Bejelentkezés Regisztráció

Erkel Színház


10649 Hangyász 2020-09-16 11:15:40

TOVÁBBRA SEM TUDOM BEÍRNI A SALOMÉVAL KAPCSOLATOS VÉLEMÉNYEMET! EZ MINDENNEK A LEGALJA CSIMBORASSZÓJA!!!


10648 Hangyász 2020-09-16 10:48:26 [Válasz erre: 10643 Klára 2020-09-16 09:56:28]

KI

Vörös Győző tevékenységére és annak fogadtatására most ne térjünk ki. A vele szemben felhozottak eléggé meggyőzően hatnak - ugyanakkor családi tapasztalatból tudom, hogy a magyar régészi/muzeológusi szakmában az egyik fél legszívesebben egy teáskanál vízbe fojtaná bele az ellenoldaliakat.  Amúgy a magyar régészet/őstörténet iránt érdeklődőknek melegen ajánlom Jókai: A kis királyok c., eléggé késői regényét. Nem a legjobb írása, rengeteg benne a szokásos locsifecsi, sőt a magyar múlt délibábos "kutatása" nem is a legfontosabb mondanivalója, de...!!!

BE


10647 Hangyász 2020-09-16 10:40:11

GÉPHÁZ! Még mindig nem tudom beilleszteni, amit tegnap éjjel írtam.


10646 Hangyász 2020-09-16 10:38:26 [Válasz erre: 10641 Edmond Dantes 2020-09-16 09:53:32]

A DGG-nek van egy 1970 körüli felvétele, amelyen - ha nem tévedek - Gwyneth Jones énekli a címszerepet a Hamburgi operában Karl Böhm vezényletével. Én ezt talán a FSZEK-ben végighallgattam, a kísérő füzetben pedig benne volt Wilde/Lachmann teljes szövege, kurzívval szedve a Strauss által deleált részek - ezek nagy része a lényeget nem érintő szóvirág. Strauss nagyon helyesen feszesítette az irodalmi alapanyagot. 


10645 Hangyász 2020-09-16 10:31:35 [Válasz erre: 10638 lujza 2020-09-16 01:05:17]

Pataki a minap Dr. Marianusként nyújtott teljesítménye után nekem tegnap kellemes meglepetést okozott.


10644 Edmond Dantes 2020-09-16 09:59:31 [Válasz erre: 10642 Klára 2020-09-16 09:53:53]

Hétfátyoltánccal súlyosbítva is "remekül szórakozna,és élvezné a dolgot"? Nono! (nem Luigi) ;-)


10643 Klára 2020-09-16 09:56:28 [Válasz erre: 10640 takatsa 2020-09-16 09:03:36]

De a falra vetített oszlopokat valószínűleg megoldják házilagos kivitelben, és nyilván nem kell érte búsás összeget kifizetni valakinek!  Mert szerintem erről szólt a történet!


10642 Klára 2020-09-16 09:53:53 [Válasz erre: 10639 Corvette 2020-09-16 07:40:41]

Bocs, ha engem rá tudnának venni bármilyen módom, hogy lépjek fel egy színdarabban, vagy operában és ezért még fizetnének is, biztosan és is remekül szórakoznék, és élvezném a dolgot!  (nem kell mentőt hívnotok, nincs lázam, tökéletesen egészséges vagyok, és nincs az a pénz....:)


10641 Edmond Dantes 2020-09-16 09:53:32

"Oscar Wilde 'Salome' c. ... drámája Gustave Flaubert 'Heródiás'-át követi ... Keresztelő Szent János mindkettőjüknél Salome féktelen érzéki vágyainak, nem pedig Heródiás bosszújának az áldozata. Strauss, Hedwig Lachmann német fordításában, jelentéktelen módosításokkal, szinte szó szerint zenésítette meg Wilde szövegét." Forrás: Till Géza: Opera.


10640 takatsa 2020-09-16 09:03:36 [Válasz erre: 10638 lujza 2020-09-16 01:05:17]

Autentikus díszletek??

Hát, most nagyon durva leszek: elmehetnek ezek a fenébe az autentikus díszletükkel együtt. Ha a falra vetítenek 6 nyavalyás dór oszlopot, nekem az is óriási élmény lett volna, ha a vetített kép előtt egy Strauss operát mutatnak be, és nem ezt, a nem is tudom, hogy mit.


10639 Corvette 2020-09-16 07:40:41 [Válasz erre: 10630 takatsa 2020-09-15 22:41:04]

Gösch saját elmondása szerint élvezte a tegnapi fellépést, és sikerként élte meg a színpadon nyújtott teljesítményét. Ő egészen biztosan jól szórakozott. :)


10638 lujza 2020-09-16 01:05:17 [Válasz erre: 10630 takatsa 2020-09-15 22:41:04]

Kellett némi mazochizmus, hogy valaki végignézze ezt az előadást. Én nagy önfegyelemmel kb. negyed óráig bírtam. Amint megszólalt Gösch a színpadon, legszívesebben azonnal menekültem volna. De bíztattam magam, hogy legyek türelmes, és hallgassam meg a többi szereplőt is. De egyre csak az járt a fejemben, hát köteles vagyok én ezt a csirkehangú nőt hallgatni, mikor hallottam már jobbnál jobb Salomékat? Legutóbb Mattila bűvölt el a MET előadásában, de előtte Marlis Petersen is fantasztikus volt a BSO-ban. Itthon az Operában utoljára Rálik Szilviát hallottam, aki kiváló volt ebben a szerepben, és a partnerei között akkor pont az említett Gerhard Siegel és Komlósi Ildikó is ott voltak. Remek előadás volt!

Most végül nem volt türelmem a tetracha párt kivárni, de ahogy olvasom, nem sokat vesztettem velük. Azért azt meg tudtam állapítani, hogy Szemerédy Károlynak elég hangja van a szerephez, és Pataky Dánielnek szintén. A zenekar hangos volt, de nem hallottam a Strauss zene szépségét, a rendezés, amíg láttam, abból állt, hogy az énekeseket, amikor sorra kerültek, udvariasan a színpad előterébe, a közönséggel szembe terelte. (Különösen jó, mikor Narraboth úgy énekel Salome szépségéről, arca színéről, hogy közben rá se néz.) A díszlet az szép volt, de nekem az előző is megfelelt. Lehet, hogy kevésbé volt autentikus, de működött. Sok pénzbe kerülhetett ez a három előadás!


10637 Hangyász 2020-09-15 23:59:45 [Válasz erre: 10636 takatsa 2020-09-15 23:49:18]

A jelen esetben Hedwig Lachmann teljes drámafordítását kerestem, de a német Gutenberg projektben csak a Strauss-féle meghúzott szövegkönyv található meg. Strauss (de Wilde is!) szerintem azt akarta kifejezni, hogy az elutasítás kegyetlen, perverz bosszúra sarkallja az eredetileg nem is romlott hercegnőt. Heródes, a szánalmas, züllött zsarnok ugyanakkor a végén igazságtevő államférfivá lép elő, aki persze így sem teheti jóvá hatalmas bűnét.

Adjunk igazat a szerzőnek: Ő a legjobbnak a címszerep legelső megformálóját, Marie Wittichet (remélem, jól jegyeztem meg a nevét) tartotta, aki a drezdai főpolgármester felesége volt, 120 kilót nyomott és hangsúlyozta, hogy ő tisztességes asszony.


10636 takatsa 2020-09-15 23:49:18 [Válasz erre: 10635 Hangyász 2020-09-15 23:30:14]

Kedves Hangyász,

megvallom, én nem olvastam Wilde novelláját, de elhiszem, hogy a hangsúlyok nála máshol vannak, ugyanúgy, mint ahogyan a bibliai alaptörténetben is, amelyben Salome a tánc után anyjától kérdezi meg, hogy mit kérjen Heródestől, és Heródiás veszi rá a leányt, hogy Keresztelő Szent János fejét kérje. De itt most nem Wildéről és nem is a Bibliáról van szó, hanem Straussról, hogy ő mit gondolt, és mit akart kifejezni Salome karakterével. És az igazság az, hogy még erről sincsen igazán szó, hanem konkrétan erről a szörnyű előadásról, és ebből a szempontból teljesen mindegy, hogy Salome egy zavarosfejű szüzike volt-e, vagy a Strauss opera - János jellemezte - büdös kurvája, itt arról van szó, hogy Gösch tökéletesen alkalmatlan volt a szerepére.


10635 Hangyász 2020-09-15 23:30:14 [Válasz erre: 10630 takatsa 2020-09-15 22:41:04]

Csak annyiban szállnék most vitába, hogy Salome nem eredendően gonosz. Megvan a véleménye a mostohaapjáról és annak udvaráról. Az anyjához fűződő viszonya nem világos: Heródiás, aki éber szemmel figyeli a mostohaleánya után nyálát csorgató kéjenc zsarnok férjét, tisztában van a helyzettel, és talán tévesen neki - mármint Heródiás - felé tett gesztusként értelmezi Saloménak a hétfátyoltánc fejében követelt "honoráriumát". Wilde/Lachmann szövegének kb. a fele Strauss áldozatául esett, így a végén az a rész, amelyben kb. azt rója fel a halott prófétának, hogy:  szűz voltam, de te... stb. A most látott rendezésben Gösch nyilván rendezői utasításra kapta fel diadalittasan a fejét, amikor Heródes színre lépett már, de még nem kezdte el kérlelni a mostohalányát.


10634 Hangyász 2020-09-15 23:15:46

Ha valaki látta volna, ne árulja el a végét! Van a Bartókon megint szombatonként ÚZÚ? Vagy várjunk meg egy "profi" kritikát (amennyiben ilyen van még)?


10633 Hangyász 2020-09-15 23:13:55 [Válasz erre: 10630 takatsa 2020-09-15 22:41:04]

Továbbra sem tudok válaszolni, elmentettem a hsz.-om elejét.


10632 Hangyász 2020-09-15 23:06:59 [Válasz erre: 10630 takatsa 2020-09-15 22:41:04]

Nem tudok válaszolni.


10631 Hangyász 2020-09-15 23:05:35

Tralala, tralala, pritty-pretty-prütty!


10630 takatsa 2020-09-15 22:41:04

A Covidnak volt egy nem várt, de igen kellemes mellékhatása, a MET napontkénti operaközvetítései. Első hónapban kitörő lelkesedéssel vetettük bele magunkat a jobbnál jobb operák nézésébe, aztán kicsit megszoktuk, kicsit meguntuk, kicsit belefáradtunk. Mert a jóhoz is hozzá lehet szokni, és a jót is meg lehett unni. Álomba ringatott minket hónapokig a bőség és a sok jó.

De ma, eljött az igazság pillanata, felébredtünk: Salome, premier az Erkel Színházban.

Premier? Félig-meddig, hiszen két éve csaknem ez az előadás elhangzott már a Margitszigeten, így nem kellett nulláról kezdeni, a zenekar és az énekesek egy része már többé-kevésbé ismerte az operát. No, meg a főszereplő is ugyanaz volt, Sera Gösh. Nekem a Margitszigeti produkció tetszett, bár a hangosítással nem voltam megelégedve, vagy legalábbis a hangosításra fogtam sokmindent. Most rájöhettem, hogy nem volt igazam. Gyenge félház volt, ami azért is meglepő, mivel ez nemcsak a premier volt, hanem az egyetlen előadás, amelyre a közönség bejöhetett. Már megszokhattuk, hogy az előadás a főigazgató monológjával kezdődik. Beszélt több dologról, de a mondanivalója legnagyobb részében azzal foglalkozott, hogy ecsetelte a zenekar nehéz helyzetét, hogy még a főpróba is elmaradt a Covid tesztelés miatt, és köszönetet rebegett a zenekarnak, hogy elvállalták az előadást, pedig meglett volna a munkajogi lehetőségük arra, hogy elutasítsák a fellépést. Érdekes gondolat. Hát nekik nem ez a dolguk? Mint ahogyan a tanár dolga az, hogy tanítson, az orvos-nővér dolga, hogy gyógyítson, az eladó dolga, hogy eladjon, stb. Miért jár extra köszönet a zenekarnak, ha játszik a meghirdetett előadáson? Nem a közönségnek járna inkább köszönet, hogy kifizette a jegyet, rászánja a szabadidejét, és az egészségét kockáztatva elmegy az előadásra, holott ez nem kötelessége? 

E kis bevezető után következett az előadás. Elöljáróban el kell, hogy mondjam, én nagyon szeretem Richard Strausst, az Árnyéknélkülit háromszor is láttam az opera előadásában, és úgy gondolom, hogy a Salome, Straussnak talán a legnagyobb műve. De ez az előadás még csak nem is emlékeztetett az igazi Straussra. Ha egy mondattal kellene véleményt nyilvánítanom: kritikátlanul rossz volt. Bár sok szereplő van ebben az operában, de mégicsak egyszereplős darab ez, minden Salomén áll vagy bukik. Sera Gösh pedig kimondhatatlanul rossz volt. Ennek a nőnek egészen egyszerűen nincsen hangja. Vagy nem hallottam semmit, vagy pedig valami visítozással vegyes artikulálatlan ordítozást. Nem tudom, hogy mi az a szerep, amit el tud énekelni, de biztosan nem Salome az. Salome egészen más. Salome a gonosz inkarnációja, és a GONOSZ attól igazán borzalmas, hogy varázslatosan szép. Ez a szépség teljes mértékig hiányzott belőle és a hangjából, helyette valami idegbajos és hisztérikus ordítozást, sikítozást kaptunk. A hétfátyoltánc pedig olyan volt mint egy obszcén és gusztustalan gimnasztikai gyakorlat. Mit mondjak a többi szereplőről? Tulajdonképpen ezek után teljesen lényegtelen volt, hogy hogyan énekelnek és mit csinálnak. Talán csak annyit, hogy a Margitszigeti Heródes (Gerhard Siegel) nagyságrendekkel jobb volt a mostaninál (Jürgen Sacher), a kéjenc-pojácát kiválóan alakította, és a Margitszigeten Komlósi Ildikó is emlékezeteset nyújtott. A zenekarról és Kocsár Balázsról még illik néhány szót ejteni. Durva, kiegyensúlyozatlan, egysíkú és minden elképzelés nélküli volt. Kellene egy jó karmester, nagyon-nagyon-nagyon kellene!!

Én nem tudom, hogy Főigazgató úr hatásköre meddig terjed, de azt talán el tudná érni, hogy a ruhatárosok-jegyszedők az előadás közben - az ajtókon kívül - ne beszélgessenek olyan hangosan, hogy a halkabb részeknél a beszélgetésük zavaróan beszűrődjön a nézőtérre. Ha mást nem is, ennyit talán megérdemlünk.


10629 Búbánat 2020-09-13 16:35:23

Autentikus díszletek közt tér vissza Salome az Erkel Színházba

2020. szeptember 10. 11:53 Opera.hu

„A járványügyi helyzetre való tekintettel a darab mindössze egyetlen alkalommal, 2020. szeptember 15-én látható az évadban az Erkel Színházban. A produkció ugyanakkor meghívást kapott a csehországi Janáček Brno 2020 nemzetközi zenei és operafesztiválra, ahol a tervek szerint 2020. október 10-én lesz látható a Brnói Nemzeti Színházban.”


10628 david28 2020-09-07 21:21:20

Megy a KoronaGála....


10627 Búbánat 2020-09-07 10:29:00 [Válasz erre: 10543 Búbánat 2020-02-24 01:46:35]

Kapcs.: 10.543 sorszám

2020.09.07  21:05 - 22:00  Bartók Rádió

A Magyar Állami Operaház Zenekarának és Énekkarának (karig.: Csiki Gábor) hangversenye

Vezényel: Kocsár Balázs

Km.: Nino Machaidze (szoprán), Boncsér Gergely (tenor), Kálmándy Mihály (bariton)

1. Lehár Ferenc: Arany és ezüst keringő,

2. Giuseppe Verdi:

a) A lombardok - Oronte áriája II. felv. (Boncsér),

b) Otello - Tűzkar (énekkar),

c) A szicíliai vecsernye - Elena áriája V. felv. (Machaidze),

3. Pjotr Csajkovszkij: A hattyúk tava - Magyar tánc,

4. Joseph Haydn: A teremtés - Nyitány,

5. Antonin Dvorák: Ruszalka - Dal a Holdhoz (Machidze),

6. Giacomo Puccini: Tosca

a) Képária (Boncsér),

b) Te Deum-jelenet (Kálmándy, énekkar),

7. Johann Strauss: A denevér - Nyitány

 

(Erkel Színház, 2020. február 22. - részletek)


10626 Hangyász 2020-08-16 10:46:34 [Válasz erre: 10625 fbcs 2020-08-15 22:46:30]

Jellegzetesen az az eset, amikor már a hír alapján nyilvánvaló a józan szemlélő számára, hogy ebből csakis ócska bóvli sülhet ki.


10625 fbcs 2020-08-15 22:46:30 [Válasz erre: 10624 david28 2020-08-15 11:34:15]

Szente Vajk és Galambos Attilától számomra a Csoportterápia kellemes meglepetés volt, ügyesen figurázta ki a musicalek (illetve a shakespear-i vígjátékok) világát, szerethető darab.
Számomra a Puskást középpontba állító téma a problémásabb. Puskásról tudunk mindent, ismerjük a kultuszát. Kérdés, hogy az alkotóknak van-e ehhez kapcsolódóan bármilyen érdemi mondanivalójuk. Mert ha nincs, akkor nagyon könnyű belefutni abba, hogy az egész egy közhelyekkel teleszórt, pátosszal meghintett giccses valamivé váljon.
Sajnos a semmitmondó sablonos nyilatkozatok (Puskás igazi hős, ikon, emberként és sportolóként is igazán példamutató stb.), illetve a darabból látott rövid részlet a kellemetlen tánckoreográfiával nem sok jót ígérnek, mindazonáltal részemről szurkolok, hátha összejön valami értékelhető.


10624 david28 2020-08-15 11:34:15 [Válasz erre: 10623 Edmond Dantes 2020-08-15 10:40:42]

Tehetségtelen ripacs.


10623 Edmond Dantes 2020-08-15 10:40:42 [Válasz erre: 10604 Edmond Dantes 2020-08-12 11:10:15]

Frissítés 2.0 Szente Vajk: Nagyon régi tervünk volt a Puskás musical (origo.hu)

.. a koronavírus-járvány miatt ... a Hősök terén tartott bemutató helyett az Erkel Színházban tartják az első előadásokat ... ez amolyan előbemutató lesz, mert ...  amint oldódnak a korlátozások, a musicalt szabadtéren, stadionokban, több ezer ember előtt is szeretnék bemutatni. Néhány részlet a Szente Vajkkal készült interjúból: "Szabó László producerrel ... 2011-ben találkoztunk először, és amolyan focibarátságként indult a mi közös utunk ... a gyerekkori idoljaim közé beemelkedett az Aranycsapat összes futballistája ... Az ötleten, ami nagyjából egy százaléka egy produkciónak, éveken át gondolkodtunk ... a darabot pedig az év elejétől írtuk, és mivel egy vadonatúj magyar műről van szó, nehéz megmondani, mikor kerül a végleges állapotába ...  először nézzék meg a nézők. Erre is nagyszerű lesz ez az előbemutató, ami után levonjuk majd a tanulságokat ... jó gólhelyzet az, hogy alkotóként vagyok benne az előadásban ... Mi ezt a bemutatót egy nagy szabadtéri helyre terveztük körülbelül ötezer embernek. De úgy gondoltuk, hogy akkor vagyunk felelősségteljesek (sic! - ED), és akkor vigyázunk egymásra a legjobban, ha most előbemutatóként az Erkel Színházban, jelentősen alacsonyabb nézőszámmal mutatjuk be az előadást ...  először nézzék meg a nézők. Erre is nagyszerű lesz ez az előbemutató, ami után levonjuk majd a tanulságokat." Teljes cikk itt.

PS Momuson egy másik "Puskás-musicalről" jóval korábban is írtak már, itt.


10622 david28 2020-08-14 12:59:27 [Válasz erre: 10620 Edmond Dantes 2020-08-14 11:45:35]

Szinetár-worship. Engem is zavar, - ahhoz ugyan fiatal vagyok, hogy a munkássága egészét megítéljem -, de amit láttam tőle azok alapján egy tehetséges iparos, legkevésbé sem akkora zseni, amekkorának lépten-nyomon beállítják.


10621 Hangyász 2020-08-14 12:54:05 [Válasz erre: 10612 Edmond Dantes 2020-08-13 14:23:26]

Ő itt legfeljebb vizsgáztató lehet.


10620 Edmond Dantes 2020-08-14 11:45:35 [Válasz erre: 10619 telramund 2020-08-14 11:24:12]

Akkor hát eljött nálam a coming out pillanata :-) Évtizedek óta követem és zavar(t) Szinetár Miklós totális rátelepedése a magyar színházi, operett-, opera-, tévé- és filméletre, temérdek állás- és címhalmozása, megszámlálhatatlan főrendezői, professzori, művészeti vezetői, főigazgatói, elnöki, elnökhelyettesi, kormánybiztosi, főmunkatársi, bizottsági, főcsővezetői és ki tudja milyen címei-rangjai és hát megszámlálhatatlan rendezése is kicsit tán sok...igaz, ő legalább balhét nem rendezett, mivel ő konfliktuskerülő és minden rendszerben megfelelni óhajtó és megfelelni képes személy. (Forrás: wiki)


10619 telramund 2020-08-14 11:24:12 [Válasz erre: 10618 Edmond Dantes 2020-08-14 11:20:19]

Tény nem szerencsés.De akkor vegye helyette Szinetár Miklóst!Tudjuk Őt megválasztották ,többször is mindenhova személyéhez kétség sem férhet..Egyáltalán nem !


10618 Edmond Dantes 2020-08-14 11:20:19 [Válasz erre: 10615 telramund 2020-08-14 09:43:50]

Hadd pontosítsak. Vidnyánszky Attilához nem "valami pozíciót" vágtak hozzá, hanem annyi címe, rangja van, annyi "széket" = pozíciót vágtak már hozzá, hogy szinte ki sem látszik  mögülük, ami az ő esetében azért -pestiesen szólva- nem semmi :-) és a sok vezérigazgatás, (helyettes?) rektorkodás, tanszékvezetés, MMA-tagság-ügyintézés, POSZT-átvétel és most már SZFE alapítványi kuratóriumi elnőkösködés mellett annyi helyen és annyifélét rendez: operát, operettet, színházat ...és sajnos olykor balhét is (rendez), hogy lassan már a Rekordok Könyvébe is bekerül: kétes dicsőség.

A polgármesterrel való összehasonlítás nem szerencsés, legyen szó bárhol, bármilyen színezetű, pártállású polgármesterről. Polgármester, önkormányzat: politikai állás, tekintve, hogy az állampolgárok választják meg hatályos választási törvény alapján, meghatározott időközönként. Vidnyánszky Attilát ellenben semelyik funkciójára nem választották meg, pontosabban: nem megválasztották, hanem kinevezték. Ékes példa minderre épp a Színművészeti, ahová úgy nevezték ki (és nem megválasztották) őt és a kuratórium többi tagját, hogy arról az érintettek nemhogy nem szavazhattak -mint pl. egy polgármesterről- de még véleményüket, javaslatukat sem hallgatták meg. 


10617 Kati 2020-08-14 11:16:40 [Válasz erre: 10598 zenebaratmonika 2020-08-11 13:33:37]

Ez egy vicc, ugye?


10616 Kati 2020-08-14 10:54:45 [Válasz erre: 10615 telramund 2020-08-14 09:43:50]

Egyet az okay, de húszat?


10615 telramund 2020-08-14 09:43:50 [Válasz erre: 10614 Edmond Dantes 2020-08-14 09:16:45]

Nagyon ritka az a művészember,akinek ha hozzávágnak valami poziciót nem fogadja el.Ez minden politikai rendsszerben így volt és így is lesz.Tetszik nem tetszik ez van.Még a szocialliberálisoknál is így van,Bár utóbbi kategória nem létezik ,mert ellentmond egymásnak..Ott van a VII .kerületi polgármester  ,aki elmondta ,hogy nem ért e városvezetéshez mégis megválasztották. HÁt most látszik a tevékenysége..Aztán 5o évig ,megvolt ki lehet a Színművészetin bármi is akár hallgató is .Ne kívánja ,hogy sorolni kezdjem.!


10614 Edmond Dantes 2020-08-14 09:16:45 [Válasz erre: 10613 telramund 2020-08-13 21:00:08]

Ebben sajnos ellent kell mondanom. Ha csak nekem lenne problema, az meg csak hagyjan, bar ketsegtelenul igaz a regi mondas: "varietas delectat" es a vilag legnagyobb muveszei is unalmassa valnanak, ha minden csapbol mindig ok folynanak. A Karpatalja geniusza azonban talan nem tartozik a vilag legnagyobb muveszei koze, bar egyes hirportalok (pl. origo.hu) igyekeznek ot annak lattatni, talan ezzel kompenzalva a nala szinte tapinthato, folyamatosan erezheto frusztraltsagot, kisebbrendusegi erzest...amit enyhen szolva sajatos emberi megnyilvanulasai, terfoglalasai is jol szemleltetnek. Egy igazi nagy szemelyiseg, muvesz olykor kepes hatrebb lepni, nem pedig hegyomlaskent razudulni egy orszag teljes szinhazi szcenajara. A magyar szinjatszas tortenetebe ketsegtelenul be fog kerulni neve es munkassaga, ha velhetoen nem is ugy, ahogy azt o szeretne vagy gondolja.


10613 telramund 2020-08-13 21:00:08 [Válasz erre: 10612 Edmond Dantes 2020-08-13 14:23:26]

Ez Önnek probléma,mert nekem nem igazán!Ez persze nem véletlen!


10612 Edmond Dantes 2020-08-13 14:23:26 [Válasz erre: 10610 Hangyász 2020-08-13 14:04:43]

Meglesz, nem nagy ügy.. Jelöltek: Vidnyánszky Attila, Vidnyánszky Attila, Vidnyánszky Attila. 


10611 Hangyász 2020-08-13 14:08:04 [Válasz erre: 10608 Búbánat 2020-08-12 14:26:36]

Az István, a királyról megírtam már a véleményemet, tessék utánakeresni, nem akarom önmagamat ismételni. Érdekelne azért, kik miket nyújtottak be az Operettbe a pályázat ürügyén. (Nyilvánvalóan még a közpénzen megrendezett Koltay Gábor-féle Hősök terei giccsparádét sem érték el.)


10610 Hangyász 2020-08-13 14:04:43 [Válasz erre: 10607 Edmond Dantes 2020-08-12 12:38:15]

Rendezői vizsgafeladat: Trianon-operett/musical, a végén H. Hajnalka apoteózisával.


10609 Edmond Dantes 2020-08-12 15:58:02 [Válasz erre: 10608 Búbánat 2020-08-12 14:26:36]

A Palestrina-mű pár hete volt rejtvénykérdés a Játékban :-)


10608 Búbánat 2020-08-12 14:26:36 [Válasz erre: 10606 Hangyász 2020-08-12 12:10:01]

Valakiknek az apoteózisa, dicsőítése – legyen az egy király koronázása, felmagasztalása vagy egy pápa beiktatása stb.  nem mai „találmány”, régebbi korokban is „dívott”:

pld. Rossini A reimsi utazás című operáját felkérésre írta:  X. Károly francia király megkoronázását (1825) ünnepelték vele.  Guillaume de Machaut Rheimsi Koronázó Miséje V. Károly francia király koronázására készült (1364), Händel: II. György megkoronázása (1727) – a zeneszerző négy himnuszt írt a király dicsőítésére. Palestrina patrónusának, II. Marcell pápának ajánlotta  Missa papae Marcelli miséjét.

 A zeneirodalom tele van koronázási misékkel, Te Deum-okkal, dicsőítő énekekkel, kantátákkal; egy személyt felmagasztaló kompozíciók voltak ezek is: Liszt Ferenc: Magyar király-dala;  „Sztálin-kantáta”  stb. 

Tőlem ugyan lehet bárkitől szerzett bárkit felmagasztaló zene az, ha adott korban volt/van rá igény,  felkérés az éppen regnáló hatalom részéről,  érdeklődés utána és a közönség is befogad(t)ja -  csak legyen valami szép, nemes, épületes mondanivalójú gondolata, azt se bánom ha elfogultság árad ki belőlük, ha  jó és értékes zene. Mert anélkül mit sem ér az egész.  De ha ilyen nincs,  akkor megette a fene az egészet és méltó a feledésre - szövegestül, zenéstül.  Könnyen felejtünk. Ám előfordulhat, hogy amit annak idején könnyedén, talán érdemtelenül félredobtunk, egy más korban, korszakban újra felfedezünk, újraértékelünk - valamiért, valaki(k)ért....  Ez is lehet egy szempont, ha ma értékítéleteket tartunk – főleg ha még be se mutattak valamit, máris prekoncepcióval élünk, prejudikálunk. Végtére, tényleg akár ez is bebizonyosodhat... Majd utána ki-ki szubjektíve úgyis leírja a saját véleményét. Akár tetszik valakinek, akár nem. 


10607 Edmond Dantes 2020-08-12 12:38:15 [Válasz erre: 10606 Hangyász 2020-08-12 12:10:01]

Nekem Honthy apoteózisa jobban bejönne ;-)


10606 Hangyász 2020-08-12 12:10:01 [Válasz erre: 10602 Edmond Dantes 2020-08-11 15:25:34]

Pedig mit lehetne ebből kihozni: Román állami prostik kara, Clemenceau belépője és bosszúáriája, Masaryk és Beneš kettőse, az Hotel Madridban internált magyar delegáció együttese, a végén Horthy apoteózisa á la István, a király.


10605 Hangyász 2020-08-12 12:02:40 [Válasz erre: 10598 zenebaratmonika 2020-08-11 13:33:37]

ÚRISTEN!!! Természetesen majd ezt is agyondicsérik a megfelelő helyről.


10604 Edmond Dantes 2020-08-12 11:10:15 [Válasz erre: 10595 Edmond Dantes 2020-08-11 11:05:15]

Frissítés: A nemzeti összetartozást is szimbolizálja a Puskás musical! Továbbiak a szokásos helyen, itt olvashatók. Figyelem! Aki össze akar tartozni a Puskás musicallel, még megteheti: az Erkel Színház jegytérképe elég árulkodónak tetszik: 100%-ban lezárt kipirosítva a teljes erkély és az összes közép- és oldalpáholy, a földszinten szigorúan szimmetrikus tömbökben bőven akad még hely. Valahonnan -talán a Bajor Gizi rakpartról- már ismerős kép.


10603 david28 2020-08-11 23:39:40 [Válasz erre: 10601 zenebaratmonika 2020-08-11 14:22:35]

Szerintem ez mindenkinek csak jobb így. Ma mar mindenből musicalt írnak. Anettkából bezzeg készült opera is.


10602 Edmond Dantes 2020-08-11 15:25:34 [Válasz erre: 10601 zenebaratmonika 2020-08-11 14:22:35]

Az Operett...-topikban (4322 alatt) van a Trianon-musicalről szóló írás, utána többen is hozzászóltunk a témához. Abból az interjúból megtudhattuk, hogy "A Trianon-emlékév kapcsán meghirdetett pályázattal és a százéves évfordulóra tervezett premierrel kapcsolatban Kiss-B. Atilla úgy fogalmazott, hogy mint ahogy Trianon maga nem sikertörténet, a pályázat sem lett az. – Túl rövid volt az idő ahhoz, hogy olyan minőségi termés szülessen, amire igazán büszkék lehetünk. A pályázatot eredménytelennek nyilvánítottuk, de nem mondtam le arról, hogy méltó emléket állítsunk az évfordulónak – mondta Kiss-B. Atilla, és azt is hozzátette, hogy későbbi, tervezett koncertjükön fellépnek majd az elszakított területeken élő és ott alkotó nagyszerű művészek." Teljes cikk ide kattintva olvasható el. Időközben az Operettszínházban kitört a meetoo-balhé nem történt semmilyen zaklatás, a főigazgató viszont rossz néven vette, hogy a sajtót, pontosabban annak egy részét az utóbbi nemlétező ügy jobban foglalkoztatja mint Trianon illetve a róla el-nem-készült musical.


10601 zenebaratmonika 2020-08-11 14:22:35 [Válasz erre: 10599 joska141 2020-08-11 13:35:53]

De valami Trianon musical is tervezve volt, de az végül nem készült el.


10600 macskás 2020-08-11 13:39:55

10600






A lapunkban megjelent szövegek a Café Momus, vagy a szerző kizárólagos szellemi tulajdonát képezik és szerzői jog védi őket.
A szerkesztőség külön, írásos engedélye nélkül mindennemű (részben vagy egészben történő) sokszorosításuk, felhasználásuk, kiadásuk és terjesztésük tilos.