vissza a cimoldalra
2020-01-23
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11463)
A csapos közbeszól (95)

Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (62052)
Kimernya? (3407)
Pályák, Szerepek (43)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (3639)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1848)
Franz Schmidt (3508)
Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? (2707)
A nap képe (2177)
Élő közvetítések (8350)
Bernstein- és Stokowski-szabály (35)
A díjakról általában (1083)
Társművészetek (1576)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4660)
Palcsó Sándor (278)
Zenetörténet (260)
Milyen zenét hallgatsz most? (25051)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

4326   alef • előzmény4325 2019-04-22 01:48:33

Szerintem is remek előadás volt. Nem ismertem a darabot, és Matthew Boyden más esetekben jó iránymutatást adó kézikönyvében csak annyit találtam róla,hogy "kevéssé sikerült". Ehhez képest ugyanolyan érzékenységű zenének találtam, mint mondjuk a Pikk dámát, sőt a történet is rendesen meg van írva (attól eltekintve, hogy nincs igazi konfliktus benne, mert tulajdonképpen mindenki mindvégig Jolánta javát akarja).

Egyébként még az is lehet, hogy magyarországi ősbemutató volt a darab, legalábbis WInkler Gábor operakönyve szerint 2003-ig nem volt hazai bemutatója. Érdekes ugyanakkor, hogy mostanában máshol is kezdhetik felfedezni, mert az operabase.com adatbázisa szerint az utóbbi években az 50. hely körül van az előadásszáma alapján az operák-operettek gyakorisági listáján, idén például a Met is játszotta.

Viszont nekem nem tetszett minden énekes, merthogy a férfi főszereplőt alakító üzbég tenor (Najmiddin Mavljanov, ha jól írom) számomra felejthető, legfeljebb közepes szintű volt (a MÜPA szakértő közönsége is elég visszafogott tapsban részesítette). A tulajdonképpen mellékszereplő Róbert herceget alakító Alekszej Markov simán "leénekelte", ő kapta az est legnagyobb tapsát, teljesen megérdemelten. (Otthon utánanéztem, hogy ki is ez az énekes, és kiderült, hogy a szereplők közül ő futotta eddig a legnagyobb nemzetközi karriert, a Met idei Jolanta-előadásain is ő volt Róbert és összességében már 61. Met-szereplésénél tart.) Rajta kívül a René királyt alakító Sztanyiszlav Trofimov egészen kitűnő lírai basszus volt, és jól megfelelt feladatának a címszereplőt alakító Irina Csurilova is, szerintem ők hárman "vitték a prímet", bár a mellékszereplőkre se lehetett különösebb panasz.

4325   nickname 2019-04-20 23:42:30

A mai Jolanta egy gyönyörű előadás volt! Egy újabb orosz ritkaság szólalt meg a Bartók Béla Nemzeti Hangversenyteremben s nekem kivétel nélkül minden énekes tetszett. A zenekar is nagyszerű volt és a darab is gyönyörű! Sajnálhatja, aki lemaradt.

Műsorajánló
Mai ajánlat:
19:00 : Budapest
Erkel Színház

THOMAS MANN - GUSTAV MAHLER - VALENTINA TURCU: Halál Velencében
Balettelőadás egy részben
A Zágrábi Horvát Nemzeti Színház előadása

19:30 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

Bécsi Szimfonikus Zenekar
Vezényel: Philippe Jordan
BEETHOVEN: 6. (F-dúr) szimfónia, op. 68 („Pastorale”)
BEETHOVEN: 5. (c-moll) szimfónia, op. 67 („Sors”)

19:30 : Budapest
Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem

Frankl Péter (zongora)
MÁV Szimfonikus Zenekar
Vezényel: Csaba Péter
BEETHOVEN: Egmont-nyitány, op. 84
BEETHOVEN: III. (c-moll) zongoraverseny, op. 37
BEETHOVEN: III. (Esz-dúr, „Eroica”) szimfónia, op. 55
A mai nap
született:
1752 • Muzio Clementi, zeneszerző († 1832)
1940 • Miller Lajos, operaénekes
elhunyt:
1848 • Rózsavölgyi (Rosenthal) Márk, zeneszerző (sz. kb. 1788)
1922 • Nikisch Artúr, karmester (sz. 1855)
1981 • Samuel Barber, zeneszerző (sz. 1910)