Bejelentkezés Regisztráció

Mi újság a Magyar Állami Operaházban?


59972 Momo 2017-10-27 12:37:27 [Válasz erre: 59968 Edmond Dantes 2017-10-27 10:19:53]

Erősen megritkult, de teljesen sose szűnt meg. Minden évadban többször kint volt a tévé vagy a rádió. (Volt, amit sose adtak le.). A Pikk dámából is lett tévéfelvétel Gavrilovával, Bándival, Szimonovval.)


59971 parampampoli 2017-10-27 10:36:25 [Válasz erre: 59968 Edmond Dantes 2017-10-27 10:19:53]

Ja, arról még nem is beszélve, hogy a felvételek gyakran katasztrofális hangminőségűek, két énekes bömböl, a másik kettő nem hallatszik. Egy valamire való hangmérnökük nincs.


59970 parampampoli 2017-10-27 10:33:17 [Válasz erre: 59968 Edmond Dantes 2017-10-27 10:19:53]

Hogy ki zárkózott el és miért, nem tudni, és alább már írtam, hogy voltak közvetítések akkor is, a már említetteken kívül Álarcosbál, Norma, Don Carlos (két szereposztással is), Macbeth premier. Amiket most felvesznek, teljesen felesleges pénzkidobás, művészi értéke a nullához közelít. (Tisztelet a pár kivételnek, mint mindig.)


59969 oldalsonka 2017-10-27 10:24:04

Mi a helyzet sztráj ügyben? Mosat lesz premier vagy nem lesz premier?

 


59968 Edmond Dantes 2017-10-27 10:19:53 [Válasz erre: 59967 parampampoli 2017-10-27 09:22:39]

Arról nem a maiak tehetnek, hogy régebben kevesebbet (vagy nem) közvetítettek operákat. Mint már írtam, MÁO a 90-es évek közepén, azaz nagyjából Szinetár Miklós (fő)igazgatása idején és valószínűleg tőle nem függetlenül zárkózott el a premierek rádiós közvetítésétől, ami pótolhatatlan hiányt okozott, már csak archiválási szempontból is. E tekintetben a mai helyzet jobb: legalább felveszik-leadják és megőrzik-archiválják az újdonságokat, reprízeket. Az más kérdés, hogy milyen a mai produkciók színvonala, de egyrészt ez szubjektív megítélés kérdése, másrészt legalább láthatók, ebből következően láthatók lesznek, megmaradnak. Azután majd az utókor eldönti, melyik előadás volt -szavaiddal élve- "boldog" és melyik "boldogtalan". Ami és akinek nem tetszik: ki-vagy átkapcsol. Gyanítom, hogy 20-30 év múlva az akkori -ppp-k = véleményformálók, köztük te is :-) szomorú nosztalgiával gondolnak majd a 2010-es évekre: "bezzeg akkor még legalább..." stb. Tudod: nie (optimistábbak szerint: selten) kommt etwas besseres nach.


59967 parampampoli 2017-10-27 09:22:39 [Válasz erre: 59966 IVA 2017-10-27 03:14:56]

Sajnos a régi közvetítések közül alig maradt meg valami, mert eleve nem felvették, csak közvetítették az előadásokat. Később több felvételt az anyag újrahasznosítűsűnak ideájával letöröltek, meg se gondolva, milyen pótolhatatlan művészi értékek semmisülnek meg. Erre szokták példának hozni a Vígszínház legendás Ványa bácsi előadását, amelyből kb 2 percet őrzött meg valaki magánszorgalomból, a kincset érő felvétel megszűnt létezni. Ezt terjesztették a Bánk bán tv-felvételéről is Latinovitscsal, de aztán arról hosszas keresgélés után kiderült, hogy mégis megvan. Az operaközvetítésekről annyit, hogy egykor kevesebbet közvetítettek, mint ma, amiben az a szomorú, hogy amikor lett volna kiket közvetíteni, nem tették, most nincs kit és mit nézni, hallgatni (tisztelet a kivételnek), de közvetítenek mindenhonnan boldog-boldogtalant. Az pedig, hogy csak Ókovácstól kezdve közvetítenek, egyszerűen nem igaz, a Jenufa, a Lohengrin, a Kisvárosi Lady Macbeth idején nem ő volt az igazgató, úgy emlékszem.


59966 IVA 2017-10-27 03:14:56 [Válasz erre: 59938 Búbánat 2017-10-25 10:39:35]

Magam is emlékszem arra, hogy a ’60-as évek második felében szinte minden operaházi és Erkel színházi premier egyenes közvetítésére lehetett számítani a rádióban. A ’70-es évek elejétől már jártam a premierekre, ezért abbahagytam figyelni, hogy közvetíti-e ezeket a rádió.
Ugyanakkor a televízió a ’60-as években meghatározóan nem a bemutatókat közvetítette egyenes adásban, hanem repertoár-előadásokat. Konkrétan emlékszem arra, hogy az 1958. december 21-én felújított Turandotot hónapokkal később közvetítette a tévé az Operaházból (Takács Paula, Orosz Júlia), a ’60-as években a sok éve, évtizede műsoron levő Szöktetés a szerájból (Blonde Házy volt, Osmin Székely Mihály), A rózsalovag (Gyurkovics, Birkás), Aida (Czanik Zsófia), Tosca (Mátyás Mária), Hoffmann meséi (Giulietta: Mátyás), A bahcsiszeráji szökőkút (Lakatos Gabriella), a Coppélia (Lakatos, Havas) egy-egy repertoár-előadását adta élőben. A Gajanét (Kun Zsuzsa, Lakatos) és a Harangozó-estet (Rómeó és Júlia, A háromszögletű kalap, Seherezádé) néhány hónappal bemutatásuk, illetve személyes látogatásom után láthattam viszont a képernyőn. A víg özvegy margitszigeti előadásai közül sem a premiert láthattuk.
Már akkor, az egyetlen csatornás (természetesen közszolgálati) televíziózás idején megmutatkoztak az eredeti színházi élmény és a közvetítés élményének alapvető hátrányai és előnyei egymáshoz képest. Vitathatatlan hátránya volt a tévének a fekete-fehér kép, a képélesség (vevőkészüléktől is függő) hiányosságai. Ugyanakkor már több kamerával dolgoztak, a színpadot totálban mutató képek mellett fél- és egészen közelieket is láthattunk, pillanatképeket a zenekarról és a karmesterről – az utóbbiak megannyi élménytöbbletet adtak azoknak, akik nem vehettek drága helyeket a földszint első soraiba. A közvetítések televíziós rendezői és a kameramanok hallatlanul felkészültek voltak a darabokból, az előadásokból: pontosan tudták, mikor mit és hogyan kell mutatni a tévénézőnek, hogy követni tudja a cselekményt és mindig az optimális művészi hatás érje. Ez az erény akkor tudatosult bennem markánsan, amikor évtizedekkel később a szakemberek felkészültségének és műveltségének ellenkezőjét tapasztaltam a közvetítésekből, felvételekről. A színházak és a színházi nézők is hoztak áldozatot a tévénézők élményéért: közvetítésekkor másképp, többnyire erősebben világították be a színpadot, különösen az éjszakai jelenetekben, az eredetileg tervezett látvány hatásának rovására.
(Személy szerint határtalanul örültem ezeknek repertoárelőadás-közvetítéseknek, gyerekként ki is sírtam–harcoltam magamnak a végignézhetésüket, noha a legtöbb darabot színházban is láttam már. Engem is segítettek abban, hogy minél gyakrabban lássak operát, balettet, de eszembe sem jutott volna követelni, hogy a premier jöjjön az otthonunkba.)
Ma, amikor a közvetített, illetve rögzített előadások képe természetesen színes, a régiekhez képest „tűéles”, hangja tiszta és térélményű, nincs a zivatarok idején adásszünet, ugyanúgy megmaradnak a kétféle élmény különbségei. Televíziózás vagy videózás közben most sem érezhetjük ugyanúgy a színházi látogatás sajátos légkörét, ünnepélyességét (ha van még ilyen), viszont lehet bagózni, pacalpörköltet és jégkrémet enni, lábat áztatni, elaludni, vagy átkapcsolni az X-Factorra. Ugyanakkor olyan „közelről” láthatjuk a művészeket, ahogyan a súgólyukból sem láthatnánk őket, nemhogy a földszint első sorából. Ezt a technikai tudással, lehetőségekkel való visszaélést ugyanakkor felháborítóan művészetellenesnek tartom, hiszen túlmegy a természetes színháznézésen, amelynek pótlása, pótléka lett volna az eredeti szándék.

Megjegyzek még valamit, miután szóba került az 1986. február 24-i Bohémélet (Pavarotti) és az 1987. április 20-i Aida (Domingo) felvételének tévés adása. Úgy emlékszem, az előbbiből először csak egy felvonást közvetítettek. Az Aida teljes felvételét, biztosan tudom, hogy az előadás után 5 nappal sugározta a tévé. A Magyar Televízió és a sajtó mindkét műsorral kapcsolatban erősen hangsúlyozta a demokratikus gesztust, hogy ti. a legnagyobb érdeklődésre számot tartott produkciókat ne csak azok élvezhessék, akiknek telt a többszörösen felemelt helyárakra, akik fővárosiak, vagy lehetőségük volt eljutni a fővárosba, illetve akiknek szerencséjük volt bejutni az ország legnagyobb, de mégiscsak korlátozott befogadóképességű színházába.
Szép volt ez a gesztus, és sokkal természetesebbnek tartottuk, mint azt, hogy azóta, a hivatalos demokrácia érájában milyen kevés demokratikus gesztussal találkozhatunk. Az operajegyek árának drasztikus emelése nem az, és az sem, hogy az általam még megfizethető televíziós csomag száz csatornájából, a sok kéretlen vacak közül, éppen a Mezzo hiányzik. Érzékenyen élem meg ezt, de azt mégsem, ma sem gondolom, hogy a sok-sok előadás közül a premiert kellene láthatni mindenkinek. Már azért sem, mert nem feltétlenül, sőt általában nem azok a legjobban sikerült előadások.


59965 ladislav kozlok 2017-10-26 19:59:29 [Válasz erre: 59963 Haandel 2017-10-26 18:02:25]

BRAVO 


59964 oldalsonka 2017-10-26 19:13:49

Így akár élőben közvetíthették volna a szombati premiert.


59963 Haandel 2017-10-26 18:02:25

Szerintem, az 'élő közvetítések'
az élő nagykutyák kutya kötelessége.
 
Hiszen a kóbor kutyáknak csak egy része kóborolhat a Házak körül,
s egy igazi kóbor kutya egy tubusos  minőségű csontnak is megörül.
 
Az ingyenes, tubusos minőségű csont, élőben mérhető reklám:
utána jöhet, de gyorsan, a tűéles kép-és hangminőségű relikviám!


59962 Edmond Dantes 2017-10-26 16:43:30 [Válasz erre: 59960 Momo 2017-10-26 16:04:12]

...és ahol a teve igenis átbújik a tű fokán...;-)


59961 oldalsonka 2017-10-26 16:33:44 [Válasz erre: 59957 Momo 2017-10-26 14:42:36]

Könyvek, CD-k, évi négy magazin, Operakaland, Faggató, hogy csak néhány újdonságot említdsek még, ami korábban nem volt...


59960 Momo 2017-10-26 16:04:12

És egyébként is, megnézheti magát az az ország, ahol a tűnek éle van... :-)


59959 Edmond Dantes 2017-10-26 15:44:59 [Válasz erre: 59955 Cilike 2017-10-26 14:14:00]

Úgy gondolom, hogy a Zelmúlt 100 esztendő alatt a technika fejlődése nemcsak begyűrűzhetett és be is gyűrűzött Magyarországra (is), hanem számos hazai, rádiózással, tévézéssel kapcsolatos magyar találmány is született, továbbá licencek-szabadalmak és import jóvoltából külföldi technikák is beszerezhetővé váltak. Magam nem rendelkezem semmilyen műszaki képzettséggel, sőt technikai érzékkel sem, de az az érzésem, hogy a tűéles kép-és hangminőségű  felvétel(ek) már jó ideje előállítható(k) itthon is és elő is áll(nak). Azt viszont tényleg nem tudom, hogy a tűéles kép-és hangminőségű  felvételből egyenesen következik-e a tűéles kép-és hangminőségű  élő közvetítés. Talán igen, de tapasztalatom szerint a legtűélesebb kép-és hangminőségű  felvétel/sugárzás is valamelyest torzul "vételkor" pl. a Fesztivál Színházban. Az igazi tűéles kép-és hangminőség szerintem csak és kizárólag a helyszínen = a nézőtéren jön/jöhet létre...olykor, pl. gikszer esetén az előadó balszerencséjére, amit a tűéles technika némi ügyeskedéssel esetleg ki tudna javítani  ;-)


59958 Edmond Dantes 2017-10-26 15:26:13 [Válasz erre: 59956 Momo 2017-10-26 14:34:31]

Nem cáfolva ezt, sőt, inkább ráerősítve, hozzátenném: nem lebecsülve, ellenkezőleg, nagyra becsülve MÁO művészi teljesítményeit, alkotóit, karmestereit, énekes-táncos szólistáit, együtteseit, technikai személyzetét, de -megint egyszer 1/1 Binget idézve- MET mégiscsak a világ legelső operaháza a világ leggazdagabb városában...

...de akkor az az egykori mondás is megáll (mondta azt akárki is akármire), meg kell, hogy álljon és el kell fogadnunk, miszerint: merjünk kicsik lenni! :-)


59957 Momo 2017-10-26 14:42:36

Azt szerintem érdemes értékelni, hogy mióta az Ókovács vezetés van, minden nagytermi bemutató többször is lemegy a tévében, és van az Opera Café műsor, mely hetente tudósít a Házból. Ezek azelőtt nem voltak.
 


59956 Momo 2017-10-26 14:34:31

A Met élő közvetítések, nagyon sok pénzből, elképesztő technikai háttérrel jönnek létre. (A Met előadások költsége is elképesztő. Amikor a Rajna kincsét bemutatták, annyiba került, mint (akkor) itthon az Operaház egy éves költségvetése.)

Ez tisztán üzleti vállalkozás, amely felfoghatatlanul sok pénzt termel a befektetőknek.
Érdemes lenne egy kicsit felébredni, mielőtt hasonlót követelünk idehaza.

Realitásérzék… :-)


59955 Cilike 2017-10-26 14:14:00 [Válasz erre: 59954 Edmond Dantes 2017-10-26 11:23:42]

Úgy tetszem gondolni, hogy a világ megváltozott. Akkor beérték az emberek az alacsony színvonalú hang közvetítéssel, ma meg tűéles kép-és hangminőségű  felvételt akarnak. egy élő közvetítéshez be kell kamerázni az egész színpadot,, a zenekari árkot, zsinórpadlást. Ha látott már Metropolitan-közvetítést, akkor tudja. Nagyon jó felbontású, nagyon sok képet készítő kamerák -nem tudom, mi a szakkifejezés, de láttam, hogy az ilyen videókat ki lehet kockázni úgy, hogy minden egyes kép tűéles. Szóval: tempora mutantur et nos mutamor in illis, dear  Sir Dantes.


59954 Edmond Dantes 2017-10-26 11:23:42 [Válasz erre: 59948 Cilike 2017-10-25 22:49:50]

Ezt =  "iszonyatos technikai apparátus kell" (mármint  élőben közvetíteni) egészen komolyan tetszik gondolni? A telefonhírmondó jóvoltából már 1918-tól rendszeresek voltak a közvetítések a Népoperából, a Nemzeti Színházból, valamint a Király Színházból.  1925 után a megalakuló Magyar Rádió folytatta és továbbfejlesztette ugyanezt. 1957-ben (60 éve) pedig a Magyar Televízió is felállt. Most pedig 2017-et írunk, a Zűrben évtizedek óta műholdak keringenek, egy részük pont ilyesmiket csinál: "műholdas sugárzás", effélék. 

Mint már írtam, premierek, felújítások sugárzását, sőt: felvételét tudtommal éppen MÁO lehetetlenítette el kb. a 90-es évek közepén...valóban iszonyatos (bürokratikus) apparátussal :-)


59953 Edmond Dantes 2017-10-26 10:33:20 [Válasz erre: 59947 joska141 2017-10-25 20:32:36]

Első ránézésre ezek a MET-rádióadások fizetősnek tűnnek: "donation" stb. = más "tészta".

November 4: a tényszerűség kedvéért ki kell, hogy javítsalak. A SzerencseSzombat 18,35-19,35 között lesz, utána 19,35-21,45: Mansfeld, kanadai-magyar filmdráma, 21,45-22,55: Négy nap-Kádár János árulása, dok.film. (forrás: Színes RTV, 44. hét)

A közmédiával kapcsolatos véleményem -ami itt off lenne = nem teszem közzé- fentiek ellenére természetesen mit sem változik.


59952 Edmond Dantes 2017-10-26 10:20:59 [Válasz erre: 59951 joska141 2017-10-26 07:07:59]

Javaslom jól fel- és megjegyezni az 59820-ban található, jóváhagyott MÁO- és Eiffel-csarnok-rekonstrukció "végleges" költség-keretszámokat...aztán majd nézzük meg a tényszámokat a megnyitáskor, megnyitás után 3 és 6 hónappal, mekkorák lettek a végszámlák...

"Félre": a nyári itthoni "vizes-VB" pl. még mindig tart...legalábbis ami újabb és újabb számlák folyamatos beérkezését illeti. Tegnap is hírt adtak újabb számlá(k)ról. Újabb magyar aranyérmekről nem érkezett híradás :-(


59951 joska141 2017-10-26 07:07:59

Ma reggeli hír:

"A Közbeszerzési Döntőbizottság 5 millió forintra bírságolta és megsemmisítette a Magyar Állami Operaház korszerűsítésének színpadtechnológiai tervezési és kivitelezési feladataira kiírt tender eredményét és az eljárást követő valamennyi döntést."  (Erre 2 pályázó volt, a vesztes óvta meg az eredményt. Az épületfelújítás marad a terv szerint, mert arra csak 1 pályázó volt.)

Ez "csak" a színpadtechnikai rész, de a felújítás tervezett ideje ezzel szükségszerűen kitolódik. (Új pályázat, új értékelés, új határidők).

Nem idézem az egész cikket, de az Operaház által itt követett gyakorlat hasonlít a szakszervezetekkel folytatott tárgyalási gyakorlathoz. Erő pozíciójából tárgyalunk, mindent elutasítunk, nem törekszünk megegyezésre. Aztán ez a következmény.


59950 IVA 2017-10-26 04:49:47 [Válasz erre: 59948 Cilike 2017-10-25 22:49:50]

Én nem sivalkodom, de tényleg nem értem, hogy miért fontos éppen ez.


59949 IVA 2017-10-26 04:48:12 [Válasz erre: 59944 Klára 2017-10-25 18:01:39]

Nem értem, hogy ez miért lenne olyan fontos. Muszáj nálunk is mindennek úgy lennie, mint Amerikában és Itáliában?


59948 Cilike 2017-10-25 22:49:50 [Válasz erre: 59944 Klára 2017-10-25 18:01:39]

Azért, hölgyem, mert ahhoz iszonyatos technikai apparátus kell. Amit amúgy tudtommal be fognak építeni az Operába. Lesz is miatta sivalkodás, prognosztizálom.


59947 joska141 2017-10-25 20:32:36 [Válasz erre: 59946 Edmond Dantes 2017-10-25 19:48:46]

Van rendszeres heti MET rádióközvetítés is:

https://www.metopera.org/Season/Radio/Saturday-Matinee-Broadcasts/

Ezt nem is gondolom Magyarországon, de azért - ahogy Búbánat írja - legalább a bemutatók.

Persze a magyar közművelődés állapotára nem csak ez jellemző.

A már idézett RTV újságból: November 4-e a "Nemzeti Gyász Emléknapja." A Duna TV 19,35-20,35 között: SzerencseSzombat, A Kárpát-medencében sugárzott Duna World Rudolf Péter szituációs komédiáját adja 20,00-21,00 között.

Az alig mérhető nézettségű M5 adja csak a Bazilikában rendezendő emlékkoncertet. Ennyit a magyar televízió nyújtotta közművelésről.


59946 Edmond Dantes 2017-10-25 19:48:46

MET-ből, Scala-ból, stb tudnak élőben közvetíteni...de alig hiszem, hogy tévében, élő adásban. Mozivetítés: az más.


59945 Búbánat 2017-10-25 19:32:50 [Válasz erre: 59942 Cilike 2017-10-25 15:01:23]

Másról beszélünk.

Feltehetően nem éltél abban az időben - ötvenes-hatvanas évek -,  amikor én már naponta a rádión függtem és az RTV Újság tanúsága szerint is, minden premiert, felújítást (havonta olykor többet) élőben sugárzott a Kossuth és/vagy a Petőfi rádió; a televízióval hasonló volt a helyzet. Elég ha rámész a Házy Erzsébet-, meg  a

Magyar Rádió operafelvételei és operaközvetítések – magyar előadóművészekkel;

 Magyar Televízió opera-, balett- és operett közvetítései - hazai produkciók elnevezésű

topicokba, hová beírtam kigyűjtéseim eredményét.  Persze, ezek a gyakoriságok idővel lecsökkentek és szinte minimálissá váltak. Esetleg felvételről valamit leeadtak. Így értem a "mára" való hivatkozást: megszűnt az az irány, amiről mára vajmi kevés fogalma van annak, aki azt a"boldog"  kort nem élte át. Persze éppen ezért tapasztalata nem lehet róla. Ezt elismerem.


59944 Klára 2017-10-25 18:01:39 [Válasz erre: 59942 Cilike 2017-10-25 15:01:23]

Bocs, a MET-ből, Scala-ból, stb miért tudnak élőben közvetíteni? Talán az ottani vezetés kevesebbet kér ezért, vagy a társadalmi elvárásoknak megfelelően természetes egy előadás közvetítése?


59943 oldalsonka 2017-10-25 15:22:10

Most lez sztrájk vagy nem lesz sztrájk? Szombaton itt a premier.

Ha sikerült megállapodni, jó lenne tudni. Hajrá MÁO!

 


59942 Cilike 2017-10-25 15:01:23 [Válasz erre: 59938 Búbánat 2017-10-25 10:39:35]

Már ne haragudj, tényleg, de ez a kákán is csomót keresés tipikus esete. Régen nem vettek fel minden premiert. Most gyakorlatilag mindet rögztik és utólag leadják. Ennek pedig elsősorban technikai oka van. Sokkal bonyolultabb élőben közvetíteni, több a baki lehetősége és nincs mód utómunkákra. Így utólag is léehet vágni, Én elenyésző számú operai közvetítésre emlékszem. Sőt, nullára, mert amit leadott a tévé, azt is felvételről.


59941 Edmond Dantes 2017-10-25 13:17:08 [Válasz erre: 59939 Klára 2017-10-25 12:24:29]

Ld. ez alatt + el kell ismerni, M5 rendszeresen leadja a produkciókat MÁO-ból, Erkelből, Szegedről stb olykor import "árut" is. Más kérdés, hogy mindezt többnyire kései órában és az is más kérdés, hogy ezen adások nézettsége azért nagyon alacsony, mert későn vetítik vagy azért vetítik későn, mert alacsony a nézettségük = vö. tyúk vs. tojás :-)


59940 Edmond Dantes 2017-10-25 13:12:03 [Válasz erre: 59938 Búbánat 2017-10-25 10:39:35]

Ez a gyakorlat szerintem nem "mára" szűnt meg, hanem emlékezetem szerint legkésőbb a 90-es években, amikor az akkori operai vezetés vagy elzárkózott a premierek/felújítások korábban rutinszerű rádiós felvételétől/sugárzásának engedélyezésétől vagy teljesíthetetlen anyagi-jogi stb. feltételeket támasztott. Ezzel történelmi "bűnt" követtek el, mert sok év kiesett az archiválás szempontjából. Mostanában és e tekintetben talán javult a helyzet, nem is tudom, de hogy nem újkeletű a "megszűnt" (ha megszűnt) gyakorlat, az biztos. A tévé pedig élőben csak elvétve sugárzott előadást, azt is inkább még 1990 előtt (pl. az emlékezetes Aidát Domingóval), amikor a sugárzási, előadói és egyéb jogdíjak még nem számítottak annyira...mint ahogyan ma; igaz, más okokból = YT, mezzo/arte és egyéb letölthetőségek, megnézhetőségek korában sem számít már annyira a produkciók felvétele-leadása.


59939 Klára 2017-10-25 12:24:29 [Válasz erre: 59938 Búbánat 2017-10-25 10:39:35]

Pedig a "Közszolgálati televíziónak" - ha van még ilyen? -  feladata lenne a kultúra terjesztése, színházi, opera, hangverseny előadások közvetítése a sok gagyi import műsor és agresszív badarság helyett! Vagy ez már a múlt évszázad, évezred naívsága?


59938 Búbánat 2017-10-25 10:39:35 [Válasz erre: 59935 joska141 2017-10-25 09:09:42]

Voltak idők, tudjuk, amikor a rádió élőben kapcsolta az Operaházat/Erkel Színházat egy-egy bemutató, felújítás premier-előadása alkalmából (vagy "csúsztatva" időben, később sugározta azt). Az idők folyamán pedig többször leadta a hangfelvételt. Mára megszűnt ez a gyakorlat, sajnos. Sőt, a televízió is élőben közvetített az Operából olykor-olykor egy-egy bemutatót; mostanság legalább felvételről láthatjuk azokat.


59937 Edmond Dantes 2017-10-25 09:58:32 [Válasz erre: 59935 joska141 2017-10-25 09:09:42]

Optimista és jóhiszemű vagyok: kedvcsináló lehet a pesti Hugenottákhoz. Ha a pestit adják le élőben, nem menne rá senki és nemrég még elég rosszul állt a jegyeladás. De az is lehet, hogy csak koincidencia. Gondolom M5 is felveszi-leadja majd.


59936 oldalsonka 2017-10-25 09:22:20 [Válasz erre: 59935 joska141 2017-10-25 09:09:42]

Az oldalsonkába fúródott egy csontszilánk.

 


59935 joska141 2017-10-25 09:09:42

Nem tudom, hogy ide illik-e a felvetésem:

Van abban valami báj, hogy október 28-án, az Operaházi/Erkel Színházi Hugenották

- bemutató estéjén a Magyar Rádió egy régi Metropolitan-Aida felvételt sugároz, majd a

- bemutató után október 31-én leadják a Bonynge-Sutherland féle Hugenották felvételt.

Ez a hazai kultúra terjesztése...


59934 minimuff 2017-10-24 16:09:16 [Válasz erre: 59931 Momo 2017-10-24 14:08:48]

Addig nem száll le a repülőgép...


59933 minimuff 2017-10-24 16:08:32 [Válasz erre: 59932 Edmond Dantes 2017-10-24 14:11:58]

Harmincegy forint/nap.


59932 Edmond Dantes 2017-10-24 14:11:58 [Válasz erre: 59931 Momo 2017-10-24 14:08:48]

...és minden kint eltöltött napra természetesen jár a napidíj!


59931 Momo 2017-10-24 14:08:48 [Válasz erre: 59930 -zéta- 2017-10-24 14:02:56]

Hát az egy ütős fenyegetés lenne, hogy amíg nem teljesítik a követeléseket, nem jönnek haza... :-))


59930 -zéta- 2017-10-24 14:02:56 [Válasz erre: 59929 Momo 2017-10-24 13:55:34]

Visszafelé még izgalmasabb lenne...;-)


59929 Momo 2017-10-24 13:55:34 [Válasz erre: 59928 sztalin 2017-10-24 13:21:04]

Hát az a hajó - akarom mondani repülő - már elment...


59928 sztalin 2017-10-24 13:21:04 [Válasz erre: 59927 oldalsonka 2017-10-24 12:43:41]

Igen, viszont tény, hogy a japcsi turné megsztrájkolásával nagyobb nyomást tudnának gyakorolni; ha eredményt akarnának azt kéne


59927 oldalsonka 2017-10-24 12:43:41 [Válasz erre: 59926 sztalin 2017-10-24 10:48:36]

Fél órát. Ott voltam. Kárpótlásul pezsgőt kapott a közönség. Szimonov vezényelt.


59926 sztalin 2017-10-24 10:48:36

Kétséges számomra hogy lesz-e sztrájk, szerintem nem, pont úgy mint régen Amerikában a szakszervezetek a maffia kezében vannak, a vasút sem sztrájkolt egy napot sem mióta a Fidesz van hatalmon, pedig bőven lenne miért

Egyébiránt volt egy Mesterdalnokok premier nem is olyan rég, ami sztrájk miatt egy órát csúszott


59925 Edmond Dantes 2017-10-23 17:22:14

Ha valamit nem veszelyeztethet a sztrajk, az a turne. Halasztott premier: nem kellemes, de volt mar a vilagtortenelemben, tobbfele ok miatt is. Halasztott turne: olyan nincs. Az katasztrofalis (lenne), anyagilag is, erkolcsileg is. A halasztott turne az gyakorlatilag elmaradt turnet jelent(ene). A sztrajk mint jogi kategoria,  talan vis maiornak szamit, de ugy hiszem,  inkabb a fogado -es nem a kuldo- fel reszerol szokas kikotni mint vis maior okot. Remelhetoleg ilyesmi veszely fel se merul.


59924 Edmond Dantes 2017-10-23 17:16:21 [Válasz erre: 59915 Búbánat 2017-10-22 17:33:33]

Ezuttal nem voltunk egy hullamhosszon. A :-) jellel utaltam ra, hogy erdekes parhuzam ill. paradoxon az, hogy az uj parizsi operahaz, ha 200 evvel kesobb is, de pont ott all, ahol egykor a borton volt es ahonnan a vilagot megbolygato , uj ertekrendet teremto forradalom elindult. Es azert allhat ott, mert a bortont leromboltak. Mindehhez kepest egy akkor esetleg elmaradt bemutato semmiseg. Ketsegtelen , hogy a telek beepitese ezt kovetoen "kisse" elhuzodott...

Termeszetesen semmilyen athallas nincs Bastille es MAO ill. Erkel Szinhaz relacioban :-)


59923 flavia 2017-10-23 15:33:23

Úgy tűnik, hogy Ó.Sz. meg tudta teremteni a rekonstrukció gazdasági feltételeit. Dicséretes dolog. Több éve készítik elő a felújítást, tisztában volt vele, hogy a munkálatok miatt, ki kell költözni az épületből. Ő a felelős azért, hogy a joggal elvárt, magas színvonalú munkához biztosítsa a megfelelő körülményeket. Miért hagyja, hogy vitatható körülmények között készüljenek a művészek a bemutatókra? A balett együttes június óta leginkább egy vándorcirkusz társulatához hasonlítható. Csomagolnak, pakolnak, költözködnek ide-oda, S.T.-al együtt sem tudták a mai napig megtalálni az együttes színvonalas munkájához elengedhetetlenül szükséges, megfelelő körülményeket. Remélhetőleg ebben a témában is tettek fel kérdéseket a főigazgatónak a pályázati meghallgatáson, ő pedig meg tudta indokolni a jelen állapotokat és képes volt megnevezni a felelősöket.






A lapunkban megjelent szövegek a Café Momus, vagy a szerző kizárólagos szellemi tulajdonát képezik és szerzői jog védi őket.
A szerkesztőség külön, írásos engedélye nélkül mindennemű (részben vagy egészben történő) sokszorosításuk, felhasználásuk, kiadásuk és terjesztésük tilos.