vissza a cimoldalra
2018-12-11
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (61398)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (4125)
Társművészetek (1283)
Haladjunk tovább... (216)
Kedvenc előadók (2825)
Milyen zenét hallgatsz most? (25007)
Momus társalgó (6349)
Kedvenc felvételek (149)
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon (2283)
Kedvenc művek (143)

Olvasói levelek (11296)
A csapos közbeszól (95)

Erkel Színház (9488)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (3021)
Polgár László (267)
Abbado – az ember (153)
Franz Schubert (309)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1544)
A magyar zenei élet elfeledett vagy kevéssé ismert művészei (1190)
Franz Schmidt (3241)
Magyar Rádió operafelvételei és operaközvetítések – magyar előadóművészekkel (962)
Erkel Ferenc (1053)
Haspók (1258)
Élő közvetítések (7595)
A díjakról általában (1045)
Évfordulók, jeles napok, születésnapok etc. (803)
Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? (2635)
Pitti Katalin (823)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

66   Bambu • előzmény65 2012-03-07 12:36:21
Valahol a kettő között van az igazság. Az túlzás, hogy a műfaj meggyalázása lenne, de nem is az az előadás amit újra és újra látni akar az ember. Én a fidelion említett szereposztást hallottam. A két főszereplő vonatkozásában az zavart, hogy technikájuk, képzettségük, adottságuk teljesen más. Szerencsésebb lett volna egymáshoz a fentiekben írtakban hasonlóbb párt találni. Azt senki ne csinálja, hogy a Te Kanawa-Carreras teljes felvétel, vagy a Fleming-Domingo duett meghallgatása után közvetlenül indul az előadásra!A koreográfiában kevesebb "kortársbalettes" elemnek jobban örültem volna. Úgy éreztem, hogy Juronics Tamásnak nem sok mondanivalója volt a darabról, különösen a második, drámaibb felvonásnál volt hiányérzetem. Szerintem a rendezéshez olyan óriási műveltségre van szükség amivel csak kevesen rendelkeznek, sokszor ebből adódik a néző hiányérzete.
65   zalbarna • előzmény64 2012-03-07 10:28:42
Egy másik kritika...

Akkor most mi van?

( arab-izraeli konfliktus...:)))

( nekem egy izraeli egyszer elmagyarázta, hogy ez a konfliktus elsősorban üzlet...)

Mégiscsak vissza kéne hozni valahogy az objektív igazság fogalmát ....
64   Búbánat 2012-03-06 22:35:36

„Szörnyű szegedi West Side Sorry"

Népszabadság online
2012. 03.06. Fáy Miklós

Zene

"Nem akarok különösebben nagy szavakat használni, de tény, ami tény: a Szegeden játszott West Side Story nem egyszerűen a darab, hanem a műfaj meggyalázása, súlyosan kártékony előadás, amelyet ha megnéz egy fiatal, csak egyetlen helyes reakció várható tőle: soha többet. Sem ezt, sem hozzá hasonlót. Ha tényleg a West Side Story a musicalek csúcsa, az operához legközelebb álló mű, akkor itt nincs miben reménykedni.

Teljes talány az előadás, nem tudom, hogy miben reménykedtek, van egy nagyszabású díszlet Kentaurtól, aztán nincs benne semmi. A Mariát éneklő Kiss Diána Magdolnának rettentő kellemetlen orgánuma van, és akkor el lehet gondolkodni, hogy melyik a rosszabb, ő vagy a párja, akinek egyáltalán nincs is orgánuma, vagy a Riff szerepében föllépő fiatalember, aki viszont úgy énekel, mintha az előadás előtt kiütötték volna az elülső fogait. A mozgásokban biztosan fogta a koreográfus-rendező Juronics Tamás fantáziáját, hogy nem profi táncosokkal dolgozik, de hogy a történet elmesélésében mi akadályozta, azt nem tudom. Végtelenül lassan, nehézkesen jutunk a párbeszédek végére, hogy aztán csúnyán énekeljenek, és közben nem tudok magamhoz térni attól, ami a zenekari árokból szól. Egyes szólamok tökéletesen eltűnnek, mások indokolatlanul csörömpölnek, minden szanaszéjjel, amihez a színpadiak rosszul és rossz tempóban csatlakoznak, és egy kórusjelenet végén, a záróhangnál találgathat a néző, hogy vajon mit akartak énekelni, mert mindenki más magasságon végez.”
Műsorajánló
Mai ajánlat:
18:00 : Budapest
Zeneakadémia, X. terem

Csalog Gábor tanítványai
Házimuzsika a Zeneakadémián

18:00 : Budapest
Zeneakadémia, XXIII. terem

Szabó Judit tanítványai
Házimuzsika a Zeneakadémián

19:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti György Kamaraterem

Zeneakadémia Kortárs Ensemble
Közreműködnek: a Zeneakadémia hallgatói
Mark Simpson szerzői estje
MARK SIMPSON: Septet
MARK SIMPSON: Un regalo
MARK SIMPSON: Echoes and Embers
MARK SIMPSON: Lethe
MARK SIMPSON: Barkham Fantasy
MARK SIMPSON: Darkness Moves
MARK SIMPSON: Straw Dogs

19:30 : Budapest
Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem

Piotr Anderszewski (zongora)
J.S. BACH: Das wohltemperierte Klavier (II. kötet), BWV 870-893
WEBERN: Zongoravariációk, op. 27
BEETHOVEN: Diabelli-variációk, op. 120
A mai nap
született:
1803 • Hector Berlioz, zeneszerző († 1869)
1908 • Elliott Carter, zeneszerző († 2012)