vissza a cimoldalra
2019-04-26
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11346)
A csapos közbeszól (95)

Kimernya? (3009)
modern eszement rendezesek (290)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (61641)
Balett-, és Táncművészet (5795)
Momus-játék (5638)
Társművészetek (1303)
Plácido Domingo (707)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (4344)
Eiffel Műhelyház – Bánffy terem (29)
Élő közvetítések (7830)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1641)
Franz Schmidt (3314)
Erkel Színház (9939)
Pantheon (2341)
Fanyalgások és Nyavalygások… avagy virtuális siránkozó elégedetleneknek (163)
Kolonits Klára (1093)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

9375   IVA • előzmény9374 2018-07-01 04:12:48

Nem teljes félreértés. Ha szerinted a Billy Elliottal kapcsolatos nehézségek (én még nem nevezném bukásnak) ügye csak szakmai, akkor a rendező nem menthető fel a szakmai kompetencia felelőssége alól, függetlenül a rendezés minőségétől. Szirtes Tamás nem olyan véletlenül („véletlenül”) jutott hozzá egy Erkel színházi (operaházi) műsordarab megrendezéséhez, mint pl. Szűcs Gábor vagy Vasvári Csaba. És nem csak a Madách színházi szakmai színvonalat, stílust és néhány ott is bevált színészt hozta magával (a Madách színházira felsrófolt helyárakhoz), hanem mindazt a szakértelmet is, amellyel a Madách Színház legtöbb produkcióját jó érzékkel választotta ki a körúti színpadra. Az ő érzékével és gyakorlatával meg kellett volna látnia, hogy ez a musical is a Madáchba való, s bár annak saját táncegyüttese van, az Operaház oda is delegálhatta volna saját művészi erőit. Illetve, ha az ötlet alapvető motívuma az Erkel Színház népszerűsítése és fellendítése volt, kevésbé kockázatos és problematikus darab bemutatását kellett volna javasolnia, amely nem igényel ideológiai és kultúrpolitikai körítéseket. Szirtes nem megélhetési rendező, akinek mindenáron el kellett fogadnia egy felkérést.
Elhiszem, hogy te a szakmai inkompetenciát felvetve nem Szirtes Tamás személyére és nem a rendezésére (nem emlékszem rá, hogy láttad-e az előadást) gondoltál, én viszont állítom, hogy őt nem lehet kivonni ebből a kérdéskörből. Ő is részese ennek a – legújabb jelek szerint még nem fatális – tévedésnek.
(Hasonlatod nemhogy sántít, nem is áll meg a lábán. A Wozzeck vagy a Pelléas és Mélisande bemutatása ugyanis még egy operaházban sem ígér széles közönség-, netán kasszasikert, még akkor sem biztosan, ha egy Házy Erzsébet adatik hozzá. A Madáchnál „operaibb” társulatú Operettszínházban is csak kísérleti jelleggel, néhányszor adható elő egy-egy, a példádban említetteknél jóval népszerűbb opera. A Billy Elliot ugyanakkor a világ számos nagyvárosában jelentős és tartós siker, persze szakszerűen megválasztott játszóhelyeken.
Változatlanul hiszem, hogy a Billy Elliot ügyének legnagyobb hibája nem az Erkel Színház választása, hanem az Operaház általános rossz marketingje: elsősorban a bemutatáshoz szabott két és félszeresre emelt helyárak, majd ezeknek rendszeres kompenzálása különböző kedvezményekkel, ami viszont átlátszó és leértékeli a produkciót. Az Operaháznak illenék felismernie, hogy a magyar fogyasztó árérzékeny, a kultúrafogyasztó is, Nyugat-Európából pedig nem fognak Budapestre tódulni magyar nyelvű musical-előadásra.)

9374   Edmond Dantes • előzmény9370 2018-06-30 17:27:19

Teljes félreértés. Egyetlen szót sem ejtettem a rendezés vagy a rendező (művészi-bármilyen) inkompetenciájáról. Szakmai inkompetencia, többször megírtam, nézetem szerint MÁO vezetése részéről történt, végső soron pedig ilyen horderejű ügyekben mint egy musical lekötése három nyári évadra, hosszú szériákkal, a főigazgató egyszemélyi döntése,felelőssége.

"Félre": minden hasonlat sántít, de kb. olyasmi történt Billyvel az Erkelben, mintha -ha már, akkor maradjunk Szirtes Tamásnál- a Madách Színház igazgatója három nyári évadra lekötné mondjuk a Wozzecket vagy a Pelleas és Melisande-ot a Madách Színház Erkelhez képest feleakkora nézőterére. Rosszul tenné: rosszul mérné fel a fent említett operák közönségigényét, rossz igényfelmérést követően rossz szerződést kötne. A ház meg kongana az ürességtől. Vállalnia kellene érte a szakmai=nem művészi, hanem igazgatói felelősséget.

De ő = Szirtes nem tette, nem teszi.  Nem kong.

9370   IVA • előzmény9366 2018-06-30 04:51:00

Nem tudom, hogy Szirtes Tamás csak rendezőként vagy másként is részese-e a produkciónak, de az ő esetében nem lehet szakmai inkompetenciáról beszélni. Legfeljebb tévedésről.
Nem biztos, hogy Ókovács Szilveszter reménye teljesen alaptalan, légből kapott. A Billy Elliot nem törölt előadásai iránt már most fellendült az érdeklődés. (Tegnap megnyitották a nézőtéren az erkélyt is.)

9366   Edmond Dantes • előzmény9363 2018-06-29 19:32:14

Szerintem nem politikai ügy. Rosszabb. Szakmai ügy. Rossz igényfelmérés, rossz szerződés, rossz propaganda, szakmai inkompetencia--->bukta közpénzen, amit a sajtós PR-akció/műbalhé sem mentett meg. Már nem rugóznék rajta, ha ma nem szállt volna föl újabb fehér füst Tatjána Néni unokaöccsének irányából és klaviatúrájából, imígyen:

"...ezt az elmaradt 15 alkalmat majd az utolsó, a 2019 nyári sorozat keretében, nyugodtabb körülmények között pótoljuk." Nem linkelem be a cikket, akit a fenti fél mondat köré eszkábált hosszú írás érdekel, keresse ki. No comment.

9363   telramund 2018-06-29 15:21:03

De unalmas a Billy Elliot téma.Egy közepes musical a több ezer hasonló között.Erről sajtózni nyugaton kimeríti a röhej kategóriáját.Eleve nem kellett volna ennyi előadást ,főleg nyáron 11 órakor betervezni.Többnyíre azok lettek lemondva.

Pár éve volt  a Nyakfelmetsző Jack (lehet más volt a címe)az sem kellett a kutyának sem.Pár előadás után lehúzták a rendőnyt és nem volt ennyi óbégatás utána.Az egész politika most.Nagyon röhejes,demokrácia hiányáról beszélni ,mert egy gyenge musicelből elmarad néhány előadás.

Műsorajánló
Mai ajánlat:
18:00 : Budapest
Zeneakadémia, XXIII. terem

Hargitai Géza tanítványai
"Házimuzsika a Zeneakadémián"

18:00 : Budapest
Régi Zeneakadémia, Kamaraterem

"Karvezetés vizsgakoncert"
VICTORIA: O magnum mysterium
MOZART: Alma Dei creatoris, K. 277
Közreműködnek: Józan Vivien, Szarka-Sipos Katalin, Szarka Tamás (ének), Juhász Eszter, Szőcs Henrik (zongora)
MENDELSSOHN: Der erste Frühlingstag, op. 48/1–3
FARKAS: Rózsa madrigál
Vezényel: Németh Nikolett
HASSLER: Ad dominum cum tribularer clamavi
MOZART: c-moll mise, K. 427 – Gloria
Közreműködik: Pál Zsigmond (zongora)
BRUCH: Palmsonntagmorgen, op. 60/9
PÁSZTI: Csángó–magyar szerelmi dalok
Vezényel: Mészáros Angéla
PALESTRINA: Missa Papae Marcelli – Sanctus, Benedictus
HAYDN: „Svanisce in un momento” – Kórus az Il ritorno di Tobia című oratóriumból
Zongorán közreműködik: Laufer Szilvia
SCHUBERT: Der Entfernten, D. 331
SCHUBERT: Der Geistertanz, D. 494
DARÓCI BÁRDOS TAMÁS: Mikóházi nagyharang
Vezényel: Tóka Melitta
Közreműködik: A Karmester és Karvezetés Tanszék kiegészített vegyeskara

18:00 : Budapest
Bartók Béla Emlékház

Matuz István (fuvola), Szakály Ágnes (cimbalom)
KOCSÁR MIKLÓS: Repliche (1971)
SZÉKELY ENDRE: Duo per flauto e cimbalom (1975)
SOPRONI JÓZSEF: Tre pezzi (1980)
LÁNG ISTVÁN: Hullámok III (1989)
NÓGRÁDI PÉTER: Fuvallat - szólófuvola (1988)
SÁRI JÓZSEF: Morgendämmerung (1994)
KONDOR ÁDÁM: Musical investigations (1995)
EÖTVÖS PÉTER: Psy (1996)

19:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti György Kamaraterem

Fejérvári Zoltán (zongora)
SCHUMANN: Erdei jelenetek, op. 82
JANÁČEK: Benőtt ösvényen, 2. kötet
TORNYAI PÉTER: Subito piano
21:00 "Kóda" Beszélgetés az előadókkal

19:00 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

Molnár Ágnes (szoprán)
Angelica Leánykar (karigazgató: Gráf Zsuzsanna)
MÁV Szimfonikus Zenekar
Vezényel: Kesselyák Gergely
KESSELYÁK GERGELY: Szent Margit mise
KESSELYÁK GERGELY: Ave Maria
DOHNÁNYI: Stabat Mater
BEETHOVEN: 4. (B-dúr) szimfónia, op. 60

19:00 : Budapest
Erkel Színház

KODÁLY: Háry János

19:30 : Budapest
Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem

Alexander Buzlov (cselló)
Pannon Filharmonikusok
Vezényel: Vass András
DVOŘÁK: h-moll csellóverseny, Op.104
DVOŘÁK: VII. (d-moll) szimfónia, Op.70

20:00 : Budapest
Eiffel Műhelyház

KENESSEY JENŐ: Az arany meg az asszony
ÖRKÉNY ISTVÁN - TÓTH PÉTER: Tóték