Bejelentkezés Regisztráció

Erkel Színház


10299 tiramisu 2019-08-04 20:33:59 [Válasz erre: 10297 fbcs 2019-08-04 15:42:51]

   Pocsék “ rendezés” volt! - Remek magyar műfordítások vannak  opera szövegekben is !  - Az “ ordibálás” kifejezést talán hagyja egy focimeccsre!         Bátori Éva remek énekesnő és nagy művész . 


10298 ladislav kozlok 2019-08-04 18:38:13 [Válasz erre: 10295 fbcs 2019-08-04 13:57:19]

Koszonom a választ.


10297 fbcs 2019-08-04 15:42:51 [Válasz erre: 10296 Klára 2019-08-04 15:11:49]

Színpadkép, jelmezek, összevetve az erdeti történettel kiadja pár perc alatt, hogy miről szól a rendezés (fura, nekem inkább az volt a bajom, hogy ezt túlságosan a szánkba rágta). Hogy a szószerinti vagy a eszmeszerinti olvasata egy műnek a meghamisítás, ez ízlés kérédése -  nekem pl. az hamisítás inkább, ha az eredeti olasz nyelvű művet magyarul énekelnék. Lehet megszokás is ez, nem tudom, engem a modern rendezések általában jobban szórakoztatnak - elfogadva, hogy talán többen hajlanak a hagyományos felé, egyébként én azt is szívesen nézem, de ha választhatok, akkor modernebb, (át?)értelmezőbbet részesítek előnyben.
Bátori Éva (fenntartva, hogy lehet, csak én éreztem ordibálósnak néhol az éneklést): szintén, azt hiszem, egyéni ízlés, de nálam sokszor nem baj, ha az éneklés nem kristálytiszta, pláne nem egy verista operában, talán fontosabb, hogy a szerepet átadja az énekes, meggyőzzön róla, hogy ő ott Minnie. És Bátori Éva engem teljesen meggyőzött e tekintetben, a figura hiteles volt, egyedi volt, ott Minnie énekelt a színpadon - ha egy énekes ezt elhiteti velem, én nem bánom, ha hangilag néha alulmarad a szerep támasztotta követelményekkel szemben.


10296 Klára 2019-08-04 15:11:49 [Válasz erre: 10295 fbcs 2019-08-04 13:57:19]

"A rendezés alapötlete az, hogy  19. századi aranyásók= 21. századi kelet európai építőmunkások nyugaton." 

Nem tudom, hogy ennek miből kell, kellene kiderülnie! Egyébként pedig alapvető kérdés, hogy mennyire van joga egy rendezőnek megmásítani - gyakorlatilag meghamisítani - egy művet. De ezt a csontot már ezerszer körbejártuk,  a két ellentétes vélemény most sem fog összeborulni, evvel együtt a lényeg valahol itt rejlik. Ha pedig egy énekesnő nem szépen, hanem kissé ordibálva énekel,akkor miről is beszélünk?


10295 fbcs 2019-08-04 13:57:19 [Válasz erre: 10290 ladislav kozlok 2019-08-03 08:24:33]

Véleményem szerint igen. A rendezés alapötlete az, hogy  19. századi aranyásók= 21. századi kelet európai építőmunkások nyugaton. Korrektül végigvitt ötlet, néha kicsit szájbarágós, de véleményem szerint így sokkal fogyaszthatóbb, mintha western jelmezekben énekelnének, háttérben fákkal meg hegyekkel.
Aki nem kap frászt a modern rendezésektől, annak jobb ebben a környezetben, mégha vannak döccenések is az átfésülés után (ládában tartott pénz pl.).
Bátori Éva meggyőzően és megrázóan énekelte tavaly, igaz, nem szépen, néha kissé ordibálva. Boncsér Gergely ebben a szerepben - nekem legalábbis - tetszett. Agache valószínű jó lesz.


10294 ladislav kozlok 2019-08-04 07:32:17 [Válasz erre: 10293 IVA 2019-08-04 05:37:02]

Nagyon szépem koszomom a választ. Sokat segítettél kedves IVA.


10293 IVA 2019-08-04 05:37:02 [Válasz erre: 10290 ladislav kozlok 2019-08-03 08:24:33]

Nehéz kérdést tettél fel, kedves Laci. Furcsa lenne, ha lebeszélnélek róla, miután háromszor néztem meg az előadást, és novemberben bérletben látom negyedszer. Mert egyik kedvenc operám A Nyugat lánya, hajdanán nemegyszer vettem ki szabadságot, hogy meghallgathassam, mert a rádió legtöbbször délelőtt sugározta.
Ugyanakkor nem hallgathatom el, hogy A Nyugat lánya az Operaház jelenlegi, „válság”-időszakának is a lerosszabb rendezései és látványai közé tartozik. A darab és a zene határozott üzenetét meghamisította a rendező, és ostoba, gagyi divat szerint valamilyen mai korba és helyszínre helyezte a cselekményt, a színpadon a többnyire jó énekeseket is túlordítja a civilség látványa és levegője. A férfiakat mintha a színház környékén zajló útfelújításról, építkezésekről hajtották volna a színpadra. Ezért Pozsonyból nem utaznék ide, inkább lemezről vagy számítógépen hallgatnám meg A Nyugat lányát.
De ha egyéb örömödet is leled Pesten… úgy összegzem: ki lehet bírni.


10292 Edmond Dantes 2019-08-03 11:07:21 [Válasz erre: 10291 Klára 2019-08-03 09:09:58]

Továbbá és mellesleg szólva Barhatov 35-36 éves, mindannyiunk Szilvesztere pedig nevenapján születésének fél évszázados évfordulóját üli és ünnepli. Kicsit más korosztály. Egyébként ilyen bödör frizurával többnyire a kopaszodásukat szokták elrejteni (próbálni) az érintettek. És nem mellesleg szólva ez a cikk nem/sem interjú, hanem álinterjú vagy jóindulattal egy szokásos PR/promó fogás. Ahogy egykorvolt kolléganőm mondaná: qualité négligeable.


10291 Klára 2019-08-03 09:09:58 [Válasz erre: 10289 IVA 2019-08-03 05:51:27]

Ez se sokkal jobb, de ő legalább nem a Magyar Állami Operaház főigazgatója! Amely poszt azért jelent(hetne!) valamit! Nem csak hivatkozni kell az elődökre, meg is kell próbálni méltónak lenni hozzájuk, nem csak hivatkozni rájuk.  Persze, én kissé avittan gondolkodom, pár alkalommal már megkaptam.


10290 ladislav kozlok 2019-08-03 08:24:33

Szívesen elmennék egy La fanciulla eloadásra novemberben. Kérdezem Toletek, érdemes elmenni ? 


10289 IVA 2019-08-03 05:51:27 [Válasz erre: 10288 Klára 2019-08-02 14:42:33]

Kedves Klára, Vasily Barkhatov, A Nyugat lánya rendezőtáltosának frizurája jobban tetszik?
https://papageno.hu/featured/2019/01/vaszilij-barhatov-sok-rendezo-nem-kedveli-puccinit-mivel-a-zenei-dramaturgiaja-kifogastalan/


10288 Klára 2019-08-02 14:42:33 [Válasz erre: 10287 IVA 2019-08-02 08:13:53]

Bocs, de bennem a fénykép láttán két gondolat fogalmazódott meg:

Nem telik fésűre?

Nem telik egy a nyárnak megfelelő, de mégis valamivel komfortosabb ruhatárra? Ha már az Operaház "káprázatos, bordó és arany színekben pompázó Székely Bertalan-termébe" érkezik az interjúra? 


10287 IVA 2019-08-02 08:13:53

Azoknak is, akik kedvelik az idillikus felvezetéseket és tartalmakat, és persze azoknak is, akik szeretnék látni körvonalazódni a jövőt:
Beszélgetés Ókovács Szilveszterrel
https://jozsefvaros.hu/hir/7220/beszelgetes-okovacs-szilveszterrel?fbclid=IwAR09fxfF1jfy2XgV24IF0MXlIue1aA2RkPfqh-augMZC0C0rpER6h2Nlxco
Kedvenc hírem: „A Hunyadi László pedig nyolc év után az OperaKaland sorozattal búcsúzik.
Kedvenc kifejezésem: „a merész Aida-verzió”. Komolyan, nagyon örülök ennek a jelzőnek. A közkeletű, spontán és laza, ám közönséges aláminősítő alakot hányszor hidaljuk át annak latin megfelelőjével, vagy az állattartásban használatos szinonimájával, vagy leírjuk, de magánhangzóját @ karakterrel jelezzük. Mohácsi János „Aida-verziója” tehát merész – köszönöm az új szinonimát, Ókovács Szilveszter!


10286 IVA 2019-07-17 03:34:49

Eddig tán sosem volt megtiszteltetés érte az Erkel Színház művészeit, dolgozóit és a környék járókelőit. A színház szerényen kialakított, sőt határozottan sivár művészbejárójának két oldalára két szintén szerény, de igencsak oda illő, hasáb alakú kaspót helyeztek el, gömbölyűre nyírt, örökzöld bokrocskával. Legalább ennyit…
Tetszik, még ha gyanítom is halványan, hogy az élő dekoráció az Eiffel Műhelyház egylőre sokáig nem várható újranyitása miatt vált „feleslegessé”.


10285 Búbánat 2019-07-12 11:39:37 [Válasz erre: 10283 joska141 2019-07-11 07:28:00]

Boldi "szülinapi" műsorában  - az előzetes szerint - főleg jazzt és a szvinget kapunk tőle; Magyarország első számú big bandjét, a Budapest Jazz Orchestrát kérte fel, s velük olyan nagy magyar és amerikai előadók dalait dolgozza fel, akik hangban és zeneiségben mindig is közel álltak hozzá. Tony Bennett, Frank Sinatra, Tom Jones, Máté Péter és mások számainak átiratai.

Közreműködik Budapest Jazz Orchestra, Rálik Szilvia, Szekeres Adrienn, Schell Judit, Nánási Helga

A koncert a ShowTime Budapest Kft. szervezésében valósul meg.

(opera.hu)


10284 IVA 2019-07-12 07:59:45 [Válasz erre: 10283 joska141 2019-07-11 07:28:00]

Megváltozott az est címének írásmódja. Az új változat szerint: BoldiÖtven.
Az árakat érdemes megemlíteni: 90–200 %-kal felemelt helyárak vannak, ráadásul, úgy látom, az Eventimnél nem helyet, hanem jegytípust lehet választani. Valószínűleg elsősorban nem az operai rajongókra számítanak mint célközönségre.


10283 joska141 2019-07-11 07:28:00 [Válasz erre: 10267 Búbánat 2019-07-03 09:18:35]

Lehet, hogy újabb változás, de benne van a 2020 január havi műsornaptárban, ott ahol Ön írja, 6-án, az Opera honlapján a Boldi50!!!

Nem az Erkel Színház árusítja a jegyeket, de a Jegy.hu és egyéb internetes jegyeladási fórumok oldalain van rá jegy, az árairól most ne beszéljünk.


10282 IVA 2019-07-09 02:51:12 [Válasz erre: 10280 fbcs 2019-07-08 16:29:02]

Viszont, ha már így alakult a helyzet, arról igazán gondoskodhatna valaki, hogy legalább az Operaház honlapján a 1st Steps internetes ismertetőjéből kiszerkesszék ezt az érvényét vesztett (fél) mondatot: „ (…) ezekkel a remekművekkel teszi meg az „első lépéseket” a Magyar Nemzeti Balett az Eiffel Műhelyházban.” (Egy kis odafigyelés + 20 másodperces szövegszerkesztés.)


10281 nickname 2019-07-08 20:03:29 [Válasz erre: 10280 fbcs 2019-07-08 16:29:02]

És a tervezett bemutatók egy része más eltűnt a honlapról. Vajh Szilveszter mikor szólal meg Tatjána nénikéjének erről?


10280 fbcs 2019-07-08 16:29:02

A 1st Steps Eiffel-műhelyházba tervezett előadásai átkerültek az Erkelbe, szept 6., 7., 8. 17.,18-án este adják. Az azért nem túl szerencsés, hog mire a műsorkalendáriumon megszárad a tinta, már műsorváltozások vannak.


10279 IVA 2019-07-06 04:57:32 [Válasz erre: 10277 Búbánat 2019-07-05 10:26:34]

Hálapénzt adni nekem sem volt szokásom. Legfeljebb nem fogadtam el a visszajáró 40-60 fillért a darabismertető füzet árából, illetve az 1,60-as Pesti Műsoréból, amelyet, ha tehettem, a színházban vásároltam meg. „Ültető nénim”-ről azért beszélek (többen is voltak a két házban, és megszokott ruhatáros nénik is), mert néhányukkal szívesen váltottam rövid beszélgetéseket valamelyik szünetben. Akadtak 10-15 éves ilyen ismeretségeim is.
Ma hiába is vágynék ilyen hosszas kapcsolatra egy-egy nézőtéri alkalmazottal. Az Erkel Színház újranyitása után még csak-csak látható volt néhány hónapig a 20 körüli fiatalok némelyike, de „futamidejük” oly mértékben látszik rövidülni, hogy mostanában legfeljebb 2-3 alkalommal látom őket újra. Nem értem, miért nem érzik jól magukat (feltehetően egyetemi felvételükre várva), hiszen már a türkizkék nyakkendőjüket is lecserélték pirosra, és mint tudjuk, úttörőnek lenni jó.


10278 lujza 2019-07-06 02:46:51 [Válasz erre: 10277 Búbánat 2019-07-05 10:26:34]

Erről eszembejutott, hogy a gimnazista és egyetemi évek alatt 12Ft-ért a 3. emeleten, oldalt ültünk mindig, ahonnan jól látszottak a földszinti foghíjak. Szünetben sokszor lerohantunk, aztán a végén fel, újra négy emeletet a kabátjainkért. Ma ez már nem menne. De már jobban is szertek magasan ülni, ahonnan jól látok, és nem ül előttem egy szélesvásznú néző, akitől a földszinten alig.


10277 Búbánat 2019-07-05 10:26:34

Hajdanán gyakran megtettem, hogy opera- és balettelőadásokat nem az eredetileg megvásárolt ülőhelyemről tekintettem meg: ha a kezdés előtt nem sokkal felfedeztem a földszinten elől szabad ülőhelyet, vérszemet kaptam és  előrelopakodtam oda, majd zavartalanul átadtam magam a színpadi varázslatnak. De „hálapénzt” sem kapott tőlem az éppen ügyeletes ültető, ha éppen „kiszúrt”, soha senki nem tessékelt el a „kakukkfészkemből”.

Emlékszem, volt egy izgalmas esetem: Aida-előadáson voltam és az előjáték alatt háromszor kellett "helyezkednem": amikor az elfoglalt hely gazdája mégiscsak megérkezett, szó nélkül odébb ültem eggyel, mert volt még egy szabad szék; pechemre megérkezett a másik elkésett jegytulajdonos, így onnan is fel kellett állnom. Kénytelen voltam az előttem lévő sorokban talált üres helyek egyikére átsompolyogni. Persze kínos volt, amikor a sötétben, a nyitány alatt botorkáltam a széksorok közt, megzavarva a közönség „áhítatát”. De hát a cél szentesíti  az eszközt… Manapság már ritkán vetemedem ilyen „pimaszságra”, azonban ha hátul ülök és tapasztalom a zavaró látáskörülményeket, olykor-olykor nem tudok ellenállni a csábításnak, felállok székemről (vagy le sem ülök oda)  és átülök a kinézett jobb és még szabad helyre.  De ezt már nem az előadás alatt, sötétben teszem: közvetlenül a kezdés előtt nyíltan, szilárd léptekkel haladok a kinézett "gazdátlan" ülőhely felé...  Nemrég viszont pórul jártam: Az álarcosbál volt műsoron, a célba vett sor két üres székének egyikére lehuppanva néztem végig az első felvonást. Mikor a szünet után visszatértem oda, meglepve láttam, hogy egy pár már „lefoglalta” azt magának.  Így kénytelen voltam visszaballagni eredeti, a nézőtér hátsó traktusába szólt székemhez; a zenei élmény nem csorbul, de a hangzó- és látóviszonyok elöl azért sokkal jobbak – érthetően, kapva kapunk azon, ha üresen marad elől egy jó hely:  úgy segítünk magunkon, ahogyan tudunk…és nem mindig pirulunk miatta…


10276 IVA 2019-07-05 03:01:48 [Válasz erre: 10274 lujza 2019-07-05 01:56:17]

Így viszont nem tudod egész pontosan, hogy egész pontosan mennyire énekeltek rosszul. :-)


10275 IVA 2019-07-05 02:57:41 [Válasz erre: 10273 Edmond Dantes 2019-07-04 07:58:37]

Lehet, hogy nem mazochizmus. Mindig szerettem véleményt alkotni arról, amit látok, hallok, és a véleményem teljességéhez tartozik, hogy végignézzem. Prózai előadás esetében azért is, mert ha gyengének tartom a darabot, az utolsó percig reménykedem egy fordulatban, utalásban, hatásban, amely átrendezi az élményt. Ritkán fordul elő.
Ha már az Erkel Színház-topicban beszélünk erről, ilyen utalásnak, fordulatnak készülhetett Szabó Máté Manon Lescaut-rendezésének megoldása, ami pl. – kritikája szerint – Zétát megnyerte. Bennem a Manon Lescaut-történet és Puccini zenéje olyan erős, evidens, szinte „saját”, hogy az ilyen magyarázás számomra megterheli az élményt.


10274 lujza 2019-07-05 01:56:17 [Válasz erre: 10273 Edmond Dantes 2019-07-04 07:58:37]

A helyzet az, hogy általában szoktam tudni, hogy végződnek az operák, amiket megnézek. :)) De rosszul éneklő énekeseket nem vagyok hajlandó végighallgatni. :((


10273 Edmond Dantes 2019-07-04 07:58:37 [Válasz erre: 10272 IVA 2019-07-04 04:04:24]

Nem mazochizmus: kiváncsiság. Én sem vagyok otthagyós. Színdarabot is csak elvétve.


10272 IVA 2019-07-04 04:04:24 [Válasz erre: 10271 lujza 2019-07-04 00:36:30]

Felemelt helyáras előadásokon (ez valamikor az alaphelyár többszörösét jelentette) előfordult, hogy szünetben meglátogattam az ültető nénimet, aki mutatott nekem szabad helyet. De valójában jobban szerettem ugyanarról a helyről végignézni egy előadást, mert a váltogatott aspektus zavarja az aznapi együttélést a drámával. (Egy ujjamon meg tudom számolni, hányszor hagytam ott előadást a színvonala miatt. Biztosan van bennem jókora adag mazochizmus.)


10271 lujza 2019-07-04 00:36:30 [Válasz erre: 10265 IVA 2019-07-03 04:48:09]

Én például sosem szökdöstem le az olcsó helyemről, annál inkább el, ha nem tetszett az előadás. Sőt, így néha megengedhettem magamnak, hoy el se menjek, ha közben nem jó híreim voltak az egészről. Drága jegynél ez túl nagy luxus.


10270 Klára 2019-07-03 20:01:23 [Válasz erre: 10268 Hangyász 2019-07-03 18:38:13]

Köszönöm!


10269 Hangyász 2019-07-03 18:40:30 [Válasz erre: 10261 david28 2019-07-02 16:30:10]

Hadd fordítsam meg: Teccett valaha migráns külsejűeket operában/klasszikus zenei koncerten látni? NB. Nem az elegáns indiaiakra és távol-keletiekre gondolok. Főleg az utóbbiak nagyon illedelmesen viselkednek.


10268 Hangyász 2019-07-03 18:38:13 [Válasz erre: 10263 david28 2019-07-02 17:29:55]

Semmiféle xenofóbiát nem lehet belőle  kiérezni! Aki igen, kezeltesse magát. 


10267 Búbánat 2019-07-03 09:18:35

Változás!

A 2019/20 műsorkalendáriumban január 6-ra jelzett Boldi50 előadás nem lesz (az Opera honlapján már nincs ott), helyette Giocondát kapunk (ez az előadás viszont még nincs feltüntetve.)


10266 IVA 2019-07-03 05:04:35 [Válasz erre: 10260 Klára 2019-07-02 16:25:29]

Nem szeretjük a kellemetlen szomszédokat és távolabb ülő nézőtársakat a színházban, de szerintem a MÁO nincs abban a helyzetben, hogy közönséget válogasson. A pénznek nincs szaga.


10265 IVA 2019-07-03 04:48:09 [Válasz erre: 10257 Edmond Dantes 2019-07-02 08:15:41]

Szerintem a „méltányosságot” itt nem helyes emlegetni. Hiszen egyfelől a művészi teljesítményekhez (nem a „művészrendezésre” gondolok) nem lehetnek méltányosak a belépők, és sajnos másfelől a nézők jövedelméhez és nyugdíjához sem, amelyek nem emelkednek 10-30 %-kal. A mostani helyáremelés nem drasztikus, de illetlen, hogy nem jelentették be, és az új árak átlépnek egy-egy lélektani határt. Kerekíteni mindenki tud. A 7200 alig több, mint 7000, de a 7900 majdnem 8000. 1500 Ft másfélezer, de 1900 majdnem 2000. És legtöbben többedmagukkal mennek színházba.
Az előre- és leszökdösés tapasztalatom szerint nem jellemző az olcsóbb helyen ülő nézők körében. Létezik, de nem számottevő.


10264 Edmond Dantes 2019-07-02 19:25:13

off Budapest -tisztelet a kivételnek és sajnos tisztelet a bevételnek- egy ideje Európa turisztikai kocsmája lett. Minőségi (kul)turizmus alig látható. 

on Kikkel töltenék, töltik majd meg az Operaházat, ha még a külföldieket sem "terelnék be" a már bezárás előtt 14.400 Ft-os helyekre, amik megduplázódhatnak újranyitás után újabb hírek szerint? Még több csókost-vattást kell majd beszervezni. Megjegyzem, elég szerencsétlen programokat állíthatnak össze azok az utazási irodák, amik operaelőadást iktatnak be a csomagba estére. Az opera rétegműfaj, a tömegturizmus résztvevői aligha igénylik. Esti "kultúrprogramnak" társasutazáson többnyire folklórműsort, néptánc- vagy hasonló couleur locale-programot szokás kínálni. A Házat, akit érdekel, napközben kell mutatni.


10263 david28 2019-07-02 17:29:55 [Válasz erre: 10262 Klára 2019-07-02 17:22:04]

Elnézést, csak a hozzászólásának volt egy enyhén xenofób kihallása. Mögöttem meg mellettem is ültek már mindenféle népek, s nagyon sokszor magyaroktól tapasztaltam ilyen viselkedést (cukorbontogatást és idegesítő beszélgetést meg szinte csak tőlük).


10262 Klára 2019-07-02 17:22:04 [Válasz erre: 10261 david28 2019-07-02 16:30:10]

Bocs, én nem migránsoztam! Ne akarjon olyan szavakat rám oktrojálni, amilyeneket nem használtam, ez alapvető kultúrális színvonal, ehhez még operalátogatónak sem kell lenni. De mondjuk a MÁO vezetősége szót válthatna az utazásszervezőkkel, hogy milyen szervezésben kínálják az Operaház, MüPa, stb programjait. Azt hiszem, bizonyos megjelenési, viselkedési normát minden ilyen jellegű létesítmény megfogalmazhat. Nem kértem útlevelet soha senkitől, de ült már mellettem, mögöttem olyan csoport egy MüPa koncerten, akiket egy jobb falusi kocsmában nem tűrtek volna meg. És nem a strandpapucs okozta a legnagyobb gondot!


10261 david28 2019-07-02 16:30:10 [Válasz erre: 10260 Klára 2019-07-02 16:25:29]

Már bocsánat, de ennek a kivitelezését hogy tetszik gondolni? Migráncs kinézetűeket nem engedünk be a MÁO-ba? Közeli utópia.


10260 Klára 2019-07-02 16:25:29 [Válasz erre: 10258 Edmond Dantes 2019-07-02 08:30:07]

A külföldiek - ha jönnek - két irányból jönnenk:

1/ un. középosztálybeli család, akik egy bécsi, milánoi, stb jegy árából hárman-négyen jönnek, nem biztos, hogy elsőosztálybeli, de legalább az operáért jönnek,

2./ mindenféle turistacsoport tagjai, akiket a pár napos budapesti wellness-stb. program keretében egy estére beterelnek - bocs, bebuszoztatnak - az operába. Hogy a nézőtéren mit hagynak maguk után, arról a jegyszedők és a takarítók mesélhetnének. Nem egyszer voltam fültanúja pl. a Széchenyi Gyógyfürdőben, mikor azon morfondíroztak, mi a fenének kellett nekik este a zenés program, inkább lett volna valami jó kaja, vagy buli. És ez nem egyszer olyan emberektől, akiket végül kitessékeltek a medencéből, mert kissé másnaposak voltak. Szóval, azt hiszem, a fürdővárosra rákapatott külföldieket is meg kellene válogatni, amennyiben ez lehetséges. Persze, az utazási iroda bevétel-orientált, és ezekből él. De a MÁO mint intézmény mégiscsak a mi adóforintjainkból, és ennél jobb látogatókat érdemelne. A vattázásra nem térek ki, az is egy külön történet, és az sem válik senki dicsőségére.


10259 nickname 2019-07-02 10:17:49 [Válasz erre: 10258 Edmond Dantes 2019-07-02 08:30:07]

A 27 ezer forintos földszinti jegyeket az átlag magyar már akkor sem tudta megfizetni! Ez nem Bécs. Itt nem fog menni a Ház, ha a legolcsóbb jegy 10 ezer forint leszé és a nem látó helyeket is 5 ezer forintért kínálják. Ennyi. Okosabban kellene gazálkodni a pénzzel és akkor talán normalizálni lehetne a költségeket. 


10258 Edmond Dantes 2019-07-02 08:30:07 [Válasz erre: 10256 nickname 2019-07-02 08:02:08]

Nincs az a műsorpolitika, ami mellett az Operaházban 200%-os drágulás mellett-után többé-kevésbé folyamatosan, sőt: még alkalmanként is meg lehetne tölteni a Házat "hétköznapi" = nagynevű vendégművész nélküli előadásokkal. Már a bezárás előtt is rendszeresek voltak itt a fórumon is a  -nyilván megalapozott- beírások (félig?) üres zsöllyékről és páholyokról. Turistarezervátumot csinálni az Operából: szakmaiatlan felelőtlenség, erkölcstelenség (lenne). A magyar adófizetők (tíz)milliárdjaiból működtetett intézmény nem lehet kizárólag vagy csaknem kizárólag a külföldiek számára fönntartott turisztikai célpont, már ha a külföldiek mennek. Ha pedig ők sem mennek (elegen), akkor az nem csupán anyagilag, de minden tekintetben közérzetromboló hatású (lenne) a művészek számára, mindenki számára. Ugyancsak fölháborító (lenne) az a gyakorlat, ami már a bezárás előtt is sűrűn megesett: bizonyos zárt körrel, pestiesen: csókosokkal ki- és bevattázni az eladatlan Házat vagy a III. emeletre "időben" megvett olcsó jeggyel rendelkezőket leterelni a földszintre és a páholyokba. Erkel: ld. ez alatt.


10257 Edmond Dantes 2019-07-02 08:15:41 [Válasz erre: 10255 IVA 2019-07-02 03:41:36]

Ha a helyárakat méltányosan, apránként emelik, az szerintem éppen azt jelenti, hogy a bevételt tényezőnek tekintik az Operaház gazdálkodásában. 10%-os emelés bőven belefér. Ha a legolcsóbb helyek árát kb. 30 %-kal emelték, az talán nem független attól, hogy sokan rendszerszerűen a legolcsóbb helyekre váltottak jegyet, aztán a  legolcsóbb helyekre váltott jegyükkel leszökdöstek az el nem adott drágább helyekre. Ha már leszökdösnek -gondolhatja a vezetés- legalább valamivel drágább legolcsóbb helyekről szökdössenek az el nem adott drágább helyekre. Ez csak feltételezés: lenne benne logika, ha így lenne. Jó eséllyel így is van.


10256 nickname 2019-07-02 08:02:08 [Válasz erre: 10255 IVA 2019-07-02 03:41:36]

Majd akkor nézünk nagyot jegyárak tekintetében szerintem, ha újra nyit az opera. Ott 200% drágulást is el tudok képzelni. Az Erkel helyárai is csak emelkedni fognak, de majd egyszer talán rájönnek, hogy ilyen műsorpolitikával, ilyen hozzáállással csak ritkán lesznek teltházak, akkor is a külföldieknek köszönhetően. Persze most lehet siránkozni is, hogy jaj, hát manapság mindenki az x-faktoron szocializálódik, meg így meg úgy. No comment. Mindenki gondoljon, amit akar. Az Eiffel meg 10 ezer forintos jegyárakkal enyhén szólva pénznyelő lesz, gyakorlatilag nagyrészt félházas előadásokkal. 


10255 IVA 2019-07-02 03:41:36 [Válasz erre: 10252 nickname 2019-07-01 13:50:29]

Említsük meg, hogy az Erkel Színház alaphelyárait is emelték. „Nem vészes”, korántsem olyan durva, mint a legutóbbi (100 %-os) áremelés, de az bizonyos, hogy a nézőtér megtöltését ez sem fogja javítani. Általában 10 %-osnak tűnik az emelés, kivéve a legolcsóbb helyeké, amelyek árát kb. 30 %-kal emelték.
Egyre erősebben az az érzésem, hogy jelenleg a bevételt nem tekintik tényezőnek az Operaház gazdálkodásában.


10254 Edmond Dantes 2019-07-01 15:16:11

10253 Edmond Dantes 2019-07-01 14:50:19 [Válasz erre: 10252 nickname 2019-07-01 13:50:29]

Jelen állás szerint mint látom 2-2 Figarót és Almavivát énekel Schrott az Erkelben. Ha Cser Krisztiánnak nem túl magas Figaro, akkor nekem izgalmasabb egy Schrott-Cser K. páros. Szeretnék egyszer az életben egy igazán formátumos címszereplőt látni-hallani, eddig nem sikerült. Bécsben sem, bár Adam Plachetka azóta befutott énekes lett.


10252 nickname 2019-07-01 13:50:29 [Válasz erre: 10250 Edmond Dantes 2019-07-01 13:18:50]

Viszont még mindig úgy néz ki, hogy Erwin Schrott lesz a Figaróban - a Figarókra kicsivel drágábbak a jegyek, de nem vészes, mert már kéterez, négyezer forintért várásolhatunk rájuk jegyeket. Most bizakodok, hogy talán Molnár Levente se lesz olyan rossz Mozartban. Rost Andrea meg talán nem mondja most le. 


10251 Klára 2019-07-01 13:26:43 [Válasz erre: 10249 Búbánat 2019-07-01 12:39:37]

Két figyelemre méltó gondolat az említett levélből: "az öregedő operasztárok már versenyeket is működtetnek pályájuk mellett, onnan jön ki a sok patronált, akiket el kell helyezni." Kire gondolhatott vajon? 

Továbbá. "nehéz, ha valaki sztárként érkezik, és abban érdekelt, hogy további sztárok, vagy saját versenyének győztesei, ügynökének pártfogoltjai érkezzenek." A kérdés ugyanaz? Kire gondolhatott vajon?


10250 Edmond Dantes 2019-07-01 13:18:50

Tekintsük enyhító körülménynek, hogy nagy a forróság...vagy a talaj lenne forró?






A lapunkban megjelent szövegek a Café Momus, vagy a szerző kizárólagos szellemi tulajdonát képezik és szerzői jog védi őket.
A szerkesztőség külön, írásos engedélye nélkül mindennemű (részben vagy egészben történő) sokszorosításuk, felhasználásuk, kiadásuk és terjesztésük tilos.