vissza a cimoldalra
2018-07-18
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (60961)
Momus társalgó (6347)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (4053)
Társművészetek (1259)
Milyen zenét hallgatsz most? (24997)
Haladjunk tovább... (213)
Kedvenc előadók (2821)
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon (2277)
Kedvenc művek (143)
Kedvenc felvételek (148)

Olvasói levelek (11286)
A csapos közbeszól (95)

Kimernya? (2724)
Élő közvetítések (7303)
Udvardy Tibor (190)
Operett, mint színpadi műfaj (3639)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (2807)
Erkel Színház (9443)
A díjakról általában (1027)
A magyar zenei élet elfeledett vagy kevéssé ismert művészei (941)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1442)
Franz Schmidt (3155)
Magyar Rádió operafelvételei és operaközvetítések – magyar előadóművészekkel (950)
Marton Éva (745)
Verdi-felvételek (539)
Balett-, és Táncművészet (5529)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4306)
Palcsó Sándor (220)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

5451   IVA • előzmény5448 2018-01-24 00:18:34

Kedves Aurora, az 5444. sz. hozzászólásba írt tévedésre utaltam, mely szerint „Zaréma a főszerep, a táncosnői álomszerep, egy bizonyos kor után!!!
De nem akartam külön válaszolni a hozzászólásra, hogy megússzam a reagálást a Kozmér Alexandrát érintő javaslatra. Úgy látszik azonban, a fórumon nem lehet megúszni a dolgokat. Én ugyanis az előző évadban láttam A diótörő, majd A csodálatos mandarin főszerepében Kozmér Alexandrát, és úgy tapasztaltam, a művésznő már túl van ezeken a szerepeken. Nem hiszem, hogy ezt Zarémaként is bizonyítania kellett volna.

5448   Aurora 2018-01-23 11:29:51

Kiváncsisággal várom a leendő Zarémákat is, de nagy szomorúsággal tölt el, hogy a szeretett művésznő nem kapja ezt a szerepet…

Kedves IVA! Írod: „Az mindenesetre tévedés, hogy Zaréma olyan szerep, amelyben a megjelenés hatása, a színészi képesség és a személyiség ereje mellett esetleg (!) már elhanyagolható a technikai biztonság.”  Kinek a tévedése? Nem találom.

A parampampoli által emlegetett művészi dimenzióra reagálva: egyetlenegy táncos, művész miatt ért csodát az idei évadban nézett Diótörő előadás, és az nem más, mint Popova Aleszja. Megváltozik a tér és idő, ha ő színpadra lép, és még nyolcvan méterre ülve is elér a varázsa. (Kiábrándító, hogy a vezetőség alkalmatlan -az már csak hab a tortán, hogy: távol keleti- hercegre bízta Máriát, aki -egyébként nem a szívem csücske, de lenyűgöz technikai tudásával, biztonságával- most hercege mellett csak csetlett, botlott, instabilan forgott szólóihoz képest. Bocsánat, ki kell még egészítenem, a hópehelytánc gyönyörű volt; a rózsakeringőt inkább nem méltatom:-( :-( :-(, és ami a legfájóbb volt: D. A., nos, a zene leült valahol a béka feneke alatt, Csajkovszkij forgott volna  a sírjában.)

Műsorajánló
Mai ajánlat:
Nincs mai ajánlat
A mai nap
született:
1927 • Kurt Masur, karmester († 2015)
1954 • Hollós Máté, zeneszerző