Bejelentkezés Regisztráció

Mozartról magasabban


594 frushena 2013-02-02 10:59:14 [Válasz erre: 588 macskás 2013-02-01 23:49:26]
puszi :)

593 zalbarna 2013-02-02 00:27:26 [Válasz erre: 592 macskás 2013-02-02 00:10:41]
Éljen soká!

592 macskás 2013-02-02 00:10:41 [Válasz erre: 591 zalbarna 2013-02-02 00:09:07]
:) Éljen Mozart!

591 zalbarna 2013-02-02 00:09:07 [Válasz erre: 590 macskás 2013-02-02 00:02:34]
kösz...:)

590 macskás 2013-02-02 00:02:34 [Válasz erre: 589 zalbarna 2013-02-01 23:54:49]
inkább nem írok semmit...

589 zalbarna 2013-02-01 23:54:49 [Válasz erre: 588 macskás 2013-02-01 23:49:26]
Sztem megint a hangolásról beszéltek, csak nem tudtok róla....

588 macskás 2013-02-01 23:49:26 [Válasz erre: 585 frushena 2013-02-01 21:40:30]
Így van. A zongora vagy fp kopog, száraz, nem jön ki a hullám. Nekem mindig poros, ha a recitativót nem csembaló tolja, és uncsi is.

587 serse 2013-02-01 23:06:21 [Válasz erre: 584 Sipi 2013-02-01 18:58:49]
Szeretem Jacobs, de valahogy ezek a Mozart opera felvételi nem annyira jönnek be, és szerintem Monteverdi Odüsszeuszát is túl hangszerelte. Borzalmas az a hangorkán, amit ott produkálnak egy kora barokk operában.

586 serse 2013-02-01 23:04:34 [Válasz erre: 585 frushena 2013-02-01 21:40:30]
Nekem is jobban bejön, ha csembalót használnak.

585 frushena 2013-02-01 21:40:30
Fortepiano kíséret "megfojtja" Mozart operáit! Közel sem érezhetőek úgy a mozarti csalafinta recitatívók fortepianon, mint csembalón!

584 Sipi 2013-02-01 18:58:49 [Válasz erre: 583 serse 2013-02-01 18:05:50]
Nos Mozart valószínűleg azt használta, ami épp elérhető volt, mert ez akkoriban nem volt ennyire kardinális kérdés. Viszont azt tudjuk, hogy mennyire kedvelte a fortepianókat és Bécsben ezek azért elég elterjedtek voltak, szóval valószínű, hogy ott ezt preferálta. A karmesterek meg azt használják, amit szeretnek, Jacobs a fortepianót (én ebben is egyetértek vele).

583 serse 2013-02-01 18:05:50
A René Jacobs vezényelte Idomeneo, Figaro, Cosi fan tutte és Titus felvételeken csembaló helyett fortepianóval kísérik a recitativókat. Más felvételeken mindenhol csembalót alkalmaznak (legalábbis azok közül, amikkel én találkoztam), akárcsak a MÁO előadásain - ha jól emlékszem a Titus esetében is csembaló kísérte a recitativókat a MÁO előadásokon. Csak a Don Giovanni recitativóit szokták fortepianóval kísérni - legalábbis az általam ismert felvételeken. Viszont a Harnoncourt vezényelte zürichi előadás DVD felvételén a Don Giovanni esetében csembalót használnak. Lehet, hogy annyira nem lényeges, de engem érdekelne, hogy miért van ez? Mármint: Mozart csembalót v. inkább fortepianót alkalmazhatott, illetve írhatott elő???

582 Búbánat 2013-01-10 11:13:51
Ma este a Bartók Rádióban 19.35 – 21.05 A Magyar Rádió Szimfonikus Zenekarának Mozart-hangversenye Vez: Lukács Ervin Km: Gyermán István - hegedű, Tóth Zoltán - mélyhegedű, Kalmár Magda - szoprán, Takács Klára - alt, Gulyás Dénes - tenor, Polgár László - basszus, MR Énekkara (karig. Sapszon Ferenc) 1. Esz-dúr sinfonia concertante K. 364. (Gyermán, Tóth), 2. Requiem (Kalmár, Takács, Gulyás, Polgár, énekkar) (Csepeli Munkásotthon, 1978.november 2.)

581 Bambu 2013-01-07 20:51:57 [Válasz erre: 580 jukiguni 2013-01-05 11:08:04]
Elnézést a zaklatásért! Kérlek, írd meg hogyan, milyen program segítségével tudsz felvenni a hangtárból. Más adók esetében is használható? Az ORF OE1 7 napig hallgatható archívumából szeretnék felvenni. Előre is köszönöm segítséged!

580 jukiguni 2013-01-05 11:08:04
Akartam jelezni a hét elején, csak aztán kiment a fejemből: január 2-án leadta a Bartók rádió a MÜPA 2006-os Titus előadását Fischerrel: Mozart: Titus kegyelme - kétfelvonásos opera Szövegét - Pietro Metastasio nyomán - Caterino Mazzola írta. Vez. Fischer Ádám Km. MR Énekkara (karig. Strausz Kálmán), Dán Rádió Kamarazenekara Szereposztás: Titus - Stephano Ferrari (tenor) Vitella - Birgitte Christensen (szoprán) Servilia - Ditte Andersen (szoprán) Sextus - Anna Bonitatibus (szoprán) Annius - Elisabeth Janssohn (alt) Publius - Johan Reuter (basszus) (Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem 2006. október 14.) A hangtárból még visszahallgatható és én most veszem fel onnan. Ha valakit esetleg érdekel szóljon.

579 Sipi 2011-07-11 21:51:13
[url]http://www.youtube.com/watch?v=zEcZLbY8f2k;Ez aztán nem semmi![/url] Még nem tudtam eldönteni, hogy szeressem-e vagy ne.

578 Sipi 2011-05-01 10:34:25 [Válasz erre: 571 Sipi 2008-07-14 14:33:18]
Hú, néha érdekes találkozni egy régi hozzászólásommal. A véleményem szűk 3 év alatt az ellenkezőjére változott. :-)

577 Haandel 2011-05-01 09:13:40
[url]http://www.arkivmusic.com/classical/album.jsp?album_id=190576;The Marriage of Figaro by Wolfgang Amadeus Mozart[/url] Sunday | 1st May, 2011 | 1700 | [url]http://www.cnbc.com/id/25098361/;CNBC Europe[/url] | (Astra 19.2°E, kódolatlan) Figaro – Erwin Schrott Susanna – Miah Persson Count Almaviva – Gerald Finley Countess Almaviva – Dorothea Röschmann Marcellina – Graciela Araya Barbarina – Ana James Cherubino – Rinat Shaham The Royal Opera Chorus The Royal Opera House Orchestra Antonio Pappano, conductor David McVicar, stage director Recorded live at the Royal Opera House, Covent Garden, London, 10, 13 and 17 February 2006.

576 zuniga 2009-07-24 11:56:56
Még mindig okoz meglepiket!! :-))) http://kultura.hu/main.php?folderID=910&articleID=286929&ctag=articlelist&iid=1

575 zuniga 2009-07-16 13:53:17 [Válasz erre: 574 zuniga 2008-12-05 18:48:59]
1782-ben ezen a napon mutatták be a "Szöktetést". Egy újszülöttnek minden vicc új:-))) "A "Szöktetés" librettóját egy bizonyos Gottlob Stephanie-től kapta Mozart. Aki viszont egyszerűen egy Bécsben ismeretlen lipcsei szerző, Christoph Friedrich Bretzner "Belmont és Constanza" című szindarabját sajátította ki. Az illető haragos levelet írt a "Leipziger Zeitung"-ba: "Egy bizonyos Mozart nevű individuum szégyentelenül megzenésítette a 'Belmont és Constanza' című darabomat. Ezen a helyen nyílvánosan és ünnepélyesen tiltakozom a tulajdonomat ért megszégyenítés és sértés ellen. További lépéseket fogok tenni, hogy biztosíthassam a jogaimat. Odaadó hívük, C. F. Bretzner, a 'Räuchscher' költője és szerzője." Mivel a szerzői jogokat akkoriban jogilag igen lazán kezelték, a 'Räuchscher' szerzőjének 'további lépéseiről' azóta se lehetett hallani."

574 zuniga 2008-12-05 18:48:59
1791 december 5.

573 Pancoletti 2008-07-14 19:36:34 [Válasz erre: 558 sphynx 2007-05-16 22:15:14]
szerintem erre gondol: Terfel, Luperi, Fleming, Lippert, Murray, Pertusi, Scaltriti, Groop. Londoni Filharmonikusok 1996 Egyszerűen utolérhetetlen....

572 Pancoletti 2008-07-14 19:33:45 [Válasz erre: 563 tarnhelm2 2007-05-17 09:54:16]
vezényelje bárki jobban Nála! :-(

571 Sipi 2008-07-14 14:33:18
Most sikerült szert tennem az eBay-en egy Mozart-összes szimfóniára Böhm és a Berlini Filharmonikusok közreműködésével LP-n. Van már vele tapasztalatom és nagyon tetszik Mozart-vezénylése. Ezzel kapcsolatban találtam egy jó kis értékelést az Amazonon: \"The special challenges of Mozart\'s symphonies defeat all but a very few Conductors. Excellent ensemble is required - which eliminates most \"budget\" offerings. Excessive speed and hyper-fierce attack must be avoided (goodbye Toscanini, Reiner, Solti and Karajan). There should be a certain degree of humor and wit (adios to Davis, Fricsay, Krips and Tate). Charm and grace are essential (exit Bernstein, Harnoncourt and Mackerras). Being brusque or metronomic is a no-no (pace Klemperer). The playing must be rhythmically secure and avoid bathos (farewell Walter, despite lovely moments). Above all, Mozart requires passion and conviction, which takes out the sterile Marriner. The latter\'s execution is immaculate, but so is the conception. While I prefer to hear Mozart from a variety of conductors, this Bohm effort strikes me as the finest current \"complete\" set. However, Bohm is out-classed in several symphonies by individual accounts from other conductors.\"

570 Franca 2007-10-14 22:55:21 [Válasz erre: 569 brünnhilde 2007-10-14 22:09:20]
Nem próbáltad megkérdezni az illetőt, aki feltette, privátban?

569 brünnhilde 2007-10-14 22:09:20 [Válasz erre: 568 pamina 2007-10-14 20:20:42]
Hát ez az, én sem tudtam, hogy a Varázsfuvolában mást is énekelt Sarastron kívül. Azt tudom, hogy itt-ott énekelt bariton szerepeket, de pont Papagenot, meglepő és nagyon tetszik :-)) Vágyom annyira erre a felvételre, ha valaki belefut valahol, kérem, értesítsen!

568 pamina 2007-10-14 20:20:42 [Válasz erre: 566 pamina 2007-10-14 20:06:33]
Elnézést, tévedtem, sajnos ezen is \"csak\" Sarastrot énekli...:-(

567 Sesto 2007-10-14 20:19:24 [Válasz erre: 566 pamina 2007-10-14 20:06:33]
...ott nem Sarastro-t énekelt?

566 pamina 2007-10-14 20:06:33 [Válasz erre: 565 brünnhilde 2007-10-13 21:34:50]
1989 Arnold Östman; Chorus and Orchestra of the Drottningholm Court Theatre Stafan Dahlberg Ann Christine Biel Mikael Samuelson László Polgar Birigt Louise Frandsen Magnus Khyle Birgitta Larsson Arthaus 102013 (DVD) Gondolom ez lehet...nem ismerem a felvételt, Polgártól a két Papageno áriát is csak a Hungaroton CD-jéről. Ha sikerül megszerezni, érdekelne, hogy milyen!

565 brünnhilde 2007-10-13 21:34:50
Kedves fórumozók! Ismeri valaki ezt a felvételt? http://www.youtube.com/watch?v=wECZd1PnBoM Papagenot megismertem, a többi előadó, esetleg a karmester nevére és a felvétel helyszínére vagy évére lenne szükségem, hogy meg tudja keresni, kapható-e valahol.

564 tarnhelm2 2007-05-17 09:55:27 [Válasz erre: 563 tarnhelm2 2007-05-17 09:54:16]
jav: Pertusi gyenge címszereplőnek

563 tarnhelm2 2007-05-17 09:54:16 [Válasz erre: 562 sphynx 2007-05-16 23:06:20]
A lemezek nekem nincsenek meg, viszont 1996-ban láttam Soltit a Garnier-ban Don Giovannit vezényelni - és némileg csalódást jelentett. (Ahogy a mellettem ülő helybeli fogalmazott: \"representation honnete mais pas exceptionelle). Solti persze már nem volt fiatal, és Pertusi gyenge címszereplő bizonyult, ám Flemming nagyszerű volt Donna Anna szerepében, Furlanetto (Leporello) is csúcsformában volt akkor. Emlékeim szerint Solti visszafogta a zenekart, hiányzott belőle mind a dráma mind a humor. Egy szó mint száz, utána nem rohantam a FNACba, hogy megvegyem vele a darabot.

562 sphynx 2007-05-16 23:06:20 [Válasz erre: 561 egy kívülálló 2007-05-16 23:05:25]
A régebbire gondoltam. De a Terfelesről is mondhatsz véleményt. Köszi.

561 egy kívülálló 2007-05-16 23:05:25 [Válasz erre: 558 sphynx 2007-05-16 22:15:14]
Melyik? A régebbi, Weikllel vagy az utolsó operafelvétele, Terfel címszereplésével?

560 tukán 2007-05-16 23:02:47 [Válasz erre: 556 zsoly 2007-05-16 21:27:46]
Csatlakozom.

559 tukán 2007-05-16 23:02:15 [Válasz erre: 554 Sesto 2007-05-16 17:56:46]
Szerintem magyarul is érdekes lehet! \"Eszperente\".

558 sphynx 2007-05-16 22:15:14
A Soltis Don Giovanni jó-e?

557 sphynx 2007-05-16 22:05:18
Milyen magasról nem látszik már Mozart?

556 zsoly 2007-05-16 21:27:46 [Válasz erre: 553 Sesto 2007-05-16 17:52:42]
A Martern ária annyira kemény, hogy nagyon kell hozzá a német. El sem tudom képzelni a lágy olasszal. Biztos, hogy nagyon sokat ronthat a karakterén. Inkább maradok Mosernél :))

555 zsoly 2007-05-16 21:25:13 [Válasz erre: 552 pamina 2007-05-16 17:16:52]
Köszi az infót, mardosott ugyan a kíváncsiság, de ezt a CD-t akkor mégsem fogom beszerezni. De lehet, hogy ha egyszer valahol rábukkanok, akkor azért belehallgatok a Bosszúráiába, puszta mazochizmusból :)) A Grófnét inkább kihagynám, \"szerelmes vagyok belé\", és azért így akkor mégsem kínoznám magam :))

554 Sesto 2007-05-16 17:56:46 [Válasz erre: 550 tarnhelm2 2007-05-15 23:46:07]
...pl. a Königin II. felv. áriáját a Varázsfuvolából, már hallottam görögül és szlovákul is, ja és egyszer oroszul, vagy Cherubino áráiákat szlovén nyelven,...hááááát... /na nem mintha pl. angolul \"szebb\" lenne, ha csak arra gondolok, hogy a CHANDOS akár Mozart müveit is -mint minden mást- angolul ad ki.../ (?)

553 Sesto 2007-05-16 17:52:42 [Válasz erre: 552 pamina 2007-05-16 17:16:52]
...a Mozart áriák Rescigno vezényletével -sajnos- akkkor készültek, amikor már Callas müvészete erösen hanyatló szakaszába érkezett,...míg pályafutásának csúcsán viszonylag gyakran és szivesen énekelte (koncerteken!) pl. a \"Martern-áriát\" a \"Szöktetésböl\",...igaz, azt is olaszul!... ;-)))))))

552 pamina 2007-05-16 17:16:52 [Válasz erre: 543 zsoly 2007-05-15 22:56:22]
Jobb is nem elképzelni! Van egy EMI-s ária CD-je, amin énekel többek között Mozart részleteket is - rettenetesen. A grófné tiszta szenvedés, hallhatóan ő is kínlódik, az is, aki hallgatja. Egy fokkal jobb Donna Anna Non mi dir-je, viszont a bosszúária -hát attól tényleg bosszús lesz, aki éppen Mozartra lett volna kiváncsi. Mindebből nem derül ki, hogy egyébként nagyon szeretem Callast -azért vettem meg a CD-t, hogy hallgathassam vele kedvenc szerzőmet...hát nem sikerült :-((

551 tukán 2007-05-16 00:06:18 [Válasz erre: 550 tarnhelm2 2007-05-15 23:46:07]
Végülis...

550 tarnhelm2 2007-05-15 23:46:07 [Válasz erre: 547 akka 2007-05-15 23:14:45]
Kicsit megkapargatnánk a dolgot, lehet hogy kiderülne: énekelt ő Mozartot görögül is! :-)))

549 tukán 2007-05-15 23:40:31 [Válasz erre: 548 akka 2007-05-15 23:15:28]
Írtam az 535.-n!

548 akka 2007-05-15 23:15:28 [Válasz erre: 546 zsoly 2007-05-15 23:04:13]
mint ahogy Isolda szerelmi halálát is elénekelte olaszul

547 akka 2007-05-15 23:14:45 [Válasz erre: 546 zsoly 2007-05-15 23:04:13]
olaszul

546 zsoly 2007-05-15 23:04:13 [Válasz erre: 544 tarnhelm2 2007-05-15 23:01:41]
ÓÓÓ, és németül vagy olaszul énekelte? :)) Azért az info hasznos, köszi szépen! És mivel nem tudom elképzelni, most mar a kíváncsiság, hogy milyen lehetett...

545 tarnhelm2 2007-05-15 23:02:52 [Válasz erre: 544 tarnhelm2 2007-05-15 23:01:41]
értelemzavaró hiba: értsd: négy előadást énekelt.





A lapunkban megjelent szövegek a Café Momus, vagy a szerző kizárólagos szellemi tulajdonát képezik és szerzői jog védi őket.
A szerkesztőség külön, írásos engedélye nélkül mindennemű (részben vagy egészben történő) sokszorosításuk, felhasználásuk, kiadásuk és terjesztésük tilos.