Bejelentkezés Regisztráció

musical


146 Búbánat 2017-01-11 14:21:06
„Csim Csimini Csim Csim Cserí Csim Cserú” - énekelte a musicalből Berti slágerdalát önfeledten, már az előadás végén, a többi művésszel együtt a lelkes közönség! Vasárnap este végre eljutottam a Madách Színházba a „Mary Poppins” musical-előadásra! Nem bántam meg! Ellentétben az év végén látott Billy Elliot musical színpadra állításáról szerzett vegyes benyomásaimmal [url] http://momus.hu/forum.php?act=new&forumcat=184&msgcount=7299#340244; (lásd 7.299. számú beszámolómat az Erkel Színház topicjában is), [/url] itt ez a művészi megvalósítás sokkal közelebb áll hozzám, és az ízlésvilágomhoz is. A cselekményt, a „mesét”, a szereplőket mindenki ismerheti P.L. Travers történeteiből, a zenét a Walt Disney idők során klasszikussá nemesedett 1964-es musicalfilmje nyomán is - a tüneményes Julye Andrews játszotta-énekelte benne a címszerepet. Akkori, régi filmemlékeim mindmáig elevenen élnek bennem, így nem is volt kérdés, hogy ez a színházi zenés-táncos produkció bizonyára alkalmas lesz az összehasonlításra, de mindenképp a mai szemmel és füllel való befogadás révén visszarepít engem egy sohasem volt, mesebeli boszorkány-tündér-papa-mama-két gyermekük történetének csodás és mesés, elandalító világába. És ezt nem is a megszépítő idő távolsága mondatja velem. A várakozásomban nem is kellett csalódnom. Szirtes Tamás rendező alkotása nem tette idézőjelbe sem a kort, sem a sztorit, örömömre, maradt a „hagyományosnál” kiállításnál: a díszletek, jelmezek, a megvilágítás, a fények, vetítéssel kombinálva is, a táncok és legfőképp a jól ismert dalok, a zene mind-mind a nosztalgiát, a romantikát, a bűbájos, kedves, színes mesebeli hangulatot, varázst célozta meg. A kitűnő színészválogatást, a remek szereplőgárda alakítását megérdemelt, hatalmas ovációval fogadta a vegyes korösszetételű publikum. Érdekes volt látni, hogy nemcsak az ifjúság „zajongott” belefeledkezve abba, ami a színpadról átjőve megérintette lelkületüket, hanem a velem egyidősek vagy még idősebbek is hatalmas tetszésnyilvánításban részesítették a produkciót és az alkotókat; olykor-olykor azon kapva magunkat, hogy időben visszafiatalodunk és épp olyan lelkesen adjuk át magunkat a színpadon történteknek, mint amikor és ahogyan valamikor régen a saját gyermekkorunkban is ugyanez megtörténhetett velünk az említett világhírű színes-zenés amerikai musicalfilm megtekintésekor. Persze más a film és más a színpad, ám itt és most a két műfaj ügyesen "ötvöződött" egymással, hiszen mondjuk a forgószínpad alkalmazásával elért gyors színhelyváltozásokkal együtt a háttérben színpompás vetítési elemek is szolgálták a hatást, melyek kombinációja jól illeszkedett a többi díszlet- és látványelem közé, ugyanakkor a táncjelenetekhez is alkalmas, illúziót keltő látványvilágot biztosított- keltett. Hadd nevesítsem a művészeket, akik a színpadról ezt a mostani zenés-táncos-énekes művészi élményt ránk átsugarazták. A főbb szerepekben láthattuk: Mary Poppins – Mahó Andrea (korábban a Dankó Rádió operettműsorában nagyon szépen mesélt erről a színpadi szerepéről Nagy Ibolyának…) Berti – Sándor Dávid George Banks, az apa – Szerednyei Béla Winifred Banks, az anya – Ladinek Judit (Ő is szólt erről a kedves feladatáról a Dankó Rádió egyik korábbi adásában.) Jane Banks, lányuk – Bánsági Petronella Michael Banks, fiuk – Szirtes Marcell Andrew kisasszony – Sáfár Mónika Bumm tengernagy/Bankigazgató – Koltai János Madaras asszony – Détár Enikő Corry néni – Bencze Ilona Brill néni – Bajza Viktória Katie dada/Smythe kisasszony/Baba – Wégner Judit És még sok kitűnő művészt láthattunk kisebb-nagyobb szerepeikben! Valamint közreműködött a Madách Színház zenekara, tánckara és kórusa Vezényelt: Zádori László. Az alkotók nevét is érdemes megjegyezni, számon tartanunk: Díszlettervező: Rózsa István Jelmeztervező: Rományi Nóra Koreográfus: Tihanyi Ákos Zenei vezető: Kocsák Tibor Animáció: Vízvárdi András Trükkök: Szemerey László bűvész Korrepetitor: Axmann Péter, Erős Csaba, Szegeczky Ágnes Szcenikus: Szűcsborus János Világítástervező: Kiss Zsolt Reptetés: AirWalking Kft / Mihály Gábor vezetésével Kórus betanító: Lovas Gabriella Játékmester:Bencze Ilona Rendező: Szirtes Tamás Elég sokáig kellett várnom rá, míg jegyhez jutottam, de a türelem „rózsát” termett. Azután "újra megfiatalodtam", és ahogy Bertivel és a többiekkel együtt dúdoltuk a fent idézett „Csim Csimini Csim Csim Cseri Csim Cserú” szám dallamát a színházban, úgy Mary Poppins szavai és dala is még a fülemben csengenek: Megtörténhet bármi, Hogyha hagyod. Néha nem megy könnyedén, Hát álmodj nagyot!

145 Búbánat 2016-12-31 13:12:10
Tegnap este csak megnéztem a Billi Elliot musicalt - bár ne tettem volna! Az egész darab egy hatalmas katyvasz - és burkolt reklám is: a valamiféle "másság"-nak a sejtetésével, ábrázolásával; ez még nem is zavarna, mára ez is elfogadottá vált, úgymond „PC” – csak ne lenne ennyire harsány és didaktikus, amit a színpadon látunk – első sorban Michael karakterének felruházásában. A zene igen heterogén (sőt az élő zenekar kombinálva van stúdiófelvételről megszólaló szimfonikus hangzással), a színészeken, a táncosokon semmi nem múlik, teszik a dolgukat, még leginkább a címszerepet játszó, igen tehetséges Kökény-Hámori Kamill az, aki a legtermészetesebb alakítást nyújt ebben a "fejlődés-történetű" darabban. Auksz Éva balettos tanárnőként, Németh Kristóf apaként mutatott elfogadhatót, Csákányi Eszter hozta a szokásos kliséit, de még ők vittek bele némi érzelmi többletet a produkcióba – az elhunyt anya szellemének időnként megjelenése (Krassy Renáta édes-bús alakítása) párbeszéde Billyvel, dalra fakadása és gyermekével együtt énekük a könnyzacskónkat irritálja. Silló István karmester keze alatt a zenekari hangzás - erősítőkkel megtámogatva - jól muzsikált. A látványeffektusok (fény, vetítés, színhatások) a jelmez és díszlet együtt harmonizált, de a tobzódásuk egy idő után már kissé egyhangú, unalmas - amit minden musicalben láthatok, egy kaptafára húznak fel... A táncok koreográfiája (Tihanyi Ákos és munkatársai) helyenként ötletes, bár olykor kissé zavar a lépéskombinációk alatt való éneklésekkel és=vagy prózamondással együtt. Egy észak-angliai bányásztelepülés problémái - a sztrájk, tiltakozások - a zeneszerző, Sir Elton John identitásának felrajzolása a másik pajtás, a szemüveges csetlő-botló Michael alakjára; a darab végére érve már boldog-boldogtalan - nemétől függetlenül - szoknyácskákban ropják - túl erőltetett. Aránytalan a két rész dramaturgiája: az első részben megismert tanárnő és a nagymama alig tűnik fel, nem kap önálló énekelni valót sem; a cselekmény "leül", időben is kevesebb, mint volt az első rész. A musical végén - már a tapsrend alatt - újból mindenki énekel-táncol, s többször előadják ugyanazt a koreográfiát, amit már láttunk tőlük korábban... A keret: a bányabezárások elleni tiltakozás. A sztrájktörők végül leveretnek, ennek politikai vetülete, amivel az első rész indít (kivetítik a miniszterelnök, Margaret Thatcher harcias szólamait mintha dokumentumfilmet látnánk), a darab végére eltűnik, hogy helyébe kerüljön egy "operettes", cukormázas, "rózsaszínű" finálé, ami beletorkollik egy általános "boldog életérzésbe" - mintha az egy csonka bányászcsalád minden napjai, a bányabezárások meg sem történnének, a munkanélküliség réme dacára a kis Billy Elliot karrierjének felívelésével egyetemben az egész kolóniának valami nagy jóvá téteményben lesz/lenne részük. Véleményem szerint mindezek bemutatása, kiötletelése egy musicalben bár lehet, hogy eredeti, de bennem sok kételyt vet fel, hogy mi értelme volt az egésznek: mármint musical-ben feldolgozni a témát és éppen így. Ennek felvállalása és úgy mint a szerzők, úgy mint az alkotók részéről beleölt sok-sok munkaóra bizonyára gyarapította és gyarapíthatja tovább a kasszát, és akár szórakoztathatja is az előadásra jegyet váltó, erre hajazó közönséget, annak bizonyos részét, de mint "musical" az összedobott fércelnivalókkal, csapnivaló szövegével, eklektikus zenéjével, erőltetett, olykor kusza, többféle stílusirányzatot képviselő táncaival együtt számomra az egész olyannak tűnt, mintha addig „üsd a vasat, amíg forró” mottó jegyében arra csábíttattunk: "egyet fizet, kettőt kap...". Nekem ez sok(k) volt a jóból.

144 Búbánat 2016-08-12 15:34:21 [Válasz erre: 143 Búbánat 2016-07-26 13:33:45]
[url] http://fidelio.hu/zenes_szinhaz/2016/08/11/a_fiu_akinek_jobban_tetszett_a_piruett_mint_a_balegyenes/; A fiú, akinek jobban tetszett a piruett, mint a balegyenes [/url] CSABAI MÁTÉ, FIDELIO.HU, 2016.08.11. 08:26 „Ha valaki elmegy a Billy Elliotra az Operaházba, készüljön rá: sírni fog és nevetni, és nagyon jó estéje lesz.”

143 Búbánat 2016-07-26 13:33:45
[url] http://fidelio.hu/zenes_szinhaz/2016/07/26/de_ha_elkezd_tancolni/; De ha elkezd táncolni [/url] UR MÁTÉ FIDELIO.HU, 2016.07.26. 08:13 Az Operaház, a Madách Musical Tánciskola és a Nemzeti Balett együttműködésében július 29-től kerül színpadra a Billy Elliot című előadás. A musical előkészületeiről és a szokatlan helyszínválasztásról Köteles Géza karmesterrel és Tihanyi Ákos koreográfussal beszélgettünk. „Bár musicalről van szó, mégis fajsúlyos és precízen kitalált zenés színházról beszélhetünk. Megállja majd a helyét az előadás az Opera színpadán? KG: Ókovács Szilveszter nem titkolt szándéka, hogy a musical, amelyben egy tizenegy éves fiú egy angol bányászfaluból indulva valósítja meg az álmát, és balett-táncos lesz, formabontó módon hívja fel a figyelmet a házban működő csodálatos balett-társulatra. A musical az első hangtól az utolsóig vezeti a nézőt, nincsenek üresjáratok. Ez valahol természetes, hiszen az eredeti darab egy film alapján készült, a dalokat Elton John írta. Ízig-vérig zenés színpadi előadásról van szó erős képekkel és fantasztikus zenei időzítésekkel. A darab dramaturgiai színvonalát az operavilágban Pucciniéhez tudnám hasonlítani, aki remekül értett a – sok esetben párhuzamos – jelenetek megkomponálásához. Pontosan tudta, hogy mit, miért és meddig kell csinálni.” „A tervek szerint repertoárdarabbá válik majd az előadás? KG: Százötven előadásra írtuk alá a szerződést hároméves intervallumra. A most következő időszakban hetvenöt előadást fogunk játszani, ami egy rendkívüli szám, tekintve, hogy van olyan repertoárdarab is, ami legfeljebb tízszer megy egy évadban. Az augusztusi előadások után átmegyünk az Erkelbe, mindazonáltal a műfajok közti átjárás létezik, és ha ez a musical jó, akkor megérdemli, hogy az Andrássy úton is elhangozzon.”

142 Búbánat 2016-07-09 17:27:59
Evita a Margitszigeten Andrew Lloyd Webber és Tim Rice legendás Evita című musicaljének új rendezése július 8-án és 10-én mutatkozik be a Margitszigeti Szabadtéri Színpadon. A Szegedi Nemzeti Színház és a Szabad Tér Színház közös produkciójában Eva Perónt Radnay Csilla, Che Guevarát Sándor Péter, Juan Perónt Egyházi Géza, Magaldit Bot Gábor, az elhagyott szeretőt pedig Török Anna alakítja. Juronics Tamás, az előadás rendező-koreográfusa július 7-én az MTI-nek elmondta: a műsorban közreműködik a Szegedi Kortárs Balett, a Szegedi Nemzeti Színház énekkara, tánckara és a Szegedi Szimfonikus Zenekar is. Juronics Tamás felidézte, hogy a musicalek legnagyobb klasszikusai közé tartozó darab Eva Perón rövid, de egészen különleges életútját meséli el: egy argentin kis faluból, a nyomorból érkező lány 15 évesen a fővárosba, Buenos Airesbe kerül és tíz évvel később már nagyon komoly ismertségre tesz szert mint színésznő, rádiós, filmes személyiség; Juan Perón párjaként pedig már 26 évesen first lady lesz. A rendező szerint 1952-ben, 33 éves korában bekövetkezett haláláig Perón élete csodálatos ívet járt be. Mint fogalmazott: „Rendkívül megosztó, karizmatikus személyiség és remek szónok volt. Nagyon nagy hatással volt az argentin népre, amely istenítette, csodálta őt.” Juronics Tamás szerint alkotótársaival nagyon komolyan vették a szerzők eredeti szándékát, ezért a musical – a zeneileg könnyedebb ívek mellé társuló drámai, disszonáns hangok révén – néhol operaelőadást idéz. A darab Fodor Viola tervezte díszletei az argentin elnöki palota homlokzatát, a híres erkélyjelenet helyszínét elevenítik meg. A koreográfus nagy táncképekkel tette még színesebbé a produkciót. Az előadást Koczka Ferenc vezényli, a jelmezeket Bianca Imelda Jeremias tervezte. A zseniális szerzőpáros, Andrew Lloyd Webber és Tim Rice musicalje 1978-ban debütált a londoni West Enden. Az 1980-as első magyarországi bemutatót követően, amely a Margitszigeten volt, a darabot minden évtizedben színpadra állították a Szabadtéri Színpadon. Az új rendezés ősszel a Szegedi Nemzeti Színházban lesz látható. Forrás: MTI

141 Búbánat 2016-06-20 13:46:13 [Válasz erre: 138 Búbánat 2016-02-14 15:13:29]
[url] http://fidelio.hu/zenes_szinhaz/2016/06/13/tortenelmi_osszefuggesek_-_musicalszinpadon/; Történelmi összefüggések – musicalszínpadon [/url] - interjú Kerényi Miklós Gábor rendezővel CSICSELY ZOLTÁN, FIDELIO.HU, 2016.06.13. 08:15 „Határhelyzetekben derülnek ki az igazi emberi értékek. Minden jó zenés színházi produkció gondolati kaland, feltesz erkölcsi kérdéseket is” – vallja Kerényi Miklós Gábor, a Budapesti Operettszínház művészeti vezetője, akit a zenés színház újabb és újabb történelmi témájú bemutatóiról és a Marie Antoinette-tel elindított rendhagyó órákról kérdeztünk. - Eddig háromszor tartottak rendhagyó történelemórát a diákoknak a Marie Antoinette -hez kapcsolódva: a Szent István Gimnázium után a Raktárszínházban, majd a színháztermükben. Felidézné ezeket az alkalmakat? - Magam kezdeményeztem ezeket az órákat, amikor mesélhetek a diákoknak az előadás koráról. Kevesen tudják, hogy Marie Antoinette kortársa volt Georges Washington és Wolfgang Amadeus Mozart. Akkortájt végezték ki az inkvizíció utolsó áldozatait, indult világhódító útjára a szabad kőművesség. És ekkor tört ki – a nyomor és elkeseredés miatt – a francia forradalom, amiből mindenki hasznot akart húzni. Számosan vetélkedtek is azon, kik legyenek a vezetői. Manipulálták a tömeget, ami egyre inkább csőcselékké változott, negyvenezer embert végeztek ki guillotine-nal. Sárba tiporták a „szabadság, egyenlőség, testvériség” eszméit. Azt gondolom, érdemes beszélgetni a fiatalokkal arról, miként alakult ki ez politikai káosz, miként manipulálták az embereket, hogyan alkalmazta szinte a világon először a karaktergyilkosságot a bulvársajtó.

140 Búbánat 2016-05-27 21:47:57
[url] http://www.kultura.hu/kulisszatitkok; Kulisszatitkok a musicalről [/url] 2016.05.26, Kultúra.hu Két hónappal a magyarországi premier előtt bemutatták Lee Hall és Elton John Billy Elliot – a Musical című világhírű darabjának díszletmakettjeit és jelmezeit. London sikerdarabja július 29-étől az Operaházban látható, a hármas szereposztásban többek közt Stohl András, Gallusz Nikolett és Csákányi Eszter is színpadra lép. [url] http://fidelio.hu/zenes_szinhaz/2016/05/26/ujabb_izgalmas_reszletek_a_keszulo_elton_john-musicalrol/; Újabb izgalmas részletek a készülő Elton John-musicalről [/url]

139 IVA 2016-05-27 03:23:16
Megnyugtató kaland kulturális oldalakon böngészni az interneten. Hírlevelet kapok a port.hu-tól, a Szegedi Szabadtéri Játékok idei műsorát hirdetik. Végignézem a szereposztásokat, csak kíváncsiságból. Rákattintok a zenés Victor Hugo-adaptáció (a Madách Színház produkciója) színlapjára. Megjelenik az előadás címe hiányosan: „Nyomorultak”. Gyanúsan idősek a szereplők: a port.hu-n az 1999. évi bemutató kettős szereposztása olvasható. El, innen el: a Szegedi Szabadtéri Játékok weblapjára. A képmellékleten a musical címe végre névelővel, de sajnos „angol módra”: „A Nyomorultak”. Innen úgy tűnik, a produkció két estéjén ugyanaz a szereposztás lesz látható, az idei felújítás gárdájából. Ám az előadásokról készült számtalan fotó közül sikerült kiválasztaniuk azt, amelyen két olyan színész is fellelhető, aki a színlapon nem...

138 Búbánat 2016-02-14 15:13:29 [Válasz erre: 134 Búbánat 2016-02-06 13:17:20]
[url] http://fidelio.hu/zenes_szinhaz/2016/02/09/marie_antoinette_urugyen_is_2016-rol_fogunk_szinhazat_jatszani/; "Marie Antoinette ürügyén is 2016-ról fogunk színházat játszani" – video [/url] FIDELIO, 2016.02.09. 13:22 "Az Operettszínház idei évadjának nagy dobása a Marie Antoinette, ami nemcsak fergeteges színházi kavalkáddal, hanem történelmi háttérrel, szerelemmel és ármánykodással is szolgál. A D1 TV és a Fidelio közös, Kultúrpercek című műsorában a musical rendezőjével, Kerényi Miklós Gáborral beszélgettünk." [url] https://www.youtube.com/watch?v=S7Eqdo3nAg8&feature=youtu.be; Rendhagyó történelemóra Kero tanár úrral – video [/url] Budapesti Operettszínház „A Francia Forradalom Európa történetének meghatározó eseménye volt, mely alapjaiban rengette meg az európai gondolkodást és világrendet. A Szabadság, Egyenlőség, Testvériség zászlaja alatt zajló véres harcokról és kegyetlen terrorról számos műalkotás született az évszázadok során. A legutóbbiak egyike Lévay Szilveszter és Michael Kunze 2006-os Marie Antoinette című musicalje, melynek magyarországi bemutatóját március 4-én tartják a Budapesti Operettszínházban. Ennek apropóján Kerényi Miklós Gábor, a Nagymező utcai teátrum művészeti vezetője, az előadás rendezője rendhagyó történelem órát tartott a budapesti Szent István Gimnáziumban.”

137 Búbánat 2016-02-07 12:07:16 [Válasz erre: 136 Búbánat 2016-02-07 12:05:46]
...azaz, a kérdésekre a válaszokat.

136 Búbánat 2016-02-07 12:05:46 [Válasz erre: 135 tiramisu 2016-02-06 15:49:48]
Nos, ezeket a feltett kérdéseket ebből a darabból bizonyára nem fogjuk "hitelesen" megtudni...

135 tiramisu 2016-02-06 15:49:48 [Válasz erre: 134 Búbánat 2016-02-06 13:17:20]
Azt szeretném tudni, hogy a fiktív féltestvér apai, vagy anyai ágon van Marie Antoinettnek? És hogy került Franciaországba Ausztriából? Ha Franciaországban él, mivel igazolja a Királynénak, hogy féltestvérek? - Margrid..., Margrid, ez nem te vagy...- Szóval KERO magyarázta szerint a forradalmakat a csőcselék csinálják? Nahát, ejnye-bejnye! És mit szóltak a rendhagyó órához a helyi történelemtanárok? :-)

134 Búbánat 2016-02-06 13:17:20 [Válasz erre: 133 Búbánat 2016-01-28 11:31:10]
[url] http://fidelio.hu/zenes_szinhaz/2016/02/05/rendhagyo_tortenelemorat_tartott_kerenyi_miklos_gabor/; Rendhagyó történelemórát tartott Kerényi Miklós Gábor [/url] FIDELIO, 2016.02.05. 13:47 Lévay Szilveszter és Michael Kunze 2006-os Marie Antoinette című musicaljének, magyarországi bemutatóját március 4-én tartják a Budapesti Operettszínházban. Ennek apropóján Kerényi Miklós Gábor, a Nagymező utcai teátrum művészeti vezetője, az előadás rendezője rendhagyó történelem órát tartott a budapesti Szent István Gimnáziumban. „- A darab érdekessége, hogy bár a történelmet komolyan gondolja, hozzátesz némi fikciót is. A musical egy japán könyv alapján született, mely abból az ötletből indul ki, hogy Marie Antoinette-nek van egy féltestvére – akiről senki sem tud –, Margrid Arnaud, egy nehéz sorsú, szegény lány, aki forradalmárnak áll. „Az egyik forradalmat akar és változást, a másik értetlenül és csodálkozva nézi a körülötte zajló eseményeket, és nem érti, miért nem jó mindenki számára a fennálló rend. Kettejük sorsa és találkozása áll a mű fókuszában, aminek végén Marie megérti, hogyan kellett volna cselekednie, Margrid pedig ráébred, hogy rossz döntést hozott, amikor a csőcselék közé állt, mert az az út az őrülethez és az értelmetlen halálhoz vezet” – magyarázta a rendező.”

133 Búbánat 2016-01-28 11:31:10
[url] http://www.operett.hu/cikkek/elkezdodtek-a-marie-antoinette-probai/1178; Elkezdődtek a Marie Antoinette próbái [/url] Operettszinhaz.hu, 2016-01-11 Az idei évad legnagyobb vállalkozására készül a Budapesti Operettszínház. Január 11-én megkezdődtek a Marie Antoinette próbái. Lévay Szilveszter látványos musicaljének magyarországi bemutatója, mely a tragikus sorsú francia királyné életét dolgozza fel egészen eredeti megközelítésben, két nő párharcát és drámáját állítva a középpontba, március 4-én lesz a nagyszínpadon. Az előadásokra január 12-től válthatók jegyek. Kerényi Miklós Gábor a színház művészeti vezetője, a Marie Antoinette rendezője szólt arról, hogy az előadásnak igen komoly a tétje, egyrészt mert Lévay bemutató régen volt, másrészt mert a Marie Antoinette egy egészen különleges és izgalmas mű. "A musicaljátszásban létezik olyan út, amely a zenésszínházat értékes színházi formának tartja és a szórakoztatáson belül fajsúlyosabb dolgok közlésére is vállalkozik és bizonyos témákról komolyabban szeretne beszélni. Ennek a tétje is erősen benne van a mostani vállalkozásunkban." - hangsúlyozta KERO. Úgy látja, ez a mű igazán alkalmas arra, hogy a mai világunkról beszéljen. "Ebben a történetben nem a történelmi igazságok a lényegesek, hanem a viszonyok, amiket meg tudunk benne fogalmazni" -hívta fel a figyelmet Kerényi Miklós Gábor. A Marie Antoinette ősbemutatóját Japánban tartották 2006-ban, ezt követte két kisebb európai premier Brémában és Tecklenburgban, jelenleg Koreában játsszák. "De nyugodtan mondhatjuk - tette hozzá Kerényi Miklós Gábor -, hogy a budapesti előadás, ami az összes eddigi színpadi feldolgozást alapul véve született meg, önálló változatnak tekinthető, ilyen értelemben tehát európai premier, ami reményeink szerint igazi nagy áttörést jelent majd a mű életében." [url] http://www.operett.hu/cikkek/elkezdodtek-a-marie-antoinette-probai/1178; Marie Antoinette – olvasópróba – Operettszínház [/url]

132 Búbánat 2015-10-28 21:37:52
[url] http://fidelio.hu/zenes_szinhaz/2015/10/27/musical_keszult_luther_marton_eletebol/; Musical készült Luther Márton életéből [/url] FIDELIO.hu 2015.10.27. 09:10 Több mint háromezren énekelnek a produkcióban, amelyet a reformáció napján, október 31-én mutatnak be Dortmundban.

131 Búbánat 2015-09-14 21:55:59
[url] http://ujember.hu/a-huszonnyolc-ev-utan-kicsordulo-konnyek/; Interjú Vikidál Gyulával [/url] - A huszonnyolc év után kicsorduló könnyek Szerző: Marton Árpád Új Ember hetilap, 2015. szeptember 13. Beszélgetés Vikidál Gyulával - A csodákra nincs magyarázat. Ha lenne, nem volnának csodák. Akik ott lehettek 1987-ben a musical-irodalom legnagyszerűbb remeke, A nyomorultak szabadtéri világpremierjén, azok lelkében mindmáig elevenen él e Szinetár Miklós rendezte monumentális, mérhetetlenül tiszta és erőteljes előadás emléke, amelyet egyetlen azóta látott változat sem volt képes fölülírni. A titok alighanem a színlapon sorjázó kivételes színészóriások személyiségében rejlett. Kútvölgyi Erzsébet, Nagy Anikó, Kaszás Attila, Sasvári Sándor, Szombathy Gyula, Hámori Ildikó és Makrai Pál alakítása agyonmozgatott színpadi gépezetek nélkül is betöltötte a hatalmas szegedi Dóm teret. Az akkori főszereplő, Vikidál Gyula az idei előadásban is föltűnik. És a legnagyobb lelkesedést söpri be.

130 Búbánat 2015-07-31 11:42:33
[url] http://fidelio.hu/zenes_szinhaz/kritika/jezus_krisztus_szupersztar_jol_csengo_judaspenz; Jól csengő júdáspénz [/url] • 2015. július 23. - • Csabai Máté - • Fidelio - Egészen másból építkezik a Jézus Krisztus szupersztár 2015-ben, mint az 1970-es években, de ez nem jelenti azt, hogy kevésbé hatásos és átélhető produkciót állított színpadra a Győri Nemzeti Színház társulata a Margitszigeten. KRITIKA

129 Haandel 2015-07-25 10:08:28
BBC Proms 2015 - Live from the Royal Albert Hall, London [url]http://www.bbc.co.uk/programmes/b063d5hx;Jerry Bock: Fiddler on the Roof[/url] 25 July 2015 | 20:00 | [url]http://www.bbc.co.uk/radio/player/bbc_radio_three;BBC Radio 3[/url] Tevye ..... Bryn Terfel Golde ..... Janet Fullerlove Tzeitel ..... Charlotte Harwood Hodel ..... Katie Hall Chava ..... Molly Lynch Yente ..... Rebecca Wheatley Lazar Wolf ..... Cameron Blakely Motel Kamzoil ..... Anthony Flaum Perchik ..... Jordan Pollard Fyedka ..... Craig Fletcher Constable ..... Mark Heenehan Shprintze ..... Maisie Tween Bielke ..... Bella Donald Rabbi ..... Richard Reaville Grandma Tzeitel ..... Helen Ogden Fruma-Sarah ..... Gemma Morsley Nachum ..... David Booth Shaindel ..... Sidonie Winter Mendel ..... Seumas Begg Mordcha ..... Richard Woodall Avram ..... Ryan Ross Fiddler ..... Houcheng Kian Grange Park Opera BBC Concert Orchestra David Charles Abell (conductor).

128 Búbánat 2015-06-29 13:51:41
[url] http://fidelio.hu/zenes_szinhaz/kritika/loncs_neon_happiness; Loncs, neon, hepinesz [/url] • 2015. június 25. - • Jász Annamária - • Fidelio - • „Magyarországon először vitték színre a Hair eredeti Broadway-változatát a Belvárosi Színházban. Most már legalább tudjuk, miért nem jutott eszébe korábban senkinek se megrendezni.” KRITIKA

127 Búbánat 2015-02-20 20:41:25
[url] http://www.toldimusical.hu/; ARANY JÁNOS – SZARKA GYULA (GHYMES): TOLDI [/url] A Pannon Várszínház előadása Budapest Kongresszusi Központ 2015. április 22-én 19:00 órakor [url] http://musicalinfo.hu/toldi-musical-budapesti-kongresszusi-kozpont-3636; A musical költemény alkotói és szereplői [/url]

126 Búbánat 2015-02-19 13:49:15
[url] http://www.opera.hu/billy-elliot; Billy Elliot – casting az Operában! [/url] Opera.hu oldalán olvasható: „Az Opera február 14-i Faust Báljának másnapján rendezett Morzsabálonvilághírűmusical-előadáshoz hirdetett castingot Ókovács Szilveszter főigazgató, Solymosi Tamás balettigazgató és Szirtes Tamás rendező. A jótékonysági gyermekelőadás előtt, a színpadon jelentették be: 2016 nyarán az Elton John által komponált Billy Elliot – a musicalcímű darabot viszik színre az Erkel Színházban. Keresik a főszereplőt. A bejelentést közel ezer, a K&H Bankcsoport, aKlauzál Lions Club, valamint a TV2 által delegált hátrányos helyzetű gyermek jelenlétében tették meg az operaházi estély díszletében, a Jancsi és Juliska gyerekopera kezdete előtt. 2015. március 7-én és 8-án, valamint 14-én és 15-én az Erkel Színházban tartják azt a válogatást, amelyen jó fizikai adottságokkal, állóképességgel, ritmusérzékkel és jó énekhanggal rendelkező 9-11 éves fiúkat keresnek Billy Elliot szerepére. A 2005–ben, Londonban bemutatott musicalt Szirtes Tamás rendezi.”

125 Búbánat 2014-11-03 12:44:02
[url] http://ujember.hu/index.php?option=com_k2&view=item&id=25803:gy%C3%B6ny%C3%B6rk%C3%B6dtetni-nem-csup%C3%A1n-sz%C3%B3rakoztatni; Gyönyörködtetni, nem csupán szórakoztatni [/url] - Beszélgetés a hatvanéves Kocsák Tiborral ARCVONÁSOK | MÉRTÉKADÓ 2014.11.02. | MARTON ÁRPÁD 2014. november 02., vasárnap 00:04 „Ünnep idején szabad egészen őszintének lennünk. És mert valakinek le kell ezt végre írnia, megragadom az alkalmat, hogy ünnepélyesen kijelentsem: ha a musical műfajának megvan a maga Kálmán Imréje, Kocsák Tibor az. Még azt is megkockáztatom: eredetibb, szerteágazóbb, újítóbb is az életműve az operettkirályénál. Az pedig, hogy sokszínűbb, vitathatatlan. Az operai Anna Karenina és Utazás, az örökifjú, melodikus A krónikás, az irodalmi levegőjét zenére váltó Légy jó mindhalálig, a vadromantikus Szegény gazdagok és a Kalkuttai Teréz anyát megéneklő, stílusteremtő Kiálts a szeretetért!, a sziporkázó Hófehérke, az operai módra sűrítő Abigél, a szimfonikus-enciklopédikus balett Az ember tragédiájából és a minden porcikájában színházérzékeny A vörös malom zeneszerzője olyan egyéni hangot alakított ki, amely nemzetközi viszonylatban is kivételes. Az utóbbi, nagylelkű „zenei tréfa" mutatja föl talán leginkább komponistánk mozarti vonásait: megrendítő elmélyültség és önfeledt játszadozás pazar elegyét. A kerek évszám alkalmat kínál a visszapillantásra és az előretekintésre.”

124 Haandel 2014-07-26 08:18:19
[url]http://tvthek.orf.at/program/matinee-Anatevka-Ein-Dorf-am-See/8205534/Anatevka-Ein-Dorf-am-See/8207653/Anatevka-Ein-Dorf-am-See/8207654;Anatevka – Ein Dorf am See[/url] (20.07.2014 ORF TVthek)

123 Janus 2014-07-23 20:40:09 [Válasz erre: 117 Búbánat 2014-07-13 13:56:05]
jaj hát majd jönnek a kedves és aranyos kritikusok is a rajongók mellé és dicsérik. A Parasztbecsületben is több kritika pozitívan írt róla. Most elolvastam a Muzsikában megjelent Varázsfuvola kritikát abban is akkora idiótaságokat ír Koltai - pedig ritkán mondok ilyet egy kritikusra, de aki szerint Klein Ottokár hangilag teljesen rendben volt, mint Tamino, az süket.

122 Búbánat 2014-07-23 19:01:52 [Válasz erre: 121 Búbánat 2014-07-20 13:19:59]
MY FAIR LADY [url] http://fidelio.hu/zenes_szinhaz/kritika/ki_szavatol; Ki szavatol? [/url] 2014. július 23. - • László Ferenc - • Fidelio - "A zene ott kezdődik, ahol a szó hatalma véget ér. A My Fair Lady világsikerének egyik titka a jó zene" - olvasható a margitszigeti előadás reklámszövegeiben a megállapítás, melynek első fele ugyan erősen vitatható a zenés színház közegében, ámde második mondatában valósággal lapidáris igazságot fogalmaz meg. KRITIKA „Mert hát Frederick Loewe zenéje tényleg jó, mi több: remek; a székesfehérvári színház zenekarára (karmester: Kerényi Gábor) aligha mondhatunk nagyobb dicséretet annál, mint hogy muzsikusai érvényesen és stílusosan szólaltatták meg a legklasszikusabb Broadway-musical bécsi operettből és angolos fanyarságból lelkedzett zenéjét.”

121 Búbánat 2014-07-20 13:19:59 [Válasz erre: 106 Búbánat 2014-02-20 12:20:03]
Frederick Loewe: My Fair Lady - ma este a második előadást láthatja a közönség a Margitszigeti Szabadtéri Színpadon a székesfehérvári Vörösmarty Színház társulata játékában.

120 Heiner Lajos 2014-07-18 12:36:59 [Válasz erre: 117 Búbánat 2014-07-13 13:56:05]
Ha csak o lenne az egyetlen Ungarnban, aki azt csinalja, amihez nem ert...

119 tiramisu 2014-07-18 12:09:38 [Válasz erre: 117 Búbánat 2014-07-13 13:56:05]
Egyetértek.

118 Búbánat 2014-07-18 09:53:17
Ma este nem operettel, hanem musicallel nyitja meg kapuit az immár hagyományos nyári mörbischi fesztivál, ami augusztus 23-ig a programján szerepel: [url] http://www.viennaclassic.com/de/sommer-2014/konzerte-im-uberblick/seefestspiele-morbisch-anatevka.html?gclid=COC-isqnzr8CFfMgtAodeVAAXQ; Seefestspiele Mörbisch – Anatevka [/url]

117 Búbánat 2014-07-13 13:56:05
Bevallom, nekem sem "jön be" Dolhai hangja, hangszíne, énektechnikája, és nekem is fenntartásaim vannak hangképzését illetően is. Ezért is, operaénekesi irányultságát nem tudom mire vélni. Alkalmasságát ehhez sok minden megkérdőjelezi. A meglévő hangi tudás és színpadi ismeret önmagában kevés és a megfelelő hangképzési ismereteket csak úgy egyik napról a másikra nem lehet megszerezni, elsajátítani. Sok pályatárs kemény tanulmányokat folytat(ott) a Zeneakadémián, operaénekes szakon is, hogy előbb kis szerepekben bemutatkozhasson az Operában. Persze szerencse dolga is, kiből mi lesz, megváltozott szerepkörében mire lesz képes, a műfaj- és/vagy hangfaj váltásokkal megbirkózik-e. Eddigi próbálkozása a Parasztbecsületben eléggé vegyes visszhangot kapott. Hiába van rajongó tábora, ott is megoszlottak erről a vélemények. Erre a nem egyöntetű értékítéletre alapozva hozna meg ilyen lényeges szakmai döntést? Ha tényleg így gondolja a „hogyan tovább?”ot, igen komoly önvizsgálat kellett ehhez, és szakmai korrepetitorok egyöntetű meglátása és „jóváhagyása”. Vagy önfejűen figyelembe sem vette az esetleges józan „eltanácsolást” az ötletétől, és megy tovább a saját feje után… Ismerve eddigi énekesi produktumát, nem hinném, hogy műfajváltása hasonlóan sikeresen fog alakulni, mint történt például László Boldizsár esetében, aki a Cotton Club Singers együttes frontembereként tevékenykedett, és másfél évtizednyi működés után, onnan nyergelt át az opera világába, hogy immár tenor főhősöket alakítson a színpadokon. Úgy tűnik, mára őt el- és befogadta a szakma. Ilyen fordulat keveseknek jön össze. Félek, Dolhaira - remélt új szerepkörében - nem vár a másik tenoréhoz hasonló ívű operai karrier. Tudom, L.B. indulását is sokan kétellyel fogadták, alkalmasságát megkérdőjelezték. Lehet, hogy D.A. is ebből indul ki, és arra gondol, idővel neki is mindez megadatik, megszeretik majd. Megszerzi, elsajátítja az operaénekléshez szükséges képességeket, könnyedén megy majd a váltás. És elismerik őt is. De szerintem ők ketten teljesen eltérő, más habitussal, más hangszínnel, más technikával rendelkező énekművészek, pályájuk indulása is különböző zenei műfajhoz kötődik, kevés a közös bennük, így összehasonlításuk tévútra vezetne… Nem tudom, ki hogy van vele, Dolhai művészetét már az operettben is elég kevésre tartom. A bonviván, sőt operai szerepkörben akkor már inkább Vadász Dániel, Vadász Zsolt, Boncsér Gergely lennének azok, akiknek kiváló hangjuk valóban erre predesztinálja őket – és több esetben ezt a képességüket már volt módjukban, az operában is bizonyítani. Megértem Dolhaiban buzog a becsvágy, ami értékelhető szempont, de tisztában kell lennie saját képességeivel és az elvárásokkal is. Ő ne tudná, hogy az opera "komoly" műfaj, generációk tanultak-tanulnak, hogy vágyuk beteljesedjen és egyszer az Opera színpadán megmérettessék magukat. Azt is tudom, voltak, akik a „könnyű” zenés műfaj felől érkeztek, és később elismert operaénekesek lettek. Dolhai Attila esetében ezt a perspektívát egyelőre nem tudom elképzelni. De ne legyen igazam! Ha bölcs, D.A. saját műfajában, a musicalben elért népszerűsége eddigi töretlenségét nyilván nem fogja szem elől téveszteni... Rá fog egyszer jönni, jobb ha marad a jól bevált „kaptafánál” – ott csalódások nem érhetik.

116 macskás 2014-07-13 12:22:35 [Válasz erre: 115 Búbánat 2014-07-13 12:07:30]
Vicc! Modoros, présel, és különben is.

115 Búbánat 2014-07-13 12:07:30
[url] http://fidelio.hu/zenes_szinhaz/interju/dolhai_attila_szuksegem_van_a_kihivasra; ’Idén nyáron Dolhai Attila lezárja musical-pályafutását.” – interjú [/url] Dolhai Attila: "Szükségem van a kihívásra" • 2014. július 11. - • Csicsely Zoltán - • Fidelio - „- Kiváltságos vagy rizikós helyzet egy műfajváltás? - Mindkettő. Kiváltságos, mert a mostani életszakaszomban megengedhetem magamnak, hogy elengedjem a musicalekből származó biztos egzisztenciát. A műfajváltás nem egyik pillanatról a másikra történik, hiszen jó ideje játszom operettet, ami továbbra is meg tud maradni biztonsági kötélnek, biztosítani tudja a családi megélhetésünket. Énektechnika szempontjából operett és opera között van átjárhatóság, a magam elé kitűzött cél, hogy megtanuljak úgy énekelni, hogy képes legyek az utóbbit is teljesíteni. Természetesen kockázatos is a döntésem, ám annál semmiképp nem veszélyesebb, mint amit eddig csináltam, hiszen egyszerre két eltérő műfajt, musicalt és operettet is énekeltem. Ez a legrosszabb, amit egy énekes tehet. […]”

114 Haandel 2014-07-12 11:53:49
[url]http://tvthek.orf.at/search?q=M%C3%B6rbisch;"Anatevka" in Mörbisch[/url]

113 zalbarna 2014-04-28 11:41:34 [Válasz erre: 112 Búbánat 2014-04-28 11:39:48]
Nnna jó, ezt ettem...

112 Búbánat 2014-04-28 11:39:48 [Válasz erre: 111 zalbarna 2014-04-28 11:38:32]
Musical - topic, eleve nem lehet "komoly"...

111 zalbarna 2014-04-28 11:38:32 [Válasz erre: 110 Búbánat 2014-04-28 11:00:55]
De kéremmm !! Nem zenei magazin, hanem komolyzenei magazin.

110 Búbánat 2014-04-28 11:00:55
[url] http://www.madachszinhaz.hu/newsdet.php?id=351; A Mamma Mia! a Madáchban és Szegeden! [/url] Madachszínhaz.hu, 2013. 10. 30. A Mamma Mia! a Madách Színházban és a Szegedi Szabadtéri Játékokon! A világon először a Madách Színház kapta meg a jogot, hogy non-replica változatban állítsa színpadra a Mamma Mia! musicalt. A bemutató 2014 augusztusában a Szegedi Szabadtéri Játékokon, szeptemberben pedig a Madách Színházban lesz.

109 Haandel 2014-04-17 17:31:49
[url]http://www.telegraph.co.uk/culture/theatre/theatre-features/10755716/Why-My-Fair-Lady-betrays-Pygmalion.html;Why My Fair Lady betrays Pygmalion[/url] … In his lifetime, Shaw had resolutely rejected any attempt to turn Pygmalion into a musical. In 1921 he learned that Franz Lehár was basing an operetta on the play, and fired off a salvo warning the composer not to infringe his copyright. Shaw insisted that Pygmalion possessed its own verbal music, but he must also have been wary of the conventions of musical comedy which would demand a romantic union at the conclusion. … --- George Bernard Shaw (26 July 1856 – 2 November 1950) Pygmalion (1912) Franz Lehár (30 April 1870 – 24 October 1948) --- Da [url]http://bar.wikipedia.org/wiki/Ungarisch;George Bernard Shaw[/url] hod in am Interview mit CBS gsogt: „Nach dem ich das Ungarische Jahre lang studiert habe, bin ich überzeugt, daß mein Lebenswerk wesentlich wertvoller geworden wäre, wenn ich sie als Muttersprache hätte. Denn mit dieser seltsamen, vor uralten Kräften strotzenden Sprache kann man viel genauer die winzigen Unterschiede und geheimen Regungen der Empfindungen beschreiben.“ --- George Bernard Shaw (the writer of dramas) told in an interview (made with him by the CBC): "I can say with confidence - after I have studied the Hungarian language trough many years - that I could have created a far more precious and worthy literary work of my life If I had been the possibility to do it by Hungarian. I claim this simply because this strange, powerfull language is the most capable to write about the differences and details of the minor, secret human emotional nuances." ***** [url]http://www.youtube.com/watch?v=40VegR6uaTI;George Bernard Shaw's First Visit To America[/url] (1928, YouTube)

108 Szilgyo 2014-04-15 10:18:45
Sondheim-ősbemutató Magyarországon: [url]http://www.magyarszinhaz.hu/component/content/article/6-tervezett-bemutatok/40383-into-the-woods;Vadregény - Into the Woods a Magyar Színházban[/url]

107 Búbánat 2014-04-12 11:40:12
[url] http://www.jegytrafik.hu/zenes-szinhaz/kepzelt-riport-egy-amerikai-popfesztivalrol-musical-jegyek-budapest-kongresszusi-kozpont-2013; Képzelt riport egy amerikai popfesztiválról [/url] Budapesti Kongresszusi Központ - 2014. 05. 10. ( szombat ) „Presser Gábor 40 éves musicaljét a Képzelt riport egy amerikai popfesztiválról musical lesz látható Budapesten a Budapesti Kongresszusi Központban a Pannon Várszínház előadásában. A Képzelt riport egy amerikai popfesztivál egyike azoknak a musicaleknek amit mindenki ismer, hiszen olyan slágerek hallhatóak benne mint a Valaki mondja meg, Arra születtem, A fák is siratják és a Ringasd el magad című dalok amikből több feldolgozás is készült, sőt a rádiók is játszották. A musical keletkezése is megérne egy darabot, hiszen rendkívül izgalmas útja volt a vígszínházi bemutatóig. A zene megírásához még az István, a király szerzőit is felkérték, végül azonban Presser Gábor és Adamis Anna írtak hozzá zenét. Ez a musical töltötte be a hazánkban korábban betiltott Jézus Krisztus Szupersztár után maradt űrt, sőt annál többet is, hiszen egy magyar legenda keletkezett ekkora. A 40 éves musical története abszolút örökérvényű és még ma is aktuális lehet, hiszen olyan témákat feszeget mint a drog, homoszexualitás vagy éppen a holokauszt. 2014-ben országos turnéra indul a legendás Képzelt riport egy amerikai popfesztiválról musical.”

106 Búbánat 2014-02-20 12:20:03
Régen játszott híres musicalt mutatott be február 15-én a székesfehérvári Vörösmarty Színház: [url] http://szinhaz.hu/musical/55427-egy-rikacsolo-viragaruslany-esete-a-nyelvtanarral-my-fair-lady-szekesfehervaron; Frederick Loewe: My Fair Lady [/url] Rendező: Szikora János A főbb szerepekben: Henry Higgins - Hirtling István Mrs. Higgins - Almási Éva Eliza Doolittle - Radnay Csilla Pickering ezredes - Egyed Attila Mrs. Pierce - Sztárek Andrea [url] http://www.szekesfehervar.hu/viewer.php?image=0&group=124762; Képgaléria [/url]

105 Búbánat 2013-11-23 14:28:47
[url] http://www.operett.hu/cikkek/otven-muvesz-enekel-miklos-tibor-emlekere/951; Ötven művész énekel Miklós Tibor emlékére [/url] Operettszínház, 2013-11-15 Több mint ötven magyar énekes, színész, sztár fogott össze, hogy november 25-én jótékonysági gálaesten állítson emléket a Légy jó mindhalálig, az Anna Karenina, a Sztárcsinálók, az Utazás, vagy az Operettszínházban a mai napig látható Abigél és Menyasszonytánc sikerszerzőjének, a Miss Saigon fordítójának, Miklós Tibornak, aki szeptemberben, 66 éves korában távozott közülünk. A tiszteletére rendezett emlékgála közreműködői és alkotói lemondanak honoráriumukról és azt teljes összegben Miklós Tibor családjának ajánlják fel. A gála résztvevői: Andrádi Zsanett, Balogh-Bodor Attila, Barát Attila, Bardóczy Attila, Bíró Eszter, Czigány Judit, Csengeri Attila, Csengeri Ottília, Csonka András, Csuha Lajos, Dobos László, Dolhai Attila, Egyházi Géza, Feke Pál, Felföldi Anikó, Forgács Péter, Földes Tamás, Für Anikó, Gömöri András Máté, Haffner Anikó, Homonnay Zsolt, Jantyik Csaba, Janza Kata, Kékkovács Mara, Kerényi Miklós Máté, Kovács Zsuzsa, Kováts Kriszta, Langer Soma, Lukács Anita, Mahó Andrea, Makrai Pál, Mészáros Árpád Zsolt, Miklós Eponin, Muri Enikő, Nádasi Veronika, Naszvagyi Tamás, Nyári Szilvia, Polyák Lilla, Puskás Péter, Sasvári Sándor, Serbán Attila,Simon Panna, Sz. Nagy Ildikó, Szabó P. Szilveszter, Szendy Szilvi, Szolnoki Tibor, Szomor György, Tóth Gabi, Tóth Vera, Ullmann Zsuzsa, Vágó Bernadett, Vágó Zsuzsa, Vikidál Gyula, Zentai András.

104 Búbánat 2013-09-14 13:37:25 [Válasz erre: 103 Szilgyo 2013-09-14 08:00:27]
Nagyon szép kezdeményezés! (Csak ami a linkre kattintva feljön tudom elolvasni, de ez is bőven elég ahhoz, hogy onnan érzékelni tudjam Miklós Tibor iránt megnyilvánuló "szeretet lángjait". Épp tegnap hallgattam meg Kincses Veronika CD-jéről két olyan számot, melynek dalszövegét ő fordította illetve maga írta: - Mária Magdaléna dala - részlet a Jézus Krisztus Szupersztár c. musical-ből(A.L. Webber - T. Rice - Miklós Tibor) - Kincses Veronika - Karácsony - dal(Kocsák Tibor - Miklós Tibor) - Kincses veronika, km. a fóti Károlyi István Gyermekközpont kórusa Sebestyén András vezetésével ("Szeretet hangjai" - Kincses Veronika és a fóti gyermekváros lakói, Hungaroton, 1998)

103 Szilgyo 2013-09-14 08:00:27
[url]https://www.facebook.com/miklostiboremlekoldal;Emlékoldal Miklós Tibor tiszteletére[/url]

102 Búbánat 2013-09-09 11:18:58
[url] http://mno.hu/grund/varatlanul-elhunyt-miklos-tibor-1183065; Váratlanul elhunyt Miklós Tibor [/url] BuL Forrás: MTI, MNO 2013. szeptember 09., hétfő 10:35 Váratlanul elhunyt Miklós Tibor dalszövegíró, fordító, a Rock Színház alapítója és igazgatója, a Magyar Zeneszerzők Egyesülete (MZE) elnökségi tagja. Miklós Tibort szombaton este 66 éves korában érte a halál – közölte az MTI-vel Hollós Máté, az MZE elnöke. Az alkotó a Generál együttes szövegírójaként tűnt fel, nevéhez fűződik a hazai rockopera megteremtése. Ő fordította le például a Jézus Krisztus szupersztárt, az Evitát, a Hairt, A nyomorultakat, a Miss Saigont, a Fame-et. Olyan slágerek fűződnek nevéhez, mint a Különös szilveszter, a Boldogság, gyere haza és az Álmodj, királylány. Temetéséről később intézkednek. Miklós TIbor éppen néhány nappal ezelőtt mesélt az MNO Grundnak terveiről.

101 Búbánat 2013-09-05 00:49:50
[url] http://szinhaz.hu/interjuk/53225-zenes-nepszinhazi-tradiciok-menten-interju-keror-val; Zenés Népszínházi tradíciók mentén – interjú [/url] Szinhaz.hu, 2013. augusztus 22. csütörtök, 07:00 A Fővárosi Közgyűlés június 12-én határozott arról, hogy pályázatot ír ki a Budapesti Operettszínház főigazgatói posztjára, mivel a jelenlegi vezető, Kerényi Miklós Gábor megbízatása 2014. január 31-én lejár. A direktor az Operettszínház évadzáró rendezvényén, június 24-én, hivatalosan is bejelentette, hogy újra indul a posztért. Az irányítása alatt eltelt tizenhárom évről, operett- és musicaljátszásról, hungaricumról, a közönségről és a jövőbeni tervekről kérdezte Spilák Klára. „- Azok a népszerű színészek, akik a musicalek főszerepeit játsszák és imádja őket a közönség, szerepet kapnak az operettekben is, ezáltal behozva rajongóikat a másik műfaj előadásaira. Kerényi Miklós Gábor: Természetesen. Ezzel mi valóban játszunk. Én nagyon fontosnak tartom a színházban a sztárokat és azt, hogy segítsem az ismertté válásukat, mert a közönség elsősorban a színészekre szeretne jegyet venni! A zenés színház egyébként számomra az ősi szertartás színház egyszerre sokakat megszólító változata, ahol a papok és a szertartást segítők szerepe, sugárzása szintén nagyon fontos. - A színház arculatában az Ön igazgatása alatt vált igazán meghatározóvá, pregnánsan láthatóvá a musical, mint önálló műfaj. Sosem merült fel, hogy ez az intézmény nevében is megjelenjen? Kerényi Miklós Gábor: A Budapesti Operettszínház egy tradicionális név, ami értéket képvisel, nem véletlenül nyertük el a Superbrands címet, ezért nem lenne értelme, hogy megváltoztassuk. - Sokan fölteszik a kérdést: miért játszik az Operettszínház egyáltalán musicaleket? Hiszen ezt teszi Budapesten például a Madách Színház is. Kerényi Miklós Gábor: Mi egészen más típusú színház vagyunk, mint a Madách, és egészen más típusú musicaleket játszunk. Mindezen túl, ennek egyrészt történeti alapja, hagyománya van, másrészt pedig a kor parancsa művészi, gazdasági, közönség építési szempontból egyaránt. Ugyanakkor érdekes, hogy miközbenaz Operettszínháznak újra és újraneki szegezik a kérdést, hogy miért játszik musicalt - amikor pedig 50 éve rendszeresen szerepel a repertoáron ez a műfaj (a My fair Lady-től a West Side Story-n keresztül a Valahol Európáig, az Őrült nők ketrecéig és a Hotel Menthol-ig), ugyanakkor a Madách Színház esetében nem firtatják, hogy hova tűnt Shakespeare, Schiller, Németh László, Csehov - vagyis a prózai társulat, egyáltalán a társulat, és miért lett az egykor elismertprózai színház, amely játszott musicaleket is, egyszerű, társulat nélküli, szórakoztató zenés színház. - Milyen hagyományokra gondol? Kerényi Miklós Gábor: A kezdet a legendás Petőfi Színház, az első magyar musical színház, amely kétévi működés után betagozódott az akkori Operettszínházba. Az első jelentős nyugati musical itt került műsorra: a híres My Fair Lady 1966-ban Lehoczky Zsuzsával és Básti Lajossal. Később jött a West Side Story, a Hello Dolly Psota Irénnel, a La Mancha Lovagja Darvas Ivánnal, a Hegedűs a háztetőn Bessenyeivel, a Chicago Felföldy Anikóval, majd a Valahol Európában Haumann Péterrel és a Hotel Menthol Fenyő Miklóssal. Ráadásul 1994-ben a Rock Színházat is beolvasztották az Operettszínházba. Így amikor én átvettem a színház igazgatását, a musical tagozattal tulajdonképpen a Rock Színház hagyományait folytattam. És éppen az ő nyomdokaikon haladva én nem Broadway és West End típusú, üzletszerű szórakoztató színházat csinálok. „

100 Búbánat 2013-09-04 01:34:28 [Válasz erre: 99 IVA 2013-09-03 23:50:35]
Jaj, tényleg, látszik, hogy későre járt az idő. A "macskák" megbabonáznak... Az Elfújta a szél után pedig kapkodok...

99 IVA 2013-09-03 23:50:35 [Válasz erre: 98 Búbánat 2013-09-03 21:26:01]
Kedves Búbánat, szerintem összemostad az előző két hozzászólást.

98 Búbánat 2013-09-03 21:26:01 [Válasz erre: 97 ferocissimoato 2013-09-03 13:38:09]
2013 decemberétől a Budapesti Operettszínház műsorán lesz látható az előadás! Bízzunk benne, hogy a kőszínházi körülmények között élvezhetőbb előadás kerül színpadra.

97 ferocissimoato 2013-09-03 13:38:09
Amatör Macskák a szigeten. A legborzasztobb teljesitményt a hangmérnök úr tette le az asztalra. Minden kritika alatt volt a hangositás szinvonala, mindent tönkre tett, élvezhetetlen lett ezáltal az elöadás. Nagy kár volt ezt a remekművet igy tönkre tenni.





A lapunkban megjelent szövegek a Café Momus, vagy a szerző kizárólagos szellemi tulajdonát képezik és szerzői jog védi őket.
A szerkesztőség külön, írásos engedélye nélkül mindennemű (részben vagy egészben történő) sokszorosításuk, felhasználásuk, kiadásuk és terjesztésük tilos.