vissza a cimoldalra
2019-05-24
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11348)
A csapos közbeszól (95)

Erkel Színház (10110)
Kimernya? (3066)
Birgit Nilsson (41)
Operett, mint színpadi műfaj (3917)
Élő közvetítések (7872)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (3251)
Bende Zsolt (153)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (61688)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1665)
Lisztről emelkedetten (951)
Franz Schmidt (3336)
Carl Maria von Weber (130)
Opera, operett, dalciklus, librettók, szövegkönyvek, versek (598)
Edita Gruberova (3081)
Kedvenc magyar operaelőadók (1113)
Kiss B. Atilla (198)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

277   Haandel • előzmény276 2019-02-27 19:40:01

:-)))


(Yes please, if you have time ;-) 

276   Edmond Dantes • előzmény275 2019-02-27 19:10:03

Is this study my today's penalty (to read)? ;-)

275   Haandel • előzmény274 2019-02-27 18:33:34

The Perception of Artistic Quality in Opera – Results from a Field Study

274   Edmond Dantes • előzmény273 2019-02-27 09:24:57

Éppen a lényegről társalgunk éspedig a megfelelő topikban: hogy hol, mikor mi számít "eszement rendezésnek", hol, mikor mi kavar botrányt és az a botrány milyen irányultságú, annak ezerféle variációja lehetséges. Maradva csak Saloménál: tudjuk, mekkora "botrány" volt maga a premier, csakúgy mint pl. a Sacre-é Párizsban és csomó más, mára klasszikussá vált alkotásé. És mi lett a botrányból? Zenetörténeti események és maradandó, élő remekművek lettek. A Wagner-unokák forradalmat csináltak Bayreuth-ban. És? És mára tananyag lett, amit már túl is lépett a "történelem" = sokkal balhésabb előadások keletkeznek és múlnak el így vagy úgy. Mindig ezt próbálom érzékeltetni és ezt jelenti minapi "per aspera ad astra" megjegyzésem.  Igen, mint minden a világon, az operajátszás is buktatókon, bukásokon, elvétett produkciókon át halad a maga útján. Éspedig szerintem előre. Nem is tehet mást. Egy nagyjából "zárt végű" műfaj, amiben nemigen születnek tartósan sikeres új alkotások, egyszerűen  n e m  főhet örök időkig a saját levében. Ha nincs új aru, át kell csomagolni a régit elfogadhatóan.Önjelöltek és eltűnő rendezők között ott vannak az előremutató produkciók.

Ha nem így lenne, még mindig Schikaneder rendezné a Varázsfuvolát...vagy valaki más helyette, ugyanúgy :-) 

273   gézamalac • előzmény270 2019-02-26 23:29:30

Gatti azért sokmindent feledtet.
Ich habe deinen Mund geküsst - a Felsenreitschulé-ban jelenleg 'Mund' sem áll (vagy szándékoltan éppen csak az nem) rendelkezésre, Salome hófehér ruháján makula sem esik tejbe fulladásának pillanatáig, és ütős előadás az is. Mindkettőben remek alakítás a címszerepben.

270   Edmond Dantes • előzmény269 2019-02-25 08:12:09

Bizonyára igen. Szerencsére nem dőlt össze tőle a Staatsoper :-) avagy "per aspera ad astra", ami igaz az operajátszás megújítására is. Bónuszként 250-hez kis bejátszás a lenyűgöző -más szemmel talán borzasztó- amszterdami Saloméból itt. Az amszterdami színház azóta is áll...

269   gézamalac • előzmény265 2019-02-24 23:00:26

Ez lett volna?

it was a staging determinedly drained of all the mystery and magic – not to mention the rich colours and torrid atmosphere – that so permeate Wagner’s score. Most dispiritingly, it sucked the heart out of the drama, as well as the interest

https://bachtrack.com/review-tristan-isolde-tcherniakov-barenboim-schager-kampe-staatsoper-berlin-february-2018

265   Edmond Dantes 2019-02-24 09:55:39

Illusztráció a berlini Trisztánhoz. (Tegnap adta le mezzo.)

Műsorajánló
Mai ajánlat:
13:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti György Kamaraterem

Falvai Anna (zongora)
Falvai Anna zongora DLA zárókoncertje
HAYDN: f-moll variációk, Hob. XVII:6
CHOPIN: 2. (b-moll) scherzo, op. 31
SZKRJABIN: 10. zongoraszonáta, op. 70
SCHUMANN: Bécsi karnevál, op. 26

19:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti György Kamaraterem

Nakagawa Makoto (zongora)
Nakagawa Makoto zongora diplomakoncertje
J.S. BACH: Das wohltemperierte Klavier, 1. kötet – esz-moll prelúdium és fúga, BWV 853
BEETHOVEN: 26. (Esz-dúr) zongoraszonáta, op. 81a („Les Adieux”)
LISZT: Zarándokévek, 2. év: Itália – 7. Dante-szonáta
RACHMANINOV: 2. (b-moll) zongoraszonáta, op. 36 (1931-es, átdolgozott változat)

19:00 : Budapest
Erkel Színház

PUCCINI: A Nyugat lánya

19:00 : Budapest
Óbudai Társaskör

Érdi Tamás (zongora)
Bevezetőt mond: Bolla Milán
CHOPIN: cisz-moll Fantaisie Impromptu, op. posth. 66
Desz-dúr prelűd, op. 28/15, (Esőcsepp-prelűd)
g-moll ballada, op. 23
Berceuse, op. 57
Asz-dúr polonéz, op. 53
c-moll noktürn, Brown index, 108
Andante spianato és Grand Polonaise brillante, op. 22, Esz-dúr

19:00 : Budapest
Klauzál Gábor Budafok-Tétényi Művelődési Központ

Szilvágyi Sándor (gitár), Szerekován János (tenor)
Budafoki Dohnányi Zenekar
Vezényel: Yaniv Attar
SCHUMANN – BALOGH MÁTÉ: Dichterliebe – Metamorphosen
RODRIGO: Con cierto de Aranjuez
DVOŘÁK: IX. szimfónia

19:00 : Budapest
BMC, Koncertterem

Novus String Quartet:
Kim Jaeyoung, Kim Young-Uk (hegedű), Kim Kyuhyun (brácsa), Moon Woongwhee (cselló)
SCHUBERT: c-moll „Quartettsatz” vonósnégyes No. 12, D 703
BERG: Lírikus szvit
DVOŘÁK: G-dúr vonósnégyes, No. 13, Op. 106

19:30 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

Henning Kraggerud (hegedű)
Concerto Budapest
Vezényel: Nikolaj Szeps-Znaider
WAGNER: Trisztán és Izolda – Előjáték és Izolda szerelmi halála
BRUCH: 1. (g-moll) hegedűverseny, op. 26
BEETHOVEN: 3. (Esz-dúr) szimfónia, op. 55 („Eroica”)

20:00 : Budapest
Szent István Bazilika

Orgonaestek Virágh Andrással (operaénekesekkel és hangszeres művészekkel)
19:00 : Szombathely
Bartók Terem

Fejérvári Zoltán (zongora)
Savaria Szimfonikus Zenekar
Vezényel: Madaras Gergely
BEETHOVEN: II. (B-dúr) zongoraverseny, op. 19
MAHLER: I. szimfónia, D-dúr “Titán”
A mai nap
történt:
1918 • A kékszakállú herceg vára bemutatója (Budapest)
1948 • A Koldusopera bemutatója (Cambridge)
született:
1922 • Kórodi András, karmester († 1986)
1960 • Paul McCreesh, karmester