vissza a cimoldalra
2019-10-13
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11440)
A csapos közbeszól (95)

Erkel Színház (10327)
Momus-játék (5741)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1778)
Franz Schmidt (3434)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (3450)
Simándy József - az örök tenor (629)
Plácido Domingo (910)
Magyar Televízió opera-, balett- és operett közvetítései - hazai produkciók (1357)
Opernglas, avagy operai távcső... (20322)
Élő közvetítések (8191)
Kolonits Klára (1134)
Operett, mint színpadi műfaj (4081)
Társművészetek (1435)
Pantheon (2428)
Gaetano Donizetti (963)
Requiem (455)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

295   Hangyász • előzmény294 2019-04-29 17:06:32

Természetesen tudom, hogy a Lohengrinben nincs(enek) páncélos csajok, ill. a Walkürben hattyú vontatta csónak. WW rendezését forradalomnak tekinthetjük, Schlingensief agyonzsúfolt és az óriási Willendorfi Vénusz vaginájába nyúló Grál-lovagokat legfeljebb polgárpukkasztásnak. Ugyanezt mondhatjuk a laborpatkányokról/biogáz-üzemről, akár Bayreuthban viszik színre, akár máshol, nem-Wagneri operában. Vegyük pl. a Toscát,és öltöztessük fel tengerimalacnak az összes szereplőt, legfeljebb Scarpia albínó lesz, a címszereplő és Cavaradossi pedig tarka. Nos?

294   Edmond Dantes 2019-04-28 10:04:51

Eiffel/30-ra: vajon az 1976-os (August Everding) és az 1998-as, azt hiszem ma is futó (Robert Wilson) Lohengrinben is hattyú a közlekedési eszköz? Ez a régebbi kritika nem ezt sugallja. Lohengrinben "szárnyas sisakos, páncélos csajok üvöltöttek a műsziklák tetején"? Érdekes...ez nekem inkább A walkűrre hajaz. Nem tudom sem cáfolni sem megerősíteni, hogy "WW reformját...a maga idejében senki sem vette eszementnek", de szinte biztosra veszem, hogy akkor az, amit ő csinált,  forradalomnak számított éspedig olyan forradalomnak, aminek mélyreható változásai lettek és maradtak. Ahhoz képest néhány félrecsúszott rendezés hosszú távon nem sok vizet zavar, legfeljebb rövid időre témát ad a kritikusoknak, a nézőknak és nekünk, fórumozóknak. Ha viszont egy rendező úgymond stílust teremt, bevonul a kánonba, tartósan a felszínen marad, az már nem csupán kérészéletű kísérlet, hanem paradigmaváltás... amilyen WW-é volt anno. Abban viszont 100%-ig egyetértek, hogy a "végkimenetel 180 fokos megváltoztatása": megengedhetetlen és nem indokolható. Ezt a véleményemet írtam meg pl. az új Giocondával kapcsolatban és ez a véleményem pl. arról is, ha igaz az, amit e fórumon nemrég olvastam miszerint egy külföldi rendezésben Carmen öli meg Don Josét = "fosztogatnak és nem osztogatnak" :-) Ez utóbbi -és hasonló- példák valóban a "vörös vonal" átlépései.

Műsorajánló
Mai ajánlat:
18:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti György Kamaraterem

Baráti Kristóf (hegedű), Károlyi Katalin (ének), Würtz Klára, Duco Burgers (zongora), Láposi Dániel (marimba)
Műsorvezető: Kertész Zsuzsa
"Jámbor Ági emlékest"
J.S. BACH: 1. (B-dúr) partita, BWV 825
MOZART: 17. (C-dúr) hegedű-zongora szonáta, K. 296
CHOPIN: Barcarolle, op. 60
Jámbor Ági dalok
SCHUMANN: 6 etűd Kanon stílusban két zongorára (Debussy átirat)
CHOPIN: Polonaise-Fantasie, op. 61
J.S. BACH: h-moll partita, BWV 1002 - 1. Allemande, 2. Double, 3. Courente, 4. Double (marimba átirat)
J.S. BACH: 6. (D-dúr) csellószvit, BWV 1012 – 4. Sarabande, 5. Gavotte I, 6. Gavotte II (marimba átirat)
BIZET-SAMMUT: Carmen Fantasy - 3. tétel

18:00 : Budapest
FUGA

Km.: Csalog Gábor (zongora), Szalai András (cimbalom), Mészáros Dániel (klarinét), Varga Oszkár, Tóth Kristóf, Schaff Magdolna (hegedű), Szűcs Boglárka (brácsa), Varga István (gordonka), Andor Krisztián (zongora), Szatzker Zsanett (harmonika)
"CSALOG GÁBOR szerzői estje"
Kis zene (Hommage a Purcell) (ősbemutató)
Szimfóniák (ősbemutató)
Ajtó (ősbemutató)
A fél disznó dala - Sibelius kottaíró-programra (ősbemutató)
Régi (ősbemutató)
Allegro maestoso (ősbemutató)
Időtlen (ősbemutató)
Chopiganini - Sibelius kottaíró-programra
Grádicsok (ősbemutató)



19:00 : Budapest
Erkel Színház

ORFF: Carmina Burana
"Szcenikus kantáta eredeti nyelveken, magyar és angol felirattal"

19:30 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

Snétberger Ferenc (gitár), Markus Stockhausen (trombita), Arild Andersen (nagybőgő)
"Jazz itt!"

19:30 : Budapest
BMC, Koncertterem

Krulik Eszter, Duru Seong (hegedű), Rahel Krämer, Oláh Villő (gordonka), Kirill Ribakov, Szűcs Péter (klarinét), Gyivicsán György (harsona), Illés Márton (zongora), Nevelő János (ütőhangszerek)
vez.: Horváth Balázs
"A klarinét arcai"
ILLÉS MÁRTON: Három akvarell klarinétra
GRYLLUS SAMU: OutOnStage Monument 1
VITO ZURAJ: Chrisantemum
BELLA MÁTÉ: Something Happened
JÖRG WIDMANN: Drei Schattentänze
HORVÁTH BALÁZS: Fake Polyphony

19:30 : Budapest
Pesti Vigadó

Kovács Imre (fuvola), Horváth Béla (oboa), Szatmári Zsolt (klarinét), Bokor Pál (fagott), Sipkay Deborah (hárfa)
Nemzeti Filharmonikus Zenekar
vez.: Somos Csaba
"… Mint fának susogása"
MOZART: A-dúr szimfónia, K. 201
HINDEMITH: Versenymű fafúvós hangszerekre, hárfára és zenekarra
BIZET: C-dúr szimfónia
15:00 : Szeged
Szegedi Nemzeti Színház

PUCCINI: A köpeny / Gianni Schicchi
A mai nap
született:
1905 • Kemény Egon, zeneszerző († 1969)
1909 • Art Tatum, jazz-muzsikus († 1956)