolt sajtótermék.)
Tessék már tudomásul venni, hogy "... ez a katasztrófa- vagy keselyűmédia uralja Magyarországot,..." (forrás: Ókovács Szilveszter)
Nagyjából jól emlékeztem, amikor azt, írtam, hogy kb. a 90-es évek közepén szűntek meg az operasugárzások. 1992-2002 között két "kötelező" (1994 és 1998.) március 15-ei Bánk bánt és Kókai Rezső szintén "kötelező" -mert milleniumi- István királyát leszámítva mindössze egyetlen MÁO+Erkel kakukkfióka-közvetítés volt, egy 1998-as Figaro. Egy teljes évtized nagy idő...
Ezek a módszerei: fenyegetés, zsarolás, megfélemlítés, alázás, megvesztegetés.
Így "dolgozik"!
IVA, most már tényleg érdekelne, hogy Neked ki a hiteles médium? Mert azt már többszörösan közölted, hogy a HVG meg a Hír TV nem. Csak nem Magyar Idők és Magyar Hírlap? Esetleg Echo Tv és Kossuth Rádió? És ezt komolyan is gondolod?
Szomorú, de a zsarolásnak és fenyegetésnek engedtek a szakszervezetek. A diktátor ismét győzött. Legalábbis ebben a mostani csatában.
Most érkeztem haza...neeem, nem az Erkelből :-) és amit már biztosan mindenki tud, ezt olvasom.
Nem értem, hogy ha az Operaház semmilyen közleményt nem adott ki a premier elmaradásáról vagy bizonytalanságáról, miért kellene közölnie, hogy megtartják. Aki a Hír TV-t autentikus médiumnak tekinti, megérdemli, hogy lemaradjon a premierről.
Na ne tessék mondani!Nem ennyi kicsit talán több!Engem nem egy dolog érdekelne,hanem egy előadás némileg.
Mint a ravatalozóban olyan csend van a témában.MINIMUM miután pletykaszintjén a és b variáns van az Operaház sajtósának valahol meg kellene erősíteni valamelyik variatiót.Lesz egy közbülső megoldás biztos a zongrakíséretes-na ebből nem kérnék.Mert valamit csinálni kell,hiszen ugrana a bevétel is az emelt helyárakkal.Újabb szégyenfolt az Operaház palettáján.A nézők semmibevevése okán!Ne legyen igazam és mindenkinek jó szórakozást.Nekem már elment a kedvem.
Nagyoperához nagy hajcihő dukál.
Akit valóban érdekel a dolog, az jön. Néző is, előadő is, világító úr is. Ennyi.
Röhej, hogy itt kell találgatnunk egymás közöt, minden érdemi információ nélkül.
Mi mindenesetre megyünk.
Információ híján nehogy sokan otthon maradjanak...
Sok sikert kívánok mindenkinek ha lesz premier,a bizonytalanra nem buszozgatok.
Nem szabad a közreműködőket és a közönséget lebegtetni... Menjünk vagy maradjunk?
Most lesz premier vagy nem lesz premier?
Giacomo Meyerbeer: A hugenották
Hangoló: 2017. október 28. 17 óra
Helyszín: Erkel Színház – Bernáth Büfé
Előadó: Szabó Ferenc János zenetörténész
.
Faggató: 2017. október 31. 17 óra
Helyszín: Erkel Színház – színpad
Házigazda: Zsoldos Dávid zenetörténész
Vendégek: Szikora János rendező, Horesnyi Balázs díszlettervező, Kovács Yvette Alida jelmeztervező
Kedves Búbánat, érdemeid elévülhetetlenek. Amikor megláttam, akkor jutott eszembe, hogy ide is jó lesz. :-)
Köszönöm, hogy ide beemelted a fotót, amit korábban én is betettem már "A nap képe" topicba.
Hát nézd... az nem megy, hogy én ide kiírom egy internetes fórumba a megfejtést, miközben fent csapkodnak a villámok, fejesek nyilatkoznak pro és kontra, stb.
És? Elérted a célod?
Mint lâtod az embereket leginkább az érdekli, hogy elinduljanak-e otthonról.
Erre pl tudsz válaszolni? - ha már ilyen okos vagy
Már nincs is négy óra a premierig.Semmi hír a bírósági döntésről. Tárgyaltak egyáltalán, Becsülni való szándék, a premier meg lesz tartva. Zongorakísérettel? Nehéz elképzelni... A közreműködőktől dupla koncentrációt igényel, le a kalappal előttük. A közönség, bármennyire is becsüli az előadókat, szegényebb lesz a zenekari hangzás élménye nélkül. Így nem teljes a premier. Az alkotó gárda is feszülten várakozik, mire számítsanak. Egy biztos, stresszes állapotban, remegő lábakkal, gyomorgörccsel énekelni ráadásul egészségromboló. Döntsön a józan ész!
A nyilvánosságot pedig mielőbb értesítene kellene a végeredményről. Az Operaház történelméhez méltatlan lenne a premier elmaradása.
Nem kell túlbonyolítani: Ez történik az Operaházban. Ha belinkelem, akkor van miről beszélgetni a fórumozóknak.
Ôszintén Momo, mi a célod ezekkel a linkelgetéssekkel?
Sztrájk - Elmaradhat a premier az Erkelben - Csepeyi Adrienn összefoglalója
(Népszava)
Én nem szeretnék állást foglalni, de ezt nem értem. Ha a vezetőség azt írja, hogy nemhogy 150 millióval kevesebbet, hanem 150 millióval többet költöttek a dolgozókra, akkor miért "több tízezer forinttal" emelkedett a dolgozók fizetése, miért nem 130 ezer forinttal?
(kimondottan tetszik az "agresszív ráhatás" bírálata is...)
Felajánlom a holnapi előadás jegyárát a sztrájkolóknak , ha sztrájk miatt elmarad a mai premier ,de remélem nem, mert a "nagyfőnök" józanul gondolkodik, végre.
Legfőképpen jó lett volna, ha a sztrájkfelhívás bírósági felülvizsgálatát úgy kérik, hogy annak eredménye a premier előtt már egyértelmű legyen. Ki van ez találva megint "ügyesen".... Fenyegetés és mézesmadzag a háromszoros juttatásokról egyszerre. Nagyon "korrekt" magatartás.
Igenis Főigazgató Úr.
:-)))
Nagy mccs ez a vezetőség és a szakszervezetek között. A csata kimenetele most, a premier előtt hét órával még mindig nem ismert. Csak az üzengetések. A reformáció fél évezredes jubileumát - ha már ez alkalomból A hugenottákat műsorra - nem illik manipulálásokkal megzavarni. Nem beszélve arról a nemzetközi botrány valószínűségéről, amely a botrány
Ahogy látom, nagyszerű szereposztások, szép díszletek és nem utolsó sorban kiváló szereplőgárdáról.
Meggyőződésem szerint időben kellene tájékoztatni a nyilvánosságot, lesz-e előadás avagy nem.
Van még valaki, aki hisz ezeknek a vezetői nyilatkozatoknak? Ha kell Kollektív Szerződést kötni, akkor kössék meg! Nyilván nem ok nélkül találták ki ezt a szabályzó rendszert, és éppen a különleges tevékenységet ellátó, speciális munkarendben foglalkoztató munkáltatóknál kellene kötni.
Lehet, hogy bizonyos összeggel nagyobb kifizetések történtek, mint előző évben - mondja a vezetés. És mit mondanak a dolgozók? Annyira megelégedettek mégse lehetnek, ha sztrájkot kockáztatnak. Évekig dolgoztam olyan válllatnál, hol szintén gondok voltak a KSZ megkötése körül, és sztrájkok is voltak - hoggyék el nekem, nem egy népünnepély!
Nem a másik rendszer ideológiáját sírom vissza, amire egyébként manapság sokan hivatkoznak, amikor megvonják az emberektől mindzt, amit éppen...
A felelős vezetés - ha van ilyen- kultúrpolitikáját hiányolom, mert az nem megy, hogy egyrészt sírunk a mai fiatalok sekélyes igényszíntjén, parciális érdeklődésén, műveltségén, stb - nem kívánt törlendő - másrészt nem mutatunk nekik mást! Ausztria, Németország, Svájc, Franciaország, Dánia stb. szintén kapitalista, de a TV társaságok rendszeresen sugároznak opera előadásokat! Az ARTE csatornán jövő márciusig fent van a Don Carlos két héttel ezelőtti felvétele, a német és osztrák csatornákon néztük a legújabb opera primiereket, amíg a kábeltv társaságok ki nem vették és tették be a legújabb gagyit! Ez nálunk is megoldható lenne, ha valaki akarná.
De ezek a vezetőségtől milyen nyilatkozatok mááááááá...... ?? Komolyan mondom, azt hiszem, időutazáson veszek részt 1949-53-ba.
Auber: A portici nema
Brusszel, Theatre de la Monnaie, 1830. augusztus 25.
Voltam olyan Rigolettón,ami 20.30-kor kezdett,sztrájk miatt,és 1/4 12 után lett vége.
Jó lenne biztosat tudni,mert nem annyi az út,hogy megyek 3 megállót a villingerrel.
Esetleg akkor beavatnátok minket is, hogy akkor mi lesz vagy nem lesz este? :)
Jó lenne tudni, hogy akkor menjünk vagy ne..
Igen, de az te vagy nem mindenki.
Válasz a szakszervezetek mai közleményére
Tegnap, az Erkel színházi, szemtől szembe megtartott tájékoztatón bebizonyosodott, hogy az Operának készakarva kárt okozni kívánó szakszervezetek sztrájkfelhívása nemcsak jogsértő, de fő állításuk is hazugság. A Kollektív Szerződés hiányában a dolgozók jövedelme nemhogy csökkent volna havi 130 ezer forinttal, de a tavalyi év azonos időszakához képest átlagban több tízezer forinttal még emelkedett is. Az egykori jereváni rádiót idéző eset állt elő: mialatt Bárány Balázs és megvezetettjei azt állítják, hogy az Opera havi 150 millióval kevesebb juttatást folyósít KSZ nélkül, éppenséggel 150 millióval több pénz áramlott ki a dolgozókhoz.
A Magyar Állami Operaház bízik művészei és munkatársai józan ítélőképességében, együttérez azokkal az énekkari művészekkel, akik az agresszív ráhatás nyomán félnek színpadra lépni: mellettük állunk, legyenek bátrak. A bajkeverő, az Operához mit sem értő, a közalkalmazottainkkal ellentétben semmit sem kockáztató vasutas szakszervezeti vezér történelmi ismereteit pedig annyiban óhajtja tágítani, hogy „nérósága” annak ismerszik meg, aki romboló működésének tetőfokán felgyújtaná az intézménynek az elmúlt hat évben, közös, nagy munkával kiépített eredményeit.
A Magyar Állami Operaház A hugenották premierjét minden károkozó szándék ellenére megtartja, közönségét várja az Erkel Színházba, és méltón ünnepli meg a reformáció 500. évfordulóját.
Az Opera vezetősége
Sztrájk az Operában - Éleződik a helyzet
"Tegnap a Hugenották főpróbáját a főigazgató megszakíttatta, és a nézőtérre parancsolt társulati tagokat megfenyegette. Amennyiben élni merészelnek alkotmányos jogukkal, úgy bosszúból kezdeményezni fogja a Magyar Állami Operaház gazdasági társasággá történő átalakítását és a társulatnál csoportos létszámleépítést hajt végre. Ellenben ha a sztrájk elmarad, úgy az előadás - önbecsülésüket feladó, önmagukat és társaikat eláruló résztvevőinek - hamis háláját kimutatva háromszoros közreműködési díjat kegyeskedik kifizetni. Ez szerény becslések szerint is tízmilliós nagyságrendű kiadás. Ugyanakkor a szakszervezetek szapulása közepette, újra meg újra kijelentette, hogy a kollektív szerződést nem hajlandó megkötni. A megfélemlítést fokozandó, bejelentette, hogy a MÁO bírósághoz fordult, kérve a sztrájk jogellenességének megállapítását. Nem rejtette véka alá, hogy ha a bíróság a jogellenességet megállapítja, a sztrájkban résztvevők között rendet vág - írja a dokumentumban az ODFSZ."
(Népszava)
Már biztos, sztrájkolni fognak az operaház művészei
"Az érdekképviselet elnöke azt állítja, az operaház vezetése megfenyegette a sztrájkolókat, de ők ennek ellenére tovább harcolnak igazukért. „Fenyegetőztek, hogy amennyiben bárki sztrájkolni merészel, akkor intézkednek arról, hogy az operaház gazdasági társasággá alakuljon és csoportos létszámleépítésre kerüljön sor. Meg a sztrájkban részt vevőkkel szemben, amennyiben az jogellenesnek fog minősülni, akkor retorziókat alkalmaznak. Szóval ez nem állapot így. Nem hiszem, hogy meg lehet félemlíteni az operaházi közalkalmazottakat akkor, amikor jogos érdekeik mentén harca szállnak” – emelte ki Bárány Balázs Péter, az Operaházi Dolgozók Független Szakszervezetének vezetője.
(HírTv)
Hogy mindenkinek minden(ből) egyformán jusson, az egy másik rendszer ideológiájának „kényszerképzete” volt, a gyakorlatban sosem valósult meg. Pedig akkor is fizettünk adót, csak ez nem volt megnevezett és tudatos, sőt, sokkal többen fizettünk, mert nem lehetett kibújni alóla: munka- és munkáltatói kötelezettség volt, nem lehetett csalni, legfeljebb valamicskét a magánszektorban. A szép elv és gyakorlata a kapitalizmustól végképp idegen. Majdnem annyira, mint a rabszolgatartó és a feudalista társadalmaktól.
A mai technikai - hangtechnikai - feltételek mellett "csak" egy dolog játszik szerepet: tartja-e kötelességének az színház - operaház - és TV vezetősége, hogy a kultúrát azokhoz is elvigye, akik nem tudják mefizetni a jegyárakat? Vagy meg tudnák, de objektív okok miatt egyszerűen nem juthatnak el egy-egy előadásra? Betegség, vidéki lakhely, stb. Mert ők is adófizető polgárok, és nekem pl. az a kényszerképzetem van, hogy az egész bagázs kormányostul, művészeti életestől, stb a MI pénzünkből kerül finanszírozásra! Boldogult tinédzser koromban még a Margitszigeti Szabadtéri Színpad előadásait is közvetítette a TV, pedig ott még a szél is fújt, susogtak a falevelek, stb! Szóval, nem volt egy MET-közvetítés minőség, de volt! Ma is lehetne,a pl...(töröltem a hirtelen eszembe jutott csodákat!) helyett! Valamint a sok gagyi csatorna helyett kérnénk vissza az ARTE, MEZZO, csatornákat! Miközben könnyűzenei csatorna van kb. 10, ha nem még több!
Saját adattáramból kiírtam az 1986 közepétől 2005 év közepéig terjedő húsz év fontosabb televíziós budapesti operaközvetítéseit – nem feltétlenül premierek:
Bohémélet (Erkel Színház, 1986. február 24.: Saccani – Pavarotti, Kincses, Madelyne Renée., Sólyom-Nagy, Póka Balázs, Szüle, Kárpáti Ernő, Gerdesits)
Aida (Erkel Színház, 1987. április 20. – Lukács Ervin – Domingo, Obrazcova, Tokody, Sólyom-Nagy, Begányi, Polgár)
Aida (Margitsziget, 1987 – Pál Tamás – Pitti, Isola Jones, Begányi, Gregor, Vlagyiszlav Pjetko, Sztojan Popov, Vári Zsuzsa, Palcsó Sándor)
Boleyn Anna (Operaház, 1987. június 12. – második bemutató: - Erdélyi Miklós – Begányi, Csavlek, Pánczél, Király Miklós, Csák József, Bokor Jutta, Csányi János)
Gioconda (Erkel Színház, 1991. május 11. premier, 1. szereposztás: Gardelli – Misura, Takács Tamara, Pánczél, Andrej Lancov, Kovács Pál, Begányi, Stanislav Mickievich, Lózsy-Bíró János, Mukk József)
Ariadna Lecouvreur (Erkel Színház, 1992. november – Gardelli – Szendrényi, Lancov, Mészöly, Gurbán, Bárány Paál László)
Rigoletto (Margitsziget, 1992 – Daróczy Tamás, Iván Ildikó, Begányi, Mészöly)
Mózes (Erkel Színház – 1992 – Gardelli – Airizer, Andrej Lancov, Stanislav Mickievich, Ge Yi, Tas Ildiikó, Szűcs Márta, Misura, Bárány Paál László)
Bánk bán – (Operaház – 1994. március 15. - Ilosfalvy, Szűcs Márta, Mészöly, Berkes, Berczelly, Clementis, Ötvös Csaba)
Bánk bán (Operaház, 1998. március 15. – Molnár András, Bazsinka Zsuzsa, Takács Tamara, Melis, Sólyom-Nagy, Ötvös Csaba, Pataki Antal)
Figaro házasság (Operaház, 1998. február – Ötvös Csaba, Felber, Bazsinka, Busa, Gémes Katalin, Sudlik, Rozsos, Rácz István)
Sába királynője (Dohány u. Zsinagóga, 2000. augusztus 29. –Szilfai, Kincses, Kertesi, Molnár András, Massányi, Gregor)
Kókai: István király (Erkel Színház, 2000. október 17. – Molnár András, Bokor Jutta, Berczelly, Káldi-Kiss, Massányi)
Sámson és Delila (Bakáts tér. 2001. július 13. –Molnár András, Mészöly, Gurbán, Póka Balázs)
Szöktetés a szerájból (Operaház, 2002. – Vashegyi György – Miklósa, Kovácsházi, Kertesi, Kiss Péter, Szüle, Mécs Károly – próza)
Don Carlos (Operaház, 2002. első szereposztás. – Kelen, Tokody, Miller, Polgár, Komlósi Ildikó, Berczelly, Airizer, Murár, Mitilineou Cleo, Gerdesits)
Don Carlos (Operaház, 2002. második szereposztás – Gianluca Zampieri, Lukács Gyöngyi, Busa, Rácz István, Pánczél, Egri, Valter Ferenc, Váradin Zita, Gonzales Mónika)
Hunyadi László (Bakáts tér, 2002. július – Molnár András – Kertesi, Gurbán, Szilfai, Vadász Zsolt, Egri, Szilágyi Károly)
Bohémélet (Operaház, 2002. december – Tokody, Kelen, Péter Cecília, Káldy-Kiss, Massányi, Rácz István)
A vajda tornya (Operahát, 2003. –premier: Airizer, Frankó, Bándi, Balatoni, Massányi, Vadász Dániel, Hantos, Gerdesits)
Pikk Dáma (Operaház, 2003. május 31. – premier: Jurij Szimonov - Bándi, Fokanov, Andrej Breusz, Daróczi, Budai Lívia, Maria Gavrilova, Meláth, Jász, Szepessy Beáta, Pérchy Kornélia)
Norma (Operaház, 2003. augusztus 5. – premier: Saccani – Lukács, Kiss B., Ulbrich, Polgár, Létai-Kiss, Ocsovay János)
Nabucco (Margitsziget, 2003, augusztus 8. – Gurbán, Szilfai, Egri, Bazsinka, Berkes)
Lammermoori Lucia (Operaház, 2003 – Bartal László – Albert Tamás, Asako Tanura, Ramon Vargas, Ötvös Csaba, Kenesey Gábor, Jász, Kecskés)
Don Giovanni (Operaház, 2003. december 6. – bemutató-felújítás - Kovács János - Busa, Ionel Pantea, González Mónika, Kovácsházi, Bátori, Massányi, Herczenik, Jevgenyij Nyesztyerenko)
A denevér (Erkel Színház, 2003. december 28. – Gulyás Dénes, Felber Gabriella, Kővári Eszter Sára, Berkes, Gárday, Meláth, Egri, Szilágyi Gábor, Pelle Erzsébet)
Parsifal (Operaház, 2004. április 9. – Molnár András, Sólyom-Nagy, Polgár, Balatoni, Berczelly, Valter, Kiss Péter, Ambrus Ákos, Murár, Révész Rita, Derecskei, Ocsovay, Váradi Z., Péter Cecília, Gémes K., Ardó, Várhelyi Éva)
Lohengrin (Erkel Színház, 2004. május 2. – premier: Szimonov – Kiss B., Sümegi, Marton Éva, Perencz, Fried)
Kisvárosi Lady Macbeth (Operaház, 2005. március 12. – premier – Lukács, Vagyim Zaplecsnyij, Berczelly, Kiss Péter, Mitilineou Cleo, Kecskés, Gregor, Vághelyi, Tóth János, Ionel Perlea, Szolnoki Apollónia, Jekl, Kovács Pál, Murár Györgyi)
Jenufa (Operaház - 2005. május 14. – Bátori, Temesi, Takács Tamara, Bándi, Kiss B., Rácz István, Bokor Jutta, Simon Krisztina, Várhelyi Éva, Pánti Anna, Óhegyi Filoretti)