vissza a cimoldalra
2019-02-20
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (4238)
Haladjunk tovább... (230)
Milyen zenét hallgatsz most? (25008)
Társművészetek (1290)
Kedvenc előadók (2833)
Momus társalgó (6353)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (61447)
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon (2285)
Kedvenc felvételek (150)
Kedvenc művek (143)

Olvasói levelek (11312)
A csapos közbeszól (95)

Ilosfalvy Róbert (834)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4443)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1595)
Franz Schmidt (3280)
Pantheon (2311)
Opernglas, avagy operai távcső... (20188)
Magyar Televízió opera-, balett- és operett közvetítései - hazai produkciók (1281)
Kiss B. Atilla (197)
Operett, mint színpadi műfaj (3843)
Puccini-felvételek (370)
Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak (2930)
Élő közvetítések (7729)
Balett-, és Táncművészet (5624)
Erkel Színház (9698)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (3142)
Udvardy Tibor (202)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

9354   Hangyász • előzmény9353 2018-06-23 08:57:34

A Queen a zeneileg félműveltek műfaja, nagyjából az álkomolyzene kategóriájához közelít. Van alatta még jó néhány sokkal pocsékabb műfaj.

9353   david28 • előzmény9342 2018-06-23 00:08:05

Azért a Queen zenéjét szemétnek minősíteni... ehhez is értő zenehallgatónak kell lenni (persze nem szegyen, ha valaki csak az operahoz "ert", de akkor inkabb ne nyilvanitson velemenyt mas mufajokrol).

9342   Hangyász • előzmény9341 2018-06-21 18:03:11

Ez megint az istenadta nép sekélyes ízléséhez és a popszemét irtózatos nyomatásáról szól. Az általad említett musicalek budapesti bukásának hátterében esetleg nem az áll, hogy ezek még a sikereseknél is pocsékabbak?

9341   joska141 • előzmény9340 2018-06-21 16:01:52

A most kialakult sajtókampány mellett vagy ellenére, egyszer már tényleg kellene azzal foglalkozni, hogy egyes musicalek, amelyek Londonban óriási sikert aratnak, Magyarországon/Budapesten egyszerűen nem találnak közönségre, függetlenül szerzőik világnézetétől, bármilyen irányultságától. Emlékszem valamelyik évben ment az Erkel Színházban egy musical Hasfelmetsző Jack-ről, azt hiszem Miller Lajossal. Megbukott.

Az Operettszínház nagy reklámkampánnyal építette fel a Ghost, a Szépség és a Szörnyeteg produkciókat. Megbuktak.

A Queen együttes legnépszerűbb dalaira írt Wie Will Rock You, ami Londonban évtízedekig ment, egy kisebb játszóhelyen is megbukott Budapesten. És így tovább, és így tovább. Ugyanez a sors várt a jelen sajtókampánytól függetlenül már 2016-ban a Billy Elliot-ra. Szintén emlékszem: évtízedekkel ezelőtt a Sportcsarnokban lépett fel Elton John. Még az utolsó napon is folyt a toborzás, hírdetés, hogy vegyünk jegyet. Vannak bizonyos műfajok, zenei irányzatok, amire a magyar közönség – minden előzetes felkészítés ellenére – nem fogékony. Zeneesztéta kellene, hogy ennek okait kibogozza, én csak egy mezei néző-hallgató vagyok.

Sajnos van ellenpélda is: egyik londoni látogatásom első napján mentem a Covent Garden-be, még a műsort sem tudtam. Kiderült Schönberg Erwartung volt a Kékszakállú-val egy estén. Már csak azt nem kérdezték meg a pénztárnál, hogy hánykor kezdjék a kedvemért.

Persze nem akarom Bartókot és Elton Johnt egy lapon említeni.

9340   Edmond Dantes • előzmény9339 2018-06-21 13:58:10

Az előadások lemondása nyilván az ízléstelen sajtókampány ellenére megnyilvánuló érdektelenség láttán történt. Mint ismeretes, "negatív hangvételű sajtókampányok" inkább növelni szokták a közönségérdeklődést. Nem így történt ld. a nem-elmaradó előadások jegytérképét: lezárt erkély/ek, zöldellő földszint/ek. És féláron vajon "ízlésesebbek" lennének és lesznek az előadások vagy ezek szerint még úgy sem fogynak a jegyek? Ritkán írom le: szánalmas

Hirtelenjében két unalmas, száraz, jogi-pénzügyi jellegű kérdésem van:

1) Mekkora kárt okoztak, okoznak a lemondott előadások? Szerződés szerint a jogdíjakat, kottakölcsönzés díját, fellépti díjakat, egyebeket a lemondott előadások után is ki kell fizetni? Nem szólva a lemondott előadások által okozott erkölcsi kárról. Kinek a felelőssége mindez? A  negatív hangvételű sajtókampány felelőssége? Akkor tessék perelni! A rosszul felmért közönségigény nyomán rossz döntést hozó menedzsment felelőssége? Akkor tessék levonni a konzekvenciát!

2) 2019-re meghirdetett Billy Elliot-előadásokat megtartják? Ha nem tartják meg: szerződés? jogdíjak? kölcsöndíjak? kártérítés? etc.  

9339   joska141 2018-06-21 12:33:49

Mai hír az internetről:

Ókovács Szilveszter, a Magyar Állami Operaház igazgatója szerda este levélben tájékoztatta a Billy Elliot című musical stábját, hogy a tervezett előadások közül 15-öt lemondanak.

Nem tudom az egészet idemásolni, de a Főigazgató Úr a lemondást az elmúlt időszak negatív sajtókampányával indokolta.

Műsorajánló
Mai ajánlat:
17:00 : Budapest
Müpa, Üvegterem

Central European String Quartet:
Miranda Liu, Soós Máté (hegedű), Haruka Nagao (brácsa), Szabó Judit (gordonka)
Winni Wan-Chun Tsou (zongora)
"Hangulat Extra"
HAYDN: D-dúr („A pacsirta”) vonósnégyes, Op.64, No.5
STRAVINSKY: Három darab vonósnégyesre
BARTÓK: I. hegedű-zongora szonáta, Op.21, BB 84

19:00 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

Csillag-Szabó Dóra (szoprán)
Bognár Domonkos (cselló), Ács Dávid, Tóka Ágoston (orgona)
Laufer Szilvia, Szabadfi Mónika (zongora)
Angelica Leánykar (karigazgató: Gráf Zsuzsanna)
A Szent István Király Zeneművészeti Szakgimnázium Nőikara
Kaposi Kammerchor
A Karmester és Karvezető Tanszék Diplomakórusa
A Magyar Rádió Énekkara (karigazgató: Pad Zoltán)
Vezényel: Bartal Ágnes, Soós Zsófia, Farkasházi Dávid
Bartal Ágnes, Soós Zsófia, Farkasházi Dávid Karvezetés MA Diplomakoncertje
PURCELL: Raise, Raise the Voice (Ode for St. Cecilia’s Day), Z.334
KOESSLER: Drei ernste Chöre
BÁRDOS: Szeged felől
ORBÁN GYÖRGY: 9. mise – Gloria
SCHÜTZ: Das ist je gewisslich wahr, SWV 338
WEELKES: When David Heard
BOHNER ADRIÁN: Desert Places
WOLF: Der Feuerreiter
POULENC: Un soir de neige
GESUALDO: Gioite voi col canto
FONTANELLI: Colei che già si bella
POULENC: Litanies à la Vierge Noire
BEISCHER-MATYÓ TAMÁS: No Coward Soul is Mine
BRAHMS: Drei Motetten, Op.110
KODÁLY: Jézus és a kufárok

19:30 : Budapest
Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem

Canadian Brass
Bevezetés
MOZART: A varázsfuvola - nyitány (Ken Watkins átdolgozása)
„Jazzed up Bach” - J. S. Bach művei
Latin utazás különféle zeneszerzőkkel (feldolgozások Argentína, Peru és Venezuela zenéjéből)
WALLER: Mostly fats (Wayne Henderson átdolgozása)
FILLMORE: Slim Trombone
Velencei karnevál (Hudson népdalfeldolgozása)
SCHUMANN: Karnevál - részletek
Tisztelgés a jazz és a dixieland előtt (különféle zeneszerzők műveinek feldolgozásai)
BIZET: Carmen - részletek (Mills átdolgozása)

19:30 : Budapest
MOM Kulturális Központ

Cziffra Fesztivál - "Az improvizáció"
Rúzsa Magdolna és Balázs János estje
Dalok, népdalok és zongora átiratok (Bartók, Kodály, Liszt, Brahms…)
A mai nap
történt:
1816 • A sevillai borbély bemutatója (Róma)
született:
1953 • Riccardo Chailly, karmester
elhunyt:
1626 • John Dowland, zeneszerző (sz. 1563)
1961 • Percy Grainger, zeneszerző (sz. 1882)
1963 • Fricsay Ferenc, karmester (sz. 1914)
1969 • Ernest Ansermet, karmester (sz. 1883)
1996 • Toru Takemitsu, zeneszerző (sz. 1930)