vissza a cimoldalra
2018-06-25
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (4043)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (60904)
Momus társalgó (6335)
Milyen zenét hallgatsz most? (24997)
Társművészetek (1255)
Haladjunk tovább... (213)
Kedvenc előadók (2821)
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon (2277)
Kedvenc művek (143)
Kedvenc felvételek (148)

Olvasói levelek (11279)
A csapos közbeszól (95)

Házy Erzsébet művészete és pályája (4290)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1426)
Franz Schmidt (3143)
Georg Phillip Telemann (1681 - 1767) (213)
Edita Gruberova (3061)
A magyar zenei élet elfeledett vagy kevéssé ismert művészei (908)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (2775)
Palcsó Sándor (219)
Wagner (2597)
Erkel Színház (9363)
Élő közvetítések (7254)
A MET felvételei (127)
Operett, mint színpadi műfaj (3618)
Rost Andrea (2027)
Kinek tetszik Rimszkij-Korszakov ? (47)
Pantheon (2237)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

9288   IVA • előzmény9287 2018-05-26 03:07:39

Nem szeretnék Fáy Miklós védelmében szólni, de szerintem ez a „bejegyzés”, ahogy írod is, műfajilag nem kritika, inkább jegyzet. A kritikának sem kötelessége kitérnie az előadás minden elemére, de ilyen jegyzet annál is nagyobb szerkesztési szabadságot ad.
Fáy itt állást foglal a búzó és a bravózó néző kinyilvánított véleménye között, és leírja, mi ragadta meg az opera eddig látott előadásaihoz képest újszerű rendezésben, amely a mondanivaló másféle értelmezésére ösztönözte.
Fricskázása, éles nyelve ezúttal csak a hátul kiabáló nézőt illeti, aki lehet, hogy fiktív személy, általánosítva megszemélyesítendő a hagyományos rendezői megoldás híveit. Holott nem biztos, hogy aki búzik, az ősbemutató felfogásában szeretné látni a darabot, hiszen azt nem is láthatta. Persze kap egy fricskát a Zeneakadémián hallott előadás megnevezetlen karmestere is, de szerintem ez nem a jegyzetíró neveltetésére vezethető vissza.

9287   tambura 2018-05-26 02:12:02

http://faymiklos.hu/2018/05/25/a_kepszakallu_herceg

Szokásosan fura  és ellentmondásos Fáy bejegyzés. A Kékszakállú  karmesterét Eötvös Pétert nagyon dicséri, a ZENAKART is. Jogosan. Ilyen jól nagyon ritkán halljuk játszani a zenekat, főleg a Kékszakállút. Ellenben a két főszereplőt meg sem emliti. Éneklések közötti zenei betéteket elemez,  vagy nem hallotta őket? Ami  az írás szerzője részéről elég hiányos neveltetésre, hiányos szakmai fél-felkészültségre, és gőgös  rossz modorra utal, ilyenkor számomra kiderül, hogy fricskázó és éles  nyelvű, és  valójában mégicsak egy önjelölt zenekritikus.

És mi  van az est másik (azaz első) felével. Senza Sangue, --Senza recensione?

Pedig ezt a művet az est karmestere:  Eötvös Péter írta.

Jól vezényelte?

Jó a mű?

Énekesek nélkül ment ez is.

Vagy erre nem is ment be?

Bár, ha jól emlékszem Eötvös opera-világi áttörését meghozó "Három nővért"

annak idején zenei persziflázsnak titulálta.

No comment.

 

 

Műsorajánló
Mai ajánlat:
17:00 : Budapest
Szent István Bazilika

Virágh András (orgona)
A mai nap
elhunyt:
1767 • Georg Philipp Telemann, zeneszerző (sz. 1681)