vissza a cimoldalra
2019-06-16
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11348)
A csapos közbeszól (95)

Erkel Színház (10229)
Momus-játék (5686)
Jonas Kaufmann (2387)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1679)
Franz Schmidt (3349)
Pantheon (2355)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (61777)
Élő közvetítések (7910)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4504)
Kedvenc magyar operaelőadók (1118)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (4362)
Beethovenről - mélyebben (694)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (3268)
Operett, mint színpadi műfaj (3935)
Komlóssy Erzsébet (41)
Rost Andrea (2042)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

10125   Klára • előzmény10123 2019-05-26 11:54:35

Szervezés, reklám, marketing - soroljam? Nem csak én mondom, és nem először! Miért jön a közönség a "fénykorukon túli" énekesekért? Mert ismeri a nevüket. Giuseppe di Stefanot láttam, hallottam annakidején a Bohéméletben, az 1. felv. végén akkora gikszert fogott, mint ide Debrecen! Del Monaco, Gobbi hatvanon túl is nagy volt. És még egy "apróság":  bérletes Don Carlos Fülöp királyaként láttam, hallottam Theo Adamot - csak egy NDK-s, mondták a vájtfülűek. Holott addigra már mögötte volt Bayreuth, a MET, és még ki tudja hány nagy ház! Wotan, Ochs, Hans Sachs! Majd kiestünk a székből, úgy hallgattuk. De ez vonatkozik más művészekre is! Szvjatoszlav Richter első budapesti koncertjére zenei berkekben járatos nagymamám kapott egy vattajegyet - legyen pár ember a Zeneakadémia Nagytermében. Aztán a koncert végére a csilláron is lógtak ez emberek, akademisták tolongtak az orgonaülésen stb. Annyi mindennt árveszünk külföldről, nem lehetne valamit ebből is?

10123   Edmond Dantes • előzmény10121 2019-05-26 09:39:22

Néznéd meg, túl nagy (lenne)-e az Erkel egy Kaufmann- vagy Netrebko-szólóesthez?! :-) Vagy ha élne és jönne, pl. Hvorosztovszkijnál! Vagy egy Szokolov-szólóesten? Flóreznek talán nagy lesz az Aréna és az árak is -magyar viszonylatban- brutálisak ott, de az Erkelt megtöltené. És ez régen sem volt másképp! Fénykorukon túl lévő énekesek fellépésére marakodtak az emberek a jegyekért, itthon (itthon!) még nem vagy kevésbé ismert nemzetközi sztárok -bérletszünetben- gyenge félházak előtt léptek fel, főleg ha nem bérletes előadás volt. Saját emlékem Domingo debut-je Pesten (1973, Cavaradossi): gyenge félház, gyenge magyar körítés...a közönség szétverte a házat, a Vittoria!-ba őrjöngve beletapsoltak, megállt az előadás. Azután sok év múlva már marakodtak Radameséért és kaptak tőle -én csak tévében- egy közepeske produkciót. Kabaivanszka, Caballé és sokan mások is tátongó széksorokat láthattak a nézőtéren, bizonyára nem kis csodálkozással. És ha valakire megtelik a nézőtér, az talán annak is köszönhető, amit itt és máshol sokan elmarasztalnak: a tévé és az internet nemcsak elszív (ha elszív!) közönséget, de közel hoz olyan művészeket, akiket átlag magyar néző nem ismerne: nem hallgat rádiót, nem olvassa a szaksajtót...nem olvas bennünket, momusosokat :-)

10121   lujza • előzmény10120 2019-05-26 01:40:29

Kunde, hosszú pályafutása során végigénekelte a tenor repertoárt a belcantotól a drámai szerepekig, csak éppen őt nem sztárolták annyira. Túl a hatvanon nagyon szép Otellókat énekelt még. De nálunk a közönség nem ismeri. A középszerű Yoncsevára inkább jegyet vesznek, mint arra, aki végig tud énekelni egy Puccini estet. Sajnos az Erkel túl nagy egy szólóesthez.

10120   zenebaratmonika • előzmény10118 2019-05-25 22:02:51

Sose hallottam róla. Én azt tartottam felelőtlenségnek, hogy felrakták a Puccini összest, aztán a nézőtér sokszor kongott az ürességtől. Ha Rossini összes lenne, az kb. 40 darabból állna, Offenbach meg 100-ből, Puccini az csak 15, de azért felrakni üresjáratba az is sok. Emlékszem hogy az előző évadban 1 koncertre feltették a Korngolg halott várost, és ott se volt szinte senki. Mennyit bukhattott a színház a Billy Ellioton, ami még ebben az évadban is lesz....

10118   Beatrice • előzmény10116 2019-05-25 18:20:26

Az igen jelentős, de Magyarországon ismeretlen Gregory Kunde tenorista Puccini-koncertjére is szól a kedvezmény. Miért nem csináltak ennek a nagyszerű tenornak egy kis hírverést? Én sokszor hallottam őt abban az időben, amikor még a könnyebb szerepkört énekelte. Láttam őt Az ezred lányában, a Boleyn Annában, de a legtöbbször A puritánokban, ahol kivétel nélkül mindig kiénekelte azt a bizonyos F-et. Vájtfülűek szerint az egyik legokosabban vezetett tenorpálya az övé. 

10116   nickname 2019-05-25 13:59:31

A tavaly még teltházas Álarcosbálokra is megy a hírlevélre felirítkozás után az 50% kedvezmény - vagyis 50% kedvezménnyel lehet Az álarcosbál előadásokra jegyet venni, ha feliratkozunk a hírlevélre. De majd a Bánnfy-terembe szóló 10 ezer forintos jegyeket szétkapkodják a ritkaságokra.

Műsorajánló
Mai ajánlat:
11:00 : Budapest
Erkel Színház

VERDI: Az álarcosbál

16:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti György Kamaraterem

Kalocsai Eszter (brácsa)
Várhalmi Vera (zongora)
Németh Gábor (hegedű)
A hallgató barátaiból alakult zenekar
Vezényel: Rajna Martin
Kalocsai Eszter brácsa diplomakoncertje
J.S. BACH: 5. (c-moll) csellószvit, BWV 1011
BARTÓK-SERLY: Brácsaverseny, BB 128
MOZART: Esz-dúr Sinfonia Concertante, K. 364

16:00 : Budapest
Régi Zeneakadémia, Kamaraterem

Blaskovics Bence cselló diplomakoncertje
J.S. BACH: 3. (C-dúr) csellószvit, BWV 1009 – Prelúdium, Allemande, Sarabande, Gigue
BEETHOVEN: 2. (g-moll) cselló-zongora szonáta, op. 5/2
Közreműködik: Saki Kono (zongora)
SCHUMANN: a-moll csellóverseny, op. 129
Közreműködik: Taraszova Brigitta (zongora)

16:00 : Budapest
Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem

Budapesti Wagner-Napok
WAGNER: Az istenek alkonya

17:00 : Budapest
Óbudai Társaskör

Botos Veronika (brácsa)
Dallos Erika, Hegedűs Katalin, Laczkovich Miklós, Vida Mónika Ruth (zongora)
Kiss-Domonkos Judit, Maróth Bálint (gordonka), Csongár Péter, Székely Péter (klarinét), Mihályi Éva (hegedű), Menyhárt Zsuzsanna (fuvola), Szilvásy Júlia, Peták Ágnes (hárfa)
Botos Veronika, az Operaház szólóbrácsása vall életéről muzsikával és adomákkal fűszerezve
BACH: g-moll gambaszonáta, No. 3, BWV 1029
MOZART: Esz-dúr „Kegelstatt” trió, K. 498
BRUCH: Trió klarinétra, brácsára és zongorára, op. 83/1, Dal
HUBAY: Maggiolata, (Májusi dal), op. 15/2
BEETHOVEN: F-dúr románc, op. 50
PROKOFJEV: Rómeó és Júlia szvit - Mercutio
DOHNÁNYI: Serenade, op. 10 – részletek a C-dúr vonóstrióból
DEBUSSY: Szonáta hárfára, fuvolára és brácsára
RÁNKI GYÖRGY: Serenata all’antiqua (viola d’amore és hárfa)
SAINT-SAËNS: Le carnaval des animaux (Az állatok farsangja) – A hattyú (hárfa-mélyhegedű)

19:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti György Kamaraterem

Mevsim Engin (hegedű)
Közreműködik: Saki Kono, Riho Noma (zongora)
A hallgató barátaiból alakult zenekar
Vezényel: Rajna Martin
Mevsim Engin hegedű diplomakoncertje
MOZART: 5. (A-dúr) hegedűverseny, K. 219
J.S. BACH: 3. (E-dúr) hegedűpartita, BWV 1006
DEBUSSY: g-moll hegedű-zongora szonáta
HUBAY: Carmen-fantázia, op. 3/3

19:00 : Budapest
Erkel Színház

VERDI: Az álarcosbál
18:00 : Edelény
Edelényi kastély

Kriston Tamás (hegedű), Nyíri Zsolt (hegedű), Siklósi Tamás (fuvola)
Miskolci Szimfonikus Zenekar
vez.: Gál Tamás
"Kastély-szerenád koncert"
BACH: d-moll versenymű két hegedűre BWV 1043
MOZART: G-dúr fuvolaverseny K.313
MOZART: A-dúr szimfónia K.201
A mai nap
született:
1909 • Willi Boskowsky, karmester († 1991)