Bejelentkezés Regisztráció

modern eszement rendezesek


239 Edmond Dantes 2019-02-15 09:26:19 [Válasz erre: 236 gézamalac 2019-02-12 23:26:04]

Ha Zeffirelli 30-40 vagy akár 50 éves lenne, bezzeg mást mondana és főleg mást és másképpen csinálna. Pl. ő is kisérletezne folyamatos festménygyártás helyett. Lejárt a szavatossága, ami nem zárja ki, hogy múzeumi darabként itt-ott megtartsák régi rendezéseit. Boltban is látni lejárt szavatosságú terméket itt-ott. Nálunk is van operamúzeumi tárgy.


238 gézamalac 2019-02-14 23:51:47 [Válasz erre: 237 Polgár 2019-02-13 08:53:23]

Ebben kétségkívül van igazság, nálam személy szerint nemigen verte ki a biztosítékot egyik rendezése sem. Némelyik kifejezetten nem giccses, a 82-es Parasztbecsület persze már kövületnek számít, de a bécsi Carmen pl. a mostaniak közül kimondottan pasztellszínű, melyen mindig a megfelelő pillanatban tör át a kárminvörös.


237 Polgár 2019-02-13 08:53:23

Nekem csak az a problémám Zefitelli "habostorta" rendezéseivel, hogy legtöbbje eléggé giccsesre sikeredett.


236 gézamalac 2019-02-12 23:26:04

A ma 96 éves Franco Zefirelli hozzáállása a kérdéshez:

In order to allow music to be understood by everyone, one must create a painting through its notes.


235 gézamalac 2019-02-06 21:59:14 [Válasz erre: 225 Haandel 2019-01-25 18:28:13]

Nekem csak az a problémám azokkal a modern rendezésekkel, amelyekkel nem tudok igazán azonosulni, hogy eddig még egyik sem tudott olyan égető problémával szembesíteni, amivel nélküle is ne lettem volna tisztában.


234 Haandel 2019-02-02 18:51:56

Eszement rendezések

Az eszement rendezéseket igyekszem megérteni,
anélkül, hogy a farCashOkat akarnám megsérteni.

A kisiklott klassz-ikus operát  még ki lehetne, gyorsan, gyógyítóan, gyomlálni,
de ahhoz, a múzsátlan  ‘RegieTheAlter’-t az operából~♫ ki kellene  operálni!


233 Haandel 2019-02-02 18:48:47 [Válasz erre: 232 Héterő 2019-01-29 22:47:27]

Megáll az IDő
(;-)


232 Héterő 2019-01-29 22:47:27 [Válasz erre: 231 Haandel 2019-01-29 18:24:54]

Hát - kedves Haandel, irigyellek.
Én egyfolytában csak töprengek, ki is lehet az az "ő", akit visszavágynánk.


231 Haandel 2019-01-29 18:24:54 [Válasz erre: 229 Edmond Dantes 2019-01-27 10:46:56]

:-)
* * * * *

(Wolf Gang - Lions In Cages  | Lyrics  ;-) 


230 Klára 2019-01-27 11:10:01

Lehetek dekadens, ódivatú, elmaradott, stb. de ha operába megyek (vagy színházba) nem a szerző családi élete, esetleg annak botránykrónikája érdekel, hanem a zene, a darab! Ahogy az előadó művészek családi élete, -  horribile dictu! - politikai hovazartozása sem,


229 Edmond Dantes 2019-01-27 10:46:56 [Válasz erre: 226 Haandel 2019-01-26 18:26:28]

A régi szép, a régi szép, a régi szép idők,

Elmúlának régesrég, vágynánk-e vissza őt?

Wieland s Wolfgang Wagner üté belé sok-sok szögeket,

Majd' 70 éve megrázták Bayreuth-ot, olykor Szögedet..

 


228 Edmond Dantes 2019-01-27 10:26:52 [Válasz erre: 225 Haandel 2019-01-25 18:28:13]

Gyakoriak az ilyen bonmot-k. Polgárpukkasztás. Mindig létezett, létezni fog. Nem a szavak, hanem a valós teljesítmény/ek számít/anak és főleg azok fogadtatása. Ahogy a cikkszerző írja, a teljesítmény/ek hol ilyen/ek, hol olyan/ok: " I rate his 2008 production of Parsifal at Bayreuth (available on DVD) one of the finest stagings of an opera I have ever seen, and his Pelléas et Mélisande at Glyndebourne last summer one of the worst. Stefan Herheim -szintén a cikk szerzője szerint- "bonyolult személyiség, minden bizonnyal napjaink egyik legizgalmasabb, legeredetibb és legellentmondásosabb személyiségeinek egyike." Mi ezzel a baj?


227 Héterő 2019-01-26 18:30:37 [Válasz erre: 226 Haandel 2019-01-26 18:26:28]

:-)

Amen.


226 Haandel 2019-01-26 18:26:28

Viszlát, régi szép idők

A régi szép idők, égiek, épek voltak.
A régi szép idők, tegnapig kihatottak. 

Manapság az operaházakat bolondokházakra voltunk képesek dekánként, dekadensen, degradálni:
a dili diktarik, mások pénzéért, mások művein fejetlenül lovagolva, a közönséget akarják TeRáPiálni.

A közönséget el lehet, szemfényvesztően, egyszer-kétszer, hókusz-pókuszokkal, ámítani,
ám az idő, vad mulatsága után, a dekadens operaházakat előbb-utóbb talpra fogja állítani!


225 Haandel 2019-01-25 18:28:13

Stefan Herheim interview: 'Opera is not about giving people a good time'

... “Opera for me is not about entertaining people or giving them a good time – it is about bringing us together to confront our most pressing and dreadful problems.” ...

(The Telegraph | 9 January 2019 |  - ld. Register For free)


223 lujza 2019-01-25 03:43:43

Herheim szeret a zeneszerzők életében turkálni, a Mesterdalnokok rendezése is ilyen volt a Wagner családról, de az legalább találó volt.

Köszönet, Haandel, ezek után nem fogom az előadást megnézni moziban!


222 Edmond Dantes 2019-01-24 21:08:08 [Válasz erre: 221 Héterő 2019-01-24 19:51:32]

1) Nem védem pl. mert nem szorul rá/m  2) Nem írtam, hogy "indokolt", hanem azt írtam "E tény említése, sőt, operai megjelenítése szerintem nem tekinthető intimpistáskodásnak, még kevésbé valamiféle "kegyeletsértésnek"...stb.: talán nem megy a magyar nyelv(értés)? Segítek ld. lejjebb 3) Szabadna érdeklődnöm, a) hogyan értendő az, hogy "természetesen"? b) neked hiányzik a pedofil vonal a rendezésből? csak hogy tudjuk...

PS Köszönjük a szexo-gasztronómiai ismertetőt, rendkívül ízléses...jó étvágyat hozzá!

 


221 Héterő 2019-01-24 19:51:32 [Válasz erre: 220 Edmond Dantes 2019-01-24 10:34:48]

Természetesen véded ama rendezői törekvést, miszerint a szerző másságának ocsmányan durva, nem pedig "szemérmetes" megjelenítése indokolt a Pikk dáma előadása során. Csakhogy a csodálatos zenék megalkotója nem egyszerűen gay volt, hanem megrögzött pedofil, és ez a tény kimaradt a jelen előadásból, még látomás-szinten is.

Óriási szerencse, hogy Herheim úr nem ismerte a szerző kamaszkorának néhány sajátos részletét, mert gyönyörködhettünk volna a színpadképben, amint pár tucat Pjotr Iljícs látomásunk kedvéért felelevenít néhány gyermeteg szórakozást:

Голубые игры были неотъемлемой частью жизни воспитанников Санкт-Петербургского училища правоведения, куда юный Петя поступил в 1850 году. Среди самых невинных забав – коллективная мастурбация на французскую булочку. Закончивший последним должен был немедленно съесть этот «кулинарный шедевр».

A "szivárványos" játékok elválaszthatatlan részét képezték a szentpétervári jogtanoncok életének, így a kis Petyáénak is 1850-től. Legártatlanabb szórakozásuk közé tartozott a kollektív maszturbáció francia zsemlére.
Aki utoljára végzett, köteles volt azonnal megenni ezt a kulináris remeket.

                            ...на французскую булочку

                                    ...на французскую булочку


220 Edmond Dantes 2019-01-24 10:34:48 [Válasz erre: 217 Haandel 2019-01-23 18:29:35]

Az olvasottak alapján kissé (?) fura Pique dame lehet a ROH-beli, de: 1) ha jól gondolom, a rendező a maga szemérmetes módján be akarta építeni a produkcióba Csajkovszkij egész életére -és halálára!- azaz művészi munkásságára is (!) kiható -nemi- identitászavarát, ami akkor még keserves sőt bűn volt 2) egy olyan opera mint a Pique dame, aminek főhőse egy látomásokkal küszködő, tudathasadásos, az őrület határán lévő sőt azt át is lépő személy, sok minden beleférhet, akár még a Jeleckijjel és Lizával kapcsolatban leírt jelenségek is. Na hát ez az én "látomásom"...látatlanban és nem az őrület határán :-)

PS Nem tudom, hogy mint azt a cikk szerzője némiképp zavarosan írja:  ma "minden iskolás gyerek" tud-e Csajkovszkij -mondjuk ki- melegségéről és az ebből fakadó, egész életét végigkisérő személyiségzavarról. E tény említése, sőt,  operai megjelenítése szerintem nem tekinthető intimpistáskodásnak, még kevésbé valamiféle "kegyeletsértésnek", mivel mint feljebb már írtam, ez a hajlamából adódó életérzés végigkiséri a szerző egész művészi és privát életét, kamu házasságától/valós válásától kezdve Meck asszony nagylelkű támogatásán keresztül a korai és szomorú végig, amit a VI. szimfónia utolsó tétele oly szépen "mesél el".


219 Héterő 2019-01-24 00:51:20 [Válasz erre: 218 Haandel 2019-01-23 18:58:52]

Nem csoda, hogy hamar eleged lett:
...there is a helpful prologue before the music starts in which the composer (played by baritone Vladimir Stoyanov) performs a sexual act on a burly guardsman, who collects money from him and abuses him in German. 
...It is inconceivable that anyone unfamiliar with the work could have the slightest idea what is going on.

A bayreuthi Parsifal-rendezése sem volt piskóta.

                        Stefan Herheim rendező - illusztris társaságban

                         Stefan Herheim rendező - illusztris társaságban 


218 Haandel 2019-01-23 18:58:52

God Save the Queen

Tegnap, egy ideig, nagyon nehezen, de néztem;
igen, Herr-t a Heim-ban, ha müssen, talán értem.

A Heim-ban minden értelmetlen:
ez a Ziel, ez nem lehet véletlen.

Tegnap, egy ideig néztem, majd kikapcs;
igazán nem szeretem, ha valaki ripacs!



216 lujza 2019-01-09 03:24:36 [Válasz erre: 215 Haandel 2019-01-07 18:26:50]

:)))


215 Haandel 2019-01-07 18:26:50

Eladott menyrendezők

Eladott menyrendezők, gányolók,
a színpadra gyagya ganajt hoztatok.

Eladott menyrendezők, a Dorffest
nem egy csöves, albern, Oktoberfest.

Eladott menyrendezők, d#~NóHarmOniKusOk,
a színpadra, állati örömmel, disznóságokat hurcoltok.

Áron felül eladott menyrendezők, gányolók,
saját menyasszonyotokait is eladahatjátok,
de dukátokért tehetséget nem kaptok!


214 Haandel 2018-12-14 18:33:12

Zokogok bátran

Zokogok bátran, zok-zok-zok-zok-og-ok,
mert napról napra több rá az ok, oK, OK! :(

Zokogtam, amikor az ok volt nemrég moreliver,
a többmáj, aki shockMindEnt össze-visszakevert.

Zok-zok-zok-og-ok, mert tegnap call-X-to belém botlott:
üres rendetlenek ~ üres boltok, a nézők nem bolondok.

Kedves tigrisek, ne pihenjetek túl sokat, bátran harcoljatok:
apátok sírján ne táncoljanak rendetlen, rosszmájú, ar(átLanOk!


213 Búbánat 2018-03-28 14:47:56

2018. MÁRCIUS 26. HÉTFŐ 12:31 Magyar Idők

SZÍNHÁZ VAGY ERŐSZAK?

HATALMAS MANIPULÁCIÓ FOLYIK A KULTURÁLIS ÖRÖKSÉGÉT ELVESZÍTŐ EURÓPÁBAN

Boros Attila

Sok szó esik az utóbbi évtizedekben az úgynevezett „rendezői” színházról, ugyanakkor egyre inkább háttérbe szorul a szerzői, az eredeti szerzői szándékot megvalósító színház. A rendezők nagy része kisajátította az alkotók műveit, és színpadra állításuk helyett egyszerűen átírja a darabok mondanivalóját, megváltoztatva a cselekményt.

Tudomásul kellene végre vennie világszerte a színházi maffiának, hogy egy mű átírása nem azonos a rendezéssel. Hazug demagógia az arra való hivatkozás is, hogy az internet és az űrutazás korában ilyen előadásokra vágyik a közönség, mert az eredeti remekmű idejétmúlt, korszerűtlen, és a ma emberének nem mond semmit.

Legvadabbul az operairodalom alkotásait vették célkeresztbe. „Modern rendezés” – ezzel a bűvös fogalommal ámítják és manipulálják a közönséget. Csakhogy ez finoman szólva csúsztatás, sokkal inkább hazugság, mert se nem modern, se nem rendezés. Egy opera cselekményének, helyszínének önkényes, durva megváltoztatása, a szerepek, szereplők egyéniségének visszájára fordítása, a műben megjelenő, a szerző által megírt pozitív tendenciák kigúnyolása – mindez nem tartozik a rendezés témakörébe, a rendezők szerepkörébe.

A színpadra állítók ma már nyíltan saját neoliberális politikai világnézetüket, zavaros gondolatok, ideológiák tömegét zúdítják a gyanútlan közönségre, amelynek fogalma sincs arról, hogy valójában mit is lát. Ma már tudjuk, mert nyakig benne élünk, hogy több évtizedes céltudatosan előre megtervezett szellemi és politikai bomlasztó háttérmunka eredménye ez is.

Operalátogató nemzedékek nőttek és nőnek fel úgy, hogy a szerző által megírt eredeti formájában nem találkozhatnak a nagy remekművekkel. Mindez büntetlenül tehető, hiszen a zeneirodalom zseniális alkotói már rég nem élnek. Hatalmas manipuláció folyik e téren is a kulturális örökségét elveszítő, sőt azt ma már büszkén megtagadó Európa szellemi életében.

A rendező feladata a színpadi alkotásnak a szerző szellemiségéhez, mondanivalójához hű tolmácsolása a közönségnek. Mert ne feledjük, a közönség drága pénzért nem X. rendező beteges agyszüleményeire, eltorzult lelki világára, hanem elsősorban Verdi vagy Wagner és a többiek operáira, az énekesekre, a zenére kíváncsi.

A második világháború után kapott lábra leginkább német exportból a rendezői színháznak nevezett irányzat, ami napjainkra totális káoszba vezetett. Otto Klemperer (1885–1973) világhírű, Pesten is működött karmester írja levelében Londonból 1968-ban Tóth Aladár egykori operaigazgatónak: „…azon a véleményen vagyok, hogy az operák hangversenyszerű előadása részben megoldja az operakérdést. Mert így a zenéről nem tereli el a figyelmet sem egy nevetséges díszlettervező, sem egy bolond rendező.”

Jóllehet Klemperer a 20-as években berlini fő-zeneigazgatóként tág teret engedett az akkor egy időre divatba jött, aztán szerencsére eltűnt avantgárd rendezéseknek. De mint etikus művész és vérbeli színházi ember, jól tudta, hol a határ.

A fogalom valódi értelmében vett modern rendezés a remekművek mondanivalójának tiszteletben tartásával, azok szellemében a mai fejlett színpadtechnika eszközeivel – világítás, vetítés, mozgatható játéktér, elektronika stb. – állítja színre, viszi a közönség elé a kortalan remekműveket. A szereplők jellemének hangsúlyosabb kibontása, egy-egy cselekmény, eseménysor plasztikusabbá tétele mind-mind fontos része a színpadra állításnak.

Talán nem szükséges bizonyítani, hogy egy Mozart, Wagner, Verdi, Puccini és a többi lángelme jobban tudta, mit akar kifejezni, elmondani műveiben, mint a rendezéssel foglalkozó tucatnyi zeneellenes dilettáns. Mert „végül is” (?!) a zene a legnagyobb ellensége az ilyen átírt, átértelmezett opera-előadásnak. A zene, amely az eredeti cselekményhez készült. De épp így a szöveg sem bírja el az erőszaktételt.

A szöveg minden mondata, a zene minden üteme ellenáll. Mert az mégiscsak abszurd és a teljes szellemi meghasonlás jele, ha egy klasszikus opera színpadán atombunkerek között, internálótáborban, roncstelepen, szemétdombon vagy a mostanság „trendi” elmegyógyintézetben és hasonló helyszíneken játszódik a cselekmény, vagy – ahogy már erre is van példa – patkányoknak öltöztetett szereplők népesítik be a Lohengrin színpadát. Lásd Bayreuth, a Wagner-utódok nagyobb dicsőségére.

A magyar közönség is testközelből „élvezhette” az Erkel Színházban Katherina Wagner Lohengrin-rendezését 2004-ben, amikor is egy Lenin-szoborral hitelesített kommunista pártgyűlésen I. Madarász Henrik király szónokolt… Ha a rendezőknek ilyen naprakész, „haladó” aktuális ötleteik vannak, akkor elképzeléseikhez egy másik darabot kell íratni, mert a régebbi komponisták operái méltatlanok és alkalmatlanok az effajta „üzenetek” bemutatására.

A legnagyobb vesztes azonban a közönség, amely drága pénzért nem tudja, mit is lát. Hiába tiltakoznak muzsikusok, karmesterek és a közönség is, a diktatúra, a szellemi terror marad.

 

Milyen szépen is hangzik az ENSZ 1948-ban deklarált Emberi jogok egyetemes nyilatkozatának idevágó cikkelye: „Minden szerzőnek joga van tudományos, irodalmi és művészeti termékkel kapcsolatos erkölcsi és anyagi érdekeinek védelméhez.” De ki véd meg egy halott szerzőt?

Ma már tudjuk: a színházakban eluralkodott rendezői terror azonban csak a felszín és következmény. A szálak jóval mélyebbre vezetnek, és ez már nem művészeti kérdés. A XX. század materializmusa, a nemes eszmék és eszmények kétségbe vonása, a transzcendencia, a szakralitás tagadása, ez a nihilbe vivő szellemiség jelenik meg ezekben az átértelmezett, meghamisított, adott esetben a mítoszt, a vallást, a szerelmet, a legendát is kicsúfoló színházi produkciókban.

Tudomásul kellene venni, hogy a remekművek, az operák is az emberiség kulturális és szellemi kincsei. Egy-egy ember semmilyen ideológiai indokkal sem sajátíthatja ki azokat. Sajnos az operákra nem vonatkozik a világörökség törvényes védelme, mint a történelmi városrészekre, műemlékekre. Ha ezeket a védett objektumokat nem szabad átépíteni, befalazni, tönkretenni, miért lehet ezt nagy komponisták csodálatos műveivel megtenni? Ez azonban már felveti az erkölcs, a morál kérdését is.

Ortega a múlt század derekán tökéletesen és jövőbelátóan megfogalmazta: „Nem arról van szó, hogy a tömegember egy most születő erkölcs kedvéért lemond egy elavult morálról, hanem arról, hogy életét semmiféle erkölcsnek nem akarja alávetni. Az erkölcstelenség mára már kelendő bóvli lett, s bárki hivalkodhat vele.”

Nem dughatjuk homokba a fejünket, látni kell, hogy Európa először szellemileg és erkölcsileg roppant meg halálosan, majd ezt követte és követi a minket körülvevő migráció és társadalmi összeomlás. Lehet, hogy régi bevált receptjét ismétli a történelem?


212 Haandel 2018-01-27 18:45:07

Kongó előadások

Kongó, el, el, el, el-ő-adás-ok:
nem lehetnek ezerfélék az okok.

Con go bajtársakkal zokogok:
merre vannak a vészkijáratok?


211 macskás 2017-12-21 20:27:30 [Válasz erre: 209 virius 2017-12-21 15:25:02]

Láttuk...


210 zenebaratmonika 2017-12-21 16:29:14 [Válasz erre: 209 virius 2017-12-21 15:25:02]

A Komische Oper Berlinben megy vagy a másik Operaházban?


209 virius 2017-12-21 15:25:02

Láttátok a yt-on a berlini Nabuccót? Na az a rendezés aztán ide tartozik, a darazsaknak ábrázolt, táncikáló asszír papokkal... :D


208 Héterő 2016-11-28 23:32:31 [Válasz erre: 207 Haandel 2016-11-28 21:21:50]
! √ ! √ !

207 Haandel 2016-11-28 21:21:50
A ma fia A mai {[(re:n)^dez]^Ő} a ma fia, s ezt rendEssen, mai nyElvel, villogtatja. A mai rendetlen rEndEzŐk legnAgyObb baja a tegnapi rendes rendezések hihetetlen bája. De a mai 40+ rabLó >>> 1 buta banya: jól sejtik hol rejlik az aranybánya. Színház, musical, operett? Dehogy, ma ez csak köret! A mai, szinte világszerte, államilag dotált opera a mai $zélhámosok legfőbb operatív célja!

206 Haandel 2016-11-21 18:22:49
Saroktalan sátor A saroktalan sátorban, évtizedek óta, körbe-körbe járok, tanácstalanul remélve, hogy majd valami egyÉNit kitalálok. Egyeseknek nem könnyű egy saroktalan sártorból kitálalva kitalálni, ezért a labilrinthabitus rendEzŐk(?) ilyenkor elkezdenek cirkuszálni! (;-)

205 Haandel 2015-07-02 18:32:44 [Válasz erre: 204 Haandel 2015-07-02 18:28:46]
Tunneling, or tunnelling (see spelling differences), is a colloquial term for a specific kind of financial fraud. It is defined as "the transfer of assets and profits out of firms for the benefit of those who control them".

204 Haandel 2015-07-02 18:28:46
[url]https://en.wikipedia.org/wiki/Tunneling_(fraud);Tunneling[/url]

203 Haandel 2015-07-02 18:26:50
[url]http://slippedisc.com/2015/07/if-opera-houses-declare-record-results-why-are-they-in-trouble/;If opera houses declare record results, why are they in trouble?[/url] … So, if there’s more money coming in, where is it all going? …

202 Haandel 2015-06-30 19:51:01
[url]http://www.theguardian.com/music/2015/jun/30/william-tell-nudity-and-scene-greeted-with-boos-at-royal-opera-house;William Tell: nudity and rape scene greeted with boos at Royal Opera House[/url]

201 Búbánat 2013-07-06 10:16:40
Gulyás Dénes írja le nemrég megjelent életrajzi könyvében („Mekkora Isten tenyere?”, Helikon kiadó) az egyik Bohémélet-rendezésről – melyben énekelt - a véleményét. Idézem: „A Bohémélet igazi feladat, kihívás mindenki számára, aki egy produkciónak részese. Megfigyelhettem azt a változást a Bohémélettel való közös életem tizenöt éve alatt, amely az opera műfaján, így a Bohémélet értelmezésén is csorbát ejtett. Oláh és Nádasdy értelmezése Pesten és a New York-i Zeffirelli-féle rendezés után nem éreztem vállalhatónak azt a produkciót, melyben Benoit egy létrán mászik les a zenekari árokba, mikor a bohémek kiebrudalják az első felvonásban, holott az ajtón jött be. Musette és Marcello a Momus teraszán, az asztalon közösülnek, miközben Alcindor a szomszéd asztalnál önkielégít. Miért gondolja a rendező, hogy ettől jó a produkció? Szomorúság és igazi megpróbáltatás volt részt venni ebben a rendezésben, Kiszolgáltatottnak, kizsákmányoltnak és megalázottnak éreztem magam.”

200 Haandel 2013-07-05 22:25:57 [Válasz erre: Törölt hozzászólás]
-y

198 Haandel 2012-10-28 09:06:24
[url]http://www.focus.de/kultur/kunst/theater-poulenc-erben-klagen-gegen-muenchner-operninszenierung_aid_846306.html;Poulenc-Erben klagen gegen Münchner Operninszenierung[/url] Die Erben des französischen Komponisten Francis Poulenc (1899 – 1963) wollen die Wiederaufnahme seiner bekannten Oper „Dialogues des Carmélites“ an der Bayerischen Staatsoper gerichtlich untersagen lassen... [url]http://translate.google.com/translate?sl=de&tl=hu&js=n&prev=_t&hl=en&ie=UTF-8&layout=2&eotf=1&u=http%3A%2F%2Fwww.focus.de%2Fkultur%2Fkunst%2Ftheater-poulenc-erben-klagen-gegen-muenchner-operninszenierung_aid_846306.html;Google translate[/url]

197 álmodó 2010-08-12 22:11:50
A szerencsétlent nem lehet akárhol "ünnepelni". De ki ünnepelte? :-)))

196 -zéta- 2010-08-12 18:10:25 [Válasz erre: 194 Momo 2010-08-12 13:56:07]
Mondjuk Kupfert én nem ebben a topicban ünnepelném...:-)

195 macskás 2010-08-12 15:08:06 [Válasz erre: 171 Hangyász 2010-08-11 17:20:22]
A popzenét nem kedvelőknek viszotn vetkezhetnek a zenekarok:)) A popok:))

194 Momo 2010-08-12 13:56:07 [Válasz erre: 190 álmodó 2010-08-12 11:26:31]
[url]http://www.operavilag.hu/hirek_teljes.harry+kupfer+75+eves-794.html;Harry Kupfer 75 éves[/url] - avagy színház az operában „A színháznak izgalomba kell hoznia az embereket, arra kell kényszerítenie őket, hogy színt valljanak. (…) De ebből nem következik, hogy feltétlenül provokálni akarok. Soha nincs szándékomban mindenáron megtámadni a közönséget, csak szembesíteni akarom az előadással. Mindig akkor vagyok a legboldogabb, ha egy bemutatón egymással ellentétes vélemények fogalmazódnak meg. Akkor tudom, hogy a színház elérte a célját.” "Nem az a célunk, hogy csak zenét hallgassunk. A zenét egy történet összefüggésében, az énekelt szöveggel és a drámával együtt kell megértenünk. (…) Az opera nemcsak kulináris zenei szórakozás” A teljes cikk olvasható az Opera-Világon

193 Sipi 2010-08-12 13:10:09 [Válasz erre: 192 Spangel Péter 2010-08-12 12:51:09]
Hogy mi lesz? Hát katarzis.

192 Spangel Péter 2010-08-12 12:51:09 [Válasz erre: 191 Hangyász 2010-08-12 11:32:11]
Mi lesz, ha az ilyen, jelmez nélküli, pőre operáknál felborul a hormonsszint, tetőfokára hág a paraszimpatizálási készség és létrejön a coitus grandiosus...

191 Hangyász 2010-08-12 11:32:11 [Válasz erre: 174 Momo 2010-08-11 17:57:53]
Maradjunk az egymást erősítő kölcsönhatásnál.

190 álmodó 2010-08-12 11:26:31 [Válasz erre: 189 álmodó 2010-08-12 11:22:34]
Így egyszerűbb lesz :-) : http://www.operavilag.hu/hirek_teljes.harry+kupfer+75+eves-794.html

189 álmodó 2010-08-12 11:22:34
"Harry Kupfer 75 éves" az "Opera-Világon".

188 Spangel Péter 2010-08-12 09:45:27 [Válasz erre: 183 nizajemon 2010-08-11 22:11:41]
Még jó, hogy a csingilingik nem énekelnek... :-)))





A lapunkban megjelent szövegek a Café Momus, vagy a szerző kizárólagos szellemi tulajdonát képezik és szerzői jog védi őket.
A szerkesztőség külön, írásos engedélye nélkül mindennemű (részben vagy egészben történő) sokszorosításuk, felhasználásuk, kiadásuk és terjesztésük tilos.