vissza a cimoldalra
2018-07-22
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (60969)
Momus társalgó (6348)
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon (2278)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (4053)
Társművészetek (1259)
Milyen zenét hallgatsz most? (24997)
Haladjunk tovább... (213)
Kedvenc előadók (2821)
Kedvenc művek (143)
Kedvenc felvételek (148)

Olvasói levelek (11286)
A csapos közbeszól (95)

Operett, mint színpadi műfaj (3647)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1443)
Franz Schmidt (3156)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (2810)
Élő közvetítések (7309)
A díjakról általában (1030)
Gaetano Donizetti (951)
Miklósa Erika (1224)
A magyar zenei élet elfeledett vagy kevéssé ismert művészei (947)
Kedvenc magyar operaelőadók (1085)
Balett-, és Táncművészet (5532)
Momus-játék (5503)
Kimernya? (2729)
Évfordulók, jeles napok, születésnapok etc. (744)
Udvardy Tibor (190)
Erkel Színház (9443)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

66   Bambu • előzmény65 2012-03-07 12:36:21
Valahol a kettő között van az igazság. Az túlzás, hogy a műfaj meggyalázása lenne, de nem is az az előadás amit újra és újra látni akar az ember. Én a fidelion említett szereposztást hallottam. A két főszereplő vonatkozásában az zavart, hogy technikájuk, képzettségük, adottságuk teljesen más. Szerencsésebb lett volna egymáshoz a fentiekben írtakban hasonlóbb párt találni. Azt senki ne csinálja, hogy a Te Kanawa-Carreras teljes felvétel, vagy a Fleming-Domingo duett meghallgatása után közvetlenül indul az előadásra!A koreográfiában kevesebb "kortársbalettes" elemnek jobban örültem volna. Úgy éreztem, hogy Juronics Tamásnak nem sok mondanivalója volt a darabról, különösen a második, drámaibb felvonásnál volt hiányérzetem. Szerintem a rendezéshez olyan óriási műveltségre van szükség amivel csak kevesen rendelkeznek, sokszor ebből adódik a néző hiányérzete.
65   zalbarna • előzmény64 2012-03-07 10:28:42
Egy másik kritika...

Akkor most mi van?

( arab-izraeli konfliktus...:)))

( nekem egy izraeli egyszer elmagyarázta, hogy ez a konfliktus elsősorban üzlet...)

Mégiscsak vissza kéne hozni valahogy az objektív igazság fogalmát ....
64   Búbánat 2012-03-06 22:35:36

„Szörnyű szegedi West Side Sorry"

Népszabadság online
2012. 03.06. Fáy Miklós

Zene

"Nem akarok különösebben nagy szavakat használni, de tény, ami tény: a Szegeden játszott West Side Story nem egyszerűen a darab, hanem a műfaj meggyalázása, súlyosan kártékony előadás, amelyet ha megnéz egy fiatal, csak egyetlen helyes reakció várható tőle: soha többet. Sem ezt, sem hozzá hasonlót. Ha tényleg a West Side Story a musicalek csúcsa, az operához legközelebb álló mű, akkor itt nincs miben reménykedni.

Teljes talány az előadás, nem tudom, hogy miben reménykedtek, van egy nagyszabású díszlet Kentaurtól, aztán nincs benne semmi. A Mariát éneklő Kiss Diána Magdolnának rettentő kellemetlen orgánuma van, és akkor el lehet gondolkodni, hogy melyik a rosszabb, ő vagy a párja, akinek egyáltalán nincs is orgánuma, vagy a Riff szerepében föllépő fiatalember, aki viszont úgy énekel, mintha az előadás előtt kiütötték volna az elülső fogait. A mozgásokban biztosan fogta a koreográfus-rendező Juronics Tamás fantáziáját, hogy nem profi táncosokkal dolgozik, de hogy a történet elmesélésében mi akadályozta, azt nem tudom. Végtelenül lassan, nehézkesen jutunk a párbeszédek végére, hogy aztán csúnyán énekeljenek, és közben nem tudok magamhoz térni attól, ami a zenekari árokból szól. Egyes szólamok tökéletesen eltűnnek, mások indokolatlanul csörömpölnek, minden szanaszéjjel, amihez a színpadiak rosszul és rossz tempóban csatlakoznak, és egy kórusjelenet végén, a záróhangnál találgathat a néző, hogy vajon mit akartak énekelni, mert mindenki más magasságon végez.”
Műsorajánló
Mai ajánlat:
19:30 : Budapest
Pesti Vigadó

Bizják Dóra (zongora)
Budafoki Dohnányi Ernő Szimfonikus Zenekar
vezényel: a karmesterkurzus tizenegy résztvevője
"A nemzetközi karmesterkurzus záróhangversenye"
BEETHOVEN: II. szimfónia
CHOPIN: f-moll zongoraverseny op. 21
BARTÓK: Zene húros hangszerekre, ütőkre és cselesztára
19:00 : Martonvásár
MTA Agrártudományi Kutatóközpont parkja

Ránki Fülöp zongora
Rálik Szilvia - szoprán
Schnöller Szabina - szoprán
Dóri Eszter - szoprán
Galgóczy-Boros Dóra - alt
Kun Tibor - tenor
Pásztor Péter - bariton
Kelemen Dániel - basszus
Nemzeti Filharmonikus Zenekar
Nemzeti Énekkar
vezényel: Somos Csaba
BEETHOVEN: Ah, perfido! – koncertária, op.65
IV. szimfónia B-dúr, op.60
Karfantázia , op.80
A július 21-i koncert esőnapja!

20:00 : Balatonfüred
Gyógy tér

OperaFüred – OperaMozi: Bohémélet 2.0
A mai nap
született:
1909 • Licia Albanese, operaénekesnő († 2014)
elhunyt:
1989 • Martti Talvela, énekes (sz. 1935)
1998 • Hermann Prey, énekes (sz. 1929)