Téma ismertetése: koncertek, előadások, események, élmények
Igaz; és hány meg hány szopránunk kapta meg a lehetőséget Melinda eléneklésére; ki élt vele, és vagy túlélte vagy már a nevére sem emlékezünk: Kolonits és Fischl nevére így vagy úgy mindenki emlékszik és emlékezni fog - Melindájuktól függetlenül is.
Meg kell hallhatni, ne legyünk előítéletesek:)
Ugyanazt a képzést kapta, mint az operaénekesek:)
És ne menjünk messzire, Kolonits Klára is volt az Operettszínház tagja, és volt Melinda is a Bánk bánban.
Talán némi magyarázat a szereposztásra a színlapon szereplő utolsó név: Producer: Dr.Vadász Dániel. Az internet tanúsága, több saját nyilatkozatuk szerint, Dr.Vadász Dániel és Fischl Mónika férj és feleség.
Még arra kellene indokot találni, ami szintén a színlapon szerepel, a következtők szerint: Zenei átirat: Medveczky Szabolcs (!!!???)
Ha volt Bánk bán előadás az elmúlt húsz évben, ami teljesen felesleges merénylet volt az Erkel-opera ellen, akkor ez az. Nem baj: Vinyo a narancsvidék hű napszámosa és szeret rácuppani témákra. Az ember tragédiáját is már nem tom hanyadszorra rendezte meg teljesen feleslegesen, mert az általan 2019 januárjában látott Nemzetis előadás enyhén szólva csak önmagát ismételte és elég gáznak éreztem. Nem baj: hű párt katona, ezért ő kap lehetőséget, és természetesen halmozza a pozíciókaz, mert nehezen dolgozza fel, hogy ezt előtte ne tehtte meg.
Gondolom méltó partnere lesz Molnár Leventének. :((
Az operettprimadonna, Fischl Mónika mint Melinda, a Bánk bánban???
Margitszigeti Szabadtéri Színpad idei nyári programjai közül:
Rost Andrea és Piotr Beczała operaénekesek koncertje nyitja meg július 17-én a Margitszigeti Szabadtéri Színpad szezonját Budapesten.
A gálaesten Verdi, Puccini, Johann Strauss, Lehár és Kálmán Imre színpadi műveinek népszerű áriái és duettjei szólalnak meg Rost Andrea szoprán és Piotr Beczała tenor előadásában. A Magyar Állami Operaház Zenekarát Halász Péter, a Magyar Állami Operaház korábbi főzeneigazgatója, a Hamburgi Állami Operaház állandó karmestere vezényli.
Új időpontban, augusztus 7-én és 9-én látható Rossini A sevillai borbély című vígoperája. Rosinát Annalisa Stroppa mezzoszoprán, Figarót Giorgio Caoduro bariton alakítja, a Magyar Állami Operaház zenekarát Kocsár Balázs vezényli.
Augusztus 19-én mutatják be Vidnyánszky Attila rendezésében Erkel Ferenc Bánk bán című operáját. A Cooperával közös bemutató szereposztásában Molnár Levente, Mester Viktória, Fischl Mónika, Kálmándy Mihály, Kováts Kolos és Boncsér Gergely lép színpadra. Az előadás a Kolozsvári Magyar Opera Zenekara, Énekkara és Balettkara közreműködésével látható Kesselyák Gergely vezényletével.
Balatonfüred, 2020. július 24. péntek
Anna Fesztivál
Gyógy tér, 20.00 óra
Operafüred – Operagála
a Magyar Állami Operaház Zenekara közreműködésével
Az est házigazdája: Ókovács Szilveszter
Program:
Nabucco – Nyitány / Ouverture
Macbeth - Lady Macbeth áriája az I. felvonásból
Don Carlos - Fülöp király áriája a III. felvonásból
Az ezred lánya - Tonio áriája a II. felvonásból
Dido és Aeneas - Dido búcsúja
István király (Beethoven) - Nyitány / Ouverture
Bánk bán - Endre király áriája a III. felvonásból: Száz hős csatán harcoltam én
Pomádé király új ruhája - Pomádé áriája az I. felvonásból: Örvendj, népem, nagy öröm vár reád…
Sámson és Delila - Delila Csókáriája a II. felvonásból
A csárdáskirálynő - Szilvia belépője a II. felvonásból: Hej-hó, hahó-hej…
A lonjumeau-i postakocsis - Chapelou dala az I. felvonásból
A denevér
A Margitszigeti Szabadtéri Színház közleménye:
Grand Opening!
Július 17-én nyit a Margitszigeti Szabadtéri Színpad!
Világsztárok és hazai kedvencek szezonja a Margitszigeten!
Opera, operett, musical, filmzene -, szimfonikus - és könnyűzenei koncertek.
Grand Opening! 30 % kedvezménnyel vásárolhat jegyet a Margitszigeti előadásokra július 5-én éjfélig!
Várják Önöket a Margitszigetre a nyár sztárvendégei:
Rost Andrea, Piotr Beczala, Annalisa Stroppa, Giorgio Caoduro, Emir Kusturica & The No Smoking Orchestra, Marcello Rota, Cristina Mosca
A jegyek vásárlásánál a 30% -os kedvezmény az alábbiak szerint érvényesíthető.
-online a kuponkód használatával: MARGITSZIGET2020
-személyesen színházaink jegypénztáraiban
(Továbbiak, programok és jegyvásárlás a honlapon.)
Bocs a többszörös válaszért.
Nem értem ezt a maszatolást. Adva van egy karmester, aki nagy helyeken jut lehetőséghez, majd mindenhonnan elküldik. Szerintem alkalmatlan. Szerinted? Mert ez nem derült ki, csak Fischer Iván és társai. Hogy jön ez ide?!
Nem értem ezt a maszatolást. Adva van egy karmester, aki nagy helyeken jut lehetőséghez, majd mindenhonnan elküldik. Szerintem alkalmatlan. Szerinted? Mert ez nem derült ki, csak Fischer Iván és társai.
Nem értem ezt a maszatolást. Adva van egy karmester, aki nagy helyeken jut lehetőséghez, majd mindenhonnan elküldik. Szerintem alkalmatlan. Szerinted? Mert ez nem derült ki, csak Fischer Iván és társai.
Bizony érdemes, de jó hogy feltetted! Köszönet.
A zenészek jelentős része nem kifejezetten szerette. Nekünk kívülállóknak persze könnyű (volt) a zsenialitásáért lelkesednünk.
Talán érdemes, tanulságos előkeresni, újból elolvasni a 23 évvel ezelőtti interjút: hogy alakult az abban megnevezett karmesterek élete ÁHZ/NFZ életében ... és azon kívül, az Óperencián is túl, a nagyvilágban...
Lehet, hogy komfortosnak tűnik a Momus névtelenséget biztosító fórumja, de a rágalmazás és a hitelrontás az névtelenül is az marad. Egymás után több üzenetben azt állítod valakiről, aki amúgy egy Magyarországon, kitüntetéssel több diplomát szerzett művész, sok patinás karmesterverseny győztese (Wikipedia) hogy nem szakmabeli!, majd hogy mindenhonnan kirúgták (ezt jó lenne bizonyítani!) láthatólag nem ismerve, vagy nagyon is kirekesztő módon interpretálva a nemzetközi komolyzenei élet sajátosságait (ami mondjuk Fischer Ivánnál nagyon hasonló körülmények, de barátian eufemisztikus kommunikációval „saját döntés”, az ez esetben kirúgás) Arra nem válaszoltál, hogy ezt a sommás véleményt a Filharmonikusok hány koncertjének látogatása alapján alakítottad ki!
Érdemes Corvette 4645 hsz.t is megfontolni!
4620 szerint meg is történt.
Ezen az alapon Kocsist is kiszavazhatták volna. A pozícióra jelentkezőknek, legyen köztük bármilyen zseni, intő példaként kell szemük előtt lebegnie a zenekari tagok véleménynyilvánításának.
Kocsist Magyar Bálint kérte fel. A felkért személy gondolkodási időt kért, majd igent mondott. MB fejét pedig örök dicsőség övezze - de csakis EZÉRT A FELKÉRÉSÉÉRT!!!
Esélyes lehetne most - ha pályázna - Vajda Gergely is!
Hozzátenném, az ellen javaslat Eötvös Péter lett volna, aki ezt akkor el is vállalta volna.
Kocsis Zoltán a szakmából érkezett. HZs-t egy államtitkár kreálta az NFZ élére.
Miért bukik meg egy karmester sorozatosan? Zürich. Pécs. Wiesbaden. NFZ. Nagy horderejű dolog nem állhat a háttérben, jól mondod.
Egy budapestinek akarod megmagyarázni, hogy merre folyik a Lánchíd? :)
Írtam már, soha nem fogjátok megtudni a karmester leváltás valódi okát. Miért? Mert nem célja az érintett feleknek. Elég elolvasni a kapcsolódó nyilatkozatokat és egyből lejön, hogy mindenki kínosan tartja a száját.
Nagy horderejű dolog nem állhat a háttérben, mert ha egy zenekar elhatározza, hogy megbuktatja a karmesterét, ahhoz elegendő neki 15 perc, Tán még sok is. Nem fog három évig várni demokratikus jogainak gyakorlásával.
Szóval lehet találgatni ezerrel meg belengetni ide a nagy semmit.
Ez komoly?: " a kormány és a főváros két lépcsőben biztosítja a Budapesti Fesztiválzenekar működését: idén 1,65 milliárddal, a következő négy évben pedig évente 2 milliárd forinttal támogatják őket." (Fidelio)
Azt hiszem, Ednek igaza van. Vékonynak tűnik ez a jég, ha ennyi személyeskedő, haraggal teli kommentet produkál a téma. De hát én, lévén én csak egy mezítlábas hangverseny és opera imádó outsider, annyira nem tartok a beszakadó jégtől. Kedvenc művészeimmel kapcsolatos sajtót viszont mindig követtem. Olvastam tehát a berlini, a washingtoni, de még a lyoni sajtóközleményeket is. Viszont arra sose gondoltam, hogy Fischer Iván mindenhonnan ugyanazért volt kénytelen eljönni. Sokkal inkább az jut eszembe, hogy ebben a leáldozóban lévő klasszikus zenei manézsban igazán csak az az együttes működik viszonylag békésen, ahol a művészeti vezetés, és nem szereptévesztett intendánsok, igazgatók és kulturális csinovnyikok diktálnak. Amúgy itt, meg még egy-két helyen mi iszap birkózhatunk, a Z generációnak és utódjaiknak mindez már semmit nem fog jelenteni, sem hakni, sem kiváltságos pozícióban lévők, sem spielgeld, sem egyéb számukra nem is érthető viszont érdektelen móka.
Koba? Nem is tudtam, hogy Sztálin is volt főzeneigazgató. Így már értem, hogy min ment keresztül szegény zenekar. :)
Ez csúnya maszatolás, biztos van okod rá, hogy ezt teszed. HZs most azért kényszerül távozni, amiért négy eve Wiesbadenből. Meg korábban a zürichi operából. Nehigymár a haknilobbi áldozata legyen!
Kérem szépen, a tisztelet a varázsszó. Ne becézgessük a művészeket!
A szentségtörés ide éppen a nem kellő fogalom.
Nem állami fenntartású zenekar a BFZ
Van. Es van altalanosan bevett, elfogadott es hasznalt beceneve. Mivel nem szent, talan nem szentsegtores hasznalni.
Ugyanezt feszegetem 4619 es 4637-ben csak -oszinten szolva- probalok diplomatikus maradni, mert kenyes a tema es vekony a jeg... Nem szeretnem, ha "beszakadna" ;-)
A "hakni" szot altalanos ertelemben hasznaltam. Hakni = minden, ami nem a foallas. Karon varjut meg nem lattam, de olyan zeneszt igen, nem egyet, nem kettot, aki meg nevvel, olykor fotoval is megjelent ... ket (2) zenekar honlapjan is, akar tiltotta torveny a kettos foglalkoztatast, akar nem. Foallasban minden "jar(t)": otthon, turnen, mindenhol. Hakniban szereny volt/lett mint az ibolya. Nem kritika, csupan eszrevetel. Szurke (fekete?) zona volt-lesz.
Ott a pont. Aki zenekari művészként benne van ( vagy volt ) a rendszerben az érti, hogy miről beszélsz. Én úgy látom, hogy jelen szituációban mind a zenészek, mind a karmester áldozatai egy rosszul kitalát és működtetett szisztémának. Egy karmester kipihent, jól felkészült zenészeket szeretne nagyívű terveinek megvalósításához, a zenészek pedig nyugati fizetést és szolgálati időt. Sajnos mindaddig amíg ez utóbbi nem megoldott, maradnak a sokszor gyenge színvonalú haknik és bérletes koncertek, a zsebbe fizetett turnék, és ne felejtsük, hogy a kis pénz, kis terc mondást sem a karmesterek találták ki. :)
Hamar Zsolttól ne várjunk magyarázatot a történtekre. Ő már a pécsi eljövetelekor megmondta, hogy csak pár ember tud távozásának valódi okáról. Ez egy korrekt válasz. Az ember ne defekáljon abba a tányérba amelyből korábban evett. :)
Mi soha nem fogjuk megtudni, hogy mi is történt itt valójában. Persze meg lehet hallgatni a zenekar zenészeit, hogy ők hogyan élik-élték meg a dolgokat, de én mindenkit arra kérek, hogy kezelje kellő távolságtartással az elhangzottakat.
Ami pedig az anonim zenekari szavazást illeti legyen itt egy intő példa:
Alex Klein oboaművész megnyerte a világ négy legjelentősebb fafúvós versenyét, harminc évesen már a Chicago SO szólamvezetője volt, ám egy izombetegség miatt, amely bizonytalanná tette a játékát, kérelmezte a felmentését. A hangszert nem tette le, sőt, igyekezett kiszélesíteni zenei tevékenységeinek körét olyannyira, hogy 2016-ban ismét ő lett a zenekar szólamvezetője. Sajnos 2017-ben a próbaidő lejárta után nem hosszabbították meg a szerződését. A zenekar vezetése csak annyit árult el, hogy a zenekar zenészei nem találták őt elég jónak a posztra. A szólamvezetők a hír hallatán először köpni-nyelni nem tudtak, majd elzárkóztak a további kérdésektől. Szóval nem csak nálunk működnek furcsán a dolgok.
De a szavazatuk csak akkor számít, illetve akkor használják őket, ha akár az intézmény vezetése, akár a kulturális kormányzat valamit ezzel akar elérni. (Mondjuk pl. a BFZ –ról még soha nem hallottam zenekari szavazást)
Attól tartok, más a hakni (törvény nem tiltja), és a kettős foglalkoztatás (törvény tiltja) A szuper hájpolt zenekarok azzal a feltétellel kaptak most támogatást, hogy kitisztítják a szürke zónát. Ugyanakkor, a zenészek, akik rá voltak szorulva a szürke zónára, munkáltatójuktól nem kaptak bérkompenzációt. A zenészek közötti 10x jövedelem különbség nem a minőséget tükrözi, hanem adó és járulékfizetés elkerüléséből adódik. (Jellemző, hogy aki ezt meg akarja szüntetni, a népharaggal találkozik)
kár, hogy itt senkinek sincs BFZ-os Ormándy bérlete, mert az biztosan tudna válaszolni. akár privátban is lehet.
Provokáció volt. Van tisztességes neve karmesternek.
Hát a kobayashi
Velemenyt mondanak, mondtak, de kirol? Ferencsik es Koba kozott valamifele interregnum volt = nem emlit a honlap (fo)zeneigazgatot a kettejuk kozti evekben. Koba utan pedig egybol Kocsis Zoltant neveztek ki. A rola alkotott zenekari velemenyrol es annak fogadtatasarol a 4620 sz. bejegyzesben lehet olvasni. Vagyis a zenekari velemeny mint "demokratikus intezmeny" a jelek szerint eleg szelektiv modon mukodik ... amikor mukodik. Mint peldaul most.
Évtizedek óta létezik az, hogy a zenekar tagjai véleményt mondanak. Ferencsik halála után az ÁHZ tagok közös fellépése akadályozta meg, hogy az eredetileg kiszemelt utód vegye át a stafétabotot, s ők lobbizták be a pozícióba Kobayashit is...
Nemigen ismerem Thielemannt, itt a fórumon talán ő az, akiről nem túl sok jót olvastam, de lehet, hogy rosszul emlékszem. Wikin tájékozódva azt olvasom, hogy azért és akkor távozott Berlinből, mert és amikor a két nagy berlini operaház (ami három) pénzügyi vetélkedésében a másiknak (Lindenoper) jutott több pénz. Persze a pénz egyben politika, nemcsak nálunk, de ilyen direkt összefüggést nem látok távozása és "politikai egyet nem értése" között. De nem értem, hogy jön ő itt a képbe? Őt is az (opera)zenekar szavazta ki Berlinben? Az eredeti kérdés: az NFZ-s zenekari (ki)szavazósdi 2017 előtt is létezett-e.
Na, ez se tegnap óta van így és nem csak a kérdéses zenekar esetében. Sőt, elég közmondásos az, hogy a (énekes, hangszeres) zenészek sokkal simulékonyabbak, toleránsabbak hakniban mint a fő állásukban. Utóbbi és minden, ami hozzá tartozik, az "jár", a hakni viszont szent...és úgy kell bánni vele = a haknival mint hímes tojással.
Hadd emlékeztesselek, hogy más a hangszeres zenész, és más a karmester. És a szerepük is!
Ez a mindenkori politikai vezetés hozzáállásának is függvénye. (egy Thielemann nevű karmestert pl. " politikai egyet nem értés" miatt nyilvánítottak nemkívánatosnak anno Berlinben. Azóta a Semperoperben nem győznek hálálkodni a poroszok atyaistenének.)
Imádom az ilyen országszerte vilgághírű zeneszakértőket a sommás véleményükkel. Nem baj, hogy abban az együttesben világklasszis zenészek vannak, akik talán a 3 év alatt csak produkáltak jelentős koncertet. Hányon voltál? (Na csak egyet mondjál!)
És ha a most elküldöttnek az nem tetszett, hogy a zenekar náluk állományban lévő számos tagja egy másik zenekar honlapjáról is virított? (persze számlásként, persze nem egészen törvényszerűen foglalkoztatva)
A kettős mércére és a zenészek bérezésével/foglalkoztatásával kapcsolatban még sokan fognak rámenni.