vissza a cimoldalra
2019-04-20
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11346)
A csapos közbeszól (95)

László Margit (191)
Élő közvetítések (7827)
Operett, mint színpadi műfaj (3886)
Thomas Hampson (266)
Charles Gounod (221)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (4324)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4482)
Palcsó Sándor (242)
Udvardy Tibor (207)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (3228)
Eiffel Műhelyház – Bánffy terem (7)
Egyházi zene (219)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1639)
Franz Schmidt (3312)
Requiem (454)
Abbado – az ember (155)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

9350   nickname • előzmény9349 2018-06-22 18:08:55

A Billyt nem pénzszerzési lehetőségnek gondolták szerintem, hát nem lett az. Ezért emelték fel eleve a jegyárakat az Erkelben rá és ezért terveztek annyi alőadást, mert ez egy opulárisabb darab, majd ha a sok operaritkaságra nem, erre csak bejönnek. Hát a Faustra se nagyon jöttek be a premier uténi évadokban, pedig egykor siker darab volt. Ott is a zenei megvalósítás, a rendezés, sok minden szerepet játszott ebben. A Billy esetében is nyilván így van. 

9349   pagliacci 2018-06-22 17:58:37

Többekkel ellentétben nem gondolom hogy förtelmes bűn volna (ezt a) musical-t az Erkel Színház színpadára vinni (bár, ez az Operaház deszkái esetében ebben már nem vagyok biztos...) Nem kell egy ekkora országnak több Opera-szentély, ráadásul értelmesnek, elfogadhatónak tartom az "ifjúság balett irányába vonzására" történő hivatkozást.

Az itthoni megvalósításról legalapvetőbb élményem hogy NAGYON HANGOS, ezt persze lehet műfaji sajátosságnak is gondolni, és nyilván mindenkinek más az érzékelési szintje. Nem is a nagy együttesekre gondolok, de hogy a lírai részeknél is ennyire tolni kell az elektronokat és így a hanghullámokat...?

A második alapvető élményem hogy a legszebb rész benne a klasszikus balett-betét:)

A harmadik hogy amikor végre kibontakozik a darab (drámája), akkor jön a számomra oda nem igazán illő "Brodway-farok" (kötelező kellék - vörös farok után szabadon), a nagy happy tánc és zene... - ez nekem kicsit furcsa, erőltetett volt.

-------------------------

A médiában történteket nem értem és nem is igen foglalkoztat, viszont az egyes előadások lemondásánál erre hivatkozás meggyőződésem, hogy csupán jogi csűrcsavar, mivel itt véli megtalálni a vezetőség azt a "vis maior"-t ami miatt szerintük a szereplők, akik idejüket már erre szánták, a bevétellel terveztek, ne követelhessenek a Háztól kártérítést.

Ismerve a honi viszonyokat, a nyilvánvaló képtelenség ellenére sem fog senki bírósághoz fordulni a Házzal szemben az elmaradt bevétele miatt, így a dolog - oly sok más mai magyar ill. operai történéshez hasonlóan - simán múlt idővé válik majd.

Miközben a fő probléma a darabbal kapcsolatban elsősorban a túltervezett előadásszám. Hogy ezt kinek köszönhetjük, milyen megállapodás van a háttérben a jogtulajdonossal, arról csak elképzeléseink lehetnek. A hivatkozott egyéb musical-ekkel kapcsolatban, jól látom a Madách féle Macskákra pl. összesen 12 előadás van betervezve az Erkelnél nem sokkal nagyobb Kongresszusi központra következő évadra.

El tudom képzelni, hogy ha Billy-ből is egy szezonban csak ennyi menne, teltházakat tudna produkálni.

Műsorajánló
Mai ajánlat:
11:00 : Budapest
Régi Zeneakadémia, Kamaraterem

Vári-Kovács Emese (ének), Gál Márta (csembaló), Molnár Andrea (blockflöte)
„Férfi szemmel, női szemmel a barokkban”
MONTEVERDI: Scherzi musicali cioe arie et madrigali – Maledetto sia l’aspetto; Eri già tutta mia
FRESCOBALDI: Arie musicali per cantarsi, 1. kötet – Se l’Aura spira
G. CACCINI: Le nuove musiche – Belle rose porporine
F. CACCINI: Primo Libro delle Musiche – Ch’amor sia nudo
STROZZI: Cantate, ariette e duetti, op. 2 – Chiamata à nuovi Amori
MONTEVERDI: Tempro la cetra
FRESCOBALDI: Arie musicali per cantarsi, 1. kötet – Così mi disprezzate
F. CACCINI: Primo Libro delle Musiche – Nube gentil
STROZZI: Cantate, ariette e duetti, op. 2 – L’Eraclito amoroso
MONTEVERDI: Ohimè ch’io cado
STEFFANI: Un core o piante o sassi
STEFFANI: Il pastorello
STEFFANI: Dolce Auretta
STROZZI: Ariette a voce sola op. 6 – Chi brama in Amore
STROZZI: Diporti di Euterpe overo Cantate e ariette a voce sola, op. 7 – Mi fa rider la speranza

19:30 : Budapest
Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem

Sztanyiszlav Trofimov, Irina Csurilova, Alekszej Markov, Nazsmiddin Mavljanov, Roman Burgyenko, Andrej Zorin [etc.]
Nemzeti Énekkar (karigazgató: Somos Csaba)
Mariinszkij Zenekar
vez.: Valerij Gergijev
CSAJKOVSZKIJ: Jolánta - koncertszerű előadás

20:00 : Budapest
Eiffel Műhelyház

Szigetvári Dávid, Kovács István, Gabriella, Schöck Atala, Megyesi Zoltán, Bakonyi Marcell
vez.: Csiki Gábor
BACH – MENDELSSOHN: Máté-passió
Oratórium egy részben
18:00 : Martonvásár
Agroverzum

Novák Zita, Tóth Kiss Johanna (hegedű), Sörös Jenő (brácsa), Balog Endre (cselló), Boldoghy Kummert Péter (nagybőgő), Novák András (klarinét)
KODÁLY: Epigrammák 1-5 (Novák András átirata klarinétra és vonósnégyesre)
WEINER: Ballada op. 8 (Novák András átirata klarinétra és vonósötösre)
KEREK GÁBOR: Családi zene op. 207
WEINER: I. Divertimento, op. 20 (I., II. tétel)
WEBER: Kvintett klarinétra és vonósnégyesre, op. 34