vissza a cimoldalra
2020-01-22
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11463)
A csapos közbeszól (95)

Bernstein- és Stokowski-szabály (35)
A díjakról általában (1083)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (3637)
Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? (2706)
Társművészetek (1576)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4660)
Palcsó Sándor (278)
Kimernya? (3406)
Zenetörténet (260)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1847)
Franz Schmidt (3507)
Milyen zenét hallgatsz most? (25051)
Élő közvetítések (8349)
Operett, mint színpadi műfaj (4206)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (62046)
A nap képe (2176)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

9305   nickname • előzmény9304 2018-06-08 17:09:52

Apáti véleménye már csak azért is érdekes lenne, mert a Magyar Idők szerint ha egy fiú nem focizni akar, akkor az furcsa, kvázi burkoltan más szexuális beállítottságú. Amúgy a Magyar idők cikkírójának annyi kultúrtörténeti tájékozottsága sincs, hogy a Hattyúktava a Diótörő mellett a balettirodalom legismertebb klasszikusa és ha már eg film egy balettáncossá váló fiúrúl szól, akkor mi mást is lehetne benne idézni? Vagy legalábbis mi más lehetne mondjuk a nagy szerepálma? Egyébként a filmben a címszereplő barátja a meleg: Billy a balettel tör ki a bánaváros világából, ezért tekintik másnak, míg gyerekkori barátja a saját nemhéze vonzódik. Régen láttam a filmet, annak semmi köze a melegség propagálásához és én nem tartottam rossz filmnek. Mindegy az előadást nem láttam, de ezek a cikkek enyhán szólva is hihetetlenül primitívek mindkét oldalról. A Magyar idők meg maga a primitívség a köbön. 

9304   Edmond Dantes • előzmény9303 2018-06-08 14:31:46

1) A szerző rosszindulatát, divatos szóval: g...ségét csak teljes tudományos és művészi tudatlansága múlja fölül. Meg sem kisérli magát a produkciót elemezni, hamar vehemens b**izásba, "melegpropagandázásba", "meleglobbizásba"  megy át. Egy hiányossága a cikknek azért van: sorost kifelejtette. Ennél még N. Horváth Zsófia tákolmánya is "színvonalasabb", már ha ebben az esetben egyáltalán beszélhetünk színvonalról. Érdeklődéssel várom eztán a Karcos Nagyfőnök (Bayer Zsolt) valamint Apáti "Polgári Portál" Bence tematikus  írását...utóbbi legalább a szakmában van (volt?) és ehhez talán jobban ért mint a politikához, bár utóbbit kétségkívül jobban díjazzák.

2) Lehet, hogy a korábbiakban (9292-9293) tévedtem és mégsem szimpla PR-akcióról van szó? Inog a bársonyszék? Avagy: "reszkess Szilveszter"? Reszkess Pröhle Gergely? Reszkess Hammerstein Judit? Reszkess valódi "polgári" oldal?

 

9303   Búbánat 2018-06-08 13:41:36

Újabb véleménycikk a Magyar Időkben - Billy Elliot musical - "meleg"- témában

„A Magyar Idők június 1-jei számában N. Horváth Zsófia bírálta a Magyar Állami Operaházat (és annak vezetőjét), amiért az Erkel Színház a Billy Elliot című musicalt kifejezetten gyerekeknek (is) műsorára tűzte. A bírálat lényege, hogy miközben a kormány népességpolitikája épp a hagyományos családmodellt igyekszik népszerűsíteni, addig egy állam által finanszírozott intézmény ennek szöges ellentétét, egy deviáns életformát propagál, ráadásul már kiskorúaknak is.

[…] Ókovács Szilveszternek feltett ez irányú kérdései is legitimek.

Ókovács válasza azonban, sajnos, a tőle megszokott öntömjénező, mindenki mást lenyomni igyekvő egotrip (Betiltsuk a balettot és Mozartot?, Magyar Idők, június 2.). Elolvashatjuk, hogy mennyi fantasztikus dolgot tett az általa vezetett intézmény (de főleg ő) a kultúra, azon belül is a balett népszerűsítéséért a fiatalok körében. Ezeket senki sem vonja kétségbe, és őszinte elismerés is jár neki mindezért. De a jó célokat (balettos fiúk kinevelése, hiányuk megszüntetése) ne rossz eszközökkel (a homoszexualitás mint a pubertáskori problémákra való gyógyír) igyekezzünk elérni.

Hárombekezdésnyi (kész csoda, hogy csak ennyi) szerzőkkel, címekkel stb. való dobálózással fitogtatja műveltségét is – ebben sem kételkedünk. Szilvesztert persze így ismerjük és szeretjük; tudjuk, hogy a reflektorfénynek még a szélén sem jelenhet meg más, és pláne nem az ő fényességének megkérdőjelezésével.

Nem ördögtől való, ha a jobboldalon belül is képesek vagyunk vitákat lefolytatni, hiszen marhaság lenne, ha mindenben egyet kellene értenünk. Az sem lett volna azonban baj, ha nem kerüli ki kiválóan az érdemi választ és a felelősséget néhány jó nagy csúsztatással.

Mert azt sem vonta kétségbe senki, így vélhetően az eredeti cikk írója, N. Horváth Zsófia sem, hogy rengeteg olyan mű született a történelem során, ahol a szereplők – ilyen vagy olyan okból – az ellenkező nem ruhájába öltöztek, s hogy ezek között kiváló művek is vannak. És az sem vitás, hogy néha a bányászgyerekek között bukkan fel a művészi tehetség.

Isten útjai valóban kifürkészhetetlenek. De nem is erről volt szó. Hanem arról, hogy a Billy Elliot egy szép nagy, egész estés érzékenyítőtréning. És hogy kell-e nekünk ilyen.

Szerintem marhára nem." [...]

Műsorajánló
Mai ajánlat:
17:00 : Budapest
Müpa, Üvegterem

A Zeneakadémia Doktori Iskolájának hallgatói
Nagy Judit (fuvola), Papp Tímea (hárfa), Horváth Albert (zongora), Sárosi Áron (bőgő), Centgraf Benjámin (ütőhangszerek)
"Hangulat Extra"
PIAZZOLLA: A tangó története - Bordell 1900, Café 1930, Night Club 1960
CLAUDE BOLLING: Szvit fuvolára és jazz trióra

19:00 : Budapest
MTA Díszterem

Honvéd Férfikar
Kiss Emma, Oberfrank Pál (színművész)
Magyar Rádió Szimfonikus Zenekara
vez: Strausz Kálmán
"A Nagy Háború"
CSEMICZKY MIKLÓS: De profundis
VAJDA JÁNOS: Memento 1914
ORBÁN GYÖRGY: Versus Psalmi
A mai nap
történt:
1934 • A Kisvárosi Lady Macbeth bemutatója (Leningrád)
született:
1904 • George Balanchine, koreográfus († 1983)
1916 • Henri Dutilleux, zeneszerző
1922 • Varga Magda, operaénekesnő († 2015)
elhunyt:
1999 • Carelli (Krausz) Gábor, énekes (sz. 1915)