vissza a cimoldalra
2019-07-16
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11352)
A csapos közbeszól (95)

Balett-, és Táncművészet (5839)
Hozzászólások a Momus írásaihoz (6918)
Magyar Rádió operafelvételei és operaközvetítések – magyar előadóművészekkel (983)
Edita Gruberova (3086)
Operett, mint színpadi műfaj (3980)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (3306)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1695)
Franz Schmidt (3372)
Élő közvetítések (8005)
Társművészetek (1319)
Giuseppe Verdi (1390)
Opernglas, avagy operai távcső... (20253)
Elena Mosuc-drámai koloratúra (903)
Pantheon (2370)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4516)
Sass Sylvia (476)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

9473   miketyson • előzmény9472 2018-12-03 07:49:21

Várjál, szerzőként Puccinire gondoltam, hogy valahogy ez a megváltás és addio California minden különlegessége ellenére egyszerűen nem hangzik nagyon meggyőzően. Ilyesmire legközelebb a Truandotban vállalkozott volna, de azt meg nem érte meg. Ami a szerelmet illeti, azzal nincs gondja Puccininek, teljesen igazad van. De azt meg a rendezés nem idegeníti el, szerintem a 2. felvonással körülbelül mindenki elégedett, akit nem zavar, hogy most arab, nem indián, lakás és nem kunyhó. 

9472   nickname • előzmény9471 2018-12-03 06:51:41

Hát szerintem a szerző szándékai szerint aligha történt, mert az előszó szerint (írtak ilyet az operalibrttójához) a történet a történet a szerelem és az erkölcsi megváltás drámája. Na ez most itt elmarad teljesen. A Minnie iránti szerelem a jobbá válás lehetőségét adja Ramarreznek: a bandita valóban meghal, és a Dick Johnsonként éli tovább az életét. A tenor főszereplőnek két arca van és nem mellesleg lélektanilag egyik operájában sem ábrázolja a zene erejével olyan hitelesen a kettőjük között ébredő szerelmet a komponista, mint A nyugat lányában. Aki ezt elidegeníti - és még a karmester is partner ebben, mert a mélyebb érzelmeket, ihletettséget a zenekari kíséretből is kiirtották - a történettől, azt nem sokat foglalkozik a szerzői szándékokkal. Az meg kit érdekel, hogy hiteles vagy van? Ennyi erővel a western filmek esetében is megfogalmazódhatnának bennünk hasonló kérdésel és újra lehetne forgatni egy-kettőt, hogy hitelesebb legyen. 

9471   miketyson • előzmény9468 2018-12-02 21:31:42

Nem tudom, hogy tényleg a szerző szándéka szerint történt-e. neked nagyon meggyőző az a happy end? 

9468   Edmond Dantes 2018-12-02 19:54:36

Kérem, hogy aki tud illetve emlékszik, segítsen: ezt láttam vagy volt MüPában másik ilyen is? Jó, de nem kimagasló előadásra emlékszem.

Más: mint olvasom, Ramerrezt a végén megöli a rendező az új produkcióban. Na az ilyesmik meg nálam lépik át a vörös vonalat, pedig nem éppen konzervatív, hagyománytisztelő rendezések iránti vonzalmamért szeretnek itt :-) de amikor egy rendezés szimplán és brutálisan átírja a darabot főleg annak végét, az vitán felül a szerző szándéka ellen történik. Sokkal inkább mint pl. kortárs jelmezek, mobiltelefon, kerekesszék és más hasonlók! Márpedig nem találom semmi nyomát annak, hogy Ramerrez meghal. Abcúg!

 

Műsorajánló
Mai ajánlat:
19:30 : Budapest
Pesti Vármegyeháza Díszudvara

Hegedűs Endre (zongora)
"Holdfény Estek"
BACH: g-moll siciliano
BEETHOVEN: c-moll „Pathétique” szonáta, op.13
BEETHOVEN: cisz-moll „Holdfény” szonáta, op.27
GRIEG: Lírikus darabok
- Arietta - A tavaszhoz - Esküvő Troldhaugenben -
BACH-BUSONI: Chaconne
LISZT: XIV. magyar rapszódia

19:30 : Budapest
Fasori Református templom

Keith John (orgona)
A mai nap
történt:
1782 • A Szöktetés a szerájból bemutatója (Bécs)
született:
1858 • Eugene Ysaye, hegedűs († 1931)
1937 • Pál Tamás, karmester
1948 • Pinchas Zukerman, hegedűs
elhunyt:
1979 • Alfred Deller, énekes (sz. 1912)
1989 • Herbert von Karajan, karmester (sz. 1908)