vissza a cimoldalra
2019-09-17
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11438)
A csapos közbeszól (95)

Társművészetek (1400)
Opernglas, avagy operai távcső... (20309)
Élő közvetítések (8125)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1753)
Franz Schmidt (3421)
Simándy József - az örök tenor (624)
Évfordulók, jeles napok, születésnapok etc. (832)
Milyen zenét hallgatsz most? (25042)
Hozzászólások a Momus írásaihoz (7212)
Pantheon (2385)
A nap képe (2153)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (4381)
Magyar Televízió opera-, balett- és operett közvetítései - hazai produkciók (1352)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (61894)
Kedvenc előadók (2840)
Operett, mint színpadi műfaj (4058)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

185   Sieglinde_ • előzmény183 2008-02-18 21:41:25
Majd ha egyszer nem egy Beckmessert fogok ki, és végre átmegyek a forgalmi vizsgán, és lesz kocsim... :DDD
183   tukán • előzmény182 2008-02-18 11:15:32
Jómagam is kedvelem Morriconét, sőt Wagnert is! Fura nem? :)

Ugorj át Eisenstadtba, iratkozz be egy könyvtárba, ott biztosan találsz teljes Ringet - mázlista vagy, Neked csak néhány kilométer Európa!
182   Sieglinde_ • előzmény179 2008-02-18 11:11:22
Anyám botfülű... őt nagyjából minden zene idegesíti. A hasonlóság pedig annyi, hogy mindkettőt szeretem sokszor hallgatni. Bár... Morricone mester, noha az olasz ösvényen halad, azért a Leitmotiv-technikát erőteljesen alkalmazza. Tessék csak megnézni bármelyik Leone-filmet - minden szereplőnek megvan a maga kísérőzenéje, amik pompásan egymásba tudnak olvadni időnként. Pl. egyik kedvencem, amikor a Volt egyszer egy Vadnyugatban a Frankhez tartozó \"As A Judgement\" együtt szól Harmonika kísérteties zenéjével a párbaj előtt. :)
Szóval ne tessék leszólni a maestrót. :D


De hogy on is legyek, megvan nekem a Ring Levine-nel, Soltival, Knappertbrusch-sal, Boulezzel, utóbbi filmen. Csak ebből a Levine-s az egyetlen, ami számokra van felosztva, a többi tömörített, egy felvonás egy fájl. Ha nincs időm az egészet végighallgatni, akkor a Levine-os jön.

A könyvtárban ülős-librettós áhítat ismerős. :D
Hányszor bőgtem a puszta zenétől! Még most is a fülemben van, ahogy René Kollo Siegfried halálát énekli.
Remek felvételek vannak a soproni könyvtárunkban, de nagy bajom, hogy a Ringből egyetlen teljes sorozat sincs. Egy rész ezzel, egy azzal... így kicsit szétesően ismertem meg először, ráadásul nyakatekert sorrendben, de sebaj. :D
179   tukán • előzmény177 2008-02-17 20:10:40
Kétségtelen a hasonlóság Wagner és Morricone zenéje között:
feldobni Sieglindét! :-)))
177   Sieglinde_ • előzmény173 2008-02-17 17:28:07
:DDD

Nem hiszem, hogy én valaha is idejutnék. Pedig vannak olyan felvételeim, amiket több százszor meghallgattam, mégsem unom őket... ellenben ha valami vackot hallok, amilyenek a legtöbb rádióadón mennek, kiráz a hideg. Ha egy népszerű nóta elsőre tetszik is, biztos, hogy addig fogják nyomatni és olyan gyakran, hogy az ember egy idő után kiütést kap tőle. :D
Komolyzenével még sose voltam így.

Anyám nem is érti, hogy \"minek napi 10x meghallgatni azt az izét attól a Wagnertől\". (Ezalatt ő Wotan búcsúját érti, Morrisszal.)
Ugyanezt megkapom akkor is, ha Morricone-napot tartok. :) Na, az ő zenéje is a megunhatatlan kategória nálam.
173   Momo von Hofmannsthal • előzmény172 2008-02-17 12:28:54
Te ezt nem érted. Ez egy hosszadalmas és izgalmas gyűjtőmunka. Nem lehet egyik napról a másikra mindent megvenni, ahogy te szoktad, mert akkor elveszik a dolog varázsa.

(Azt már nem is mondom, hogy igényesebb zenehallgatók, csak napi egy-két ütemet hallgatnak meg a lemezeikről, nehogy túl hamar elegük legyen az egészből, és Győzikénél kössenek ki…)
172   sphynx • előzmény167 2008-02-17 12:02:55
És 1951 és 56 között semmi? Nahát!
167   tarnhelm2 • előzmény166 2008-02-17 10:39:54
Igen. Az 1951, 1956, 1960, 1962, 1963, 1964 bayreuthi előadások vannak meg nekem. Őszintén szólva össze kellene vetnem az 1951-es és mondjuk az 1962-sel, hogy megmondjam, milyen a többihez képest. Azén felvételem Arkadia prés nem a legjobb, és már rég tettem fel. De általánosságban elmondhatom, hogy a Knappertsbusch Parsifal felvételei nagyon jók.
Viszont, most hogy nézem a szereposztást valami nem stimmel. 1956-ban valóban Vinay énekelte Parsifalt, de Amfortast nem London, hanem DFD.
166   Sesto • előzmény165 2008-02-17 10:13:15
...ezt a felvételt ismered:

Parsifal - H. Knappertsbusch - M. Mödl, R. Vinay, G. London, J. Greindl - Bayreuth 1956 live

Vélemény?
165   tarnhelm2 • előzmény163 2007-06-20 00:30:15
Lényegesen jobb Krauss-szal. Hotter persze sokkal fiatalabb volt ezen a felvételen.
163   Szilgyo 2007-06-19 15:49:35
Meghallgattam a soltis Walkürt, és meg kell, hogy állapítsam, hogy Hotter - bár akadnak szép pillanatai - a felvétel leggyengébb pontja. Majd a Clemens Krauss-féle Walkürt is meghallgatom újra, abban sokkal jobban tetszett!
Műsorajánló
Mai ajánlat:
19:00 : Budapest
Erkel Színház

1ST STEPS
Balett-est három részben

19:00 : Budapest
Belvárosi Nagyboldogasszony Főplébánia-templom

Szent Efrém Férfikar
"Visegrádi Imák"
Cseh, lengyel, szlovák és magyar motetták, himnuszok.

19:30 : Budapest
Müpa, Fesztivál Színház

Peter Veale (oboa)
Ryoko Aoki (narrátor)
Musikfabrik Köln
Vezényel:
Eötvös Péter
ALEX NANTE: Las noches de las piedras - magyarországi bemutató
EÖTVÖS PÉTER: Secret Kiss - melodráma narrátorra és öt hangszerre; magyarországi bemutató. Japán nyelven, magyar felirattal. A szöveget Alessandro Baricco Selyem című regényéből Mezei Mari állította össze
MALIK KISHINO: Naki Ryu, Flutter echo oboaszólóra - magyarországi bemutató
EÖTVÖS PÉTER: Sonata per sei - három zongorára és három ütőre
A mai nap
elhunyt:
1179 • Hildegard von Bingen (sz. 1098)
1762 • Francesco Geminiani, hegedűs és zeneszerző (sz. 1687)
1803 • Franz Xaver Süssmayr, zeneszerző (sz. 1766)
1966 • Fritz Wunderlich, énekes (sz. 1930)
1986 • Kórodi András, karmester (sz.1922)
2011 • Kurt Sanderling, karmester (sz. 1912)