Makaya McCraven Boiler Room London Live Set
Ez miért csak a Fesztivál Színházba fér be hétfőn? a 19:45-ös BFZ ismétlőkoncert elé úgy beraktam volna, mint a pinty! csak véletlenül néztem bele a programba.
a januári László Attilára is alig van már jegy, ők se érdemesek a Bartók Béla Nemzeti Hangversenyteremre?
Cotton Club Singers 2022-ben 15 év szünet után felélesztette a legsikeresebb koncertshow-ját, az ABBA-JAZZ-t.
Tegnap este a Margitszigeti Szabadtéri Színpadon a koncert során fellépett az együttes öt legmeghatározóbb énekese: Zsédenyi Adrienn, Kozma Orsolya, Szűcs Gabriella, Fehér Gábor és László Boldizsár.
A realizált produkciótól a jelenlévő közönség (szinte teltház volt a Szigeten) azt kapta, amit előzetesen már tudni lehetett és várt: 15 évvel ezelőtt Zsédenyi Adrienn nélkül vitték színre, viszont most vele kiegészülve állt össze újra a show. Ezért új hangszerelések is születtek.
A koncertet az énekegyüttes egykori, ám ma is méltán elismert 11 fős zenekara kísérte. A show ledfalra komponált egyedi látványvilágát az ABBA együttes zenéjének és a mai kor sokszínűségének az izgalmas elegye nyújtotta.
Az esemény egyediségét tovább fokozta, hogy a csapat 2022-ben nyilvános koncerten Budapesten csak ezen az estén volt látható.
Az ABBA 2022-es évi megújulásával párhuzamosan a Cotton Club Singers valódi csemegét abszolvált közel 25 sláger színpadra vitelével.
„László Boldi”-val élen fergeteges koncert (és koncerthangulat) élményével távozhattunk a kies helyszínről úgy fél 11 táján, a szünet nélkül közel két és fél órás előadásukat követően. A nosztalgika még most is működik/működött...
Elbphilharmonie LIVE | Jazz at Lincoln Center Orchestra with Wynton Marsalis
Még ez se hoz lázba, mióta komolyra álltam, pedig jó koncert.
2020.09.26 16:30 - 18:00 Bartók Rádió
6-os stúdió. 2020.09.26. Jazz mise és spirituálék Magyar Rádió Énekkarának hangversenye Vez.: Pad Zoltán Szólót énekel: Sapszon Orsolya (szoprán), Alagi János (tenor) Km.: Elek Norbert (zongora), Horváth Balázs (bőgő), Pusztai Csaba (dob) 1. Három spirituálé Moses Hogan feldolgozásában: a) Cert'nly Lawd, b) Surely He Died On Calvary, c) Hold On!, 2. Will Todd: Mass In Bl |
- Látóhatár, 1970. május 1. (5-6. szám)
RIB ÁRI ANTAL - PORGY ÉS BESS
„Az első szereposztás négy kitűnő énekes bravúrjára épít.
Radnay György Porgy szerepében élete egyik legjobb, legdrámaibb alakítását nyújtja. A nyomorék, térdcsonkjain járó, kecskekordén kolduló jólelkű néger alakját, ki a megvetett, kiközösített prostituált Besst feleségül veszi és gyilkossá, majd földönfutóvá válik érte - Radnay szívbemarkolóan állítja elénk. Két duettje Bess-szel („O, Bess, én édes asszonykám” és „Szeretlek Porgy”), Házy Erzsébettel, mindenben méltó partnerével, - felejthetetlen.
Házy roppant finoman, diszkréten rajzolja meg a prostituált néger nő figuráját. Annyira nem frivol-, hanem pasztellszínekkel dolgozik, hogy rokonszenvünket még legborzalmasabb erkölcsi botlásaiban is alig veszti el. Színészileg is remeklés a Kittiwah szigeti elbukása, volt szeretőjével, Crown-nal, majd később kábítószeres szédület hatása alatti szökése Sporting Life-fal.
Palcsó Sándor olyan hiteles Sportingnak, ennek a visszataszító, sétapálcás néger gigerlinek alakjában, ami csak a legkomolyabb színészi azonosulásban lehetséges, - ahogy ezt Sztanyiszlavszkij kívánta színészeitől. A darab legegyénítettebb figurája, egyszerre aljas intrikus, hitvány csábító és népének renegátja. Renegát, mert az első pillanatban, mikor Besst végre befonhatja, máris a közösség elhagyására és az általa elképzelt „nagy életnek” megragadására sarkallja. Palcsó hangszínével is kitűnően karakterizálja a figurát. Nazálisán énekelt, magas fekvésben plasztikusan kifejező piánói, helyenként szinte jágóian félelmetessé teszik alakítását.
A negyedik művész, ki lelke a darabnak: Szirmay Márta, Serena szerepében. Ö már régebben bebizonyította, hogy operaénekesi kvalitásai mellett az improvizatív jazzéneklés Ella Fitzgerald által fémjelzett stílusának magyar reprezentánsa. Serena figurájában a néger közösség sámán-szerű gyógyító, békebíró, halottsirató asszonyát állítja elénk. Spiritual-szerű anyagát olyan hitelességgel, meggyőző erővel, érett szépséggel adja elő, mely hangját szinte újonnan fedezheti fel híveivel. Kiállása, szerepformálása méltó a híres néger Everyman-együttes stílusához, mely hosszú éveken keresztül az egész világon sikerre vitte a Porgyt.”
77
George Gershwin hálála évfurdulóján, emlékére
A magyarországi szimfonikus könnyűzene meghonosítója: Kemény Egon
ZENÉS BESZÉLGETÉS KEMÉNY EGONNAL PÁLYÁJÁRÓL
Magyar Rádió 1967. Műsorvezető: Boros Attila
"Boros Attila: Milyen példa lebegett a szeme előtt, amikor meg akarta nálunk honosítani a szimfonikus könnyűzene műfaját?
Kemény Egon: Annak idején óriási sikere volt, mint ahogy még ma is, Gershwin Rhapsody in Blue-nak, és ez a mű, illetve maga Gershwin munkássága volt az, amelyik bennünket is felajzott ilyen művek megírására.
Régi barátom, Losonczi Dezsővel azon törtük a fejünket, hogy hogyan lehetne Magyarországon is megteremteni a szimfonikus könnyűzenét. Ez a törekvésünk nem is maradt eredménytelen, mert annak idején írtam meg, 1936-ban a „Magyar szvit”-emet, amelyet Polgár Tibor vezényelt és a „Hullámzó Balaton tetején” jazz-parafrázist (1934), amely természetesen az akkori időkben megdöbbentően hatásos volt, azt hiszem, ha ma lejátszanánk nem volna annyira érdekes.”
* Kemény Egonra jellemző szerény vélelem..., jó lenne hallani a műveket.
Éjszakai jazzklub Bemutatjuk a Zenetudomány mostohagyermeke című könyvet és annak CD mellékletét Bartók Rádió 2017. február 21. 23.00 Vendég: Simon Géza Gábor író Műsorvezető: Schaefer Andrea Szerkesztő: Veisz Gábor (RTV részletes)
Éjjel a Bartók Rádióban hallhatjuk: 23.00 -23.55 Jazzlegendák Louis Armstrong 1901-1971 1. Porter: Let´s Do It, 2. Cahn-Chaplin: Shoe Shine Boy, 3. Adams feld.: La Cucaracha, 4. Armstrong-Oliver: Dippermouth Blues, 5. Armstrong-Hines: My Monday Date, 6. Steele-Melrose: High Society Rag (1923-as felv.), 7. Armstrong-Hardin: Where Did You Stay Last Night? (1923), 8. Trad.: When The Saints Go Marchin´ In, 9. Brecht-Weill-Blitzstein: Mack The Knife, 10. Razaf-Waller-Brooks: Ain´t Misbehavin, 11. Kander-Ebb: Cabaret, 12. Simmons-Marks: All Of Me, 13. Hardin: Struttin´ With Some Barbecue, 14. Weiss-Thiele: What A Wonderful World Mv.: Schaefer Andrea Szerk.: Veisz Gábor
[url] http://www.mkvm.hu/index.php?p=kiallitas; Képes magyar jazztörténet [/url] Forrás: www.mkvm.hu Magyar Kereskedelmi és Vendéglátóipari Múzeum 1036 Budapest, Korona tér 1. (volt Dugovics Titusz tér) időszaki kiállítás 2015-11-12 - 2016-04-24 „A magyarországi jazztörténések – nagy vonalakban – időben párhuzamosan haladtak az európai és az amerikai eseményekkel. Kiállításunk az 1850-es évek körüli őskezdetektől 2015-ig, korabeli dokumentumok (kottaborítók, fényképek, festmények, plakátok, szórólapok, gramofonlemez-, LP- és CD-borítók, hangszerek) segítségével mutatja be a honi jazzeseményeket.” (Korábban „smaragd” fórumtársunk már beírta a Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek-topicba. Legyen meg itt is ez a hír.)
[url]http://www.youtube.com/watch?v=DEST1Qcsq1I&feature=related;Buddy Rich Big band - Channel 1 Suite[/url] Berlin, 1984 Sztem nincs olyan jó, mint a '68-as las vegasi felvételen, de így is nagyon tuti...
[url]http://www.youtube.com/watch?v=MGeshSW3k10;Chase - Open up Wide[/url] Hát, ez nem olyan cool, mint Chet Baker és Miles Davis... :-)
[url]http://www.youtube.com/watch?v=qBDmtsFaq-Y; Chet&Miles[/url]
[url]http://www.youtube.com/watch?v=WPkCbIa1hmg; Chet fúj... de hogyan![/url]
A Bartókon hallgattam a [url]http://www.mao.hu/zenekar.php;Modern Art Orchestra[/url] koncertjét. tényleg jó... csak az a döbbenet, hogy a 40 évvel ezelőtti ('60-as évek végi) Miles Davis stílusában játszanak.
[url]http://www.youtube.com/watch?v=kXXe2ukYQlY;Bireli Lagrene & Sylvain Luc: Isn't She Lovely[/url]
'72-ben Grammy-díjat nyert lemez... olyan is.
[url]http://farm1.static.flickr.com/137/318890379_32135c8505.jpg?v=0;Bill Evans: The Bill Evans Album[/url] 1. Comrade Conrad 2. Two Lonely People (Bill Evans, Carol Hall) 3. Funkallero 4. Sugar Plum 5. Waltz for Debby (Evans, Lees) 6. Re: Person I Knew 7. T.T.T. (Twelve Tone Tune) 2005 reissue bonus tracks: 8. Waltz for Debby [alternate take] (Evans, Gene Lees) 9. Re: Person I Knew [alternate take] 10. Funkallero [alternate take] Bill Evans - piano, guitar Eddie Gomez – bass Marty Morell – drums Columbia 1971
na, megvan: Miles Davis: [url]http://ecx.images-amazon.com/images/I/41-R4JAvheL._SS500_.jpg;In A Silent Way[/url] (1969) 1. Shhh/Peaceful (Miles Davis) – 18:16 - Shhh – 6:14 - Peaceful – 5:42 - Shhh – 6:20 1. In a Silent Way/It's About That Time (Joe Zawinul, Miles Davis) – 19:52 - In a Silent Way (Joe Zawinul) – 4:11 - It's About That Time (Miles Davis) – 11:27 - In a Silent Way (Joe Zawinul) – 4:14 Miles Davis – trumpet Wayne Shorter – soprano saxophone John McLaughlin – electric guitar Chick Corea – electric piano Herbie Hancock – electric piano Joe Zawinul – organ Dave Holland – double bass Tony Williams – drums
igen, még magamnak is rejtvényeket adok fel... :-)
Ma nagyon talányos vagy:)
egy rohadt jó lemezt hallgatok... de fogalmam sincs mi lehet az... ugyanis nincs ráírva az MP3 fájlokra, hogy micsoda... (megvan már vagy 3 éve) az tuti, hogy egy amerikai trombitás lemeze (60-as évek vége, 70-es évek eleje), trombita, gitár, billentyű (orgona, elektromos zongora) basszus, dob. (kb. nyilván Miles Davis. De ki kéne nyomozni, melyik lemez.) Ha rájövök, megírom...
Oscar Peterson Trio (Brown & Thigpen) \"We Get Requests\"
– Három fura svéd mukit – [url]http://day.hu/images/events/007/7579/normal_image_7579_1.jpg;Esbjörn Svensson Trio[/url] – From Gagarin’s Point of Wiev 1999 1. Dating 2. Picnic 3. The Chapel 4. Impressiones Intimas 5. From Gagarin\'s Point of View 6. The Return of Mohammed 7. Cornette 8. In The Face of Day 9. Subway 10. Definition of a Dog 11. Southwest Loner
[url]http://pixhost.eu/avaxhome/avaxhome/2007-12-14/061276bd0c137882ddf60d19a2ff6a82_full_436.jpg;Esbjörn Svensson Trio - Tuesday Wonderland[/url] 2006 1. Fading Maid Preludium 2. Tuesday Wonderland 3. Gold Hearted Miner 4. Brewery Of Beggars 5. Beggar\'s Blanket 6. Dolores In A Shoestand 7. Where We Used To Live 8. Eighthundred Streets By Feet 9. Goldwrap 10. Shipping On The Solid Ground 11. Fading Maid Postludium Esbjörn Svensson - piano Dan Berglund - double bass Magnus Öström - drums
:-) tetszik ez az izé...
[url]http://www.esflamenco.com/product/en34744956.html;Chano Dominguez - New Flamenco Sound[/url] 1. Cilantro y Comino 2. Bulería Del Garraf 3. Persia 4. Procesión 5. Cantiga de Alfonso X \"El Sabio\" 6. NFS incluyendo Atardecer en Bagdad 7. Tangos del Fuego 8. New Soleá 9. Último Modelo 10. Nefertiti 11. Plaza de Tetuán Tomasito - Male flamenco dancer Blas Córdoba - Male flamenco singer El Piraña - Percussionist Chano Domínguez - Leading artist Marc Miralta – Drummer meg egy egész jazz band, de az ő nevüket nem találom...
Beszabadultál a Spanyol Intézetbe? Bajista=bajkeverő Contrabajista=problémamegoldó (Harvey Keitel)-e?
(na, így jobb lesz) Joaquín Grilo - Bailaor Blas Córdoba - Cantaor Enrique Morente - Cantaor Guillermo McGill - Percusionista Jorge Pardo - Saxofonista Carles Benavent - Bajista Javier Colina - Contrabajista Chano Domínguez - Artista principal
Flamenco Jazz... nekem nagyon tetszik. Szerda éjjel láttam a Mezzo-n. Itt vannak a közreműködők: Joaquín Grilo Bailaor Blas Córdoba Cantaor Enrique Morente Cantaor Guillermo McGill Percusionista Jorge Pardo Saxofonista Carles Benavent Bajista Javier Colina Contrabajista Chano Domínguez Artista principal :-) :-))
[url]https://www.esflamenco.com/product/es42306015.html;Chano Dominguez: Imán[/url] 1. Alegría callada 2. Era en el mundo 3. Bye ya 4. El vaporcito 5. Naranja y canela 6. Hacia dónde 7. Fumando 8. Deseo 9. Los ejes de mi carreta 10. Gracias a la vida 11. Mi salsita 12. Epitafio 13. De la Pica
Kaptam egyszer egy ilyet: Mozart: Zongoraversenyek, K 271, 453, 466. Dennis Russel Davies (dir.), Stuttgart Kammerorchester, Keith Jarret (p). 1999. ECM (DDD) ECM New Series 1624-1625 Szerintem semmi különös - nem különösen jó vagy rossz - de a jazzesek nagyon szoktak lelkesedni érte (meg a Bach-felvételekért is), ezért kérdeztem, hátha van valami sajátos szempont, ami miatt ez a lemez érdekes.
Még nem kerültek a kezeim közé...
Mi a véleményed Jarrett klasszikus felvételeiről (Bach, Mozart)? Vagy ez itt off?
Végre már egy kis 90.9 Jazzy Rádió! :-)
Keith Jarrett Trio: [url]http://images.amazon.com/images/P/B0000260CN.01.LZZZZZZZ.jpg;Still Live[/url] (live) 1986 CD1: 1. My Funny Valentine 2. Autumn Leaves 3. When I Fall in Love 4. The Song is You CD2: 1. Come Rain or Come Shine 2. Late Lament 3. You and the Night and the Music 4. Billie’s Bounce 5. I Remember Clifford Keith Jarrett – piano Gary Peacocok – bass Jack DeJohnette – drums Recorded live, July 13, 1986 at Philharmonic hall, Munich
[url]http://vince.milles.free.fr/images/guitare/bireli_lagrene.jpg;Bireli Lagrene[/url]: Standards 1992 1. C\'est si bon (Betti) 2. Softly as in a Morning Sunrise (Hammerstein - Romberg) 3. Days of Wine and Roses (Mercer - Mancini) 4. Stella by Starlight (Washington - Young) 5. Smile (Turner - Parsons - Chaplin) 6. Autumn Leaves (Kozma - Prévert) 7. Teach me Tonight (Cahn - de Paul) 8. Donna Lee (Ch. Parker) 9. Body and Soul (Heyman, Sour & Eyton - Green) 10. Ornithology (Ch. Parker - Harris) 11. How Insensitive (De Moraes - Jobim) 12. Nuages (D. Reinhardt) Bireli Lagrene – guitar Niels Henning Orsted Pedersen – bass André Ceccarelli – drums & Dominique di Piazza – electric bass (12)
McCoy Tyner - piano George Mraz - bass Al foster - drums
McCoy Tyner plays John Coltrane 2001 1. Naima 2. Moment\'s Notice 3. Crescent 4. After the Rain 5. Afro Blue 6. I Want to Talk About You 7. Mr. Day [url]http://coiso.files.wordpress.com/2007/02/mccoytyner.JPG?w=177&h=201;McCoy Tyner[/url] - piano
bezony... :-)
....semmi klasszikus irodalom - hanem újabban kizárólag \"jazz klasszikusok\"?
Charlie Mingus: [url]http://ec1.images-amazon.com/images/I/61EA6GWXKGL.jpg;Mingus Dynasty[/url] 1959 1. Slop 2. Diane 3. Song With Orange 4. Gunslinging Bird 5. Things Ain\'t What They Used To Be (M. Ellington) 6. Far Wells, Mill Valley 7. New Now Know How 8. Mood Indigo (I. Mills/B. Bigard/D. Ellington) 9. Put Me In That Dungeon The Jazz Workshop track 1, 5, 8, 9: Charlie Mingus – bass Danne Richmond – drums James Keeper – trombone Donald Ellis – trumpet Booker Ervin – tenor saxophone John Handy – alto saxophone Roland Hanna – piano Maurice Brown – cello Seymour Barab – cello track 2, 3, 4, 6, 7: Charlie Mingus – bass Danne Richmond – drums James Keeper – trombone Booker Ervin – tenor saxophone John Handy – alto saxophone Roland Hanna – piano Benny Golson – tenor saxophone Jerome Richardson – tenor saxophone & flute Theodore Cohen – vibes Dick Villiams – trumpet
Az ilyen orr mindenbe belelóg.
Néha nekem is. Ilyenor veled beszélgetek. :-)
Néha az az érzésem, hogy túl okos vagy.
Az már megvolt. Te vagy unicornis és Monyóka is.
Szerintem inkább regisztrálnék még három nicknéven.
Nem lehetsz egész életedben megsértődve a világra. Fruzsira azért vagy irigy, mert szebb, mint te, Sesto sokkal lazább, én meg okosabb vagyok. Ideje lenne magadba szállni, hogy felmutass végre valamit.
Hát erre sajnos kevés az esély, de szerintem megennéd sütve a farkadat.
Csak egyszer, csak egy pillanatra lennék ilyen okos, mint te vagy! Mit nem adnék érte.