Bejelentkezés Regisztráció

Meg kell újítani az ének-zene oktatást!


86 Momo 2006-03-12 01:14:12 [Válasz erre: 82 sphynx 2006-03-12 00:20:56]
\"Tulajdonképpen mi is ez a hivatás-dolog?\" A legtöbb embernek, aki ilyesmiről beszél önfényezés... (a többiek meg nem beszélnek róla, csak csinálják)

85 gorittole 2006-03-12 00:40:34 [Válasz erre: 84 sphynx 2006-03-12 00:34:27]
Hülye kérdésre mit vársz, aranyom? Kérdezd meg mondjuk azt is, mi a szerelem?? :-)))))))

84 sphynx 2006-03-12 00:34:27 [Válasz erre: 83 gorittole 2006-03-12 00:24:02]
Ime az iskola. A nehéz kérdésekre mindig a leghülyébb jelentkezik rögtön, hogy tudja a választ.

83 gorittole 2006-03-12 00:24:02 [Válasz erre: 82 sphynx 2006-03-12 00:20:56]
Szegényke, te csak ülj, és várd a \"megvilágosodást\"! Rád fér.

82 sphynx 2006-03-12 00:20:56
Tulajdonképpen mi is ez a hivatás-dolog? Mit kell ez alatt érteni? Az ember ücsörög, és hirtelen megvilágosodik, hogy neki taxisofőrnek kell lennie? Vagy akinek a \"munka a hobbija\"? Vagy aki reggel mindig repes, ha dolgozni kell menni? Vagy egyszerűen csak jó fejnek kell lenni, aki hatással van a többi emberre? Vagy ez valami önhülyítés, amit az ember mondogat magának, és a végén elhiszi, hogy küldetése van?

81 eszbe 2006-03-11 23:51:59 [Válasz erre: 78 janomano 2006-03-11 23:30:12]
Azért remélem nincs harag? Nem személyeskedek és nem rád céloztam. Nem haragszom olyan könnyen :))) Érintve pedig közvetlen módon nem vagyok. ;)

80 eszbe 2006-03-11 23:46:13 [Válasz erre: 74 janomano 2006-03-11 23:05:49]
Hol vannak a zeneiskolák által trenírozott zeneszerető tömegek? Na, akkor ezzel visszértünk az alapproblémához: a tömegmédiából minden pillanatból áramló, igénytelen, primitív zenékkel nem lehet felvenni a harcot. A zene valóban mindenkié lett, ezáltal teljesen értéktelen is. Komolyzenét nem nagyon hallgatnak tömegek, ugyanis ahhoz (zenei) intelligencia is kell, ahhoz egy kicsit strapálnia is kell magát az embernek, ehhez a tömegzenéhez meg nem.

79 eszbe 2006-03-11 23:37:51 [Válasz erre: 73 dreboot 2006-03-11 17:25:11]
Megint a kivételekről beszélünk. Biztos nehéz dolog csodagyerekekkel foglalkozni, de nem ez a jellemző szituáció. A több lábú modell önmagában nem baj, az sokkal inkább, hogy a tudásnak nincs becsülete, sokkal inkább az ügyeskedésnek. Minek tanulna már zenét, mikor az \"semmire nem jó\", abból nem lehet munka nélkül sok pénzt keresni?

78 janomano 2006-03-11 23:30:12 [Válasz erre: 75 eszbe 2006-03-11 23:11:17]
>Ez nem olyan dolog, hogy ha nem jár a 6-os villamos, akkor megyek metróval... Micsoda dolgokat írsz! :-) Egy kis provokáció még sosem ártott egy magvas eszmecserének. Azért remélem nincs harag? (Nem személyeskedek és nem rád céloztam. Arról az apró tényről nem is beszélve, hogy nem is ismerlek) >Ehhez nem kevés intelligencia szükségeltetik. Az ész bizony szükséges elem. Hát mit lehet tenni!? Pfhhh... Nehéz a bányászok élete. Még mindig kötöm az ebet a karóhoz: a tanári inspiráció fontos. A gyerek érdeklődésének felkeltése. De erre te is írtál példát...

77 eszbe 2006-03-11 23:28:34 [Válasz erre: 71 dreboot 2006-03-11 13:08:55]
Mé van az,(maradjon a téma zeneközelben)hogy a Kurtág,vagy a Rados \"szavain\" ezrek csüngenek,pedig ők is a pályát előadóművészként kezdték? Ne keverjük a szezont a fazonnal, akkor szólj, ha kisdiákok ezreit látod rajtuk csüngeni. Hát ebből tessék elkötelezett nevelőgárdát elgépzelni! Szar zenész - ből Hivatástudat - os pedagógus? Szóval aki elvégez egy konzit, az csak szar zenész lehet?

76 eszbe 2006-03-11 23:23:40 [Válasz erre: 68 tépé 2006-03-10 23:47:58]
Azért nem mindenki ilyen. És Te magad írtad, senki sem születik zenetanárnak, - ez arra is igaz, aki később kiváló zenepedagógus lesz. Lehet, hogy valaki közben érti és szereti meg ennek a pályának a lényegét, (felkészülten aligha kerülhet oda, mivel sem a Zeneakadémia, sem a Tanárképző Intézetek nem viszik túlzásba a pályára felkészítést.) Ugyanakkor az is egy rejtély, hogy bizonyos emberek a nyilvánvaló alkalmatlanságuk dacára nemhogy nem hagynak fel tevékenységükkel, hanem még \"feljebb\" is jutnak: zeneiskolából konziba, neadjisten a ZAKra.

75 eszbe 2006-03-11 23:11:17 [Válasz erre: 64 janomano 2006-03-10 22:15:18]
Azt hiszem, ilyet itt senki nem mondott. Ilyet még nem, de a mondta eleje (HIVATÁS - csupa nagybetûkkel) már megvolt, csak idõ kérdése a többi... Nagyon sokan szeretik a tanárokat erre emlékeztetni, meg nagyon sokan jönnek azzal a szintén közismert (és igaz) frázissal, hogy a kontraszelekció miatt mennyi a rossz, megkeseredett tanár. Mindkettõ igaz. Csak visszakérdezni tudok, és akkor mit kéne csinálnom? Úgy gondolom, a hivatás annyival is több a szakmánál, hogy az embernek fel kell mérnie, van-e rá megfelelõ \"spiritusza\". Ehhez nem kevés intelligencia szükségeltetik. De tegyük fel, hogy az illetõ belátja, nem való erre a pályára. Mit csináljon 25 évesen?? Ez nem olyan dolog, hogy ha nem jár a 6-os villamos, akkor megyek metróval...

74 janomano 2006-03-11 23:05:49
Kezd parttalanná válni a beszélgetés... Tépé gondolatmenete tiszta. De hol vannak a konkrétumok? (nem személyeskedésekre gondolok) Hol vannak a zeneiskolák által trenírozott zeneszerető tömegek?

73 dreboot 2006-03-11 17:25:11 [Válasz erre: 72 sphynx 2006-03-11 15:31:06]
(a gyerekek?) Na erről van szó! A csodagyerekek például a Kocsis Zoli,Nagy Péter,vagy a Lendvai Józsika és még sorolhatnám,nos ezek a gyerekek halálosan utálták mindazt, ami a főtárgyórán kívül kötelező volt,(sőt még megkockáztatom azt a kijelentést,hogy magát a főtárgytanarat sem szerették,per fő,több nevelő idegeit készítve ki)valahogy mégiscsak felcseperedtek,mert a feleknek volt közös célja.A nebuló a fortélyok megismeréséért,a tanár a vadhajtások nyesegetéséért küzdött,elismervén egymás kiválóságait. Működött a kölcsönös TISZTELET. Ma ebben a vagylagos (mileszHA)világban,a szülői álmokat megvalósító gyerekek már csak félgőzzel teszik-vagy nem,azt amit az ősök számukra kijelölnek,kacsingatva az alternartív lehetőségek felé,mert általában ilyen \"több lábú\" a társadalmi - családi model. Ilyen légkörben nem csoda,hogy a tanári szerepnek nem sok a becsülete,ahol másodlagos pályaként tekintenek az oktatásra,ott értelemszerűen nem is fizetik azt meg.

72 sphynx 2006-03-11 15:31:06 [Válasz erre: 71 dreboot 2006-03-11 13:08:55]
Tedd be Kurtágot vagy Radost egy zenei általánosba, és visítva menekülnének.

71 dreboot 2006-03-11 13:08:55 [Válasz erre: 68 tépé 2006-03-10 23:47:58]
Mondhatom addig kapis...,míg meg nem lesz az elásott kutya :-) (A szagát már ?...) Valaki aztat mondotta régen ..nem az iskolának... tanulsz,... legyen meg annak a gyereknek a végzettsége,(papírja )majd csak el lesz valahogy... akivel ezt teszik abból lesz a \"tölteléktanár\" > Mert a papír csak oda elég. Heti negyven kisgyerek, akit beirattak a szülei, mert talán tehetséges és különben sem tanul valami jól a suliban. De nem baj, irány a Konzi! Da capo < A spártaiak annak idején szakadékba lökdösték a \"selejtet\" ma tanarat képeznek belőlük ? >..., ugyanis sokan azért lesznek zenetanárrá, mert nincs más választásuk, hiszen aki elvégez egy konzit - közismeretből is - az már nem nagyon tud másfelé orientálódni, csak a zenei életben kereshet boldogulást, tisztelet a nagyon kisszámú kivételnek......< Hát ebből tessék elkötelezett nevelőgárdát elgépzelni ! Szar zenész - ből Hivatástudat - os pedagógus ? Olyat elképzelni sem lehet,hogy eleve tanár legyen ? Mé van az,(maradjon a téma zeneközelben)hogy a Kurtág,vagy a Rados \"szavain\" ezrek csüngenek,pedig ők is a pályát előadóművészként kezdték ?

70 macskás 2006-03-11 10:38:09
Szerintem a zeneiskolai és a mezei iskolai/gimnáziumi tanítást külön kell kezelni. Én mindegyik helyen tanítok, és eleve az a különbség, hogy a zeneiskolába járni nem kötelező, ellenben az egyéb sulikban. Heti egy órában szinte semmit sem lehet tanítani, de főleg számonkérni. Meg kell küzdeni a kollégák és a vezetőség szembenállásával is, akik jobb esetben csudabogárnak nézik az embert. Isteni méretű követelményrendszernek kellene megfelelni, több dolgot kéne tanítani, mint ahány óra van egész évben. De nagyon tudományosan van az egész összeállítva, úgy íróasztal mellől, ahol persze mindenki okosakat és nagyratörőket tud mondani. A diákok pedig nehezen szoknak hozzá a komolyzenéhez, pláne, akinek soha nem volt énekórája, mert ilyen is van, szép számmal. Ők is furcsán néznek az emberre. De csak kezdetben, aztán rájönnek, hogy te is ugyanolyan lény vagy, mint a többi tanár. Van olyan osztályom, ahol ötödik éve tanítok, ott belefér egy kis könnyűzene is. Már kezdik belátni, hogy az csak egyfajta hiánypótló, vagy mittomén, mi, mert a hozott lemezt simán el tudom nekik játszani, első hallás után, mert nem nagy kunszt.

69 sphynx 2006-03-11 01:18:06
Miért, az jobb, ha valaki szar zenét ír?

68 tépé 2006-03-10 23:47:58 [Válasz erre: 60 eszbe 2006-03-10 12:33:45]
Na igen! Nézzük meg, kikből lesz zenetanár. Annak ugyanis senki sem születik. Vagyis? Beiratják zeneiskolába, kicsit ügyesebb, mint a többiek, ráadásul az is lehet h nem egy nagy ász közismeretből, vagyis felveszik a Konziba. Lenyom négy-öt évet, sokat gyakorol és keveset tanul, arról álmodozik, hogy majd zenész lesz valahol. Hogy pontosan hol, azt nem gondolja végig, de nem is fontos. A lényeg a felvételi. Persze vannak nála vagy kétszézan tehetségesebbek, ezért ő csak a sokadik a listán, marad a tanárképző. Mindegy, az is főiskola, addig sem kell munkát keresni és azzal a papírral is elmehet majd egy zenekarba. Vagy nem. De ez csak akkor derül ki, amikor néhány év múlva végez. A zenekarok megteltek, marad a férjhezmenés (lányoknál) vagy a tanítás. A helyi zeneiskolában. Mert a papír csak oda elég. Heti negyven kisgyerek, akit beirattak a szülei, mert talán tehetséges és különben sem tanul valami jól a suliban. De nem baj, irány a Konzi! Da capo

67 sphynx 2006-03-10 23:21:53 [Válasz erre: 66 janomano 2006-03-10 23:13:55]
Egy kantátán dolgozom.

66 janomano 2006-03-10 23:13:55 [Válasz erre: 65 sphynx 2006-03-10 22:54:24]
Már azt hittem, hogy nyaralni vagy!

65 sphynx 2006-03-10 22:54:24
Mindig imádtam a hivatástudatos tanárokat. Azok szívatták a jónépet a legjobban. De kétségtelen, hogy egyéniségek voltak, akikről még az xedik öregdiák találkozón is jókat lehetett adomázni.

64 janomano 2006-03-10 22:15:18 [Válasz erre: 63 eszbe 2006-03-10 22:02:45]
>Egyébként pedig rettenetesen cinikusnak... Hmmm... Azt hiszem, ilyet itt senki nem mondott. Ez személyes sérelem, vagy csúsztatás? Nekem csak szakmám van. Neked hivatásod. Az több. Ez jog is, kötelesség is. Úgy gondolom, a hivatás annyival is több a szakmánál, hogy az embernek fel kell mérnie, van-e rá megfelelő \"spiritusza\". És akkor itt megint visszatérhetünk az inspirációhoz.

63 eszbe 2006-03-10 22:02:45 [Válasz erre: 62 dreboot 2006-03-10 19:12:02]
Kedves dreboot! Attól, hogy valaki hivatásának tekinti a pedagógusi pályát, még nem lesz karizmatikus egyéniség, ez utóbbi ugyanis \"születési hiba\"! Sőt, sok olyan tanárt ismerek, aki az iskolának, a gyerekeknek él, (van hivatástudata) de ettől még csak jó szaktanár, és/vagy jó pedagógus sem lett, ez ugyanis nem ezen múlik. A gyermekek szeretete a jó pedagógus egyik, de közel sem egyetlen ismérve! (És akkor még arról nem is beszéltünk, hogy ki miért tart valakit jó tanárnak, jó pedagógusnak, mert bizonyára ez sem egységes.) Nevelés. Itt van az például az az ingoványos kérdéskör, hogy mihez van joga a tanárnak. Egy példa, Te levetetnéd egy diák fejéről az osztályteremben a sapkát - mely fejfedő nem a hideg elleni védekezésből, hanem divatból - \"önkifejezésből\" - került a fejére? (Segítek, az iskolai SZMSZ-ek nem szoktak ezzel a problémával foglalkozni, és nem szabályozzák a kérdést, ezt az adott tanárnak kell eldöntenie az adott szituban.) Na, itt kezdődik a nevelés, az ehhez hasonló kérdések helyes eldöntésénél. Egyébként pedig rettenetesen cinikusnak és álszentnek tartom azt a fajta megközelítést, hogy mivel \"a tanári pálya hivatás\", ezért a pedagógusok fogják be a szájukat, dolgozzanak éhbérért, tűrjék el, hogy bunkó apuka megveri, a diák lekurvázza őket, primitív politikusok bezáratják a fejük felett a munkahelyüket, egyszóval nyeljenek le mindent.

62 dreboot 2006-03-10 19:12:02 [Válasz erre: 60 eszbe 2006-03-10 12:33:45]
Nahát mondtam a manónak,hogy eszbe írja le a \"frankót\",csak egy kicsit rossz előjellel : >.. azt sajnos nem lehet elvárni a társadalomtól, hogy ezrével-tízezrével termelje a karizmatikus tanár-egyéniségeket. < De igen - ugyanis a tanári pálya H I V A T Á S !!! A saját családjában mindenki kap valamilyen szintű nevelést,ebből következik,hogy minden szülő egyben tanító is. A tanítás folyamatában eljön az az idő,amikor az otthoni ismeret átadása már nem elegendő,az utód majdani boldogulásához, ezért a szakosodott nevelőkhöz fordulunk,akik arra kötelezték el magukat,hogy energiájukat és idejüket áldozva,a következő nemzedékek részére adják át a tudásukat - egyszerűbben - elhivatottak egy szakma iránt = profik A \"munkahelyeken\" profitálva a tanultakból, hozunk létre \"termékeket\"ezáltal gazdagodunk és gondolván az utódnemzésre ismét reprodukáljuk magunkat.A kör itten zárul, megint kezdjük nevelni csemetéinket

61 dreboot 2006-03-10 18:25:11 [Válasz erre: 59 tépé 2006-03-10 12:06:50]
Namá Kapis...:-) Akkor most finomítsunk: A kóbor kutyus,amelyet kiskorában fogad be valaki,honnan a francból tudja,hogy az idegeneket meg kő ugatni,esetleg harapni- az ételt adó kezet viszont nyalni kell?Lehet szerencsés is ez a kutyus,például a Lajka (tudományos körökben mozgott),vagy olyan amelyet a pedigrédivat befutójaként kényeztetnek egész életében,de akkor mi van,ha felnevelődése után,neadj isten - kínai vacsoravendégek izlelgetik ? A hely ahova született - határozza meg a sorsát!Tehetett volna ellene ? Igen,abban az esetben,ha nem a genetikai \"ismeret\" az egyetlen tulajdona szegény kutyusunknak,ha tudott volna többet ! Valakinek közölni köllött vóna a kutyussal,hogy tanuljon ! Az említett három variánsban -nem lévén Tréner (kutyaidomár)- a történeteket befolyásoló szerepe 0 - tehát a tréner\"éhenhal\",ha időben nem eszmél,ha nem tudja \"eladni\"-hozzáadni képességét, ezen kutyatörténetekhez,ha nem találja szerepét és helyét:-(

60 eszbe 2006-03-10 12:33:45 [Válasz erre: 59 tépé 2006-03-10 12:06:50]
Erre is akartam utalni az 50-ben. Nem lehet közhelyeket puffogtatni, mert egyik sem általános érvényű. Igen, egy jó tanár sokat ér, de nem pótol mindent. Mondok egy példát. Voltam pár éve Komlón, Tóth Feri bácsinál egy napját végignézni, lenyűgöző volt, amit művelt - pedig nem volt neki semmilyen hangszere, magnója, vagy bármilyen zenekeltő eszköze. A Beethoven 7. szimfóniát elfütyülte, jobb híján ez volt a zenehallgatás. De. Hiába lenyűgöző, amit művel, őmaga nem tud produkálni egy zenekart, vagy egy lemezfelvételt, és bár azok a gyerekek egész életükre emlékezni fognak az énekórákra, a nagyrészük sose fogja tudni, hogy is szól Beethoven eme műve. Mert a sok munkanélküli bányásznak biztos nem az volt az elsőszámú célja, hogy csemetéjük meghallgathassa ezt a kompozíciót. Szóval igenis szükség lenne egy jóadag pénzre, hogy abból hangszereket, hifi berendezéseket vásárolhassanak az iskolák - megjegyzem igen szerény mértékben most is van erre mód, de csak újat lehet venni, meg is van az eredménye: mindenki a digitális szarokat veszi - mert amikor felteszel egy 30-40 éves sercegő lakklemezt, és keresgéled a számot, akkor a diák körberöhög, hogy ilyen vízözön előtti dolgokkal akarod őt elbűvölni. Ellenpélda: Nyíregyháza, Szabó Dénes iskolája. Ott minden a legkorszerűbb, pontosan abból a felfogásból fakadóan, hogy a gyereknek a legjobbat kell nyújtani a technika terén is. Más kérdés, hogy ott ez párosul egy karizmatikus emberrel is, de azt sajnos nem lehet elvárni a társadalomtól, hogy ezrével-tízezrével termelje a karizmatikus tanár-egyéniségeket. Ellentétben a jobb tárgyi-technikai feltételek biztosításával. Ja, és a fizetés. Való igaz, hogy (budapesti adatokat tudok) amikor 4 éve volt az 50%-os béremelés, egy csapásra megszűnt a pedagógus-hiány, hirtelen betöltődtek az üres álláshelyek. Mindezek dacára azt azért nem állítanám, hogy ennyi fizetés elegendő lenne a magyar zenetanároknak, ugyanis sokan azért lesznek zenetanárrá, mert nincs más választásuk, hiszen aki elvégez egy konzit - közismeretből is - az már nem nagyon tud másfelé orientálódni, csak a zenei életben kereshet boldogulást, tisztelet a nagyon kisszámú kivételnek.

59 tépé 2006-03-10 12:06:50
Másrészt, el kellene már felejteni, hogy mindig az iskolától várunk mindent. A zenei nevelést a családban kell elkezdeni. Ha már van valami alap, ahhoz hozzá tud tenni egy iskola, egy tanár, de a semmit nehéz ragozni. A pénzről: négy éve, amikor 50 százalékkal nőttek a tanári fizetések, ezrével mentek vissza dolgozni a kismamák és egyéb, anyagi okokból tanári létüket szüneteltetők. Minden munka annyit ér, amennyiér elvégzik. Ezek szerint ez a minimálbér környéki fizetés bőven elegendő a magyar zenetanároknak.

58 Bice-bóca 2006-03-10 10:03:15 [Válasz erre: 53 dreboot 2006-03-10 01:21:05]
Tökéletesen egyet értek!

57 Bice-bóca 2006-03-10 09:50:18 [Válasz erre: 56 tépé 2006-03-10 09:14:25]
Inkább azt kellene megnézni, hogy kik határozzák meg a tantervekben, kicsit elemibb szinten pedig az iskolákban, hogy mi a követelmény, milyen elvek szerint kell tanítani. Általában pontosan az a pár lelkes nem jut szóhoz, akit nem a gyerekekkel produkálható eredmény érdekel, hanem hogy mit visznek magukkal az iskola végén. Azért pénz kérdés az oktatás, mert mennél többet tudsz fizetni, annál magasabban kvalifikált, jobb képességű emberek kerülnek a hangadók helyébe is.

56 tépé 2006-03-10 09:14:25
Szerintem pedig NEM pénz kérdés! Meg kellene nézni, kik tanítanak ma Magyarországon zenét! És nem csak a sokat emlegetett, szídott ált.iskolákban, hanem a \"nagyhírű\" zeneiskolákban.

55 Megén 2006-03-10 08:34:16 [Válasz erre: 41 tépé 2006-03-09 21:47:14]
Hát én bátran állítom, hogy mindegy mit énekelnek a gyerekek, csak énekeljenek. Mindegy mit hallgatnak, csak hallgassanak zenét. T. Mann Varázshegyét nem biztos, hogy valaki elolvassa, lehet, hogy csak a krimikig, vagy a Júlia stb.-k olvasásáig jut. De olvas!

54 Bice-bóca 2006-03-10 07:54:29 [Válasz erre: 50 eszbe 2006-03-09 23:23:11]
Amiket írtam, azt nem a diákkori élményeim mondatják velem, hanem a tanárkoriak. (a kollegák elbeszélései alapján is)De ennél is fontosbb az a kis történet, amit legutóbb mesélt egy nyelvész egyetemi oktató. (Nevezetesen Medve Anna, aki a pécsi egyetemen tanít) Az egész világon csinálnak felméréseket a szövegértésről. Saját eredményeinket most inkább ne firtassuk, de a finnek pl. nagyon jók e téren. Ez azonban nem volt mindig így. Egy 20 éves fejlődés eredménye. Amikor azonban a kínaiak jelentkeztek, h ők megvennék a módszert, amivel elérték ezt a jó eredményt, akkor a finnek széttárták a kezüket és csak annyit mondtak: Nincs módszer. Egyszerűen több pénzt juttattunk a közoktatásnak.

53 dreboot 2006-03-10 01:21:05 [Válasz erre: 36 tépé 2006-03-09 20:02:55]
Tépé Tévedés ! NEM A KIRÁLY MEZTELEN ! HÁT SENKI NEM VESZI ÉSZRE HOGY MI LETTÜK PUCÉROK ? Megy a moziban a \" Rokonok \"című film ! Az ugyi azért aktuális mert RÓLUNK szól ! A \"társadalmi rák\" - halfej szerűen büdösödve terjed lefele.Sógor-komázva porciózza fel és tulajdonítja el a közvagyont,melynek része a TUDÁS is. BIRKA - NÉP-et könnyebb vezetni. A marháfok nem ismerik a kottát,mégis szépen buuúúznak - saját szájhagyományukat kérődzve is tovább képesek vinni - egész a vágóhídig:-) Operacím? Mammon-lesz Q > az isteni Q\' A pénz,illetve annak hiánya határozza meg a tudatod :-)

52 dreboot 2006-03-10 00:39:08 [Válasz erre: 50 eszbe 2006-03-09 23:23:11]
Húúúú de lennék nálad eszbétitkár ! >Sosem szabad elfelejteni, hogy a tanár becsukja az ajtót < Amikor nagyon ügyes - kívülről zárja magára ,amolyan A\'la Tom & Jerry,majd lenyeli a kulcsot - Amerikai Patent Stupiditás ? Nem! Lassan magyar virtus ! Egy 5 percre előrenézni képtelen világban,ahol a tanerő a meg nem fizetett hülyeség szimbóleuma ! Itten, ahol a társadalom zöme- maradványszociként tekint minden pedo-logra - kőne nem középiskolásfokon egész népünket újrataní - taní ? !?!?!?!?!?!?!

51 janomano 2006-03-09 23:55:10 [Válasz erre: 50 eszbe 2006-03-09 23:23:11]
Ha pedagógus vagy, dolgozz, inspirálj! Ne nyunnyogj! Azt a 7 meg a 8-át!

50 eszbe 2006-03-09 23:23:11 [Válasz erre: 48 Bice-bóca 2006-03-09 22:27:06]
Azért van egy kis reménysugár. Sosem szabad elfelejteni, hogy a tanár becsukja az ajtót és onnantól az történik, amit ő akar. (jó esetben -:))Ez ilyen \'aknamunka\'. Szép lassan lehet terjeszteni a gondolkodó, alkotó, jót felismerő emberi magatartást minden tárgy esetében. És ha az ember elég sziporka személyiség, akkor minden avitt tanterv ellenére rendben lesz a dolog. Ez egy kicsit idealizált felfogás, - nyilván a saját diákkorodból szerzett tapasztalat mondatja Veled, amit írtál - még az is lehet, hogy sokszor igaz is, de manapság már nem elég a sziporka személyiség. Amikor pl. a 25 fős osztályból van 6-7 hiperaktív gyerek, akkor ott mit teszel? Vagy menj el egy VI-VII-VIII. kerületi nem zenetagozatos iskolába egy énekórára! És aki ott tanít, annak a hét minden napján, minden órában ezzel kell megküzdenie!

49 janomano 2006-03-09 23:03:12 [Válasz erre: 47 eszbe 2006-03-09 22:22:53]
Én csak egy bunkó vagyok. Az okos dolgokat meghagyom másoknak.

48 Bice-bóca 2006-03-09 22:27:06 [Válasz erre: 39 eszbe 2006-03-09 21:20:16]
Azért van egy kis reménysugár. Sosem szabad elfelejteni, hogy a tanár becsukja az ajtót és onnantól az történik, amit ő akar. (jó esetben -:))Ez ilyen \'aknamunka\'. Szép lassan lehet terjeszteni a gondolkodó, alkotó, jót felismerő emberi magatartást minden tárgy esetében. És ha az ember elég sziporka személyiség, akkor minden avitt tanterv ellenére rendben lesz a dolog. De amíg annyira alulfizetett a tanári szakma, h csak a leggyengébb képességű ambíciózus emberek választják (1-2 elkötelezetten kívül), addig kevés az esély a javulásra. Pedig az egyénen nagyban múlik a dolog.

47 eszbe 2006-03-09 22:22:53 [Válasz erre: 45 janomano 2006-03-09 22:10:38]
Pedig épp akartalak rá kérni...

46 eccerű 2006-03-09 22:21:12 [Válasz erre: 39 eszbe 2006-03-09 21:20:16]
Má\' megint emlegetnek...

45 janomano 2006-03-09 22:10:38 [Válasz erre: 43 eszbe 2006-03-09 22:05:02]
Bogárkám! Én még sem írhatok a magyar zeneoktatásról, mert annyi lövésem sincs róla, mint a tehéntermesztésről! :-)

44 eszbe 2006-03-09 22:05:52 [Válasz erre: 42 janomano 2006-03-09 21:58:00]
És mire megyünk vele?

43 eszbe 2006-03-09 22:05:02 [Válasz erre: 40 janomano 2006-03-09 21:28:25]
Hát, ki mondta, hogy rajta? :))

42 janomano 2006-03-09 21:58:00 [Válasz erre: 39 eszbe 2006-03-09 21:20:16]
Jaj, kedves eszbé! :-) Lehet, hogy egyszerű arcot vágok, de azért sejtem, hogy mi van! Az én szakmám (a kereskedelem) az emberi kapcsolatokra épül. Mondhatni azt, hogy én vagyok az új kor lelkipásztora... :-) De elvem, hogy provokációra provokációt! :-DDD

41 tépé 2006-03-09 21:47:14 [Válasz erre: 40 janomano 2006-03-09 21:28:25]
eszbével egyetértek. Várom a bátrakat:-)

40 janomano 2006-03-09 21:28:25 [Válasz erre: 39 eszbe 2006-03-09 21:20:16]
Nem én mondtam, hanem tépé! :-)

39 eszbe 2006-03-09 21:20:16 [Válasz erre: 38 janomano 2006-03-09 20:30:49]
Ez közel sem olyan eccerű, mint azt gondolnád. Kicsiny zenei életünk meglehetősen belterjes, a fontos pozíciókban meglehetősen sértődékeny, azt féltékenyen őrző, mellesleg nem fiatal hölgyek, urak ülnek. Ha venném a fáradtságot, és végeznék egy komoly kutatást, az eredményt és a következtetéseket - megnevezvén a felelősöket, akik nemcsak a politikusok közt találhatóak, hanem szép számmal az előbb emlegetett vezető pozíciókban - publikálnám a megfelelő hely(ek)en, egy életre elásnám a saját és családom jövőjét. Ezt pedig nem vállalnám fel, ma nem a hősök korát éljük. Annak meg mi értelme, hogy leírjuk még egyszer az unalomig ismételt szólamokat. Sajnos a csapból áradó igénytelen könnyűzene, valamint a filozófiai és gazdasági értelemben is vett anyagias világszemlélet ellen nincs orvosság, és ez a szemlélet bizony nem kedvez a kultúrának, benne a komolyzenének.

38 janomano 2006-03-09 20:30:49 [Válasz erre: 36 tépé 2006-03-09 20:02:55]
Hát rajta! Vagytok páran, akik nyakig benne vagytok.

37 janomano 2006-03-09 20:28:09 [Válasz erre: 35 dreboot 2006-03-09 16:16:28]
Mi van már megint a bús manókkal...?





A lapunkban megjelent szövegek a Café Momus, vagy a szerző kizárólagos szellemi tulajdonát képezik és szerzői jog védi őket.
A szerkesztőség külön, írásos engedélye nélkül mindennemű (részben vagy egészben történő) sokszorosításuk, felhasználásuk, kiadásuk és terjesztésük tilos.