vissza a cimoldalra
2018-09-21
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (4057)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (61041)
Haladjunk tovább... (214)
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon (2283)
Társművészetek (1268)
Momus társalgó (6348)
Milyen zenét hallgatsz most? (24997)
Kedvenc előadók (2821)
Kedvenc művek (143)
Kedvenc felvételek (148)

Olvasói levelek (11288)
A csapos közbeszól (95)

A magyar zenei élet elfeledett vagy kevéssé ismert művészei (1063)
Balett-, és Táncművészet (5550)
Momus-játék (5515)
Opernglas, avagy operai távcső... (20137)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1479)
Operett, mint színpadi műfaj (3700)
Franz Schmidt (3181)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (2888)
Pantheon (2260)
Kimernya? (2746)
Lisztről emelkedetten (917)
Évfordulók, jeles napok, születésnapok etc. (774)
Simándy József - az örök tenor (550)
A nap képe (2093)
Élő közvetítések (7395)
Jonas Kaufmann (2273)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

8692   zenebaratmonika • előzmény8691 2018-01-09 10:48:21

Nem tudom, mert gyerekkoromban ültem hátul utóljára. lehet most már jobb. Nekem egy Denevér előadás ugrik be, pedig nem is leghátul ültünk, hanem kb. a 2 szektor végén, de semmit se láttam, hallottam. Jobban szeretem a kisebb színházakat, az Operettszínházban szoktam a 14. sorba ülni, mert olcsóbb, az még elmegy, de az is hátul van, az oldalerkély viszont rémes volt ott, a fél színpadot láttam, meg az előttem ülőt.

8691   telramund • előzmény8690 2018-01-09 10:34:02

Hát bizony ez nem így van.Sokkal jobb ,mint a korábban felújított Operaházé volt.Anno eleget ültem az erkély utolsó sorában és mindig ,mindenkit hallottam.

 

8690   zenebaratmonika • előzmény8689 2018-01-09 10:13:11

De az Erkelnek nem jó az akusztikája, meg óriási a mérete, főleg igaz az erkély hátsó sorokra. Gyerekkoromban emlékszem előadásokra, hátul ültem és semmit se lehetett hallani, látni, ezért nem is ülök oda már soha.

8689   telramund • előzmény8686 2018-01-09 09:42:58

Ez szép az operettszínházban(spec ott sem),de nem egy operaházban.Elvileg régen olyan énekes,énekesnő nem léphetett fel magánénekesként vagy magánénekesnőként,akinek a hangja nem ment át a zenekaron.Humperdinck zenéje valóban wagneri zene.Az opera nem a mikroportokról szól,arra ott az amerikai találmány a musical.Az élő hangot szeretném hallani és nem a még csak finomított  mikroportost!Akinek ilyen a hangja énekeljen az operettben vagy a Madách Színházban.Vagy nem kell előadni a művet!Ha már azokat a műveket nem veszik elő,amire van hang,minek azt amire nincs?Költői kérdés!

(Gyorsan belenéztem a STOP decemberi Jancsi és Juliska előadásába.Számomra ismeretlen énekesnők  alakították a szerepeket mikroport nélkül természetesen..)

8686   Momo 2018-01-07 19:57:30

Etűdök különböző hangokra, op. 52/2 - Ókovács szerint az Opera

"Kedves Tatjána Néném!

Kifutott új mese-operánk, a Jancsi és Juliska sorozata, itt az ideje hát, hogy ezzel folytassuk a beszélgetést. Kegyed azt írja, hogy nem erre számított, hogy elloptuk a mesét, de hát ilyen a liberális világ. És hogy mikroportokkal énekeltek a művészek, ami példátlan. Helyre tennék pár dolgot akkor.

[...]

...a Jancsi és Juliska. Amely annyira mélyre íratott főleg szegény Juliskának, aki ha kislányos fiatal énekesnő, akkor vélhetően nem drámai szoprán, hogy mindig, mindenkinek gond volt a burjánzó, wagneriánus zenekar áténeklése. A korábbi, igazán ügyes Tóth János-rendezésben is csak Mészöly Katalin hangja jött át, azért ezt is tegyük hozzá. Most a karmester, Kovács János kifejezett kérésére használtuk fel a Billy Elliothoz beszerzett mikroport-szetteket, nagyon finoman, épp csak segítve a különben illúziókeltőn gyerekeket alakító ifjú énekesnőinket."

 

(Origo, 2017. december 20.)

Műsorajánló
Mai ajánlat:
18:00 : Budapest
Hold utcai református templom

Tóka Ágoston (orgona)
J. S. Bach összes orgonaműve / 7. - Tóka Ágoston - Orgelbüchlein

19:00 : Budapest
Duna Palota

Demeter László (fuvola)
Duna Szimfonikus Zenekar
Vezényel: Deák András
Szláv kaleidoszkóp
HACSATURJÁN: Fuvolaverseny
KABALEVSZKIJ: Komédiások – szvit, Op.26
BOROGYIN: Polovec táncok

19:30 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

Sárik Péter (zongora); Fonay Tibor (basszusgitár, bőgő); Gálfi Attila (dob)
"Bartók műveinek jazz-feldolgozásai"

19:45 : Budapest
Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem

Sylvia Schwartz (szoprán)
Cantemus Vegyeskar (karigazgató: Szabó Soma)
Budapesti Fesztiválzenekar
Vezényel: Fischer Iván
ČIURLIONIS: Az erdőben
ARVO PÄRT: Como cierva sedienta
PETERIS VASKS: Epifania
ARVO PÄRT: Te Deum

20:00 : Budapest
Szent István Bazilika

Szakács Ildikó, Gion Zsuzsanna, Kálmán László, Najbauer Lóránt
Virágh András Gábor
Etunam Vegyeskar
Solti Kamarazenekar - művészeti vezető: P. Ispán Franciska,
vezényel: Virágh Andárs
J.S. BACH: d-moll toccata és fúga
MOZART: Requiem
19:00 : Siófok
Siófoki református templom

Kovács Szilárd (orgona), Fülep Márk (fuvola)
A mai nap
történt:
1892 • A Bajazzók bemutatója (Milánó)
született:
1874 • Gustav Holst, zeneszerző († 1934)
1955 • Andrej Gavrilov, zongorista
elhunyt:
1960 • Koréh Endre, énekes (sz. 1906)
1987 • Jaco Pastorius, jazz-muzsikus, zeneszerző (sz. 1951)