vissza a cimoldalra
2020-01-22
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11463)
A csapos közbeszól (95)

Bernstein- és Stokowski-szabály (35)
A díjakról általában (1083)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (3637)
Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? (2706)
Társművészetek (1576)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4660)
Palcsó Sándor (278)
Kimernya? (3406)
Zenetörténet (260)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1847)
Franz Schmidt (3507)
Milyen zenét hallgatsz most? (25051)
Élő közvetítések (8349)
Operett, mint színpadi műfaj (4206)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (62046)
A nap képe (2176)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

10275   IVA • előzmény10273 2019-07-05 02:57:41

Lehet, hogy nem mazochizmus. Mindig szerettem véleményt alkotni arról, amit látok, hallok, és a véleményem teljességéhez tartozik, hogy végignézzem. Prózai előadás esetében azért is, mert ha gyengének tartom a darabot, az utolsó percig reménykedem egy fordulatban, utalásban, hatásban, amely átrendezi az élményt. Ritkán fordul elő.
Ha már az Erkel Színház-topicban beszélünk erről, ilyen utalásnak, fordulatnak készülhetett Szabó Máté Manon Lescaut-rendezésének megoldása, ami pl. – kritikája szerint – Zétát megnyerte. Bennem a Manon Lescaut-történet és Puccini zenéje olyan erős, evidens, szinte „saját”, hogy az ilyen magyarázás számomra megterheli az élményt.

10273   Edmond Dantes • előzmény10272 2019-07-04 07:58:37

Nem mazochizmus: kiváncsiság. Én sem vagyok otthagyós. Színdarabot is csak elvétve.

10272   IVA • előzmény10271 2019-07-04 04:04:24

Felemelt helyáras előadásokon (ez valamikor az alaphelyár többszörösét jelentette) előfordult, hogy szünetben meglátogattam az ültető nénimet, aki mutatott nekem szabad helyet. De valójában jobban szerettem ugyanarról a helyről végignézni egy előadást, mert a váltogatott aspektus zavarja az aznapi együttélést a drámával. (Egy ujjamon meg tudom számolni, hányszor hagytam ott előadást a színvonala miatt. Biztosan van bennem jókora adag mazochizmus.)

10271   lujza • előzmény10265 2019-07-04 00:36:30

Én például sosem szökdöstem le az olcsó helyemről, annál inkább el, ha nem tetszett az előadás. Sőt, így néha megengedhettem magamnak, hoy el se menjek, ha közben nem jó híreim voltak az egészről. Drága jegynél ez túl nagy luxus.

10265   IVA • előzmény10257 2019-07-03 04:48:09

Szerintem a „méltányosságot” itt nem helyes emlegetni. Hiszen egyfelől a művészi teljesítményekhez (nem a „művészrendezésre” gondolok) nem lehetnek méltányosak a belépők, és sajnos másfelől a nézők jövedelméhez és nyugdíjához sem, amelyek nem emelkednek 10-30 %-kal. A mostani helyáremelés nem drasztikus, de illetlen, hogy nem jelentették be, és az új árak átlépnek egy-egy lélektani határt. Kerekíteni mindenki tud. A 7200 alig több, mint 7000, de a 7900 majdnem 8000. 1500 Ft másfélezer, de 1900 majdnem 2000. És legtöbben többedmagukkal mennek színházba.
Az előre- és leszökdösés tapasztalatom szerint nem jellemző az olcsóbb helyen ülő nézők körében. Létezik, de nem számottevő.

10257   Edmond Dantes • előzmény10255 2019-07-02 08:15:41

Ha a helyárakat méltányosan, apránként emelik, az szerintem éppen azt jelenti, hogy a bevételt tényezőnek tekintik az Operaház gazdálkodásában. 10%-os emelés bőven belefér. Ha a legolcsóbb helyek árát kb. 30 %-kal emelték, az talán nem független attól, hogy sokan rendszerszerűen a legolcsóbb helyekre váltottak jegyet, aztán a  legolcsóbb helyekre váltott jegyükkel leszökdöstek az el nem adott drágább helyekre. Ha már leszökdösnek -gondolhatja a vezetés- legalább valamivel drágább legolcsóbb helyekről szökdössenek az el nem adott drágább helyekre. Ez csak feltételezés: lenne benne logika, ha így lenne. Jó eséllyel így is van.

10255   IVA • előzmény10252 2019-07-02 03:41:36

Említsük meg, hogy az Erkel Színház alaphelyárait is emelték. „Nem vészes”, korántsem olyan durva, mint a legutóbbi (100 %-os) áremelés, de az bizonyos, hogy a nézőtér megtöltését ez sem fogja javítani. Általában 10 %-osnak tűnik az emelés, kivéve a legolcsóbb helyeké, amelyek árát kb. 30 %-kal emelték.
Egyre erősebben az az érzésem, hogy jelenleg a bevételt nem tekintik tényezőnek az Operaház gazdálkodásában.

10252   nickname • előzmény10250 2019-07-01 13:50:29

Viszont még mindig úgy néz ki, hogy Erwin Schrott lesz a Figaróban - a Figarókra kicsivel drágábbak a jegyek, de nem vészes, mert már kéterez, négyezer forintért várásolhatunk rájuk jegyeket. Most bizakodok, hogy talán Molnár Levente se lesz olyan rossz Mozartban. Rost Andrea meg talán nem mondja most le. 

10250   Edmond Dantes 2019-07-01 13:18:50

Tekintsük enyhító körülménynek, hogy nagy a forróság...vagy a talaj lenne forró?

Műsorajánló
Mai ajánlat:
17:00 : Budapest
Müpa, Üvegterem

A Zeneakadémia Doktori Iskolájának hallgatói
Nagy Judit (fuvola), Papp Tímea (hárfa), Horváth Albert (zongora), Sárosi Áron (bőgő), Centgraf Benjámin (ütőhangszerek)
"Hangulat Extra"
PIAZZOLLA: A tangó története - Bordell 1900, Café 1930, Night Club 1960
CLAUDE BOLLING: Szvit fuvolára és jazz trióra

19:00 : Budapest
MTA Díszterem

Honvéd Férfikar
Kiss Emma, Oberfrank Pál (színművész)
Magyar Rádió Szimfonikus Zenekara
vez: Strausz Kálmán
"A Nagy Háború"
CSEMICZKY MIKLÓS: De profundis
VAJDA JÁNOS: Memento 1914
ORBÁN GYÖRGY: Versus Psalmi
A mai nap
történt:
1934 • A Kisvárosi Lady Macbeth bemutatója (Leningrád)
született:
1904 • George Balanchine, koreográfus († 1983)
1916 • Henri Dutilleux, zeneszerző
1922 • Varga Magda, operaénekesnő († 2015)
elhunyt:
1999 • Carelli (Krausz) Gábor, énekes (sz. 1915)