Bejelentkezés Regisztráció

Erkel Színház


10499 Livingstone 2020-02-07 12:00:50

Hogy mennyire bosszantó, ha nem oda való énekes énekel egy szerepben, arra bizonyíték a tegnap esti Gioconda! A közönségből többen is bekiabáltak, hogy nem hallják Boncsér Gergely hangját, és énekeljen hangosabban! Ebből kifolyólag nézeteltérés támadt a jegyszedők és az elégetlenkedők közöt. Valóban rémesen idegesítő, hogy a főszereplők közül Agache, Gál Erika, Wiedemann Bernadett rendben van, minden lágéban hallatszik az éneklésük, a többi szereplőnek viszont csak itt-ott, vagy szinte sehol! Ebből a szempontból a tenorista a legkiemelkedőbb a szerepre való alkalmatlanságával.


10498 Livingstone 2020-02-05 18:55:48

Lehet, hogy a Gioconda története zavaros, de ezt a zavaros operát sokszor játszották már nagy sikerrel a világ minden táján! Korábban még nálunk is. Viszont fontos, hogy a szerepeket megfelelő énekesekre bízzák, ami most egy- két kivétellel egyáltalán nem valósult meg! 


10497 AndersWasRight 2020-02-05 17:57:28

Van valahol az oldalon egy jó cikk, ami épp azt mutatja ki, mennyi mindent megtudhatunk, ha figyelmesen elolvassuk a librettót a Trubadúrban. Csak nem kell aludni, amíg Ferrando énekel :D 

 

Mondjuk azon már én is eltöprengtem, hogy ha a gyerekrablási akció 15 éve volt, Garcia meg akkor még kisbaba, akkor Manrico legfeljebb 16-17 éves! Ami eléggé megmagyarázza, miért olyan meggondolatlan. És persze Azucena se vénasszony, talán még 40 sincs. 


10496 Edmond Dantes 2020-02-05 16:14:52 [Válasz erre: 10493 Klára 2020-02-05 09:36:28]

Érdekes, mennyire tartja magát ez a vélekedés. Nem állítom, hogy el és fel tudnám mondani szóról-szóra, de egy csomó másik opera (a napok óta sokat citált Giocondáról pl. nem is szólva) legalább annyira "zavaros" vagy ami majdnem ugyanaz: bonyolult mint A trubadúr. Egyik kedves áriámban, Ferrando elbeszélésében szerintem benne van minden lényeges előzmény. Aki arra odafigyel (olvassa a szöveget), azt túl sok zavar nem érheti utána max. apróságok. 


10495 nizajemon 2020-02-05 15:22:19 [Válasz erre: 10493 Klára 2020-02-05 09:36:28]

A történetre igaz,de ha az ember "felül" a zenére,az énekekre,képes kikapcsolni a napi taposómalomból hetekre.


10494 Klára 2020-02-05 09:47:01 [Válasz erre: 10484 telramund 2020-02-04 16:12:07]

Ejnye! Nem fél, hogy ezért megégetik?


10493 Klára 2020-02-05 09:36:28 [Válasz erre: 10487 nizajemon 2020-02-04 16:45:19]

Na, a Trubadur története is megér egy misét, azt is megilleti a "zavaros" jelző, mégis nagyon felkapott. Persze, Verdi az Verdi, akkor is ha kissé gyengécske!

 


10492 Edmond Dantes 2020-02-05 08:37:24 [Válasz erre: 10489 zenebaratmonika 2020-02-04 17:34:45]

Vannak arra statisztikák, hogy egyre kevesebben járnak operába ? Mert a jelek éppen az ellenkezőjét mutatják. Egyre-másra épülnek új operaházak és újítják fel a rég(ebb)ieket. Az opera a legdrágább előadóművészeti műfaj, mégis él és virul. Eltartja a közönség jegy- és bérletvásárlással, a magán- és céges szponzorok és állami-önkormányzati közpénzek. Ha nem lenne igény operára, akkor nem telnének meg a házak, nem ontaná az operafelvételeket a média, nem lenne rengeteg mozis és egyéb online operaközvetítés a világ sok operaházának előadásairól és elfordulnának a szponzorok. Ahol nincs közönség, nincsenek tévé- és más sugárzások, oda nem érdemes reklámra költeni, mégis költenek rá. Az opera haláláról évtizedek óta huhognak, közben más, olcsóbb műfajok inkább veszítik el a közönségüket mint az opera.


10491 Amalgám 2020-02-05 08:13:29 [Válasz erre: 10477 joska141 2020-02-03 21:14:21]

Pedig szerintem nem szabad tartózkodni a kommentektől, sokféle új megközelítést felvethetnek. Lehet, hogy a kérdés alapos körüljárása után ezt a jegyárat akár a kilábalás jelének is tekinthetjük. Határozottan magas összegnek tűnik például ahhoz mérten, hogy két évvel ezelőtt, a Billy-pánik idején volt olyan előadás, ahol kereken 250 forint ellenében sikerült megtekintenem a sajtótörténeti jelentőségűvé lett darabot. Ennek azért most már a többszöröséről kell beszélnünk, és ahogy a tavaszi programot elnézem, egyszerűen nem látok olyan előadást, ahol a legalacsonyabb jegyár reális várakozás szerint 500 forint alá csökkenhetne.


10490 Búbánat 2020-02-04 22:11:26 [Válasz erre: 10479 zenebaratmonika 2020-02-04 10:04:45]

Csaknem ötven év után, Lamberto Gardelli zenei betanításában felújított Gioconda - Mikó András rendezésében -  52 előadást ért meg 1991. május 11. és 1999. február 13. között. (E kilenc év alatt minden évben játszotta nálunk az Opera)

 


10489 zenebaratmonika 2020-02-04 17:34:45 [Válasz erre: 10487 nizajemon 2020-02-04 16:45:19]

Más országban is ez a helyzet, egyre kevesebben járnak operára pl. Németország. 

Görögország egyetlen operaháza is örül, ha egy darab 4-5 előadást megél a nagyszínpadon, sokszor ez 2-3 előadásra tesznek fel valamit, a legtöbb darab pedig a kamaraterembe kerül ugyanennyi előadásra.....


10488 zenebaratmonika 2020-02-04 17:01:55 [Válasz erre: 10487 nizajemon 2020-02-04 16:45:19]

Igen igen, de csak Verdi, Puccini, Mozart, Rossini, Erkel.... és hol van a többi szerző? Ja még a Porggy is ment Gershwin-től telt házzal, azt én is kétszer láttam.


10487 nizajemon 2020-02-04 16:45:19 [Válasz erre: 10484 telramund 2020-02-04 16:12:07]

Van még pár. Nabucco , Trubadúr, Rigoletto,

és míg játszották,a Végzet is pompás házakkal ment. Pillangó, Bohémélet, Tosca

Szeretik az emberek az Álarcosbált is.

 


10486 zenebaratmonika 2020-02-04 16:39:22 [Válasz erre: 10484 telramund 2020-02-04 16:12:07]

Viszont olyan máshol népszerű szerzők is népszerűtlenek, vagy nem túl népszerűek nálunk, mint Offenbach.

Ja és akkor még nem beszéltünk a kortárs operáról (XX. század) (XXI század.. Ilyen is létezik elvileg az Operettszínház erőlteti ezeket a darabokat mind hiába...)


10485 zenebaratmonika 2020-02-04 16:35:43 [Válasz erre: 10484 telramund 2020-02-04 16:12:07]

Még ott van Jose Cura is... még ott vannak a Puccini operák is (amiket a Tosca és Turandot kivételével nem kedvelek), de a Wagner már kevésbé és még kevésbé Richard Strauss. Ja a Varázsfuvola és a Denevér, a két Erkel mű még nagy sláger szokott lenni, meg talán még a Rossini Sevillai borbély is....


10484 telramund 2020-02-04 16:12:07 [Válasz erre: 10479 zenebaratmonika 2020-02-04 10:04:45]

Mii ikell a magyar nézőnek? Aida, Carmen,DEiótörő esetleg a tévedt nő (Traviata).aztán kész.Ahhoz hogy igazán nészerű legyen már nincs leehetőség a mai világban..Aztán kellelnek énekesek,mert az is csak kettő van Netrebko és Kaufmann csak nem nekem


10483 zenebaratmonika 2020-02-04 16:01:50 [Válasz erre: 10482 Edmond Dantes 2020-02-04 15:35:30]

Az operbase oldal statisztiái szerint, nincs közte a 100 legtöbbet játszott operának  ha a világ színházait nézzük (és csak az opera kategóriát jelöltem ki, operettet, musicalt stb. nem)

Ha mint zeneszerzőt nézzük, Ponchielli a 63. helyen áll (2004-2019) 81 permier 356 előadás., ebből 2 kivételével ez a műve ment mindig...

tehát máshol is elég ritkán játszott mű.


10482 Edmond Dantes 2020-02-04 15:35:30 [Válasz erre: 10479 zenebaratmonika 2020-02-04 10:04:45]

Lejjebb (10448) már megírtam a véleményemet, szerintem nem kimagasló opera, néhány slágerrel és az egyik legjobb operai balettzenével ...elég sok a lötyögős rész + ismeretesen zavaros a történet. Csak nagy sztárokkal érdemes sorozatban játszani, legelső-vonalbeli házakban. Két hét alatt 6 előadás = tízezer néző kéne: ez itt nem nyerő a Gioconda esetében.


10481 Edmond Dantes 2020-02-04 15:22:24 [Válasz erre: 10480 Klára 2020-02-04 15:01:18]

Bezzeg azért a Giocondáért, ami falon lóg, lenne ám Pesten is nagy tolongás..


10480 Klára 2020-02-04 15:01:18 [Válasz erre: 10479 zenebaratmonika 2020-02-04 10:04:45]

Egyrészt valószínűleg nem igazán ismerik, nem tartozik a "rongyosra játszott" repertoár darabok közé, másrészt sokan az olvasott kritikák alapján választanak megnéznivalót. Ha egy mű nem kap kimagasló kritikát - vagy nincs benne húzónév -  az nem kelti fel az érdeklődést, függetlenül attól, hogy opera, színdarab, vagy bármi legyen. Ismerősökkel, rokonokkal volt és van is pár vitám ilyen alapon.


10479 zenebaratmonika 2020-02-04 10:04:45 [Válasz erre: 10477 joska141 2020-02-03 21:14:21]

De miért népszerűtlen ennyire ez az opera Magyarországon? Szerintem nem is ismerik. Máshol szeretik?


10478 macskás 2020-02-03 21:37:39 [Válasz erre: 10464 joska141 2020-02-03 10:44:32]

Nagyon köszönöm! 

Meg is vettem a jegyet!


10477 joska141 2020-02-03 21:14:21 [Válasz erre: 10465 Amalgám 2020-02-03 11:36:35]

Ahogy Ön írta: 1.188 Ft-ért az erkélyen szinte bárhova lehet ülni, jelenleg kb. 50 szék foglalt ott. Egyyébként az egész Erkel Színházban holnap estére még 1.144 (!!!) szabad hely van. Inkább nem kommentálom...


10476 macskás 2020-02-03 20:32:46 [Válasz erre: 10473 Edmond Dantes 2020-02-03 19:01:31]

Marilyn névvel nyuszikám volt. Fiú. Olyan okos nyuszit még sosem láttam! Most nincs se nyuszim, se sünim, kutya sincs. Nehezen viselem, ha már nincsenek velünk.

Heiner doktor cicáiról általában naprakész információim vannak, kivéve most.


10475 Heiner Lajos 2020-02-03 20:02:26 [Válasz erre: 10471 macskás 2020-02-03 18:09:26]

Kuldok majd privatban.


10474 Edmond Dantes 2020-02-03 19:15:19 [Válasz erre: 10469 Amalgám 2020-02-03 16:35:54]

Bevallom, meg sem fordult a fejemben, hogy a kis emberek szerepeltetese adott konstellacioban ilyen negativ osszefuggest jelenthet. Valoszinuleg azert nem, mert fogyatekos vagy "mas" emberek, kisebbsegek hatranyos megkulonbozteteset altalaban veve elitelem, ez tan eddigi forumos munkassagombol :-) is sejtheto. Azt azonban alig hinnem hogy a pesti Gioconda velt vagy valos sikertelenseget ez a momentum valtana ki. Ne legyenek (hamis) illuzioink.


10473 Edmond Dantes 2020-02-03 19:01:31 [Válasz erre: 10472 macskás 2020-02-03 18:10:14]

A cica neve is Marilyn? Heiner doktor cicaja is (reszben) enekes, csak nem Antonietta, hanem Negra ;-)


10472 macskás 2020-02-03 18:10:14 [Válasz erre: 10470 Edmond Dantes 2020-02-03 16:48:54]

Csak a Marilyn Horne-os részeket ismerem a műből :)


10471 macskás 2020-02-03 18:09:26 [Válasz erre: 10468 Heiner Lajos 2020-02-03 16:05:59]

Új cicád van? Nem küldtél képet!


10470 Edmond Dantes 2020-02-03 16:48:54 [Válasz erre: 10468 Heiner Lajos 2020-02-03 16:05:59]

Oszt' lesz belőle Macskaduett ... féláron.


10469 Amalgám 2020-02-03 16:35:54 [Válasz erre: 10467 Edmond Dantes 2020-02-03 15:06:33]

Ami a Gioconda rendezését illetti, általában véve nekem sincs vele gondom, mint ahogy a színpadon jelen lévő, sokak által kifogásolt tengerrel sem. Barta Dóra ügyes Órák tánca koreográfiáját pedig emlékeim szerint tavaly szinte vállvetve védelmeztük itt Önnel. A kis emberek szerepeltetésének kérdése azonban más. Először is szögezzük le, hogy engem sem zavart a fellépésük, ez egy félreértés. Kifejezetten utaltam is rá, hogy nem tartom színpadképtelennek őket. Ami zavart, az a szerepeltetésük módja volt. A gonosz törpe, a fizikailag és morálisan egyaránt romlott gnóm figurájának elővétele egy 21. századi új rendezésben, ráadásul egy olyan darabban, amelynek a cselekménye ezt nem indokolná, megmagyarázhatatlan. Az erkölcsi alávalóság és a testi hiba, születési rendellenesség kérdései ma már megalapozottan nem kapcsolhatók össze, még a művészetben sem. Mindezt annak ellenére vagyok kénytelen megfogalmazni, hogy egyáltalán nem szeretnék belecsúszni a kéretlen erkölcsbíró vagy a cenzor szerepébe. Ugyanakkor azt hiszem, és ezt jeleznem is kell, hogy ez a rendezői megoldás ma már az emberi jóérzést általában véve sértheti. A kérdést először valamilyen formában felvető telramund fórumtársunk hozzászólását sem értékelem úgy, hogy általában véve ellenségesen viszonyulna a közreműködők érintett csoportjához, hanem úgy, hogy volt ezzel a rendezői megoldással kapcsolatban valami nehezen megfogalmazható aggálya. Lehet, hogy az adott bejegyzéssel kapcsolatban igazam van, lehet hogy nincs, vagy hogy akár bocsánatot kell kérnem telramund hozzászólásának félremagyarázásáért, de azt hiszem, a lelke mélyén, vagy ha úgy tetszik, a zsigereiben valójában sok néző- és fórumtársunk gondolhatja úgy, hogy valamilyen emberileg bántó méltánytalanság történik a színpadon, és valahol ez az eddig kevéssé konkretizált érzés is szerepet játszhat a rendezés széles körben negatív fogadtatásában. Meglehet, az alkotónak elővigyázatosabban kellene bánnia az emberek, nézők elidegenítésére potenciálisan alkalmas eszközökkel, szimbólumokkal. Változatlanul fenntartom tehát a véleményem: a pribékgnómok figuráinak sereglete, rendezői ötlete méltatlan eleme a Gioconda színpadra állításának, és eddig ki nem mondott módon járulhat hozzá a darab sikertelenségéhez, még akkor is, ha az sok szempontból egy általános trendbe látszik illeszkedni. A darab színpadi forgatagában nyugodtan helye lehet a „piciny” szereplőknek, de a karakterek (szimbólumok?) rendszerében nem foglalhatják el klasszifikációs jelleggel a hitványság hordozóinak helyét, míg a megannyi kicsiny rigolettocska figurájának más szerepkörbe helyezése valószínűleg csak erősítette volna a rendező önálló elképzeléseinek erejébe vetett hitet.      


10468 Heiner Lajos 2020-02-03 16:05:59 [Válasz erre: 10463 macskás 2020-02-03 10:17:07]

Vidd el az egyik cicadat. Nalunk a negyhonapos Stellanegra vegignezte a TV-ben a Beethoven Hetedik utolso tetelet. Igaz, Abbado dirigalt.


10467 Edmond Dantes 2020-02-03 15:06:33 [Válasz erre: 10465 Amalgám 2020-02-03 11:36:35]

Ismerek olyan színházat, nem is akármelyik ám az ("tuggyuk, melyik az"), ahol a karzat-erkély lezárása hasonló okból bevett gyakorlat ... már amikor -igen gyakran- nem iskolások számára játszott kötelező olvasmány és kötelező-megtekinteni darabokkal töltik fel a nézőteret. 10455-re: engem egyáltalán nem zavartak a kis emberek a Giocondában, sokkal inkább -mint már írtam- az elcsalt-meghamisított befejezés. Más különösebb rendezői gondom nem volt. Vizzel sem.


10466 zenebaratmonika 2020-02-03 11:37:34 [Válasz erre: 10464 joska141 2020-02-03 10:44:32]

Nem is tudtam, hogy a jegykezelők ennyire szivélyesek, hogy fent előre küldik a közönséget.


10465 Amalgám 2020-02-03 11:36:35 [Válasz erre: 10464 joska141 2020-02-03 10:44:32]

Nehéz azt gondolni, hogy ne így lenne majd, noha az erkélyen is van átülős, noszogatásra átülős és nem átülős néző... Ugyanakkor arra is látok értékelhető esélyt, hogy az említett legolcsóbb jegyár (+kezelési költség) kifizetője lezárt erkély mellett a földszinti nézőtéren nyer majd elhelyezést, vagy esetleg megkapja egy hat személyes földszinti középpáholy kizárólagos használati jogát. Az infrastruktúra ilyetén, majdhogynem exkluzív használatáért, illetve az opera- és táncélményért cserében a kedves néző mindössze az előre kalkulálhatóan 1188 forint mértékű anyagi áldozatvállalásra, továbbá az Erkel univerzumának jelenlegi tér-néző arányai által új formában kiváltott metafizikai horror átélésére köteles.  


10464 joska141 2020-02-03 10:44:32 [Válasz erre: 10463 macskás 2020-02-03 10:17:07]

Az eddigi Gioconda előadásokhoz hasonlóan a holnapi, kedd esti is rajta lesz a "Ma este színház" honlapján, ma 21,00 óra után 50%-os (+kezelési költség) kedvezménnyel. Nem kell senkivel egyeztetni és legolcsóbb jegy áráért az erkélyen gyakorlatilag oda ül, ahova akar, a kedves jegykezelők segítenek is benne.


10463 macskás 2020-02-03 10:17:07

Készül valaki a keddi Giocondára? Gondolna rám is, amikor jegyet rendel? Egy jegyre nincs kedvezmény, és egyedül mennék.

Köszönöm,

macskás


10462 zenebaratmonika 2020-02-03 08:17:11 [Válasz erre: 10460 nizajemon 2020-02-03 06:57:44]

Talán érdemes lenne a külföldieket elcsalni az Erkel előadásaira, ha már a magyarokat nem érdeklik az operák, tegnap vasárnap (tehát hétvége!) este a Gioconda 1/3 házzal ment..... a keddi előadáson még ennyien sincsenek, pedig a jegy.hu már féláron adja 2 vagy annál több jegy vásárlása esetén...


10461 Livingstone 2020-02-03 07:40:30 [Válasz erre: 10459 lujza 2020-02-03 02:27:18]

Érthetetlen, hogy az Opera bezárása után miért nem dübörög az Erkel! Miért nem mennek a legkedveltebb operák, miért kell 100 Carminát és nevesincs műveket játszani, amikor úgyis kiesik az Operaház! Miért egyetlen cast énekel szinte mindenben és miért mindig évről évre ugyanaz a pár ember? Mindez kiknek az érdeke, mert ez így senkinek se jó! 


10460 nizajemon 2020-02-03 06:57:44 [Válasz erre: 10459 lujza 2020-02-03 02:27:18]

Az ünnepek alatt sétáltunk többször a belvárosban. Január elsején késő délután annyi túrista volt,hogy az egyik hídon csak lapjával tudtunk átmenni.Ami csodálatos érzés,látván,hogy mennyire megfogja őket a csodaszép Budapest. A koreaiak pl imádják az operát,működik a marketing az irányukba?


10459 lujza 2020-02-03 02:27:18 [Válasz erre: 10457 nizajemon 2020-02-02 22:42:41]

Az alapvető hiba már az évadok megtervezésénél feltűnhet. Nagyon kényelmes, de egyáltalán nem praktikus így összeállítani egy évadot. Ekkora nézőtér mellett a legnépszerűbb operákat kellene az egész évadban szétszórva, nagyobb előadásszámmal játszani, és köztük kevesebb előadásban a többi operát. 


10458 nizajemon 2020-02-02 22:49:26 [Válasz erre: 10456 nizajemon 2020-02-02 22:33:24]

Amikor a Vámos-féle Trubadúrt bemutatták a boldogtalan kilencvenes évek közepén Tokody Ilonával,abszolút teltházas volt,pedig az fehér holló volt akkoriban.Miért kellett lecserélni arra a förmedvényre?Jó volt a régi is.


10457 nizajemon 2020-02-02 22:42:41 [Válasz erre: 10456 nizajemon 2020-02-02 22:33:24]

És továbbra sem értem,hogy miért nem lehet egy darabot 2 blokkra szétbontani az évadban?


10456 nizajemon 2020-02-02 22:33:24

Hol a Trubadúr,mint abszolút közönségkedvenc? Hol a Nabucco,igen,évről évre,annyiszor,ahányszor el lehet adni. Nem szégyen a teltház belőlük.


10455 Amalgám 2020-02-02 15:42:46 [Válasz erre: 10453 telramund 2020-02-02 14:25:36]

Én egyáltalán nem fogok most sem telramund fórumtárs, sem más irányában rasszizmust kiáltani – valószínűleg úgysem ez a megfelelő fogalom annak a leírására, ha valakinek az a problémája, hogy „akkor sem kellett volna... liliputi színházat rendezni" –, de vannak rendezői eszközök, amelyek mellett bizony nem lehet szótlanul elmenni, és a Gioconda „piciny” szereplőinek adott módon történő felléptetése ebbe a körbe tartozik. Így most az előzetes kérés ellenére nem hallgatok a témában. Nem gondolom ugyanis azt, hogy a telramund fórumtársunk által kifogásolt „liliputi színház" közreműködői színpadképtelenek lennének, és azt sem hiszem, hogy bármilyen módon el lehetne vonni tőlük a fellépés vagy az azzal járó jövedelem lehetőségét. Nem kedvelem a polkorrekt világát sem, észrevételeimet annál sokkal mélyebben gyökerező humanista hagyományokra alapozva igyekszek megfogalmazni. Amit súlyosan sértőnek érzek, az az, hogy ezeket a szereplőket a darabban kvázi pribék szerepkörben alkalmazzák, és úgy vélem, hogy ez a megoldás annak a sötét és valóban megalapozatlan, ámde nagy múltra visszatekintő, az emberi természet árnyékos oldalában pedig mélyen gyökerező elgondolásnak a továbbélése, amelyik a testi tökéletlenséget (betegséget, születési rendellenességet stb.) összekapcsolja az erkölcsi rosszal. Ezt ma már minden civilizált ember elutasítja, függetlenül a világnézetétől, és teljesen érthetetlennek tartom, hogy ez a rendezői megoldás egyáltalán még színpadra kerülhetett a Ház egyik produkciójában. Ha valami valóban elfogadhatatlan a Gioconda most futó rendezésében, hát ez az.   


10454 Edmond Dantes 2020-02-02 15:01:54 [Válasz erre: 10453 telramund 2020-02-02 14:25:36]

Tudom, az ön szívéhez közel áll a Gioconda :-) Nehéz egybevetni a spanyol és a magyar ízlést, 1-1 konkrét darab keresettségét. Továbbá jóval nagyobb város (+kultúrturisták) = jóval nagyobb közönségre számíthatnak egy, a miénkénél tudtommal jóval rövidebb szezonban. (Az is igaz, hogy a Liceu jóval nagyobb mint az Erkel.) Hogy világszínvonalú lehetett volna pár éve az itteni szereposztás vagy sem, azt nem tudom, de azt látom, hogy a Liceuban többszörözött szereposztással játszották a darabot és kétlem, hogy egytől-egyik mindenki világszínvonalú lenne, de ön ebben szakértő, én meg nem. Nem védem (és nem támadom) MÁO szervezőit, de állítom, hogy kettő hét alatt lehetetlen tízezer embert beszervezni hat előadásra az Erkelbe még akkor is, ha bérletben már adtak el valamennyi helyet.


10453 telramund 2020-02-02 14:25:36 [Válasz erre: 10448 Edmond Dantes 2020-02-02 09:58:02]

Nekem a Gioconda a nagy kedvencem.Maga a történet helyenként neveteséges,de nem 4-5 db számból áll,hanem az egész egy csodálatos igazi olasz opera.Igenis a szereplőkkel és a rendeszéssel elvették a kedvem, ,hogy a premier átvészelése után még egyszer meghallgassam ezt a felállást.Pár éve világszínvonalú szereposztást lehetett volna kiállítani persze akkor sem kellett volna  vizirevűt és liliputi színházat rendezni(Na majd jönnek,hogy rasszista vagyok,pedig most mindenki jobb ,ha hallgat ebben a témában.)Hogy régen sikerült a telt házÍ?Akkor volt egy szervezés,ahol a szervezők nem csuopán az asztal mögül értékesítettek,hanem járták a gyárakat és más munkahelyeket..Mindenkinek ajánlom ,tán a YT-on ott van a tavalyi  barcelonai Giocondat.Fantasztikus!


10452 Edmond Dantes 2020-02-02 11:26:01 [Válasz erre: 10450 Károly 2020-02-02 10:57:25]

Ha valami "nem kimagasló", az nem ugyanaz mint "selejtes". A régebbi Giocondák pedig nem egy kupacban futottak telt (vagy nem telt) házzal, hanem valószínűleg szétterítve és valószínűleg több bérletes nézővel, nem beszélve a mai bérletszünetes előadásról ... van is rá bő ezernyi (!) eladatlan jegy. Megjegyzem, a felsorolt művészek sem képviseltek egyformán magas színvonalat és a maiak nagy része sem marad el tőlük ... legfeljebb -mint már írtam- szereposztási tévedések történnek, ami viszont kétségkívül a művészeti irányítás felelőssége.


10451 Edmond Dantes 2020-02-02 11:16:19 [Válasz erre: 10449 Amalgám 2020-02-02 10:43:13]

Erről van szó. Nem néztem meg a jegytérképét, de az Aidára nagyjából meg kell(ene) telnie a háznak. A Parsifal szerintem kifejezetten "rétegopera", többnyire Nagypéntek körül játsszák egyszer-kétszer, részben megszokásból, részben illendőségből mint Mindenszentekkor Requiem(ek)et vagy Nagyhéten a passiókat. Plusz a MüPában is rendszeresen kitűzik, nem akármilyen előadásban, ha drágább helyárakkal is. A Figarót szerintem Schrott húzta fel jegyeladásban. Carmen slágerdarab és a közönség nem nézi, ki rendezte jól vagy rosszul. A L'Italiana meg nem slágerdarab, legfeljebb őshazájában.


10450 Károly 2020-02-02 10:57:25

Vigyázzunk már egy kicsit a kilógó lólábakra! Már tavaly is  voltak olyanok, akik a Giocondát, mint selejtes operát próbálták feltüntetni, és mint ilyenre rákenni a mostani kudarcokat! Mennyire érdekes és árulkodó, hogy a régebbi Giocondák emlékeim szerint mindig telt házzal futottak, igaz, olyan nevekkel, mint Misura Zsuzsa, Szilfai Márta, B. Nagy János, Andrej Lancov, Pánczél Éva, Takács Tamara, Begányi Ferenc. Pedig az Erkel Színházban abban az időben is ennyi ülőhely volt, mint most, nem kevesebb!






A lapunkban megjelent szövegek a Café Momus, vagy a szerző kizárólagos szellemi tulajdonát képezik és szerzői jog védi őket.
A szerkesztőség külön, írásos engedélye nélkül mindennemű (részben vagy egészben történő) sokszorosításuk, felhasználásuk, kiadásuk és terjesztésük tilos.