vissza a cimoldalra
2019-05-20
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11348)
A csapos közbeszól (95)

Kimernya? (3043)
Magyar Televízió opera-, balett- és operett közvetítései - hazai produkciók (1318)
Momus-játék (5659)
Jonas Kaufmann (2383)
Jules Massenet ! Ki ismeri ? (307)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4490)
Lisztről emelkedetten (950)
Zenetörténet (255)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1662)
Franz Schmidt (3333)
Hozzászólások a Momus írásaihoz (6711)
Jacques Offenbach (475)
Kedvenc magyar operaelőadók (1110)
Erkel Színház (10060)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (3246)
Ilosfalvy Róbert (843)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

9347   Edmond Dantes • előzmény9342 2018-06-22 09:34:04

Nem használnék ilyen erős elmarasztaló jelzőket, sem a műfajra sem közönségére. Koronként, országonként eltérő és változó a közönség ízlése, igénye-kereslete műfajokra, darabokra. Az operett iránt is sok országban apad az érdeklődés, ahogyan klasszikus műfajok: a cappella kóruskoncertek, dalestek, bizonyos kamarazenei formációk és egyebek iránt is...

...szeretett Kimernyánk viszont áldozatos missziót folytatva, bár nem ritkán kökeményen nehéz kérdésekkel igyekszik a fent felsorolt műfajokat (is) népszerűsíteni, felszínen tartani :-)

9342   Hangyász • előzmény9341 2018-06-21 18:03:11

Ez megint az istenadta nép sekélyes ízléséhez és a popszemét irtózatos nyomatásáról szól. Az általad említett musicalek budapesti bukásának hátterében esetleg nem az áll, hogy ezek még a sikereseknél is pocsékabbak?

9341   joska141 • előzmény9340 2018-06-21 16:01:52

A most kialakult sajtókampány mellett vagy ellenére, egyszer már tényleg kellene azzal foglalkozni, hogy egyes musicalek, amelyek Londonban óriási sikert aratnak, Magyarországon/Budapesten egyszerűen nem találnak közönségre, függetlenül szerzőik világnézetétől, bármilyen irányultságától. Emlékszem valamelyik évben ment az Erkel Színházban egy musical Hasfelmetsző Jack-ről, azt hiszem Miller Lajossal. Megbukott.

Az Operettszínház nagy reklámkampánnyal építette fel a Ghost, a Szépség és a Szörnyeteg produkciókat. Megbuktak.

A Queen együttes legnépszerűbb dalaira írt Wie Will Rock You, ami Londonban évtízedekig ment, egy kisebb játszóhelyen is megbukott Budapesten. És így tovább, és így tovább. Ugyanez a sors várt a jelen sajtókampánytól függetlenül már 2016-ban a Billy Elliot-ra. Szintén emlékszem: évtízedekkel ezelőtt a Sportcsarnokban lépett fel Elton John. Még az utolsó napon is folyt a toborzás, hírdetés, hogy vegyünk jegyet. Vannak bizonyos műfajok, zenei irányzatok, amire a magyar közönség – minden előzetes felkészítés ellenére – nem fogékony. Zeneesztéta kellene, hogy ennek okait kibogozza, én csak egy mezei néző-hallgató vagyok.

Sajnos van ellenpélda is: egyik londoni látogatásom első napján mentem a Covent Garden-be, még a műsort sem tudtam. Kiderült Schönberg Erwartung volt a Kékszakállú-val egy estén. Már csak azt nem kérdezték meg a pénztárnál, hogy hánykor kezdjék a kedvemért.

Persze nem akarom Bartókot és Elton Johnt egy lapon említeni.

9340   Edmond Dantes • előzmény9339 2018-06-21 13:58:10

Az előadások lemondása nyilván az ízléstelen sajtókampány ellenére megnyilvánuló érdektelenség láttán történt. Mint ismeretes, "negatív hangvételű sajtókampányok" inkább növelni szokták a közönségérdeklődést. Nem így történt ld. a nem-elmaradó előadások jegytérképét: lezárt erkély/ek, zöldellő földszint/ek. És féláron vajon "ízlésesebbek" lennének és lesznek az előadások vagy ezek szerint még úgy sem fogynak a jegyek? Ritkán írom le: szánalmas

Hirtelenjében két unalmas, száraz, jogi-pénzügyi jellegű kérdésem van:

1) Mekkora kárt okoztak, okoznak a lemondott előadások? Szerződés szerint a jogdíjakat, kottakölcsönzés díját, fellépti díjakat, egyebeket a lemondott előadások után is ki kell fizetni? Nem szólva a lemondott előadások által okozott erkölcsi kárról. Kinek a felelőssége mindez? A  negatív hangvételű sajtókampány felelőssége? Akkor tessék perelni! A rosszul felmért közönségigény nyomán rossz döntést hozó menedzsment felelőssége? Akkor tessék levonni a konzekvenciát!

2) 2019-re meghirdetett Billy Elliot-előadásokat megtartják? Ha nem tartják meg: szerződés? jogdíjak? kölcsöndíjak? kártérítés? etc.  

9339   joska141 2018-06-21 12:33:49

Mai hír az internetről:

Ókovács Szilveszter, a Magyar Állami Operaház igazgatója szerda este levélben tájékoztatta a Billy Elliot című musical stábját, hogy a tervezett előadások közül 15-öt lemondanak.

Nem tudom az egészet idemásolni, de a Főigazgató Úr a lemondást az elmúlt időszak negatív sajtókampányával indokolta.

Műsorajánló
Mai ajánlat:
16:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti György Kamaraterem

Asuka Kawamura (zongora)
Haruka Iwashita (fuvola), Aya Shirai (cselló)
Asuka Kawamura zongora diplomakoncertje
HAYDN: 47. (h-moll) zongoraszonáta, Hob. XVI:32
PROKOFJEV: Szarkazmusok, op. 17
HUMMEL: Adagio, variációk és rondó egy orosz témára, op. 78
LISZT: h-moll szonáta

17:00 : Budapest
Szent István Bazilika

Virágh András (orgona)

18:00 : Budapest
Zeneakadémia, XXIII. Terem

Házimuzsika a Zeneakadémián
Falvay Attila tanítványai
MOZART: G-dúr hegedű-brácsa duó, K. 423
Székely Anna Lilla (hegedű), Borka Ráhel (cselló)
HAYDN: 38. (D-dúr) zongoratrió, Hob. XV:24
Rebecca Lopez Mena (hegedű), Blaskovics Bence (cselló), Giorgia Fabro (zongora)
HAAS: Szvit oboára és zongorára, op. 17
Bálint Dóra (oboa), Máté Emese (zongora)
SCHUMANN: 3. (A-dúr) vonósnégyes, op. 41/3
Durst-Gál Márta, Orgován Csenge (hegedű), Zsótér Zita (brácsa), Márkus Ágnes (cselló)
SCHUMANN: Fantáziadarabok, op. 73
Saki Kono (zongora), Blaskovics Bence (cselló)
Felkészítő tanárok: Falvay Attila (1, 2, 4), Botvay Károly (3), Kiss Péter (5)

18:00 : Budapest
Zeneakadémia, X. Terem

Házimuzsika a Zeneakadémián
Csalog Gábor tanítványai

19:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti György Kamaraterem

Horváth Benjámin cselló diplomakoncertje
J. S. BACH: 3. (C-dúr) csellószvit, BWV 1009
BEETHOVEN: 4. (c-moll) vonósnégyes, op. 18/4
Szentimrei Noémi, Doffkay Eszter (hegedű), Papp Nóra (brácsa), Horváth Benjámin (cselló)
DVOŘÁK: h-moll csellóverseny, op. 104
a diplomázó barátaiból alakult zenekar
Vezényel: Ménesi Gergely

19:00 : Budapest
Erkel Színház

PUCCINI: Messa di Gloria / Lidércek

19:00 : Budapest
BMC, Koncertterem

Alexander Sitkovetsky (hegedű)
Anima Musicae Kamarazenekar
Művészeti vezető: G. Horváth László
HÄNDEL: Concerto Grosso
ANDRZEJ PANUFNIK: Hegedűverseny
HOLST: Szent Pál szvit Op. 29, No. 2
BRITTEN: Variációk egy Frank Bridge-témára, Op. 10

19:30 : Budapest
Nádor Terem

Granik Anna (zongora), Balogh Ferenc, Detvay M. Marcella (hegedű), Kiss Alexandra Enikő, Rudolf András (brácsa), Újházi Gyöngyi (csello)
TÓTH ARMAND: Duo Concertant
TÓTH ARMAND: Brácsa-szerenád
TÓTH ARMAND: III. vonósnégyes
TÓTH ARMAND: Eszterlánc
DOHNÁNYI: c-moll zongoraötös Op.1.
18:00 : Balatonfüred
Kisfaludy Színház

Baráti Kristóf Kossuth-díjas hegedűművész
Mendelssohn Kamarazenekar
Művészeti vezető: Kováts Péter
MOZART hegedűversenyek és szimfóniák
A mai nap
elhunyt:
1896 • Clara Schumann, zongorista, zeneszerző (sz. 1819)
2000 • Jean Pierre Rampal, fuvolista (sz. 1922)
2002 • Kónya Sándor, operaénekes (sz. 1923)