Téma ismertetése: koncertek, előadások, események, élmények
Ráadásul Kovács János közismert Bruckner-imádó. :O(((
Ismétlem: Gyáva megfutamodás/kapituláció, de a nézőpont függvényében eltúlzott hisztéria is.
Nem hiszem, hogy én lennék Mo. egyetlen Bruckner-rajongója. Ismétlem: A szokásos magyar trehányság. Kocsis, de még Hamar uralma alatt sem vetemedhettek volna ilyesmire.
KJ évekkel ezelőtt vezényelte már a Bruckner /9-et. Sajnos a jelen esetben szerintem érvényesül a nincsen macska, cincognak az egerek esete. Azaz a zenészek a szokásos magyar trehányságból kijárták, hogy ne a ritkán játszott és nagyon nehéz darab helyett egy alaprepertoárhoz tartozó remekművet adjanak elő, amely Kántor Uram hattyúdalához képest jóval kisebb apparátust is igényel.
háromszor hallottam Beethoven 3. szimfóniáját egy éven belül, így nekem rossz hír.
Vengerov elutazott Magyarországra, itt lett pozitív, esetleg utazni se tudott a korlátozások miatt? mi az igazság?
Most olvasom, hogy Vengerov covid-tesztje pozitív lett, azért nem jön. Valszeg "biztonsági" koncertre álltak át, ha már így alakult. A közönség -ismerve Bruckner itthoni ismertségét azaz ismeretlenségét- aligha bánkódik túlzottan.
Nem értem, hogy miért kell változtatni a műsoron a Nemzeti Filharmonikusok esetén, Brucker 9. helyett Beethoven 3. lesz csütörtökön. A beugró Kovács János azt is vezényelhetné.
Most, hogy így rákérdezett, utánanéztem a fesztivál honlapján. A hallásvédő mellett az is meghatározó élményem a koncerttel kapcsolatban, hogy egy alkalommal felismertem Vilde Frang fellépő ruháját a Ferihegyi repülőtér egyik butikjában. Még el is beszélgettem erről az eladóval.
Műsorra emlékszik még? :-)
Nem az ütősökhöz tartozik. Annak idején a koncert alatt bőven volt módom megfigyelni a zsöllye első soraiból. A koncert másik száma alatt a rezesek előtt ülő sorban a zenészek feje körül ilyen "izék" voltak. Itt nincs használatban, csak ott maradt az állvány ezzel a bizonyos tárggyal.
Nem tudom, mi az, de a két fagottos közt nemigen látok elég helyet ahhoz, hogy egy további fagottos elférne ott. Talán az ütős szekcióhoz tartozó valami. Azt mondanám, látva Harding maestro vehemens mozdulatait, hogy tőle véd meg valakit :-) Ha már vehemencia: sok éve egy karmester - meg nem nevezem- olyan hévvel vezényelt, hogy a pálcájával felborította a saját kottaállványát, ami meglehetős robajjal egyenesen a koncertmester ölében kötött ki. Nem kellett leállni...
Nem járvánnyal kapcsolatos, csak a plexifalról jutott eszembe. A Svéd Rádiózenekar fellépésén évekkel ezelőtt láttam valamit, amiről azt gondoltam, hogy a zenészek fülét védi. Az adott szék háta mögött egy állványon volt egy félköríves fekete bőrrel bevont párna (kicsit olyan, mintha fejtámasz vagy rúdra rögzített alvópárna lenne). Nem találtam olyan képet a koncertről, ahol ez az eszköz használat közben lenne látható. A mellékelt cikkben a 15. képen az üstdob előtt, a két fagott között kivehető egy ilyen darab, amit a színpad átrendezésekor nem vittek el. https://www.bresciaoggi.it/home/spettacoli/harding-firmaun-trionfo-1.3934269
A plexifal-projektet tovább lehetne fejleszteni. Úgy tudom, a zenekari vonósok -vagy egy részük- régi sérelme, hogy a mögöttük elhelyezkedő rézfúvósok miatt idővel valamilyen mértékű halláskárosodást szenvednek el. Valószínűleg ilyen plexifalat álmodhatnak maguk mögé, ami valamennyire felfogná a fülükbe áradó erős zajt. A szokásosan megemelt pódiumon ülő fúvósok hangzását és a karmesterre rálátását ez a plexifal nem zavarná. A fúvósok nem egymásra fújnak és veszélyesek, hanem az előttük ülő zenésztársaikra.
a BFZ is változtatott: idág csak a bejövetelnél viseltek maszkot az új évad azon a két koncertjén, amit én is láttam, de szombaton a két -tenor és kürt- szólista is abban jött be, a koncert alatt csak rajtuk és a fúvósokon nem volt maszk.
A MÁV Zenekar koncertjén a zenészek felén volt egy hete.
Az M5 is közvetítette este 9-től. Jó koncert volt, de ilyet még nem láttam: a fúvósokat plexifal választotta el egymástól. (Maszk a vonósokon már a BFZ legutóbbi koncertjén is volt.)
A Bartókon élőben lehetett hallgatni.
"Műsorváltozás 2020. október 1.
Sajnálattal értesítjük kedves közönségünket, hogy José Cura művész úr a bevezetett utazási korlátozások miatt kénytelen volt lemondani szereplését jövő heti, 2020. október 1-jén tartandó koncertünkön. Művész úr és a Magyar Rádió Művészeti Együttesei rendkívül sajnálják a kialakult helyzetet.
Október 1-jén a “Nagy szerelmek, magányos hősök” című koncertünk első fele változatlan marad, elhangzik Csajkovszkij Rómeó és Júlia nyitányfantáziája, valamint Richard Strauss Don Quixote című zenekari műve. Szünet utáni műsorunk: Dvořák: 9. szimfónia, e-moll, „Az Újvilágból”, op. 95. Vezényel: Kovács János. A koncerten közreműködik: Máté Győző (brácsa), Amirás Árpád (gordonka) valamint a Magyar Rádió Szimfonikus Zenekara. Szíves megértésüket köszönjük!" Forrás itt...nem tudom, megtartották-e.
A Magyar Rádió Szimfonikus Zenekarának mai koncertje miért nincs rajta a Müpa honlapján?
4747
kár, hogy nem volt felirat a szombati BFZ koncerten (Britten: Szerenád tenor hangra, kürtre és vonósokra). Andrew Staples, a tenor most is kiváló volt különben, 2 hete a Dal a Földrőlt énekelte.
Müpart Classic
2020.09.23 21:00 - 23:20 M5 (HD)
magyar,2016 |
|
Dmitrij Hvorosztovszkij áriaestje |
|
„A New York-i Metropolitan Opera ünnepelt sztárja áriaestjén az orosz és az olasz operarepertoár legnagyobb bariton szerepeiből válogatott műsorral érkezett, melyet a magyar közönség is hatalmas ovációval köszönt meg.” |
Ez már beszéd! Mondjuk együtt a szemébe. Én is csatlakozom.
Álljon le a COVID!
Nem vagy egyedül! Akkor infézkedj! Állítsd le a COVIDot!
Nem vagy egyedül! Akkor infézkedj! Állítsd le a COVIDot!
Elegem van az egészből. Sajnálom.
Ne csináld!
A lányom tudna mesélni! Már egészen komoly maszkban és plexipajzsban operálnak! Nem is fog egy ideig hazajönni.
Lemondták -kórussal együtt- a szep. 10-ei berlini Musikfest-koncertet is. Honlapjuk szerint "házi" = római koncerteket tartanak.
Nem. Elővigyázatosság.
Csak a zenekar tagjait védik az esetleges fertőzéstől!
Ha a zenekar mondta le, akkor is gyáva megfutamodás.
Meg kell nézni a Müpa többi előadását, akkor kiderül, hogy a Müpa kezdeményezte-e - mert akkor mnden előadást törölnek - vagy az olasz zenekar mondta-e le. Sajnos én is így jártam, de tényleg egy-két kattintással lehet visszaigényelni a bérlet-hányadot.
Nem értek egyet. Hová ültethetnek szét egy vélhetően és nagyrészt már bérletben eladott házat? Továbbá nem tudhatjuk, nem maga a zenekar mondta-e le a koncertet.
Gyáva megfutamodás mind a MüPa, mind a vendégek részéről!
Friss (de sajnos nem meglepő) MüPa értesítést kaptam:
"...sajnálatos módon a római Santa Cecilia Akadémia Zenekarának szeptember 27-i koncertje elmarad. Jegyét ide kattintva, illetve a bérletből elmaradó előadás belépőjét ezen az oldalon tudja visszaváltani."
PS Hahó, kedves MÁO! Így kell(ene) ezt csinálni ... 2019/20-as beragadt jegyekkel különösen.
Kicsit talan santit a furdokad/tengerpart hasonlat: egy MET "furdokad" azert erhet (majdnem) annyit mint egy sikeruletlen pesti Erkel-"tengerparti" produkcio, de alapjaban veve igazat adok a szerzonek: a pandemia elotti hosszu eletemben csak ritkan voltam kepes otthon vegignezni teljes operakat, vegighallgatni plane nem. Sevillai: le a kalappal, vegre! Le meri irni, milyen dogunalom a maga teljessegeben. A soha veget erni nem akaro 1.felv. ezerszer elcsepelt par slagere es a szunet utan total leulo 2.felv. minimum felejtosse teszi az egeszet. Gratula a szokimondasert!
„Zeneünnep tűzijáték nélkül”
„A betöltött űrről a Margitszigeti Szabadtéri Színház pandémiás nyarán”
/Új Ember hetilap – Mértékadó kulturális magazin - 2020. 08.30. – Pallós/
A cikkből részletek:
„Módosult, gyérült, átszerveződött a Margitszigeti Szabadtéri Színpad idei nyárra tervezett programja, ám jelentősége, hatása felértékelődött. A koronavírus által lebénított, tetszhalott állapotban vegetáló zenei életben ritka kivétel, üdítő színfolt egy-egy megtartott fesztivál. Tekintettel arra, hogy a történelemben a nagy kulturális intézmények csak háborús és más katasztrófahelyzetekben szüneteltették a működésüket, a pandémiafenyegetettség reális, józan kezelésével a kontinuitás fenntartása, nívós művészek felléptetése olyan vitathatatlan fegyvertény, amely emlékezetessé, (zene-) történeti jelentőségűvé emel még egy közepes évadot is. Merthogy közepes a kínálat, a publikum létszáma, de még a hangulat és a reakciószint is. Többnyire bő fél-kétharmad házzal zajlanak a programok. Jóval kevesebb idén a külföldi látogató és a hazai közönség is óvatos. Különös megilletődöttséget érezni mindkét oldalról, az előadók és a nézőtéren ülők részéről egyaránt. Mintha újratanulnánk egy közösségi viselkedésformát.
A késői szezonindítás július 17-én, Piotr Beczałával és Rost Andreával ünnep, ha fékezett habzású is. Hónapok óta ez az első valamirevaló közvetlen zenei esemény. Mert hiába a HD technika és/vagy a mobiltelefonos élőzés, az ötletes, de álderűs házi koncertezés, hiába a karantén idején az archívumkincsek visszanézését kínáló honlapok és tárhelyek sora, a net kiábrándító, személytelen virtuális valósága igazából alig tud helyettesíteni, pótolni valamit. Mintha a fürdőkádból próbálnánk megélni egy tengerparti nyaralást Jóllehet a másik, nagynak szánt gála, Angela Gheorghiu koncertje elmaradt, a világsztárokat felvonultató, évek óta tartó szigeti sorozatban az első számú énekesek között számontartott lengyel tenor felléptetése az örömteli, szépreményű kezdeményezés része. (Tavaly például Vittorio Grigolo mutatkozott be itt.) A kényszerpihenőről érkezett Beczała már első megszólalásával győzedelmeskedik: változatlanul egyike a legszebb hangú, legsokoldalúbb operaénekeseknek. (Húsz év telt el azóta, hogy nagy nemzetközi áttörése küszöbén, Budapesten, az Erkel Színházban a Rigoletto Hercegeként debütált; húsz évvel ezelőtt jegyeztük meg itthon a nevét.) Rost Andrea kiváló és megbízható partner. A program felemás, a második, operettes blokkja hosszú. Verditől, Giordanótól és Puccinitől sajnos csak kis adagok, a Tosca szerelmi kettőse pedig így, az összefüggésből kiragadva kevéssé hatásos zárása az első résznek. A szünet utáni Lehár- és Kálmán-féle operettcunami best of igénye imponáló. De nyár ide vagy oda, a behízelgő – énektechnikailag és stílusgyakorlat szempontjából kifogástalanul tolmácsolt – zenei anyag ebben a koncentrátumban annyira émelyítő, álomvilága annyira talmi, hogy a cukormázas dal- és duett szövegek fordításainak elmaradásáért ezúttal még hálásak is lehetünk. A kihagyhatatlan évődő keringőzés kicsit suta, mert Beczała nem az a spontán kedélyeskedő fajta. Valószínűleg mindannyian jobban jártunk volna, ha – egy kis műfaji ráadás kirándulást leszámítva – maradunk az operánál.
[…]
A sevillai borbély nem illik a szabadtérre. Nem is tudom, hogyan merülhetett föl ide szánva. Rossini vígoperája terjedelmes kamaradarab, amely egy ilyen színpadon – a poénjaival együtt – elvész. No, de ilyen elvonásos időkben, két olasz vendégművész ígéretével meghirdetett előadás kedvéért az ember mégiscsak próbát tesz vele. Újabb esélyt ad a szerző állítása szerint tizenhárom nap alatt komponált zenés komédiának. Ami jóllehet tényleg bámulatos, egyedülálló teljesítmény, de hogy ott lenne a helye a remekművek között... Majd másfél órás első felvonás. (Még hogy Wagner lenne hosszú!) Szellemes nyitány, amelyet a sürgetett Rossini egy korábbi operájából emelt át. Ez a fajta laza csereszabatosság persze már önmagában abszurditás. Könnyű zene, néhány népszerű ária, duett és együttes. De közben ott vannak azok a dramaturgiai érzék nélküli, mértéktelen negyedórák, az erőltetett, szócséplő fordulatok, amelyek az örök érvényt megkérdőjelezve az idejétmúltságból fakadó unalom érzését is rendre felkeltik. Persze félteni nem kell a darabot, végül is 1816 óta megvan a közönsége. Nem ismeretlen itthon a felívelő pályájú, a Scalába is vissza-visszatérő Annalisa Stroppa: 2009-ben fellépett a pécsi Operalia-gálán, Plácido Domingóval a Carmen zárójelenetét énekelte. (Az est programjának nagy része CD-n is megjelent.) Bájos, kedves jelenség, fiatalos mezzója hajlékony, fényes. Szerepfelfogás tekintetében hétköznapi, olyan „semmi különös” Rosina. A másik fiatal olasz művész, Giorgio Caoduro életrajza alapján arra következtetni, hogy szintén bel canto specialista. Figaro belépőjével rögtön rácáfol erre: világos, matt baritonja rugalmasságot, színt nem mutat; még anyanyelvi előnyét sem tudja érvényesíteni a mókás hadarásnál. Ha a játék hevében később javult is némileg a figura összhatása, a szerepeltetése melletti meggyőző érv a részéről elmarad. Palerdi András Basiliója, pontosabban a Rágalomária korrekt megszólaltatása zeneileg az egyik csúcspont. De végül is mindenki teszi a dolgát... Békés András 1986-os, felújított rendezése, frissítés ide vagy oda, anakronisztikus komikumelemekkel sem működik már őszinte, természetes humorforrásként. Ez A sevillai borbély mediterrán derűjével, a közreműködők akarásával és valóságával a pandémia árnyékában mégis többet ad. Tűzijáték nélküli ünnepe a lassan ébredező zenei világnak.
[…]
Stefán Pop már korábban is fellépett Győrben: 2015. augusztus 22-én a belvárosában rendezett Voices of 2015! koncerten – cikk
https://en.wikipedia.org/wiki/%C8%98tefan_Pop
https://www.operabase.com/artists/stefan-pop-16094/en Igen, de a nemzetiség nem derül ki és a kor sem.
Ugyanarról beszélünk, de ő nem mexikói politikusnő, hanem a Pestre meghívott guatemalai szoprán. S mint látom, a román tenorból örmény lett, Migran Agadzhanyan, a karmester pedig Gyükér László. Más helyen Pop és Gyükér kombináció. Holnapra kiderül a helyes megfejtés.
Ezen a néven van egy mexikói politikusnő is. https://www.operabase.com/artists/adriana-gonzalez-31670/fr Nem derül ki hogy hány éves. A Figaró házasságában, a Kármenben, Hoffmann meséiben és a Bohéméletben lesz a következő szezonban, meg egy spanyol darabban Marionela a címe. Hát szegény, ebből nem fog megélni.
Szerintem hamarosan leadják ezt is, mint a többit.
A részletes programot nem közölték a szervezők az MTI-vel...
Talán szerencsésebb (és valósabb) lett volna a guatemalai művésznő esetében a Párizsi Operaház stúdiójának szopránjáról írni, mivel ő az (volt?). Párizsban Operabase szerint a Bájital Giannettáját és a Iolanta egyik epizódszerepét énekelte valamint Rosalindát, de utóbbit mint a l'Académie de l'Opéra national de Paris stúdiósa. Ettől még gyönyörű hangú világsztár is lehet ... egyszer: pl. őszi frankfurti Figaró-Grófnéjával és jövő januári Liceu-Mimijével. Remélhetőleg lesz szezon. Ștefan Pop nem olasz, hanem román tenor, ami talán nem hangzik olyan csábítóan, de így (lenne) korrekt és/de ettől még ő is gyönyörű hangú világsztár lehet...egyszer. Az ő Operabase listája elég tetszetős.
A műsor nincs meg? Remélem majd leadja az m5.
Én is gondolkodtam azon, hogy kimegyek az Elizabetre a Margitszigetire, a Ma este színház árultja a jegyeket akciósan, de inkább nem, most nagyon megerősödött a járvány, és hát visszafelé, meg ott túl nagy lesz a tömeg és ugye a buszok is tele lesznek. Még az is benne van a pakliban, hogy karanténba küldik az előadást, ki tudja manapság.
Ma tartják a The Voices! koncertet Győrben
2020. szeptember 5. szombat - 12:20 / bumm.sk/
MTI: Szombaton este tartják Győrben az idei The Voices! koncertet, amelyen az új operasztár generáció művészei lépnek fel – közölték a szervezők az MTI-vel.
Mint írták, a kialakult járványügyi helyzetre tekintettel a 8 órakor kezdődő szabadtéri rendezvényt kizárólag előre igényelt, korlátozott számban elérthető belépőjeggyel lehet megtekinteni.
Első alkalommal lép fel Magyarországon a Párizsi Operaház szopránja, Adriana Gonzalez. A művészt korosztályának egyik legjelentősebb szopránjaként tartják számon, aki az elmúlt években többek között a Zürichi Opera és a Madridi Királyi Opera közönségét is meghódította, 2019-ben a Plácido Domingo's Operalia Opera Világverseny első díját vette át Prágában. Láthatja a közönség napjaink egyik legkeresettebb tenorját, az olasz Stefan Popot. A művész többek között Angela Gheorghiu koncertjeinek állandó vendége. Az eseten fellép még Miller Zoltán énekes és Vörös Ádám trombitaművész is - olvasható a közleményben.
A koncerten közreműködik a Győri Filharmonikus Zenekar Csányi Valéria vezényletével.
Győr város nyári ajándékkoncertje csaknem tíz éves hagyománnyal rendelkezik, mára az egyik legnépszerűbb magyarországi zenei eseménnyé vált. Az eddigi esteken a legnépszerűbb operaslágerek mellett musical- és operettrészletek, valamint örökzöld slágerek hangzottak el.
Az idei zenei esemény házigazdája Dézsi Csaba András polgármester.
Online vettem jegyet és "Szabad felhasználású jegy" nevű utalványt kaptam azonos értékben. Érvényesség vége: 2021.06.30.