Bejelentkezés Regisztráció

Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek


Téma ismertetése: koncertek, előadások, események, élmények

3750 Edmond Dantes 2017-07-08 15:51:27 [Válasz erre: 3748 Momo 2017-07-08 14:27:31]
Keretik tartozkodni a rendreutasitasoktol. Nincs tudomasom arrol, hogy erre felhatalmazasod lenne. Inkabb annak nezz itt utana, hogy en csak valaszoltam egy masik (kopaszozo) politikai kiszolasra, de egyaltalan n e m a te parancsolgato stilusodban rosszalloan s e m.

3749 Momo 2017-07-08 14:30:30 [Válasz erre: 3748 Momo 2017-07-08 14:27:31]
(Azért nem kell ebbe belemenni, mert másnak is van véleménye, esetleg más, mint a tiéd, aztán jön a parttalan vita, míg ki nem moderálják. Nem kell ebbe belekezdeni.)

3748 Momo 2017-07-08 14:27:31
Ez itt egy zenei fórum. Kéretik tartózkodni a politikai kiszólásoktól. Stadion- és közpénzügyi észrevételeidet légy szíves írd oda, ahol ennek helye van.

3747 Edmond Dantes 2017-07-08 14:02:36 [Válasz erre: 3746 Héterő 2017-07-08 12:48:29]
Hát hisz'ha csak nálam tolulna elő ellenállhatatlanul! Az legalább nem kerülne egy fillér (köz)pénzbe sem, csekély saját megtakarításomat pedig végképp nem áldoznám ilyesmire. A baj az, hogy másvalakinél tolul elő. A Veronai Aréna is kétségtelenül közpénzből épült és az sem kétséges, hogy fennállása cca. két évezrede alatt kitermelte építési és fenntartási költségeit. Ugyanerre azaz rentábilis működésre a Pancho Aréna esetében még kis tétben sem fogadnék. 4017-ben meglátjuk, behozta-e addigra a költségeit és mellesleg a közönséget :-) Az Operaháztól más országban talán számosan és közelsége miatt kényelmesen csatlakoz(hat)nának a ma arra haladó karavánhoz, talán erre nem is kell két évezredet várni mint a Pancho Aréna megtérülésére.

3746 Héterő 2017-07-08 12:48:29 [Válasz erre: 3745 Edmond Dantes 2017-07-08 11:32:17]
Ami nálad ellenállhatatlanul előtolul, az a stadionozás... Várom, mikor bukkan föl epés megjegyzésed az Arena di Verona, mint operai helyszín kapcsán, a latin nemzet gázszerelőjével súlyosbítva. :-) Ami a büszkeséget illeti, abból lesz része ma délután öt óratól az Operaháznak, pontosabban az útnak, amire néz, amint lejjebb írod, "a karaván halad". Az esemény címe pontosabb lehetne: pride oneself (up)on (doing) something: henceg valamivel, dicsekszik valamivel, hivalkodik valamivel.

3745 Edmond Dantes 2017-07-08 11:32:17 [Válasz erre: 3730 Héterő 2017-07-07 16:09:23]
Én egy másik elvtárshoz fűződő korszakban folyamatosan készülő mesekönyvben olvasok modern mesehősökről. Ellenállhatatlanul előtolul bennem a vágy, hogy úgymond mai értelmezéssel előadott opera gyanánt pl. a Carment erős és büszke Magyar (Állami) Operaházunk legközelebb ne egy bikaviadal arénába rendezze, hanem egy futballstadionba. És/de ha ez a hely történetesen a Pancho Aréna lesz, akkor legalább lesz benne egy kis spanyolos beütés, couleur locale is :-)

3744 Edmond Dantes 2017-07-08 11:09:34 [Válasz erre: 3742 telramund 2017-07-08 10:39:35]
A MüPa-projekt a minap kicsit megmutatta magát [url]http://www.ravellofestival.com/eventi/hungarian-radio-symphony-orchestra/?lang=en;Ravelloban[/url]. Egyelőre (?) nem az ott leginkább helyénvaló Parsifallal, de kezdetnek ez is valami.

3743 Edmond Dantes 2017-07-08 10:50:20 [Válasz erre: 3742 telramund 2017-07-08 10:39:35]
Egyetértek :-)

3742 telramund 2017-07-08 10:39:35 [Válasz erre: 3740 Edmond Dantes 2017-07-08 08:59:54]
Volt szerencsém járni Ravelloban ,Kundry varászskertjében.Mint az egész Sorentoi félsziget ez is a világ legszebb helyei közé tartozik.

3741 nickname 2017-07-08 10:19:13 [Válasz erre: 3737 IVA 2017-07-08 03:52:22]
Nem védek semmit, de mindennek meg lehet a maga pozitívuma. Még az új Faustnak is. Hidd el, hogy a szegedi Faust egyszerűen egy féli szcenírozott előadás volt, a darab fontos jelenetei nem voltak megrendezve. Ehhez képest a lengyel rendező Budapesten profi munkát végzett minden tekintetben.Egyébként mivel nem vagyok olyan tehetős kedvenc rendezéseimre se adnék ki 18-21 ezer forintot egy estére, mert elvinné fizetésem jelentős százalékát. Pedig én még nem is létminimumból tengődöm, úgyhogy-e tekintetben engem már régen nem gondolkodom ilyenen. Ha mondjuk havonta 300-400 ezer forintot kapnék kézhez nettóban,akkor meg nem érdekelne a 20 ezer forintos jegy. Énekesek miatt pedig a számomra leginkább visszatetsző rendezéseket újra néztem már nem egyszer. Ugyanis szeretem az élőzenét. Nem vagyunk egyformák. Nyilván volt, aki Mikó idején Nádasdy rendezéseit sírta vissza, mert fiatal korában Nádasdy és Oláh előadásokon nőtt fel.

3740 Edmond Dantes 2017-07-08 08:59:54 [Válasz erre: 3732 nickname 2017-07-08 00:14:20]
Kurz: a karaván halad. Monsalvat várából a csodás ravellói Villa Rufolón (azaz Klingsor kertjén) át a Grál szent templomáig. Szép út.

3739 Edmond Dantes 2017-07-08 08:52:13
Ld Opernglas és Milyen zenét hallgatsz most topik. MET/Rigoletto most (mezzo) = ott is elvetemült rendezői terror van ám!

3738 IVA 2017-07-08 04:22:45 [Válasz erre: 3733 Héterő 2017-07-08 02:03:03]
Köszönöm, hogy ezt a vad dolgot leírtad, kedves Héterő, mert ez egy konkrét példa arra, hogy miért utálom az ilyen rendezői rápakolásokat. A rendezésnek mindent érthetővé kell tennie, de meg kell hagynia a hősök titkait és titokzatosságát is. Anyegin, bár válasza kegyetlen, őszinte, becsületes. Áriája józan. Ha részegen, lotyók társaságában jelenne meg, Tatjána nem vallaná be neki évek múltán, hogy imádja még. A Konwitschny rendezte jelenet, ahogy leírod, primitív és profán. Nem hagyja meg az énekesnek a karakterábrázolás lehetőségét (Ötvös Csaba egy-két fintorral is képes volt erre), és bennünket, nézőket is megfoszt az izgalmas címhős titokzatosságától. Anyegin megjelenése a bálon, találkozása Tatjánával olyan mesterien drámai, torokszorító, hogy bármilyen ötlet belepakolása elveszi a hatását. Sajnálom, hogy nem voltam együtt a már nem egészen fiatal nővel: kettőnknek talán sikerült volna... (Amennyiben a „gazfickó” a rendező.)

3737 IVA 2017-07-08 03:52:22 [Válasz erre: 3732 nickname 2017-07-08 00:14:20]
Kedves Nickname, a Te dolgod, hogyan értékeled, véded az operaházi Székely fonót. (Igen higgadtan.) Znaniecki Faustja után legfeljebb a főpróbára szántam volna rá magam, de mivel azt abszolút zártkörűnek nyilvánították, ki akartam hagyni ezt a rendezést. A darabot, Kodály zenéjét viszont annyira szeretem, hogy aztán mégis vettem a premierre 1500 forintos jegyet, a III.-ra, egészen oldalra, ahonnan csak a színpad felét lehet látni a magosból. A jegyszedő azonban azzal az ajánlattal lepett meg, hogy mehetek a földszintre is, és mivel számomra vonzó helyre is tudott jegyet adni, elfogadtam az ajánlatot. Már nem tudom, hogy ez eredetileg 18, vagy a premier miatt 21 ezer forintos hely volt-e. Könnyen el tudtam képzelni azt a szituációt, amelyben annyit fizettem volna a helyért, hiszen valamikor a „törzshelyem” volt, és sohasem potyajeggyel. Ma ez van, de kérdem én, hogy ilyen pénzekért védhető-e, hogy a darab „ebben a formában talán nem a kedvenc rendezésem”, vagy az „engem annyira nem zavart ez a rendezés” minőség. Hát ezért, ennyiért megy az ember színházba? Nem az a dolga egy operaelőadásnak, hogy a néző kedvencévé emelje a művet, hogy elvarázsolja, megrázza, felkavarja? Hogy aztán mindig és mindig újranézni vágyja, és élete végéig emlékezzen rá? Akár erősen, akár gyengébben támogatott helyárak esetén is. Hiszen az operacsinálás: hivatás. A Parsifalt a Müpában nem láttam, nem szólok hozzá. Jövőre az Erkelben nézem, eredeti játszóhelyén.

3736 IVA 2017-07-08 03:47:09 [Válasz erre: 3730 Héterő 2017-07-07 16:09:23]
„Szegényházi” – ez a jelző is ráillik Znaniecki Székely fonó-rendezésére. A gondolati és a vizuális gazdagságot illetően.

3735 IVA 2017-07-08 03:45:48 [Válasz erre: 3728 Cilike 2017-07-07 12:37:07]
Éppen az általános érvény az, amit szájába rágni a nézőnek nem a rendező dolga. A zenének hatnia kell a közönségre, akit illik tisztelni annyira, hogy a maga intellektusával és érzékenységével transzformálja a történetet, képes a maga vagy bárki világára értelmezni. Ha ragaszkodsz ahhoz, hogy ez a Székely fonó meg van rendezve (gondolom, mert tanúja voltál a megrendezésének), akkor azt mondom: olyan bután, rondán és stílustalanul van megrendezve, amilyennek 57112. sz. hozzászólásomban (2016-10-03 05:09:21) jegyeztem be az Opera-topicba, HALÁLFESZTIVÁL AZ OPERAHÁZBAN cím alatt (negyven vagy akárhány éves színháznézői tapasztalatommal is megtámogatva).

3734 IVA 2017-07-08 03:42:53 [Válasz erre: 3727 nickname 2017-07-07 09:50:01]
Számomra Nádasdy Kálmán nem átértelmezett, hanem dramaturgiailag és színpadilag hatásosabbá tett műveket. Immár kurzusokon keresztül (illetve azoktól függetlenül) úgy tűnik, nem célszerű eltávolodni ezektől az átigazításoktól. A Boccanegra-problémád megoldódott: már jó ideje nem megy magyarul az opera.

3733 Héterő 2017-07-08 02:03:03 [Válasz erre: 3731 Cilike 2017-07-07 18:32:35]
Általánosságban gondoltam, a Fonó-vita csak katalizátor volt. Peter Konwitschnyt nagy rendezőnek és megnyerő embernek tartom, müncheni Tristanja kedvenc rendezéseim közé tartozik. Kevés olyan rendező lehet, aki előadás előtt éjjel háromkor benéz a színházba, rendben van-e minden. Neki is vannak vad dolgai: Anyéginja lotyók társaságában, részegen közli szende imádójával, hogy frigyük nem aktuális; a halott Lénszkij és a címszereplő enyhén homoerotikus táncot lejt pár tucat szék között a bált bevezető zenei rész alatt. Hiába volt egyébként kiváló az előadás, az egyik feldühödött, nem egészen fiatal nőt szabályosan le kellett fogni, mert mindenáron meg akarta pofozni a "gazfickót".

3732 nickname 2017-07-08 00:14:20
Nem akarok semmiről senkit meggyőzni. Szeretni sem kell semmit, csak próbálom megvilágítani,hogy a színház világa alapvetően mindig ugyanúgy működött. A Székely fonó meg ebben a formában talán nem a kedvenc rendezésem, de a népiességtől nem távolodott el a rendező, ami nekem szimpatikus volt: az emberélet eseményei népi környezetben. Nem mélyberántás, csak megtörte a magyar rendezők által képviselt hagyományt és megpróbált egyetemes jelentést adni a darabnak. Engem annyira nem zavart ez a rendezés. Amúgy meg pl. emlékszem, mikor először láttam a MÜPA Parsifálját. Egy csomó minden zavart az elején. Szépen énkeltek oké, jól szólt a zenekar,meg a férfikar az első felvonásban oké, de mindig csak hiányzott a zöld gyep, meg a szent grál tárgyiasult megjelenése és hasonlók. Aztán a második felvonás előtti szünetben olvasgattam a műsorfüzetet, kicsit elgondolkoztam a darabról és mivel az egész egy ünnepi játék, miért ne lehetne misztériumjáték-szerűen felfogni? Vagy mint egy beavatás történet? És ha így tekintünk a darabra már nem is hiányzik a középkor és a harmadik felvonásban a rendezés a maga egyszerű eszköztárával, ami igen csak idegen egy realisztius rendezéstől, megfogott és magával ragadott. A végére az egészet olyan szépnek éreztem és még olyan érzésem se volt, hogy Wagner forog a sírjában emiatt. Néha van ilyen. Nem mondom, hogy mindig. Most is nagy élmény volt az utolsó Parsifal. Sokkal nagyobb, mint a tavalyi operaházi Parsifal, azzal a semmitmondó rendezéssel. Lehet valaki másnaka az új Székely fonó nyújott ilyen élményt. Egyébként nem húzom le az operaházi Parsifalt, mert az Andrássy úti - Erkel Színházbeli előadások közül több szép emlék, de nem a rendezés miatt. A MÜPA esetében a rendezés is hozzájárult az üneppi előadásokhoz.

3731 Cilike 2017-07-07 18:32:35 [Válasz erre: 3730 Héterő 2017-07-07 16:09:23]
De kedves Héterő, a konkrét esetre ez nem áll. Mert ez nem szegényházas (szerintem).

3730 Héterő 2017-07-07 16:09:23
Az opera általában egy szép mese, többnyire felnőtteknek. Analógiaként akár a meséket is át lehetne rendezni. Egy kopasz elvtárshoz fűződő korszakban készült mesekönyvben olvastam modern mesehősökről. Fanyűvőt, Vasgyúrót és Hegydöntögetőt elviszik - értelemszerűen - az Állami Erdőgazdaságba, a Sztálin Vasműbe és a Keleti Főcsatorna építkezéséhez. Szembesülniük kellett szegényeknek azzal, hogy a láncfűrész, a hengersor, illetve a lépegető exkavátor mennyivel többre képes, mint ők, ráadásul a legnagyobb gép kezelője - horribile dictu - egy nő, és még a savanyúcukrot sem veszi ki munka közben a szájából. Ellenállhatatlanul előtolul bennem ez a kép, amikor szegényházira rendezett, úgymond mai értelmezéssel előadott operát látok.

3729 Cilike 2017-07-07 12:37:31
Bocsánat, a magyarságon BELÜL

3728 Cilike 2017-07-07 12:37:07
Az "elemelés" nem volt önmagában minősítés. Arról szólt, hogy egyrendkívül speciális környezetbe tett művet, ami még a magyarságon kívül is egy kis csoportot érint -nem írom, hogy róla szól, mert ez nem igaz -, általános érvényű történetté transzformált. Szerintem ezzel nem rántotta a mélybe. Szerintem minden népnek vannak néphagyományai és ebből a rendezésből bármelyik ráismerhet a saját életére. Hiszen itt az ember életét formálta történetté a rendező. A székely fonónak gyakorlatilag nincs cselekménye, csak utalások és a jobbára egymástól független "számok" füzére. Én megértem, hogy neked nem tetszett, de szerintem, ha negyvan vagy akárhány éve jársz színházba, akkor fel kéne ismerni azt, hogy valami meg van rendezve, vagy nem. És ez meg van.

3727 nickname 2017-07-07 09:50:01 [Válasz erre: 3725 IVA 2017-07-07 03:26:34]
Ha annyira szentírásak vennénk a szerzői utasításokat, akkor nem dolgozták volna át, nem húztak volna meg soha egyetlen operát sem. Attól méh, hogy a cselekmény eredeti idejét megtartják egy átírás, húzás jelentősen csonkíthatja az eredeti szerzői szándékokat. Úgyhogy szerintem annyira nincs mit feltétlenül kiakadni mindig az ilyesmin. Nádasdy Kálmán is átértelmezett. Pl.: Boccanegra szövegkönyvfordítás, amikor nem is az eredeti olasz librettot vette alapul a fordítás elkészítéséhez!

3726 IVA 2017-07-07 03:28:09 [Válasz erre: 3724 IVA 2017-07-07 03:24:03]
mit aki → mint aki

3725 IVA 2017-07-07 03:26:34 [Válasz erre: 3718 nickname 2017-07-06 07:34:52]
Jelen! A történetet kitalálták: jelzi a mű címe, amely jelen esetben egy meghatározott helyszín! Az új Székely fonó nem botrányos és nem extravagáns, csak ostoba, ronda és rideg.

3724 IVA 2017-07-07 03:24:03 [Válasz erre: 3716 Cilike 2017-07-05 23:26:54]
Én is úgy gondolom: az „elemelés” kifejezés merő eufemizmus, és hozzá még képzavar is, tekintve, hogy a színpadra állítás nem emelte, hanem mélybe rántotta a művet. A Znaniecki-szereteteddel számomra olyan „rendellenesnek” számítasz, mit aki egyszerre csak három narancs iránt érez szerelmet. (Ezzel a narancs-hasonlattal most nagyot hízelegtem Znaniecki itthon látott rendezéseinek.) Azért egy székely fonón kívül nemigen képzelhető el olyan helyszín, ahol előadják a darab énekszámait, táncait.

3723 IVA 2017-07-07 03:20:11 [Válasz erre: 3714 Cilike 2017-07-05 11:07:11]
Ez teljesen attól függ, hogy milyen lenne annak az olasz rendezőnek a Bánk bánja. Hiszen nagyon sok magyar rendező is rendezett már olasz operákat zseniálisan.

3722 Edmond Dantes 2017-07-06 15:52:07 [Válasz erre: 3721 Edmond Dantes 2017-07-06 10:01:50]
Hogy félre nem érts(enek): nem azért nem fogom megmagyarázni, mennyire nincs igazad, mert nem értek egyet, ellenkezőleg :-) Mint ahogyan osztom Cilike véleményét (3719), akit "érdekelnek az új ötletek" magyarul: vevő a jól kitalált, újszerű színpadi adaptációkra. Ha ezt a dolgot továbbgondoljuk: valakit X opera új ötletei érdekelnek és tetszik neki, ahogy megcsinálták, mást Y opera új ötletei érdekelnek és tetszik neki, ahogy megcsinálták stbstb. Nem mondom, hogy pont az "új ötletek" tartják életben a műfajt, mert a műfajt természetesen a zenéje (és zenei megvalósítói: karmester, szólisták, zenekar, kórus) tartja/k életben. A rendezésnek (díszlet- és jelmeztervezésnek, világítástechnikának, sok fordításnak) azonban át kell lépnie a 21. szd.-ba. Elég, ha a zene "marad a helyén".

3721 Edmond Dantes 2017-07-06 10:01:50 [Válasz erre: 3718 nickname 2017-07-06 07:34:52]
Én pl. biztosan nem fogom megmagyarázni, mennyire nincs igazad, ahogyan Cilikét se torkolnám le ld. 3720.

3720 Edmond Dantes 2017-07-06 09:59:03 [Válasz erre: 3716 Cilike 2017-07-05 23:26:54]
Nos éppen ez az, amit T.Fórumtársaink olykor (gyakran) fel szoktak róni számos produkciónak. Te most szép, elegáns kifejezést használtál: "elemelte a történetet az eredeti környezetből", ezt máskor, mások, más produkciókra úgy írják, hogy "gyalázatosan kiforgatta", "meghamisította a szerző szándékát", "rendezői rémálom" stb. Én pedig ismert véleményemet mantrázom: nem lehet a 21. szd-ban úgy színpadra állítani darabokat mint megírásuk idején, legalábbis a darabok túlnyomó többségében. És a Székelyfonó is ilyen lehet: sok szép dallam, számunkra kedves népdalfeldolgozás stb....de nem igazán színpadra való = valamit muszáj "csinálni" vele, fel kell dobni, persze nem mindegy, ki és hogyan dobja fel és "feldobás" után mi "esik vissza", mi jön ki belőle.

3719 Cilike 2017-07-06 07:44:17 [Válasz erre: 3718 nickname 2017-07-06 07:34:52]
Szerintem sincs, de engem is le szoktak torkollni a kollégák. Sokan vannak vele úgy, hogy egyszer láttak valamit, ami tetszett és azt akarják látni és semmi mást. Én ezzel nem vagyok így, engem érdekelnek az új ötletek. Nagyon érdekesnek találom például ezt a nürnbergi Attila rendezést, Konwitschnytől, még ha eléggé hagyományostól eltérő is.

3718 nickname 2017-07-06 07:34:52 [Válasz erre: 3716 Cilike 2017-07-05 23:26:54]
A Székely fonó nem igazi opera, daljáték: inkább egy népies oratórium. Ha valaki tényleg szcenírozni akarja, hogy az több legyen népi táncok, énekek felvonultatásánál, akkor ki kell találnia hozzá egy történetet. Na, most mindjárt megmagyarázza valaki mennyire nincs igazam. Mellesleg az új Székely fonóban szintén nincs semmi botrányos, extravagáns.

3717 nickname 2017-07-06 07:32:46 [Válasz erre: 3714 Cilike 2017-07-05 11:07:11]
Lievi általam felvételről megnézett operarendezései nem voltak formabontóak. különösebben extravagánsan modernek.

3716 Cilike 2017-07-05 23:26:54 [Válasz erre: 3715 Edmond Dantes 2017-07-05 16:47:39]
Znaniecki elemelte a történetet az eredeti környezetből. Ezt fel lehet róni, ha valaki nem tudja elfogadni, ha valamit megváltoztatnak. Kitalált egy élettőrténetet, halállal, gyerekneveléssel, az emberi sorssal. Szerintem nem volt rossz ötlet, de én rendellenesnek számítok, én a Faustját is szeretem. Persze, ez nem a fonóban játszódik, de szerintem nem nagy veszteség, mert ott kb nem is történik semmi.

3715 Edmond Dantes 2017-07-05 16:47:39 [Válasz erre: 3714 Cilike 2017-07-05 11:07:11]
Én sem a darabot nem láttam, sem a reakciót nem olvastam, de elég bizarr ötletnek tartom bármilyen külföldire bízni a Székelyfonót. Nem olyan, mint amikor teszem azt, németek csináltak magyar(os) Puszta - Gulasch - Ménes filmet? Azt olvastam, hogy "A lengyel Michał Znaniecki megbízásának különös felhangját az adja, hogy a szerző édesanyja is lengyel származású volt." Idézet vége. Hm...

3714 Cilike 2017-07-05 11:07:11 [Válasz erre: 3713 nickname 2017-07-04 22:32:59]
Láttad, mi volt a reakció a Znanieczki-féle Székely fonóra. Szerinted más lett volna egy olasz rendező Bánk bánjára?

3713 nickname 2017-07-04 22:32:59 [Válasz erre: 3712 -zéta- 2017-07-04 21:12:06]
Hát azt nem figyeltem, illetve nem olvastam el rendesen a MÜPA hírlevelét. Cesare Lievi, akinek megfúrták a Bánk bán rendezését - pedig érdekes lett volna, hogy egy külföldi rendező mit kezd Erkellel - de így Erkel helyett majd Wagnert rendez Budapesten.

3712 -zéta- 2017-07-04 21:12:06 [Válasz erre: 3711 nickname 2017-07-04 11:18:57]
Jövőre új Trisztán lesz...

3711 nickname 2017-07-04 11:18:57 [Válasz erre: 3710 Edmond Dantes 2017-07-04 10:59:31]
Én nagyon szeretem a Mesterdalnokok rendezését is. A Trisztán meg még kimaradt - majd jövőre.

3710 Edmond Dantes 2017-07-04 10:59:31 [Válasz erre: 3709 nickname 2017-07-03 23:12:45]
Persze. Ilyesfajta "véletlenek" nincsenek, másnál sem, Fischer Ádámnál különösképpen nem. Egy Ringet nem lehet csak úgy "kifelejteni" egy Wagner-projektből. Amikor visszahozzák, még éhesebb lesz rá ismét a közönség. Más kérdés, hogy a többi darab rendezés szempontjából -a Parsifalt leszámítva- szerintem és sajnos elmarad Schörghofer Ringjétől.

3709 nickname 2017-07-03 23:12:45 [Válasz erre: 3708 Edmond Dantes 2017-07-03 17:02:01]
Most se véletlen marad ki, mert Fischer Ádám már tervezte, hogy szünetelteti a ciklust és én egyetértek vele.

3708 Edmond Dantes 2017-07-03 17:02:01 [Válasz erre: 3706 nickname 2017-07-03 15:11:38]
2013-ban nem véletlenül maradt ki a Ring, hanem előre így tervezték azaz nemtervezték be, mert tudni lehetett, hogy a bicentenárium évében mindenki mindenhol Wagnert -benne Ringe(ke)t- fog játszani és emiatt nehéz (vagy lehetetlen) lenne a szokásos (magas) színvonalú Ring-énekesgárda kiállítása a MüPában. Valószínűleg helyes döntés volt.

3707 márta 2017-07-03 15:13:21 [Válasz erre: 3703 lámpaoltogató 2017-07-03 10:59:53]
A rendező védelmében csak annyit, hogy bizonyára neki is volt része a jó alakítások kidolgozásában. Rost megrendítő Tosca! Kálmándy és László régóta énekli a szerepeiket. Úgy tűnt, mintha Rost is begyakorlott címszereplő lenne, nem debütáns.

3706 nickname 2017-07-03 15:11:38 [Válasz erre: 3699 Cilike 2017-07-01 23:07:20]
Volt már olyan, hogy nem ment a Ring. Emlékeim szerinte 2013-ban volt Mesterdalnokok, Lohengrin, Tannhauser, de nem volt Ring. És igazából én nem bánom, hogy nincs mindig az a felállás, hogy a Ring plusz még egy Wagner opera megy. Főleg úgy, hogy az Opera Wagner repertoárja egyre gyérebb az elmúlt években. Úgyhogy én örülök a Trisztán és Izoldánk, a Bolygóhollandinak és a Tannhausernek jövőre.

3705 telramund 2017-07-03 14:55:59 [Válasz erre: 3703 lámpaoltogató 2017-07-03 10:59:53]
Ha-ha-ha-ha!!!!Még olvasva sem hiszem el!

3704 Matyus 2017-07-03 12:01:32 [Válasz erre: 3703 lámpaoltogató 2017-07-03 10:59:53]
"szánnivaló" Az volt! László Boldi vitte a pálmát, vokálisan, figurában, és a szerep is nagyon neki való!

3703 lámpaoltogató 2017-07-03 10:59:53
Szegedi Szabadtéri, Tosca Bár a rendezői koncepció úthengerként lapította a földbe, a Tosca mégis fölállt, köszönhetően a főszereplőknek és a karmesternek. Bocsárdi javára mindössze annyi írható, hogy vetített közelképei fontos pillanatokban szabadtéri méretek között is személyes közelségbe hozták a drámát. Új eszköz, lehet hogy csak egyszer használható, de működőképes. A nagy operai élményt – mert a péntek esti az volt – László Boldizsár világelső Cavaradossija, Kálmándy elsöprő hangú és svádájú Scarpiája és Rost Andrea hozta. Nem Rost Toscája, hanem Rost Andrea, aki az ostobán hamis szubrett-kokott jelmezben, a teljes rendezői melléfogás ellenére kivételes erejű, megrendítően szánnivaló nőalakot jelenített meg, mondhatni képes volt a színrevitel minden hibáját az előadás szolgálatába állítani. És nagyszerűen énekelt. A Maestróról nehéz újat mondani, hiszem, hogy amit ő tud, azt ma senki más nem tudja. Nem tudom kinek az érdeme a bűvös harangszó a harmadik felvonás elején, csak azt tudom, hogy ritka szép és váratlan pillanata volt egy erősített előadásnak, lám így is lehet használni a modern technika lehetőségeit. S ehhez még a Pásztorfiú édes hangocskája, remek volt. Brávó Szabadtéri, opera forever!!

3702 Edmond Dantes 2017-07-02 17:54:48 [Válasz erre: 3698 pinocchio 2017-07-01 22:12:26]
Veletlenul nem skot ujsag hire ez? :-)

3701 Momo 2017-07-01 23:57:35
Nekem az jutott eszembe, hogy attól függetlenül, hogy eleve pihentetni akarták a Ringet, még lehet ám, hogy van valami alapja a másik hírnek is. Csak így, a kimaradó Ringre való hivatkozással jöttek elő vele. Majd kiderül.





A lapunkban megjelent szövegek a Café Momus, vagy a szerző kizárólagos szellemi tulajdonát képezik és szerzői jog védi őket.
A szerkesztőség külön, írásos engedélye nélkül mindennemű (részben vagy egészben történő) sokszorosításuk, felhasználásuk, kiadásuk és terjesztésük tilos.