vissza a cimoldalra
2020-01-25
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11463)
A csapos közbeszól (95)

Élő közvetítések (8354)
Opera, operett, dalciklus, librettók, szövegkönyvek, versek (605)
Zenetörténet (262)
Kimernya? (3421)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4662)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (3645)
Franz Schmidt (3511)
Pantheon (2511)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1850)
Operett, mint színpadi műfaj (4207)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (62059)
Kedvenc magyar operaelőadók (1155)
Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? (2708)
Palcsó Sándor (279)
Miller Lajos (91)
Ilosfalvy Róbert (875)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

10273   Edmond Dantes • előzmény10272 2019-07-04 07:58:37

Nem mazochizmus: kiváncsiság. Én sem vagyok otthagyós. Színdarabot is csak elvétve.

10272   IVA • előzmény10271 2019-07-04 04:04:24

Felemelt helyáras előadásokon (ez valamikor az alaphelyár többszörösét jelentette) előfordult, hogy szünetben meglátogattam az ültető nénimet, aki mutatott nekem szabad helyet. De valójában jobban szerettem ugyanarról a helyről végignézni egy előadást, mert a váltogatott aspektus zavarja az aznapi együttélést a drámával. (Egy ujjamon meg tudom számolni, hányszor hagytam ott előadást a színvonala miatt. Biztosan van bennem jókora adag mazochizmus.)

10271   lujza • előzmény10265 2019-07-04 00:36:30

Én például sosem szökdöstem le az olcsó helyemről, annál inkább el, ha nem tetszett az előadás. Sőt, így néha megengedhettem magamnak, hoy el se menjek, ha közben nem jó híreim voltak az egészről. Drága jegynél ez túl nagy luxus.

10265   IVA • előzmény10257 2019-07-03 04:48:09

Szerintem a „méltányosságot” itt nem helyes emlegetni. Hiszen egyfelől a művészi teljesítményekhez (nem a „művészrendezésre” gondolok) nem lehetnek méltányosak a belépők, és sajnos másfelől a nézők jövedelméhez és nyugdíjához sem, amelyek nem emelkednek 10-30 %-kal. A mostani helyáremelés nem drasztikus, de illetlen, hogy nem jelentették be, és az új árak átlépnek egy-egy lélektani határt. Kerekíteni mindenki tud. A 7200 alig több, mint 7000, de a 7900 majdnem 8000. 1500 Ft másfélezer, de 1900 majdnem 2000. És legtöbben többedmagukkal mennek színházba.
Az előre- és leszökdösés tapasztalatom szerint nem jellemző az olcsóbb helyen ülő nézők körében. Létezik, de nem számottevő.

10257   Edmond Dantes • előzmény10255 2019-07-02 08:15:41

Ha a helyárakat méltányosan, apránként emelik, az szerintem éppen azt jelenti, hogy a bevételt tényezőnek tekintik az Operaház gazdálkodásában. 10%-os emelés bőven belefér. Ha a legolcsóbb helyek árát kb. 30 %-kal emelték, az talán nem független attól, hogy sokan rendszerszerűen a legolcsóbb helyekre váltottak jegyet, aztán a  legolcsóbb helyekre váltott jegyükkel leszökdöstek az el nem adott drágább helyekre. Ha már leszökdösnek -gondolhatja a vezetés- legalább valamivel drágább legolcsóbb helyekről szökdössenek az el nem adott drágább helyekre. Ez csak feltételezés: lenne benne logika, ha így lenne. Jó eséllyel így is van.

10255   IVA • előzmény10252 2019-07-02 03:41:36

Említsük meg, hogy az Erkel Színház alaphelyárait is emelték. „Nem vészes”, korántsem olyan durva, mint a legutóbbi (100 %-os) áremelés, de az bizonyos, hogy a nézőtér megtöltését ez sem fogja javítani. Általában 10 %-osnak tűnik az emelés, kivéve a legolcsóbb helyeké, amelyek árát kb. 30 %-kal emelték.
Egyre erősebben az az érzésem, hogy jelenleg a bevételt nem tekintik tényezőnek az Operaház gazdálkodásában.

10252   nickname • előzmény10250 2019-07-01 13:50:29

Viszont még mindig úgy néz ki, hogy Erwin Schrott lesz a Figaróban - a Figarókra kicsivel drágábbak a jegyek, de nem vészes, mert már kéterez, négyezer forintért várásolhatunk rájuk jegyeket. Most bizakodok, hogy talán Molnár Levente se lesz olyan rossz Mozartban. Rost Andrea meg talán nem mondja most le. 

10250   Edmond Dantes 2019-07-01 13:18:50

Tekintsük enyhító körülménynek, hogy nagy a forróság...vagy a talaj lenne forró?

Műsorajánló
Mai ajánlat:
11:00 : Budapest
Régi Zeneakadémia, Kamaraterem

SCHUBERT: a-moll („Arpeggione”) cselló-zongora szonáta, D. 821
Dóczi Péter (cselló), Sándor Zsuzsa (zongora)
MOZART: 1. (D-dúr) fuvolanégyes, K. 285
Bíró Zsófia (fuvola), Ecseki Anikó (hegedű), Tóth Balázs (brácsa), Magyar Gábor (cselló)
GERSHWIN: Három prelűd (Novák András átirata)
Rumy Balázs, Novák András (klarinét), Mersei Zsolt, Csongár Péter (basszusklarinét)
BRAHMS: Magyar táncok (Veronique Poltz átirata)
Gjorgjevic Dóra, Ittzés Zsuzsa (pikkoló), Kassai István (zongora)
ROSSINI: Három ária a Sevillai borbélyból (Werner Gábor átirata)
Mohai Bálint, Bánfi József, Tüske Aladár (fagott)

11:00 : Budapest
Erkel Színház

ADAM: Giselle

16:00 : Budapest
Pesti Vigadó

Schöck Atala (ének)
Háry Ágnes (brácsa)
Zuglói Filharmónia - Szent István Király Szimfonikus Zenekar
Vezényel: Kovács János
BERLIOZ: Fantasztikus szimfónia; II. tétel: Bál, IV. tétel: Menet a vesztőhelyre; V. tétel: Boszorkányszombat
Faust elkárhozása – drámai legenda
Szilfek tánca a II. részből
Rákóczi-induló az I. részből
Nyári éjszakák – dalciklus
I. dal: Villanella
II. dal: A rózsa lelke
A trójaiak – opera
A núbiai rabszolgák tánca
Harold Itáliában – szimfónia brácsaszólóval
IV. tétel: Rablók orgiája – Emlékezés letűnt jelenetekre
Rómeó és Júlia – drámai szimfónia
Mab királynő – Scherzo

17:00 : Budapest
Müpa, Üvegterem

Keskeny Richárd, Sas Dániel (zongora)
"Hangulatkoncert"
BRAHMS: VI. magyar tánc
LISZT: B-A-C-H fantázia és fúga
LISZT: XIII. magyar rapszódia
BARTÓK: Szonáta, Sz. 80, BB 88
BARTÓK: Improvizációk magyar parasztdalokra, op. 20, Sz. 74, BB 83
POULENC: Szonáta zongorára, négy kézre, FP 8

19:00 : Budapest
Erkel Színház

ADAM: Giselle

19:30 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

Lajkó István (zongora)
David Oistrakh Quartet: Andrej Baranov, Rogyion Petrov (hegedű), Fedor Belugin (brácsa), Alexej Zsilin (cselló)
"Négyszer négyes plusz egy"
MENDELSSOHN: 6. (f-moll) vonósnégyes, op. 80
CSAJKOVSZKIJ: 1. (D-dúr) vonósnégyes, op. 11
DVOŘÁK: 2. (A-dúr) zongoraötös, op. 81
22:00 "Kóda" - beszélgetés a közreműködőkkel

19:45 : Budapest
Olasz Kultúrintézet

A Budapesti Fesztiválzenekar művészei
Gálfi Csaba (brácsa), Juhász Barna (brácsa), Pivon Gabriella (fuvola), Polónyi Ágnes (hárfa)
Koncertmester: Pilz János
VIVALDI: g-moll concerto két hegedűre, csellóra és vonósokra, RV 578
HÄNDEL: D-dúr concerto grosso, HWV 323
BACH: 6. (B-dúr) Brandenburgi verseny, BWV 1051
MOZART: 4. (D-dúr) szimfónia, K. 19;
C-dúr versenymű fuvolára, hárfára és zenekarra, K. 299
17:00 : Martonvásár
Brunszvik-kastély

Puskás Tícia (hegedű), Kállay Ágnes (cselló), Marosfalvi Tünde (zongora)
DEBUSSY: g-moll szonáta, no. 3, L. 140
DEBUSSY: G-dúr trió, L. 3
BARTÓK: Román népi táncok, BB 68 (Székely Zoltán átirata)
PIAZZOLLA: Oblivion (cselló-zongora átirat)
A mai nap
történt:
1909 • Az Elektra bemutatója (Drezda)
született:
1886 • Wilhelm Furtwängler, karmester († 1954)
1913 • Witold Lutosławski, zeneszerző († 1994)
elhunyt:
1967 • Ettore Bastianini, operaénekes (sz. 1922)
1978 • Palló Imre, énekes (sz. 1891)