vissza a cimoldalra
2019-03-24
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11323)
A csapos közbeszól (95)

Élő közvetítések (7784)
Erkel Színház (9793)
Balett-, és Táncművészet (5741)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (61588)
Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak (2936)
musical (186)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (3182)
Jonas Kaufmann (2368)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1617)
Franz Schmidt (3296)
Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? (2655)
Kossuth-díj (1429)
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon (2320)
La Voix humaine - avagy az énekhang varázsa (138)
Operett, mint színpadi műfaj (3873)
Simándy József - az örök tenor (590)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

2184   Edmond Dantes • előzmény2183 2017-01-02 11:38:43
Megállapításodra ("viszont nem lehet rajta változtatni") két választ tudok barátsággal adni.

a) Lujza felvetéseire muszáj volt reagálnom, ahogy a te előző kérdésedre is reagáltam 2174--->2176 éspedig legjobb tudásom és szándékom mellett észérvekkel.

b) Képzeld el, mi minden (n e m) történt volna, ha pl. 1789-ben a párizsi nép is így gondolta volna ("nem lehet rajta változtatni")? Például az (nem) történt volna, hogy ma nem állna az a szintén vitatott épület ott, ahol :-)
2183   Momo • előzmény2182 2017-01-02 11:09:35
"MüPa is ott, áll, ahol...de tudjuk, hol áll, csak valahogy nem akarjuk észrevenni. Miért nem?"

És, ha "észrevesszük", akkor mi van? Az ember megállapítja a dolgot, és túllép rajta. Alapvetően nem érdemes olyasmin elakadni, ami a lényeget tekintve mellékes körülmény, viszont nem lehet rajta változtatni.
2182   Edmond Dantes • előzmény2181 2017-01-02 09:55:45
-Bevezetés: a meg-nem-győzhetőség, attól tartok, kölcsönös. Érvek és érzelmek.

-Tárgyalás

--Zaj- (és rezgés)csökkentés: a) nem a MüPa és a "mellesleg" soha-meg-nem-épült Nemzeti (a Gödör) extra vastag extra zaj- és rezgéscsillapítási költségeit hasonlítjuk össze, hanem a MüPa költségeit ö n m a g á b a n = mennyivel drágult az épület csak és csupán amiatt, mert oda épült, ahová. b) ha MüPa netán a Gödör helyére épült volna (ami csak gondolatkísérlet): ugye nem teszel egyenlőségjelet a Bajcsy-Zsilinszky út/Erzsébet tér zajai és rezgései és a MüPa-helyszín (híd, vasút, közút, HÉV) zajai és rezgései és egyebei közé?

--N e m értékeltem le és n e m neveztem botfülűnek a közönséget. Olvasd el, mit írtam, azt fenntartom. A világ legnagyobb művészei pediglen mindig eljöttek Bp.-re, ha hívták őket és ha jöhettek, MüPa nélkül is: az állítólag tényleg rossz akusztikájú régi Vigadótól kezdve a még 3.000-es, nem túl elegáns, Tisza Kálmán téri Városi (ma Erkel) Színházon és a leégett BS-en (ma Papp László Aréna) és igen, a BKK-n keresztül a Népstadionig, mindenhová. A pénznek (gázsinak) nincs akusztikája. Pontosabban: a fémpénznek van akusztikája (azaz csengése), de a papírpénznek nincs. Mindenhol mindig mindenki ájultan dicsérte a csodálatos magyar közönséget és sehol nem sérelmezték a rossz (ha rossz) akusztikát vagy a szűk öltözőt vagy bármit. (1-1 kivétel lehetett.) Felléptek, elutaztak, gázsi utalva a számlára oszt'jónapot. Továbbá: m i n d e n t be lehet szorítani valahová. És mivel az ún. komolyzene nem a felszálló ágban van (MüPa sem fogja a magasba repíteni), a "beszorítás" -sajnos- egyre könnyebb lesz.

--Befejezés, az egyszerűsítés jegyében: hirdesd meg fórumunk (és a világ) két aktuális külföldi énekes kedvencét, Netrebkot vagy/és Kaufmannt az A r é n á b a. Az új Nép- azaz Puskás Ferenc- stadionba egyelőre ne, mert az már-még nem áll. Szóval hirdesd meg őket az Arénába és láss csodát: színültig tele lesz tomboló bot- és vájtfülű közönséggel és a művész/ek oda meg vissza lesz/nek a várostól, a közönségtől ÉS a létesítménytől is.

PS Nem vádollak azzal, hogy a Müpában/nak dolgozol, már csak azért sem, mert 1) nem tudom 2) nem (lenne) bűn, sőt. Vádolni csak bűn(cselekmények)ért szoktak + nem vagyok ügyész (sem). Továbbá sok zenei intézmény tesz sokat a komolyzene jövőjéért. MüPa és Opera összevetése itt és most erősen sántít: Opera ui. bő 130 éve áll ott, ahol: Budapest legnevesebb és a Ház építésekor már elkészült sugárútján. MüPa is ott, áll, ahol...de tudjuk, hol áll, csak valahogy nem akarjuk észrevenni. Miért nem? C s a k. Ez a válasz már egyszer valahol valakinek "bejött", alkalmazom én is.
2181   lujza • előzmény2180 2017-01-02 02:32:58
Semmivel se kellett többet költeni zajcsökkentésre, mint a Nemzeti gödrénél. Arra viszont kíváncsi lennék - ha már a közönséget úgy leértékelted, hogy botfülűek, és nem érzékelik a különbséget a BKK és a Müpa között - hogy mindazok akik örömest eljöttek a Müpába fellépni, ugyanúgy eljöttek volna a BKK-ba is?
Budapestnek szüksége van egy jól megépített, korszerű, sok igényt kielégítő, nagyméretű koncertteremre, nem lehet mindent beszorítani a Zeneakadémiára, és sem a BKK, sem az Erkel Színház nem megfelelő erre a célra. Engem nem lehet azzal vádolni, hogy a Müpában/nak dolgozom, viszont szeretem a Müpát, amely eddig annyi gyönyörű zenei élménnyel ajándékozott meg. Az Operába már több, mint ötven éve járok, a Müpába csak tíz éve. Ehhez képest az Operával nincs személyesnek nevezhető kapcsolatom, a Müpával van. Hogy a témánál maradjak, a Müpa sokat tesz a komolyzene jövőjéért is, míg az Opera kezdeményezései halványak. Eközben az Opera legalább akkora pénznyelő automata, mint amilyennek a Müpát lefested. És folytathatnám, de minek, úgysem győzlek meg.
2180   Edmond Dantes • előzmény2178 2017-01-01 20:12:47
Kedves -zéta-, én máris jelzem, sőt akár a MüPa életére is megesküszöm :-) hogy nem bántódom meg, már ha egyáltalán bárkinek lenne oka megbántódni..szerintem nincs oka.

HÉV vs MüPa: én is megírtam már itt, amit amúgy mindenki (?) tud: a MüPa építési költségét jelentős mértékben éppen az dobta meg, nem kicsit, hanem nagyon, hogy oda épült, ahová. A híd rezgéseit és zajait (vonatok+villamosok+négykerekűek áradata) valamint a HÉV által okozott rezgéseket és zajokat olyan speciális technikákkal, anyagokkal stb. kellett kiküszöbölni, amik csak ott, csak az említett okok miatt kellettek. Sarkos példával élve: valószínűleg az Etna tetejére is építhető (lenne) koncertterem, de egyelőre nem épül :-) nehéz (lenne) megközelíteni..

BKK rossz akusztikája -és annak vélt és/vagy valós okai- a zenész-szakma kedves toposza a ház megépülése óta, az én fülemig is eljutottak a hozzáértők hírei BKK rossz akusztikájáról (na meg MüPa világbajnok akusztikájáról): hidd el, hogy a közönség túlnyomó többsége távolról sem annyira érzékeny és kényes a kényes akusztikára és a pénzéért ugyanolyan lelkesedéssel tapsolta és tapsolná meg ugyanazt a produkciót amott mint teszi azt emitt, a fellépő vendégművészek pedig a pénzükért (azaz a gázsijukért) ugyanúgy szeretnék amazt mint emezt. Ezen állításom cáfolatát (ha lesz/nek ilyen/ek..lesznek!) készséggel tudomásul veszem, de akceptálni nem tudom.

Az alkalmat megragadva egyben boldog Újesztendőt kívánok a T. Szerkesztőknek,
ED
2178   -zéta- 2017-01-01 19:04:00
Nem akarok senkit megbántani, de a MÜPÁ-ban éppúgy nem lehet "behallani" a HÉV hangját, mint ahogy az Operában sem a földalattit. Körülbelül, ennyit is ér a téma felvetése.

Aki meg nem hallja a Kongresszusi Központ és a Bartók Béla Hangversenyterem közti különbséget, az nyugodtan járjon az előbbibe élvezkedni...;-)
Műsorajánló
Mai ajánlat:
11:00 : Budapest
Müpa, Fesztiválszínház

Nemzeti Filharmonikus Zenekar
Zenemánia - avagy minden, ami zene
Házigazda és vezényel: Dinyés Dániel
"Zenemánia - avagy minden, ami zene"
CSAJKOVSZKIJ: V. (e-moll) szimfónia, Op.64
ismétlés: 15:00

18:00 : Budapest
Müpa, Üvegterem

Szalai Éva, Tóth Endre (zongora)
Onczay Zoltán (gordonka)
Népszerű Bach művek zongorára és csellóra
Bach Mindenkinek Fesztivál
J.S. BACH: G-dúr csellószvit - Prelúdium, BWV 1007
J.S. BACH: D-dúr partita - Overture, BWV 828
J.S. BACH: Bist du bei mir, BWV 508
J.S. BACH-KURTÁG GYÖRGY: Nun komm' der Heiden Heiland, BWV 599
J.S. BACH-KURTÁG GYÖRGY: Alle Menschen müssen sterben, BWV 643
J.S. BACH: Arioso (Sinfonia) az Ich steh mit einem Fuß im Grabe című kantátából, BWV 156
J.S. BACH-KURTÁG GYÖRGY: Aus tiefer Not schrei' ich zu dir, BWV 687
J.S. BACH: f-moll szvit, BWV 823 - Preludium, Sarabande, Gigue
J.S. BACH: G-dúr gambaszonáta, BWV 1027
J.S. BACH: b-moll prelúdium és fúga, BWV 867
J.S. BACH-KURTÁG GYÖRGY: Gott, durch deine Güte, BWV 600
J.S. BACH-KURTÁG GYÖRGY: Gottes Zeit ist die allerbeste Zeit: Sonatina, BWV 106
J.S. BACH: Jesus bleibet meine Freude, BWV 147

18:00 : Budapest
Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem

Kolonits Klára, Bódi Zsófia, Szalai Ágnes, Szántó Andrea, Schöck Atala, Varga Donát, Haja Zsolt, Kovács István
Nemzeti Énekkar (karigazgató: Somos Csaba)
Szent István Király Oratóriumkórus
Hunyadi János Általános Iskola Gyermekkara (karigazgató: Igaliné Büttner Hedvig)
Liszt Ferenc Általános Iskola Gyermekkara (karigazgató: Kovács Katalin)
Zuglói Filharmónia - Szent István Király Szimfonikus Zenekar és Oratóriumkórus
Vezényel: Antal Mátyás
MAHLER: VIII. szimfónia ("Ezrek szimfóniája”)

19:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti György Kamaraterem

Kóta Donát (cselló)
Tóth Kristóf, Beregszászi-Gaál Julianna (hegedű), Sinkovics Gábor, Dauner Kinga (brácsa)
A hallgató barátaiból alakult zenekar
Vezényel: Ménesi Gergely
"Kóta Donát cselló diplomakoncertje"
J.S. BACH: 2. (d-moll) csellószvit, BWV 1008
MOZART: 4. (g-moll) vonósötös, K. 516
CSAJKOVSZKIJ: Változatok egy rokokó témára, op. 33

19:00 : Budapest
Marczibányi Téri Művelődési Központ

Kovács Gergely (zongora), Lachegyi Róza (hegedű), Márkus Júlia (gordonka), Rónai Gábor (trombita)
Solti György Kamarazenekar
Koncertmester: Nathan Giem
Művészeti vezető: P. Ispán Franciska
"Gradus ad Publicum"
Gálahangverseny
MOZART: D-dúr divertimento
HAYDN: A-dúr trió
WEINER LEÓ: II. divertimento
RACHMANINOV: Elégikus trió
SOSZTAKOVICS: II. zongoraverseny

19:30 : Budapest
Pesti Vigadó

Kelemen Barnabás (hegedű)
Csereklyei Andrea, Megyesi Schwartz Lúcia, Szerekován János, Blazsó Domonkos (ének)
Budafoki Dohnányi Zenekar
Purcell Kórus (karigazgató: Vashegyi György)
Vezényel: Hollerung Gábor
"Beethoven-koncertsorozat a Pesti Vigadóban / 3"
BEETHOVEN: Hegedűverseny
BEETHOVEN: Kismartoni mise
18:00 : Szentendre
Szentendrei Kulturális Központ

Ducza Nóra, Bojta Zsuzsanna, Kéringer László (ének)
Savaria Barokk Zenekar
Vezényel: Németh Pál
Hegedűs D. Géza Kossuth-díjas színművész
Jazzation acapella együttes
"Bach mindenkinek fesztivál - zárókoncert"
A mai nap
elhunyt:
1916 • Enrique Granados, zeneszerző (sz. 1867)
1985 • George London, énekes (sz. 1920)