vissza a cimoldalra
2019-07-17
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11352)
A csapos közbeszól (95)

Élő közvetítések (8013)
Erkel Színház (10287)
Társművészetek (1320)
A nap képe (2136)
Hozzászólások a Momus írásaihoz (6922)
Udvardy Tibor (208)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (3307)
Magyar Rádió operafelvételei és operaközvetítések – magyar előadóművészekkel (984)
Balett-, és Táncművészet (5839)
Edita Gruberova (3086)
Operett, mint színpadi műfaj (3980)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1695)
Franz Schmidt (3372)
Giuseppe Verdi (1390)
Opernglas, avagy operai távcső... (20253)
Elena Mosuc-drámai koloratúra (903)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

2240   Edmond Dantes • előzmény2238 2017-03-27 10:12:34
Boulez akkor még úgyszólván kisfiú volt és a New York-i Filharmonikusok biztosan megtanították neki a klasszikus repertoárt :-) már ha egyáltalán...
Érdekes lenne megnézni az ott eltöltött hat év alatt vezényelt Boulez-koncertek műsorát. Mindenesetre -mint látom- utána vagy 15 évig pihente ki new yorki korszaka "klasszikus megpróbáltatásait"...ha voltak olyanok.
2238   -zéta- • előzmény2232 2017-03-26 21:00:45
Ilyen alapon a New York-i Filharmonikusok sem választhatták volna vezetőjüknek Pierre Boulezt 1971-ben...
2232   Hangyász • előzmény2229 2017-03-24 11:09:23
Egy 73 éves, Bartók előtti zenét tudtommal nem vagy alig dirigáló személy választása eleve öngól lett volna. Kocsis remekül tartott műsoron örökbecsű klasszikusokat és vett elő idehaza a szokásos magyar trehányság miatt nem játszott (Miért? Mert nehezek.) darabokat, a hallgathatatlan kortársi rémségeket ügyesen a partvonalon tartva, de úgy, hogy azért a "kint is vagyok, ment bent is vagyok" illúzióját keltse. Hamart pedig nyilvánvalóan azzal a céllal vette az induláskor maga mellé, hogy majd ő lehet az utóda. (Aztán átvitt értelemben vándorútra küldte Pécsre és Wiesbadenbe.)
2229   társalgó 2017-03-21 17:17:47
Szomorú, hogy Kovács Géza sokévi NFZ-s múltját egy ilyen tartalmú interjúval bemaszatolja.
Az NFZ soha nem Kovács Géza, hanem Kocsis Zoltán volt. Kocsis Zoltánt nem Kovács Géza alkalmazta, sokkal inkább fordítva. Egy szimfonikus zenekar hírnevét, rangját nem a rezsifőnök (ügyv. igazgató), hanem a művészeti vezetés adja.
Ebből az interjúból az derül ki, hogy Kovács Géza úgy gondolta, hogy egy 2 milliárdos költségvetésű, állami fenntartású intézmény jövőjét meghatározó művészeti vezetést most aztán ő, egy személyben fogja kinevezni. Az interjú tanúbizonysága szerint erről a kulturális kormányzattal nem konzultált, viszont elkötelezetten tárgyalt Eötvös Péterrel. Amikor ez a terve nem egyezett az intézmény fenntartójának tervével, akkor a dologból hiúsági kérdést csinált, és most, szintén az interjú tanúbizonysága szerint mindent elkövet, hogy az NFZ új vezetésének jó nehéz dolga legyen (’az igazgató az én emberem, a művészeti vezetés pedig ellenség”) Vacak egy dolog ez. Ha Kovács Géza igazán szívén viselné Kocsis Zoltán hagyatékát, akkor mos nem aknák elhelyezésével bíbelődne az együttes jövőjének gáncsolására. Érdemes meghallgatni a Bartók Rádió Új Zenei Újság márc 18.-i adását, Mácsai János zenetörténész kritikáját a 14.-i koncertről. Kicsit több köze van az együtteshez, annak kiemelkedő teljesítményéhez, mint ennek a hamis pátosztól átitatott fals interjúnak.
Műsorajánló
Mai ajánlat:
19:30 : Budapest
Hagyományok Háza

Andreas Ottensamer (klarinét), Kelemen Barnabás (hegedű), José Gallardo (zongora)
"A III. Fehér Ilona Nemzetközi Hegedűverseny nyitóhangversenye"
BARTÓK: Kontrasztok, BB 116
A mai nap
született:
1960 • Dawn Upshaw, énekes
elhunyt:
1998 • Lamberto Gardelli, karmester (sz. 1915)