vissza a cimoldalra
2020-08-09
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11552)
A csapos közbeszól (95)

Régizene (3636)
Operett, mint színpadi műfaj (4428)
Franz Schmidt (3659)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (2012)
A MET felvételei (952)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (62200)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (4696)
Eiffel Műhelyház – Bánffy terem (155)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4887)
Operett a magyar rádióban (1949-től napjainkig) (4029)
Hozzászólások a Momus írásaihoz (7364)
La Voix humaine - avagy az énekhang varázsa (177)
Társművészetek (1829)
Opernglas, avagy operai távcső... (20585)
Verdi-felvételek (576)
Pantheon (2713)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

1253   Búbánat • előzmény1250 2013-04-12 01:12:27
Miután nemcsak az opera hanganyagába vagyok belefelejtkezve (CD, rádió), hanem operafilmekről (DVD-lemezek) a legnagyobbak (Domingo és mások) színpadi megvalósításában is élvezhettem Verdi eme művét, úgy érzem, rendelkezem a Stiffelio értékei felismerésének a képességével.

Winkler Gábor is felismerte ezeket az értékeket, és "Barangolások..." című könyvében az opera néhány kiemelkedő részletére felhívja a figyelmet:

- Stiffelio áriája és hetes, I. felv.
- Jelenet, Stiffelio áriája és kettőse Linával, I. felv.
- Lina preghierája, I. felv.
- Jelenet, Stankar és Lina kettőse, I. felv.
- Hetes, az I. felv. fináléja
- Jelenet, Rafael és Lina kettőse, II. felv,
- Lina áriája, II. felv.
- Stiffelio, Lina, Stankar és Rafael négyese, II. felv.
- Jelenet és Stankar áriája, III. felv.
- Stiffelio és Lina kettőse, III. felv.
- Preghiera, valamint Dorotea, Federico, Stankar és Lina négyese a III. felv. fináléjában.

Én még a nyitányt is hozzáteszem a felsoroláshoz.
1250   Hangyász • előzmény1241 2013-04-11 20:24:24
Én igen későn értesültem ennek az operának a létezéséről. Végül is Sass Sylvia miatt vettem meg a Gardelli-féle felvételét, továbbá érdekelt a Rigolettót közvetlenül megelőző dalmű. Úgy vélem, vannak szép részei, a maestro pedig igyekezett megszabadulni a főleg német kritikusok által bírált umcaca-umcaca stílustól, ami felemásra sikerült. Verdire úgy is tekinthetünk, mint aki élete nagy részében cicázott a német kultúrával. A téma és a végkifejlet (középfajú dráma, a szicíliai klánfővé változó, bosszúra szomjas vén hadfi alakjával és vendettájával megspékelve) egyedülállóvá teszi. Kár, hogy Verdinek nem sikerült az olasz operából és a protestáns korálból valamilyen szintézist összehoznia; mindenesetre a Stiffeliot üdvözlő kórus szerintem az egész mű leggyengébb része, bár néha csaknem mendelssohni fordulatokat is kihallottam a műből.
1241   Búbánat • előzmény1240 2013-04-11 12:40:18
Számomra meg a Rigolettó előtti korszak egyik remeke.
1240   telramund 2013-04-10 23:56:33
A létező legunalmasabb Verdi opera számomra....(az Aroldoval "változat" együtt)
Műsorajánló
Mai ajánlat:
20:00 : Budapest
Margitszigeti Szabadtéri Színpad

ROSSINI: A sevillai borbély
A mai nap
született:
1914 • Fricsay Ferenc, karmester († 1963)
1928 • Lukács Ervin, karmester († 2011)
elhunyt:
1919 • Ruggiero Leoncavallo, zeneszerző (sz. 1857)
1975 • Dmitrij Dmitrijevics Sosztakovics, zeneszerző (sz. 1906)